|
Reageer ![]() |
Autheur | |
cormout ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 734 |
![]() Posted: 11 Februari 2010 om 15:17 |
Wie kan zich herinneren waar het patroon stond van een konijn (als ik het goed heb onthouden) wat gemaakt werd door alleen een vierkant (of rechthoekig) lapje te breien?
Een gedeelte van het lapje vormde de kop met de oren en de rest het lijfje. En dit alleen maar door het lapje op een bepaalde manier dicht te naaien. Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel, want het zou een leuk werkje voor op school zijn. Groetjes Cormout |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
Zie: http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=3115&KW=la pje+konijn
Nederlandse vertaling van knitalot (maar die Engelse site waar iedereen toen naar verwees werkt niet meer) Gebruik 4 mm naalden en zet 28 steken op. Brei een vierkant lapje Met een identieke kleur wol en een grove steek, steek je door het midden van het vierkant (doormidden vouwen als je preciezer wilt zijn). Zorg er voor dat je een goede knoop in de draad legt omdat je er later aan gaat trekken. Rijg dan door de helft van het vierkantje om een driehoeksvorm te maken(zie de plaatjes). Zodra je aan de draad trekt, zie je het konijntje in vorm komen. Voordat je te strak aantrekt, even wat vulling erin stoppen. Trek de draad strak aan en rijg voor de zekerheid een paar steken door het gat. Vervolgens, rijg door de rug van het konijntje (rechte deel), laat een gat over die groot genoeg is om er vulling in te doen. Tegen het einde aan, trek de draad strak aan zodat je het nekje krijgt. Zet het vast met een paar steken. Zet de oren in positie zoals je ze wilt met een paar steken aan de onderkant van het oor (om de onderkant dicht te naaien). Om de staart te maken kun je een klein balletje ongesponnen fleece gebruiken of een klein pomponnetje |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() |
![]() |
|
*kathy* ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2050 |
![]() |
misschien kun je heir wat mee? |
|
![]() |
|
cormout ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 734 |
![]() |
Heel hartelijk dank voor jullie snelle antwoorden.
Degene die ik zocht was de omschrijving van Pluk, maar ook de andere hartelijk bedankt voor de antwoorden. Groetjes Cormout |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() |
Is dit toevallig de site die bij de beschrijving past?
http://josoandsew.wordpress.com/tutorials/knitted-bunnies/ |
|
![]() |
|
![]() |
JA!!!!!!!
Heel hartelijk bedankt, die zocht ik. Groetjes Cormout |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |