Print Pagina | Close Window

good bye

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=20303
Print Datum: 21 November 2025 om 05:05
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: good bye
Bericht van: EllenC
Onderwerp: good bye
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 12:00
hierbij meld ik mij af als lid van deze club.

Ik erger me groen en geel aan de vaak agressieve manier waarop sommigen menen met anderen om te moeten gaan. Op het onbeschofte af., daar wil ik geen deel van uitmaken .Ik ben al jaren lid van diverse forums zowel in Nederland als in het buitenland maar zoals het hier soms toegaat  heb ik nog nergens gezien.

Niet bepaald een leuk visite kaartje voor deze meestal heel behulpzame en gezellige  site.

dames (en 1 heer ) allemaal bedankt voor jullie hulp, veel brei -haak en knutsel plezier verder

Antwoorden:
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 12:07

Hoi wat jammer.

Ik ben nu sinds deze maand hier actief en ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk helemaal nog niets van gemerkt heb.

Ik vind het juist hier lekker vriendelijk en rustig.

veel succes met alles

Bericht van: willywol
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 12:20

Hoi,

Er zijn inderdaad een paar scherpe opmerkingen gegeven.

Nu moeten we ook eerlijk zijn de inhoud was misschien toch wel terecht.

Ik ben hier nu al even ,heb nog nooit een scherpe opmerking gehad

Als je inschrijft en begnit naar alles te kijken merk  je ook het mapje voorstellen.

Daarover gaat het eigenlijk allemaal een beetje.

Gelijk welk forum of groep je bij bent,er zal wel steeds een ongenoegen zijn van een of andere persoon.

Praat het aub uit mensen maar ga niet natrappen.

Misschien ben ik hier eoigenlijk nog niet lang genoeg om dit toch voor te stellen.

Helaas het moest me van het hart.

Vriendelijke groeten.

IngeDeV

;

Bericht van: Jips
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 12:46

Jammer Ellen!
Ik ervaar het ook helemaal niet zo. De mensen zijn behulpzaam en vriendelijk en we zijn heel gezellig onder elkaar.

Ik vind het jammer dat jij het anders ervaart!

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.

Bericht van: diny183
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 12:48
hier snap ik even niets van

-------------

Bericht van: Jips
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 12:51

Originally posted by diny183 diny183 wrote:

hier snap ik even niets van

Ik ook niet, Diny!  

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.

Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 12:55
Kees van Kooten zou zeggen: "hou je d'r buiten Cock" maar dat zou ik niet fair vinden tegenover Magtelt en tegenover Spikey's mum....Sja, soms barst hier een bom en terecht of niet, het is jammer want het schrikt af....Ik erger me ook geregeld als mensen meteen patronen vragen zonder zich voor te stellen(was in dit geval niet nodig want Sp.Mm. is allang lid) en attendeer daar voorzichtig op...ik ben ook lid van een ander forum en als je je daar niet binnen 24u hebt voorgesteld wordt je niet toegelaten maar zo werkt dat hier niet. Ook realiseert niet iedereen zich dat je je moet voorstellen want dat wordt niet vermeld als je je inschrijft....Mijn voorstel is dan ook, als er irritatie onstaat omdat per p.m. te doen, is dat een idee..dat doe ik geregeld als ik iemand er op wil wijzen om eerst voor te stellen ipv te vragen...soms doe ik het ook in het topic zelf. Ik hoop van harte dat het ''rustig'wordt en blijft ook al begrijp ik de irritaties....dit is toch ook een forum waar heel veel gedeeld wordt, niet alleen patronen maar ook lief en leed, houden zo zou ik zeggen !!!

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 13:00
Ik denk dat het mijn schuld is. Iemand vroeg om Disney patroontjes en een paar goedwillende doosjes, die ze zelf niet hadden, gaven links door, die ze dus zelf hadden moeten opzoeken (tijd en moeite). Ik vond de reactie daarop nogal arrogant en bot afwijzend en reageerde vanuit mijn Amsterdamse-tweezussen-afkomst. Onder het bekvechten gaf ik de dame nog wel een paar tips over hoe de patronen te vinden, ze waren net door anderen aangesneden op Koffiecorner en Gezocht.

Overigens is een forum of panel een groep mensen die vragen beantwoorden, waar een ander niet uitkomt. Dat we gratis patronen leveren is maar een terzijde.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: smimske
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 13:12

Och,och,och toch...beide dames waren inderdaad fel aan het reageren,maar jeetje dat weegt toch echt niet op tegen alle behulpzaamheid en gezelligheid hier,hoor!!

Jouw reactie,Ellen,roept een beetje hetzelfde bij me op als wat het bij Magteld waarschijnlijk deed...ga maar niet schrijven wat ik nu allemaal denk!! Hoe lang was jij ook alweer op het forum???

-------------

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 13:16
Iedereen is vrij om te gaan en staan waar ze willen. Niemand is verplicht om lid te zijn of blijven van dit forum.
Echt realiseer je wel dat wij hier als een grote vergaarbak cq bibliotheek worden gezien waar je maar te pas en onpas mag roepen wat je hebben wil. Vaak zonder enig bedankje achteraf.
Dit is een forum zoals velen en wij willen het met iedereen gezellig hebben. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten en nieuwe mensen zijn alleen maar welkom, immers waren we allemaal ooit "nieuw" hier.

Wat Magtelt zegt: Overigens is een forum of panel een groep mensen die vragen beantwoorden, waar een ander niet uitkomt. Dat we gratis patronen leveren is maar een terzijde.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Hopelijk zien mensen dat eens in dat we welwillend zijn maar niet gelijk in het lid hoeven te springen om je van alles te voorzien waar je zelf met een beetje moeite ook aan had kunnen komen. Dit soort situaties verpesten het voor leden die hier al een poos lid zijn ook.

Dus de tip blijft; voordat je gaat roepen probeer eerst op de site te kijken of jouw vraag al eerder is gesteld, dan vind je vaak ook het antwoord

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 13:23

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik vond de reactie daarop nogal arrogant en bot afwijzend en reageerde vanuit mijn Amsterdamse-tweezussen-afkomst.

wat is amsterdamse tweezussen afkomst? amsterdam snap ik maar tweezussen afkomst?

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Bericht van: Wen370
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 13:32
oh, heel jammer... ik weet niet meer van wanneer ik lid ben (kan je recht wel zien), ondertussen al enkele maanden denk ik, en mij is dit ook nog niet echt opgevallen hoor.
Ik vin het wel logisch dat als er weer eens naar hetzelfde patroon wordt gevraagd ze zeggen dat je het op het forum al kan vinden... Maar verder vind ik iedereen hier super vriendelijk.

Datum bericht: 25 Maart 2011 om 13:37
Originally posted by Eugenie Eugenie wrote:

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik vond de reactie daarop nogal arrogant en bot afwijzend en reageerde vanuit mijn Amsterdamse-tweezussen-afkomst.

wat is amsterdamse tweezussen afkomst? amsterdam snap ik maar tweezussen afkomst?

Ik had één jongere broer en een oudere en een jongere zus om mijn tong aan te slijpen. En Amsterdamsen nemen zeker geen blad voor de mond.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 13:43
oke had er nog nooit van gehoord.

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 13:43

Misschien mag ik ook iets zeggen,al draai ik ook nog maar pas 1 jaartje mee.

Ik ben het met de hobbydoosjes eens ,die ook vinden dat het niet leuk overkomt als mensen zomaar om een patroontje vragen bij de eerste post en daarna niets meer van zich laten horen.

WANT: als men zich eerst even zou verdiepen in de meeste topics dan zou men kunnen zien/lezen dat de hobbydozen zich niet voor 100 maar voor 200% inzetten om vragen te beantwoorden/patronen door te mailen etc.EN MAGTELT LOOPT MEESTAL VOOROP> Ik ben het dus niet eens met Ellen dat wij ons onbeschoft gedragen.

p.s. ik denk dat Sp.Mm zich ook iets meer is gaan verdiepen in het forum,ben haar naam vandaag vaker tegengekomen. ZAND EROVER, Het zal niet de laatste keer zijn dat er iemand over dit onderwerp uit zijn slof schiet.

-------------

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 13:44
Ellen ik vind het spijtig dat je je uitschrijft,ik ben hier al enkele jaren en vind het nog altijd een oergezellig forum.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Datum bericht: 25 Maart 2011 om 13:47
Originally posted by Eugenie Eugenie wrote:

oke had er nog nooit van gehoord.

Het was thuistaal.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: smimske
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 13:52

Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Ellen ik vind het spijtig dat je je uitschrijft,ik ben hier al enkele jaren en vind het nog altijd een oergezellig forum.

Laat gaaaaaaaaaaaaaan, de meeste onder ons,weten wel beter,toch!!!! Ben hier ook nog niet zo lang en heb ook de nodige beginnersfoutjes gemaakt en ook wel eens op mn vingers getikt! Dan kun je 2 dingen doen, boos worden en boos blijven of het geheel eens van een afstandje bekijken en denken,verhip...ze hebben gelijk! En de wereld die dan voor je opengaat....dat maakt een topicje modder gooien ( en als je het van een afstandje leest, moet je er nog mee lachen ook!) echt niet kapot hoor!!!

-------------

Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 14:12
Ach, deze discussie komt om de haverklap weer boven drijven. Zet nu eenmaal meer dan vier vrouwen in een groep bij elkaar, en het knalt zo af en toe.
En meer dan eens gaat het inderdaad om de patronenweggeverij waarin de een of de ander zich gepasseerd of tekort gedaan voelt. (Terwijl van de 10 patronen die je verstuurt je er maximaal of nog niet eens één weer gemaakt terugziet ; het is voornamelijk hamsteren wat er gebeurd).

Zelf erger ik me ook groen en geel aan nieuwelingen die meteen komen bedelen, voor de 15.000 keer dezelfde vraag komen stellen of nog altijd niet weten hoe een forum (en voorál de zoekfuntie) werkt, of hoe je een link of een foto plaatst. Maar dan hou ik mezelf voor wat de doelgroep / gemiddelde leeftijd hier is, en probeer ik er maar een beetje begrip voor te hebben (en het soms zelfs voor de zoveelste keer uit te leggen). Zo heel af en toe heb ik een patroon weg te geven en dan zeg ik nadrukkelijk PB even je mailadres, en dan nóg krijg je driekwart van de mailtjes zonder mailadres (dat heus wel te vinden is met wat zoeken, maar dat was nu net de bedoeling niet) of verzoeken in de draad zelf. Ook daar hou ik dan maar rekening mee, maar het motiveert niet om vaker patronen te delen, want je bent er meteen dagen zoet mee op die manier.

Maar de Hobbydoos is nu eenmaal de Hobbydoos, en het hoort er een beetje bij zullen we maar zeggen. Dat is geen reden om het hele forum dan maar vaarwel te zeggen, want er blijft altijd meer dan genoeg gezelligs, interessants, leerzaams of informatiefs over. De persoonlijke draden (zwangerschappen, scheidingen, ziektegeschiedenissen) lees ik ook liever niet, maar ik weet dat er een groot deel van de community juist ook daarvoor hier zit. Ik zag dat liever anders, veel meer nadruk op de technische/creatieve kant, maar ook dat is nu eenmaal historisch zo gegroeid en hoort er bij. Gelukkig is niemand verplicht alles te lezen, laat staan overal op te reageren.

De Hobbydoos is wat hij is, en biedt voor elk wat wils, maar ook voor elk wat ergerlijks. Wie zich daar niet overheen kan zetten, kan inderdaad beter een ander stekkie zoeken, en voor de rest kunnen wij volgens mij prima met én naast elkaar 'leven' hier. Zolang er zo af en toe wat gebeurt, zit er tenminste ook nog leven in. En dat is een groot goed, want ik heb heel wat dooie fora meegemaakt, en dat is inderdaad pas écht vervelend.

-------------
A clean house is a sign of a wasted life

Bericht van: willie
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 15:22

Ha Magtelt

Normaal gesproken zou je zeggen.....even je gal spugen.Maar dat kan bij jou toch niet meer

En voor de nieuwelingen:Magtelt staat altijd klaar met goede raad en och er is overal wel eens wat.Zand erover aub.

Het is gewoon een gezellig forum Ik geniet van al het nieuws/url's en mooie patronen die voorbij komen.

En L33ntje ik ben bezig hoor aan het haaknaalden etui en als hij klaar is stuur ik je een foto!

Zonnige dag verder, Wilma

-------------
wil

Bericht van: dine
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 18:55
Ik denk dat we dikwijls te veel vanuit onze eigen leefwereld reageren en te vlug conclusies trekken.

Sommigen ergeren zich blauw aan :

nieuwe leden die onmiddellijk patroontjes vragen maar ....als we heel eerlijk zijn moeten we toch toegeven dat we in het begin onze ogen uitkeken naar al dat moois dat getoond en rondgedeeld werd. Allemaal hebben we ons aangemeld en vrijwel onmiddellijk  een patroontje gevraagd.

bepaalde topics, maar...het is pas als je zelf (of je partner, of je kind) met bijvoorbeeld kanker geconfronteerd worden, je beseft dat je nood hebt aan een luisterend oor. De talrijke lieve reacties, de PM's, de kaartjes enz....zijn dan meer dan hartverwarmend.

leden die maar heel zelden een patroontje vragen en daarna weer maanden verdwijnen, maar.....misschien werken zij full-time,  moeten ze 's avonds wassen, strijken en poetsen en hebben ze kinderen. Ja dan kunnen ze misschien maar 2 knuffels per jaar maken, dus ook maar 2 keer een patroontje vragen.

Bericht van: Spikeysmum
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 19:51

Hallo ik ben Spikeysmum (Yvonne), al vijf jaar aanwezig op de hobbydoos. Ik had nog nooit om een patroontje gevraagd in al die jaren. Maar gisteren, de eerste de beste keer dat ik dat deed kreeg ik dus de volle laag bagger over me heen van Wat Rozengeur. Tja, ook al ben je Amsterdamse dan vind ik dat nog geen manier van doen. Ik ben Brabantse, maar laat niet over me heen lopen. Wie kaatst kan de bal verwachten. Ik ben normaal gesproken nooit zo snel op mijn teentjes getrapt, maar gisteren dus wel. Het is nooit mijn bedoeling geweest om over iemand "heen te walsen".  Maar ik wil graag zand over de affaire gooien. Wat geweest is is voorbij. Ik wil gewoon een vraag stellen of iemand een patroontje voor me heeft en wil ook graag mijn patroontjes (gratis) delen. Ik heb intussen een haak- en een breipatroontje ontvangen van Mickey en Minnie Mouse. En ik ben er de koning te rijk mee. En ik heb een speenknuffeltje op de site gezet. Ik wens iedereen een heel prettige avond.

Bericht van: Naemi
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 20:20

Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

(Terwijl van de 10 patronen die je verstuurt je er maximaal of nog niet eens één weer gemaakt terugziet ; het is voornamelijk hamsteren wat er gebeurd).

Ik heb er verder niks van meegekregen waar hier over geschreven wordt. Maar ik wilde alleen even zeggen dat als je niks laat zien het niet automatisch betekent dat je ook niks doet met de patronen die je krijgt. Ik ontvang vaak patronen van lieve hobbydoosjes en laat maar weinig zien, gewoon omdat ik er niet zo van hou foto's op internet te zetten. Maar ik ben met liefde aan het breien en haken met de patronen die ik krijg. En ik ben dankbaar om alles wat ik krijg en bedank daar ook graag voor.

Even terug naar het onderwerp: op alle fora slaat af en toe de vlam in de pan, en idd met vrouwen is het nog ietsje erger. Meestal vind ik dat een teken voor herbezinning en nog maar eens waarderen van al het moois dat er ook op het forum is.

-------------
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 25 Maart 2011 om 21:34
Kan er dan hierbij een slotje op dit bericht ?

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 26 Maart 2011 om 14:53

Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

(Terwijl van de 10 patronen die je verstuurt je er maximaal of nog niet eens één weer gemaakt terugziet ; het is voornamelijk hamsteren wat er gebeurd).

@Naemi (en Willie, en allemaal andere mensen die van mij ooit een patroontje hebben gekregen) :

NIET je schuldig gaan voelen ofzo hoor !! Ik heb ook wel eens dingen gewoon voor de heb. Het gaat me ook niet zozeer om MIJN patronen, maar mensen die werkelijk IEDER patroontje dat hier voorbij komt ook willen hebben. Dan denk ik wel eens : ga je er ooit ook echt iets mee doen of zie je inmiddels al helemaal door de bomen het bos niet meer ? Want al die patroontjes moeten wel verstuurd worden, en ik maak zelf makkelijke hupflup-wegermee PDFjes, maar sommige mensen scannen patronen in in wel tig JPG's, en daar gaat gewoon heel veel tijd in zitten. 

Enerzijds is het wel begrijpelijk (en ze moeten dat natuurlijk ook helemaal zelf weten) want je WORDT er ook hebberig van. Maar ik vind het soms gewoon jammer dat er prachtige patronen naar wel dertig, veertig mensen gaan en haast nooit meer opduiken in de creaties.

Zelf ben ik mede daardoor heel selectief geworden, en vraag alleen nog maar om een patroon als ik ook echt van plan ben het op korte termijn ook daadwerkelijk te maken. En zelfs dan heb ik nog een hoop waar ik nooit aan toe kom.  En ik heb in de regel een flinke productie. Daarmee wil ik een ander natuurlijk beslist geen standaard opleggen.

Overigens vind ik dat mijn gratis patronen nog wel aardig gemaakt worden. De krokodillentas heb ik regelmatig zien opduiken, de eerste haaknaaldenetui is al klaar, gaat super ! Maar die oude Mickey indertijd van Tammie ; toen al hebben tientallen mensen het patroon gehad, en ik heb er nooit meer één van teruggezien. Ik heb er nu weer rond de 25 verstuurd, en eerlijk is eerlijk, het zal mij benieuwen......

-------------
A clean house is a sign of a wasted life

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 26 Maart 2011 om 16:29

Kan er dan hierbij een slotje op dit bericht ?

DAAR BEN IK HET OOK MEE EENS NU BEGINNEN WE ELKAAR AL AAN TE VALLEN EN DAT IS TOCH NIET DE BEDOELING

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net