Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oproep KNUFFELS voor Poekie Project! :)

 Reageer Reageer Pagina  <1234 11>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 12:22
hoi dames hier ben ik ook zeker voor te vinden restjes wol
genoeg en dan ga thet toch de goede richting uit

jips ik stuur je nog een pm

groetjes christine
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 15:56

Ik wil ook mee doen.Maar ik vind het wel moeilijk om een knuffel te verzinnen voor de leeftijd van puberkinderen. Voor de kleintjes ga ik nog maar Bert en Ernie breien die zijn herkenbaar. Maar voor de grotere kinderen? Iemand suggesties???

groetjes Frea.

Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 15:59
Originally posted by shoppie shoppie wrote:

Ik zal weer eens opnieuw proberen een
knuffel te haken en
als het lukt is hij voor dit project.

Mag je ook niet zelf gemaakte knuffels inleveren??(heb er
genoeg liggen van de kinderen die wel weg mogen)

Groetjes,Jolanda


Ik denk dat ze echt wel zoeken naar de handgemaakte
exemplaren... Maar je kan er altijd eens een
mailtje aan wagen?

Frea, toen ik een mailtje sturen of ze nog speciale
wensen hadden, leek het Saskia wel een goed idee om
sleutelhangers te maken voor de pubers! Er is ook al een
'kussen' binnengekomen, ook altijd leuk voor tieners
natuurlijk!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 16:09

Ik ga deze konijntjes breien van alle kleuren die ik thuis heb liggen:

Ik vind ze zo leuk!

Het is een heel eenvoudig patroontje, maar moet wel met meerdere naalden of op een rondbreinaald rondgebreid worden.

Als iemand de vertaling wil, wil ik het patroontje wel even vertalen en mailen.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 16:44
Ik denk dat die angry birds ook leuk zijn voor pubers.

Er moet ook nog een patroon zijn van super mario, ik ben de mijne kwijt.

Suske en Wiske en Schanulleke zijn toch ook wel leuk?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 16:54
Allemaal verschillende dingen kan ook toch?

Ik heb nog wat dingen liggen die ik al gemaakt heb, maar waar ik nog geen nieuwe eigenaar voor gevonden heb. Varieert van klein (sleutelhangerformaat) tot groot (o.a. Doris Dolfijn)... Ik zal eens kijken wat ik allemaal kwijt wil en dan nog een aanvulling maken.

Als iedereen 1 knuffel inlevert, dan heb je er al een heleboel. Dus als er mensen zijn die er 5 of 10 maken, dan is de voorraad straks enorm groot...
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 18:57

Dames ik heb wat leuke dingen gevonden:

-Paddestoeltjes van Mario: KLIK
-Mario zelf: KLIK

Deze dame heeft heel veel amigurumi patronen. Als je in de rechter kolom kijkt zie je ook pokemon patronen, de pinguins van Madagascar, meer Mario patronen en Sonic

Angry birds patronen staan gratis op Ravelry: KLIK

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
saskia welmoed View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 01 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer saskia welmoed Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 10:48

Mooi initiatief. Ik doe mee ! Ik kom niet op een van de hobbydagen maar stuur de knuffel(s) dan wel naar Jips of Magtelt. Is dat okee ?

Gaan we het hetzelfde doen als bij de Mother Beartjes ? Knuffels opsturen en een bijdrage leveren in de verzendkosten ?

groeten,

Saskia Welmoed

 

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 11:31
Mario is inderdaad ook leuk voor pubers, of Perry.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 12:20
Zoetigheid haken staan leuke dingen in voor meisjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 07 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1048
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 14:21
Wauw wat een super goed project!
Ik ga binnenkort ook eens kijken of ik hier misschien een bijdrage aan kan leveren.
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 14:58
Naar wie zou ik wat kunnen sturen ik heb wel een leuke kat dat nieuwe patroontje van ikke, ik ga zelf het zh in 16 januari maar misschien kan het daarna ook.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 18:18
Wat een leuk idee! Ik doe ook mee hoor!
Ga een Nijntje maken en kijk wat nog meer
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 20:49

Bij deze patronen van Mario is het lijf iets langer dan het daadwerkelijk is. Dus je zou voor het lijf een aantal toeren kunnen laten vervallen. Dan is hij wat meer in model. Maar even een tip.

Zou je voor de meisjes tieners ook geen mooie, leuke etuitjes kunnen naaien (zou dat mogen) of haken. Kunnen ze ook als toilettasje gebruiken. Die zullen ze helaas vaak nodig hebben. Om dingen voor jongens te bedenken vind ik altijd erg lastig. Maar sleutelhangers zijn natuurlijk ook altijd leuk.

Ik vind het zelf jammer maar heb op dit moment echt geen tijd voor dit soort projecten. Er ligt nog zoveel te wachten tot de kleine komt. En daarna verwacht ik even uit de running te zijn. Er zal dan weinig van breien en haken komen. Ik weet nog van de eerste tijd van Manuel dat ik er niet eens aan dacht om te gaan breien. Ik had een erg op ruimende kraamverzorgster en ben maanden een tas met project kwijt geweest. Vond ik uiteindelijk terug in een van mijn kasten. Tussen de vazen geloof ik. Maar dat ik er nu zo rouwig om was dat ik hem niet meer kon vinden. Had er toch geen tijd voor.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
*Grietje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 717
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Grietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 09:56

Originally posted by shoppie shoppie wrote:

Mag je ook niet zelf gemaakte knuffels inleveren??(heb er
genoeg liggen van de kinderen die wel weg mogen)

Groetjes,Jolanda

Ik kreeg nog een mailtje van Saskia met uitleg. Kort samengevat:

-Enkel handgemaakte knuffels
-Einddatum 15 juni. Dan is er het minst te doen voor de kinderen in het ziekenhuis (geen bijzondere dagen om naar uit te kijken zoals kerst en zo). Ze maken er een mooi pakket van en hebben ook nog een beetje tijd nodig om alles leuk in te pakken.

Er gaan zeker meer dan 101 kinderen blij worden gemaakt met een knuffel, het zou helemaal fantastisch zijn als er voor ieder kind van de hele kinderafdeling een knuffel is. En ze vindt de reacties die jullie al gegeven hebben SUPER! (ik had een link meegestuurd van het forum).

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 10:19
Helemaal geweldig toch? Ik krijg er steeds meer zin in. Eerst de tractatie voor onze jongste afmaken, en dan...
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 11:36
ik wil ook graag meedoen, en dan een paar angry birds maken, heb ik op de site gekeken van ravalyty, maar hoe kan ik die patronen kopen? Kunnen we ook in nederland een boek kopen van die beestjes?
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 12:47

Originally posted by simonevv simonevv wrote:

ik wil ook graag meedoen, en dan een paar angry birds maken, heb ik op de site gekeken van ravalyty, maar hoe kan ik die patronen kopen? Kunnen we ook in nederland een boek kopen van die beestjes?

Hoi Simone,

Als je in het zoekvakje angry birds intikt dan krijg je patronen, als je dan in de linker kolom bij Availability Free aanvinkt, krijg je de gratis patroontjes  Dat zijn er van deze genoeg.

Dan klik je de foto aan en dan zie je staan Free Ravelry Download en daar klik je dan op en dan kun je het downloaden

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 19:02
Simone, ik zag ze vliegen. Groetjes, Lida
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 08:00

lida,

dank je wel, de eerste is klaar

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns