Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Pepernotencake

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Pepernotencake
    Posted: 13 December 2018 om 10:37
Ik bak elk jaar in december een paar pepernotencakes om mijn en Tons verjaardagen te vieren. Voor de soos, maar daar zijn we gestopt met trakteren toen het ledental de 50 overschreed. En de sportschool. In november had een andere sportster al een pepernotencake gebakken, hard, droog en totaal niet zoet. Maar wel het gras voor mijn voeten weggemaaid. Vorige week had ik er toch maar één gebakken en toen had ze me een kritiek. Eerst dat ik beter geen mix van Homemade moest gebruiken. Had ik niet gedaan, ik had het gewone cakerecept uit mijn Blue Bandboekje gevolgd, maar wel de meeste suiker vervangen door de vloeibare zoetstof die de criticante altijd aanbeveelt. Ze vond ook dat de cake bijna geen korst had. En toen ik mijn recept opdreunde, bleek het helemaal fout, dat ik hem volgens het boekje onderin de oven had geplaatst. Ik ben dan ook pas 70 en al 45 jaar huisvrouw en ik heb pas op mijn vierde leren lezen. Afijn, de anderen hebben gesmuld en hadden het er vandaag nog over.

Overigens is het een heel simpel recept: je eigen cakebeslag met per cakevorm 250 gram pepernoten erdoorheen geroerd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2018 om 10:45
Volgende keer weer een lekkere pepernotencake maken en bij het uitdelen haar overslaan want: "je vond het laatst niet lekker"
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2018 om 11:12
Beroeps zeurdoos dus, niet verdedigen gewoon zeggen als je het niet lust niet nemen. Pfrrr.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2018 om 11:51
ik denk dat ik zou geantwoord hebben, die mix is idd niet goed ik heb het bij uw cake geproefd, veel te droog, niks zoet en vooral het was hard. Niks cakeachtig.


In de bakgroepen op facebook zit er ook zo iemand. Veel gebruiken de mix van aveve om hun biscuit te bakken. Moet ge nog wel eieren en water toevoegen maar de rest is een fijn mengsel. Begint die alles af te breken dat het niet meer zelf een biscuit maken is, dat dat bedrog is als ge dan zegt dat ge hem zelf hebt gemaakt. Ik heb toen gevraagd of hij het deeg dan ook met de hand klopt zoals wij vroeger thuis deden? Afwisselend want ge moet minstens een half uur kloppen zodat ge niet meer weet welke kant ge opmoet en ge een uur nadien het nog voelt in uw armen?
Nee dat deed hij met een mixer. Ik antwoordde wel na de mixer vind ik die mix de beste uitvinding ooit. Nooit geen mislukte biscuit meer en heel lekker van smaak, niet te droog omdat alles juist geproportioneerd is met de juiste ingrediënten.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2018 om 11:54
Oh de volgende keer hou je een stukje extra over...
Want ja zij vind hem toch niet lekker...
Je hebt altijd van die mensen die het beter en mooier enz enz kunnen...
Jij hebt er je best op gedaan...
Er waren er genoeg die het lekker vonden dus heb zij even pech...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2018 om 12:42
Eigenlijk heb ik er geen woorden voor! Iets vanuit een goed hart presenteren en je dan nog moeten verdedigen tegen kritiek? Als je niet getrakteerd had, was er geen onvertogen woord gevallen. Dit is voor mij de omgekeerde wereld. 


Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2018 om 12:52
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik bak elk jaar in december een paar pepernotencakes om mijn en Tons verjaardagen te vieren. Voor de soos, maar daar zijn we gestopt met trakteren toen het ledental de 50 overschreed. En de sportschool. In november had een andere sportster al een pepernotencake gebakken, hard, droog en totaal niet zoet. Maar wel het gras voor mijn voeten weggemaaid. Vorige week had ik er toch maar één gebakken en toen had ze me een kritiek. Eerst dat ik beter geen mix van Homemade moest gebruiken. Had ik niet gedaan, ik had het gewone cakerecept uit mijn Blue Bandboekje gevolgd, maar wel de meeste suiker vervangen door de vloeibare zoetstof die de criticante altijd aanbeveelt. Ze vond ook dat de cake bijna geen korst had. En toen ik mijn recept opdreunde, bleek het helemaal fout, dat ik hem volgens het boekje onderin de oven had geplaatst. Ik ben dan ook pas 70 en al 45 jaar huisvrouw en ik heb pas op mijn vierde leren lezen. Afijn, de anderen hebben gesmuld en hadden het er vandaag nog over.

Overigens is het een heel simpel recept: je eigen cakebeslag met per cakevorm 250 gram pepernoten erdoorheen geroerd.


Weer zo'n gevalletje van "links in laten gaan en rechts uit laten gaan!" Wat een muts zeg. Dat ze blij is dat ze een stukje van jouw lekker pepernotencake krijgt. Niet teveel aandacht meer aan besteden
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns