Oma aan het werk |
Reageer
|
Pagina <123> |
| Autheur | |
Spikeysmum
Duizendpoot
Lid sinds: 05 Maart 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 318 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Oktober 2011 om 11:41 |
|
Ha, je bedoelt een Babybornpop? Nee, een bruine heb ik niet en ik zou ook niet weten waar ze die verkopen. Ik kijk niet zoveel naar poppen in de speelgoedwinkel, ik heb alleen drie kleinzoontjes. En die spelen alleen met oude poppen van mezelf (van vroeger).
|
|
![]() |
|
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Oktober 2011 om 12:01 |
|
Wat leuk dat je oma dat nog kan en het heel graag doet
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Oktober 2011 om 14:29 |
|
Ik was vandaag in Top1Toys en vorige week in Intertoys, en dan ga ik altijd even naar de poppen. Ik heb geen bruine BB gezien, wel de blanke in 3 maten. En zowaar van Famosa van die echte meisjespoppen. Die zie je bijna niet meer. Het is allemaal baby of Barbie. Ik heb er nog een aantal achter de schotten op zolder liggen van rommelmarkten.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
by Ieke
Hobbyguru
Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Oktober 2011 om 14:37 |
|
Heb je nog BB's over Magtelt? Want voor een mooi prijsje wil oma zo'n blanke lieverd vast ook wel voorzien van een complete garderobe...
Mijn BB is inmiddels behoorlijk oud en begint wat stram en stijf te worden. De armen en benen kun je niet gemakkelijk meer bewegen... Een wat recentere versie/minder gebruikte versie is hier dus zeer welkom. |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Oktober 2011 om 16:00 |
|
Ik zal eens kijken, er ligt er één voor Jips klaar, van wie ik de oortjes tig keer met clearasil moest behandelen vanwege een ballpointaandoening (van de pop, niet van Jips). De rest heb ik even op zolder achter de schotten gegooid, omdat Ton dreigde mijn hobbykamer te behangen en witten.
|
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
by Ieke
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Oktober 2011 om 16:25 |
|
Haha, arme Ton toch...
Ik heb me aangemeld bij de BB-club... Ben nu alle patronen aan het printen die ik leuk vind. Mag oma daarna kiezen wat ze wil maken. De rest schuif ik de volgende keer onder haar neus en dan krijg ik het alsnog... Zo komen we nog eens van onze restjes af! Als je nog een BB in de aanbieding hebt, bruin of blank, dan ga je mij en oma heel gelukkig maken! |
|
![]() |
|
corine
Hobbyguru
Lid sinds: 12 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3518 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Oktober 2011 om 16:59 |
|
Ik heb nog wel een blanke voor je in de aanbieding
Op de BB site zijn leuke patroontjes te krijgen he Ieke. Is wel een oudere bb pop hoor maar nog wel gaaf. |
|
|
|
![]() |
|
by Ieke
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 12 Oktober 2011 om 13:23 |
|
Corine, ik stuur je vanavond even een pm (als ik er aan toe kom!)
|
|
![]() |
|
corine
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 12 Oktober 2011 om 13:25 |
Is goed Ieke, ik wacht rustig af hoor.
|
|
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 12 Oktober 2011 om 15:45 |
|
Ik heb er één over met roze oogjes en ik heb een kleinere babypop, iets van 33 cm, waarvoor ik ook kledingpatroontjes heb. Beide zien er gaaf uit, de kleine is compleet aangekleed, de BB heeft een pamper aan. Allebei stevig, geen slappe buikjes, die laat ik altijd liggen. Ik heb er meer van 32/33 cm dus deze kan ik wel ter adoptie afstaan.
|
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
corine
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 12 Oktober 2011 om 17:21 |
|
Beter aanbod kun je niet krijgen Ieke
|
|
|
|
![]() |
|
by Ieke
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Oktober 2011 om 08:11 |
|
Oeh, nu wordt het toch wel heel lastig...
