Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Onzichtbaar minderen "amigurumi"

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2012
Status: Offline
Points: 933
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Onzichtbaar minderen "amigurumi"
    Posted: 08 Januari 2012 om 13:36

Oke, heel handig dat 'onzichtbaar' minderen..  Voor degenen die het dus nog niet weten.. Het is dus vasten minderen zonder dat je zon verdikking overhoudt in je werkje..

Dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=tZ575_ZklWk

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 15:21
Zo doe ik het ook, wel grappig om te zien dat zij de draad anders om de naald slaat dan ik doe.
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 17:21

ja Simone dat vond ik ook een vreemd gezicht. Maar ik heb wel weer wat geleerd want dit ziet er echt netjes uit.

Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 08:00

nouuuuuuuuuuuuuuu das simpel........... ga het gelijk uit proberen!!!

 

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 10:04
dat is een hle nette steek en helemaal niet moeilijk ook bedankt rrnhemmertje voor deze goei tip Anne-marie
Anne-Marie
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 15:51

Ik weet niet waar ik het ooit gezien heb, maar doe het altijd zo. Maar, zou die werkelijk steeds de haakpen loslaten om de draad om de naald te slaan. Dat schiet niet echt op.

Groetjes, Lida

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 16:14
ik denk dat dit alleen is om het duidelijk te laten zien. Anders gaat het wel erg langzaam en is er geen lol meer aan
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 13:37

Om de één of andere reden kijk ik altijd tegen de binnenkant van de amigurumi aan en moet ik altijd goed nadenken als er over een voorste of achterste lus gesproken wordt.
Ik heb deze manier van minderen ook wel eens geprobeerd, maar er was geen groot veschil met hoe ik anders altijd minder.
Misschien omdat ik van boven naar beneden in de lus steek en zij van beneden naar boven?

Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2012
Status: Offline
Points: 933
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2012 om 15:05
Het ligt er inderdaad aan welke kant jij als 'buitenkant' gebruikt. Dan is het wel verwarrend. Ik had altijd wel een verdikking in mijn werkjes, dus deze manier werkt goed voor mij.
Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 13:00
Ik heb al verschillende manieren van minderen geprobeerd, maar deze werkt
bij mij ook het beste! In het begin volgende ik de instructies in de boekjes
van Christel Krukkert, maar dan hou ik toch een 'hobbeltje' over aan de
buitenkant. Dit is echt onzichtbaar!

Overigens kwam ik er na een tijdje haken ook achter dat ik 'binnenstebuiten'
haakte, en dus tegen de binnenkant van mijn haakwerk aankeek. Sinds ik
mijn haakwerk heb omgedraaid gaat het een stuk beter!

Groet,
Simone
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 15:21
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Zo doe ik het ook, wel grappig om te zien dat zij de draad anders om de naald slaat dan ik doe.


Ik doe het ook zo en als ik kijk hoe zij de draad vasthoudt, lijkt het me erg onhandig en heel langzaam, maar het zal inderdaad zijn om goed te kunnen laten zien hoe het eruit moet zien
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Tams View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 28 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tams Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2012 om 17:12
Sinds ik dit filmpje heb ontdekt minder ik ook zo! Ik had ook altijd verdikkingen in mijn werkjes, maar op deze manier voel en zie je er niets van. Ideaal!
Liefs,
Tamara
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2012 om 10:23
Ik minder ook altijd zo, gehaald uit superlieve figuurtjes zelf haken van Ana Paula
Ik heb een probleempje met minderen als je verschillende kleuren gebruikt. Dan krijg je zo'n raar patroontje. Heeft iemand hier een goede tip voor?
(aub niet op de kwaliteit letten, was een bolletje om wolrestjes in weg te werkenEmbarrassed)
Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2012 om 10:31
Aan de foto te zien gebruik je de kant die eigenlijk de binnenkant is als buitenkant. Jij hebt de horizontale streepjes aan de buitenkant, in plaats van de v-tjes. Ik denk dat de mindering niet meer zichtbaar is als je je haakwerk binnenstebuiten keert. Wat jij nu als buitenkant laat zien heb ik namelijk ook, maar dan onzichtbaar aan de binnenkant van mijn haakwerk.

Groet,
Simone
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2012 om 14:46
Ik doe het ook altijd zo. Nou ja... sinds ik het boekje Amigurumi & More in mijn bezit heb. Daar stond het minderen ook zo in uitgelegd. Op de andere manier kreeg ik altijd "gaten" in het haakwerk. Ik heb het wel eens een stuk of 5 keer opnieuw gedaan, omdat ik dacht dat ik iets verkeerd deed.
Veel liefs van Marieke
Back to Top
Polar View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 24 September 2010
Locatie: Noordoostpolder
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Polar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2012 om 09:04
Oh whauw wat een fijne tip!!
Ik ben zo blij met jullie allemaal!!
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Iris74 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2012 om 10:43
Handig he, ik doe het ook zo, alleen ben ik zo'n enorme handige linkerpoot, haha! Dus het letterlijk nadoen valt niet altijd mee..
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2012 om 10:57
Zakdoek,
het maakt niet uit of je je werk goed of binnenste buiten vast hebt.
het lusje dat naar jou toe zit is altijd de voortse lus en de andere is altijd de achterste.
ik werk ook altijd het liefste binnenste buiten als dat mogenlijk is.
 
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2012 om 18:41
Esthertje, dank je. Mijn ruimtelijk inzicht laat te wensen over maar ik hoef me dus niet meer in allerlei bochten te wringen.
 
Ha ha ha ik heb nog maar pas ontdekt dat mijn ami's binnenstebuiten zijn. Ik heb er nu één gemaakt die wel de goede kant aan de buitenkant heeft en die ziet er inderdaad heel anders uitLamp.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2012 om 18:50
als ik bijna aan het einde ben van een deel van het patroontje dan keer ik mijn werk en doe de laatste paar toeren normaal zeg maar.
maar ik vind binnenste buiten haken prettiger.
 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns