Print Pagina | Close Window

Sporthanddoek

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=40637
Print Datum: 17 November 2024 om 08:57
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Sporthanddoek
Bericht van: Magtelt
Onderwerp: Sporthanddoek
Datum bericht: 17 Oktober 2014 om 18:59
Ik gym tegenwoordig twee keer in de week, moest van de diëtiste, die elke avond breien geen beweging noemde. Ik nam dan aldoor een gewone handdoek mee, die bij het driftig lopen en roeien, etc telkens van mijn schouders gleed. Dus ik heb een sporthanddoekcol gemaakt van 3 gastendoekjes van Action. Gewoon de korte kantjes met een naad verbonden, glijdt niet meer af. En als je erg bezweet bent, kun je hem een beetje verder draaien. Zo heb je nog iets aan die dingen, wanneer gebruik je die? Ik heb op het toilet een spirellastang hangen met een handdoekrol: twee gewone handdoeken aan de korte kanten aan elkaar genaaid en aan de open kanten drukkers. Groot genoeg en je kunt hem ook draaien tot je een droge plek hebt.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Antwoorden:
Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 19 Oktober 2014 om 10:55
Wat een goed idee, je moet er maar opkomen. Maar ik sport slechts 1 keer per week en dat gaat niet zo intensief, dus heb het niet nodig. Haha en dat sporten doe ik in een groep en wij vinden het vaak al heftig genoeg.

Datum bericht: 19 Oktober 2014 om 11:02
Oorspronkelijk moest ik een spierbobbeltje op mijn rug laten wegmasseren en als ik dan moest wachten, zat ik in een ruimte waar allerlei bejaarden op apparaten liepen, roeiden, fietsten etc. Het bleek dat dat een groep was met COPD of Diabetes 1 en 2. Ze droegen hun gewone kleren, geen strakke bonte Lycra pakjes, en sportschoenen. Ik mocht later meedoen, omdat ik voor Diabetes 2 in behandeling ben. Ik ben één van de jongsten. Sommige oefeningen doen we in een kring, verder werk je je eigen programma af, tussendoor koffie of water in een hoekje en dan kletsen we. IK zweet behoorlijk en een handdoek is ook verplicht, maar mijne gleed aldoor van mijn schouders. Zo kwam ik er op, ik vind die colsjaals ook veel veiliger op de fiets en scooter, vooral als ze niet te lang zijn.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 19 Oktober 2014 om 11:06
Zo'n groep zit ook na ons, wij zijn een fibromyalgie groep, zitten maar heel af en toe op de apparaten. 
Haha, dat koffiedrinken doen wij ook, maar dan na de tijd. De meesten gaan vooral daarvoor, dat is altijd gezellig even nakletsen.

Bericht van: Oepske
Datum bericht: 20 Oktober 2014 om 20:01
Jammer dat ik de handdoek tip een paar jaar geleden niet kende. Ik moest toen in combinatie met een dieet 6 maanden begeleid sporten op de revalidatie afdeling. Een sjaal-handdoek was handig geweest.
Nu volg ik 3x per weer aerobic. Nogal wat gehuppel. De handdoek ligt nu best aan de kant.
Ik ben sebiet weer weg zie.

-------------
Grx

Bericht van: bep
Datum bericht: 20 Oktober 2014 om 20:13
goe huppelen.

-------------

Datum bericht: 20 Oktober 2014 om 22:35
Helaas ik sport pas een jaar en het muntje viel langzaam bij me, de handdoek viel wel elke keer. Bij ons wordt niet gehuppeld, de Cross-trainer lijkt daar nog het meeste op, het ziet er vrolijk uit, maar het is net of je door mul zand probeert te rennen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 20 Oktober 2014 om 23:09
De Cross trainer is inderdaad erg lastig. Ik ben er geen fan van.

-------------
Grx

Datum bericht: 21 Oktober 2014 om 10:26
De ene cross trainer of de andere zit veel verschil in. In het ziekenhuis heb ik op een cross trainer gestaan, die vond ik wel prettig, maar hier bij de fysiotherapie hebben ze lang niet zulke prettige staan, op die laatste kan ik het maar een paar minuutjes volhouden, zelfs als hij op zijn laagste stand staat.

Datum bericht: 21 Oktober 2014 om 11:53
Vandaag 7 minuten op niveau 2, ik voelde me een grote meid.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 22 Oktober 2014 om 17:45
Ik heb mijn tip naar de Walrafabriek gemaild. Ik ben benieuwd naar het antwoord.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: bep
Datum bericht: 22 Oktober 2014 om 18:32
Als ze antwoorden Magtelt en ze nemen het in assortiment, erop staan dat jij de naam mag kiezen ervoor : vb Magtelt's sportlapje.
Dus begin maar al na te denken.

-------------

Datum bericht: 22 Oktober 2014 om 19:11
Een volledige col van handdoekjes is misschien niet zo veilig bij bepaalde sporten. Misschien 1 naad vervangen door klitteband die kan lossen in nood? Als je handdoekcol verstrikt geraakt in één van die toestellen bvb...

-------------
Grx

Datum bericht: 22 Oktober 2014 om 19:26
Dat zal ik ze mailen, als ik antwoord van ze krijg. Mijne zijn niet zo lang, ik heb ook nog een sleutelkoord van mijn kluisje om mijn nek en dat is ongeveer net zo lang.

-------------

wat rozengeur.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net