Schreef het net ook al in het andere topic over mijn BB zoektocht, denk dat ik in eerste instantie toch op zoek ga naar een BB... Daar heb ik namelijk een heleboel patroontjes voor. Dan kan ik 1 BB bij oma leggen en m'n eigen BB thuishouden. Dan passen de poppen de kleertjes allebei... Ik zal het aanbod in ieder geval onthouden! Je weet maar nooit, misschien begin ik wel een poppencreche ;) |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Oktober 2011 om 14:38 |
|
Die met de roze oogjes is een echte BB hoor, als je in haar arm knijpt, piept ze. Ik heb ook een naaipatroon voor, ik meen, een boxpakje en een luier, maar omdat ik zelf meer breierig ben, vergeet ik dat steeds. Ik had het uit een poppenburda overgenomen en gescand, toen iemand mijn oude blad wilde lenen en weer opsturen. Ik vond dat toch wat riskant.
Ja die poppencrèche weet ik alles van,eerst heb je er één en dan ineens een heel nest. |
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
corine
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Oktober 2011 om 14:49 |
|
Ieke,
Ik denk dat Magteld voor jou dichterbij woont maar we
horen nog wel wat jij wil. |
|
|
|
![]() |
|
Tineke01
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1360 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Oktober 2011 om 15:01 |
|
Hoi Ieke,
Ik weet niet of je in de gelegenheid bent om eens ergens in de buurt naar een vrijmarkt te kunnen gaan. Meestal is daar ook wel een poppenkraam met babyborns. Als je geluk hebt, dan is er misschien wel een getinte pop bij. Dat is altijd goedkoper dan een nieuw winkelexemplaar. Lukt dat niet dan heb je de 2 hobbydoosdametjes nog achter de hand. Succes en groetjes, Tineke01
|
|
![]() |
|
Claire
Hobbyguru
Lid sinds: 04 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3049 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Oktober 2011 om 15:58 |
|
Ik ben niks nieuwsgierig maar vraag me af wat jullie met de poppen doen, spelen jullie er zelf mee, zijn bedoeld als maattabel voor kleding of worden ze mooi aangekleed en zitten ze mooi te wezen.
Tis zo maar een vraagje, 'k heb geen BB alleen een hele oude babypop van mezelf die inmiddels zo'n 50 jaar oud is en aan alle kanten rammelt en gewoon in haar kinderstoeltje op zolder zit te zitten. |
|
|
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen Dan zul je versteld staan Hoeveel een mens kan leren
|
|
![]() |
|
chantalmv2
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Oktober 2011 om 16:16 |
|
Er is weliswaar eenheel poppentopic te vinden op het forum. Heb hem even naar boven gehaalt .! Ook voor goede doelen enzo.
Echt heel leuk!!! |
|
![]() |
|
corine
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Oktober 2011 om 18:47 |
ik ben al jaren lid
van een bb club en doe daar ook wel mee aan een wedstrijd. Ik maak dan een pakje en kleed haar aan en zet het te pronk. Vaak geef ik het ook wel weg. |
|
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 Oktober 2011 om 10:52 |
|
Ik breide voor de Kerstmarkt van Chrisje poppenkleertjes en gebruikte daar de oude Nenucopoppen van mijn dochter voor en ik kocht op rommelmarkten poppen en gaf die door met een nieuwe garderobe, zo begon het. En nu heb ik een hele berg poppen achter de schotten op zolder, die schreeuwen om nieuwe kleren. Een abonnement op Andrea Kreativ voor poppen en alles waar ik mijn handen op kan leggen over poppenkleren, 3 suisses, Patricia enz.
Mocht je voor je rammelbabypop nieuwe kleren willen breien, meet haar/hem dan even, dan heb ik vast wel patronen. 50 cm en meer past in babykleertjes. |
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
corine
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 Oktober 2011 om 12:20 |
|
Magteld, heb jij misschien ook patroontjes voor een jongens
pop van 44 cm Ik heb hem weer van zolder gehaald maar
hij heeft het zo koud
|
|
|
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <123> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |