Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

sandra mode nr 44

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 16:53
Dat heb ik ook, maar dan zijn jullie ook nog wel even zoet denk
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 17:03
Originally posted by Ien Ien wrote:

Originally posted by lidy* lidy* wrote:

Ien, het antwoord op rd. heb ik hierboven al getypt. Is een afkorting die altijd in de Sandra wordt gebruikt. 


Je hebt helemaal gelijk lidy, ik snap hem.
Dank je

Ik zit alles een beetje door te lezen. En kom nog meer dingen tegen.
Misschien toch iets simpelers maken.

Maar ohhhhh... ik hou zo van een uitdaging.
En het jurkje is wel erggggg leuk


Ik zeg ik snap hem, maar toch niet.
Als rd toer is. Wat bedoelen ze dan met het begin. Want daar staat: ribbels heen en terug r. st. br.

En daarna staat er afw recht/ averecht.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 17:36
Ribbels maak je door alle naalden recht te breien, heengaande en teruggaande. Tricotsteek bijvoorbeeld is heengaande naald recht, teruggaande averecht. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 18:59
Het helpt vast ook als je goed naar de foto kijkt, desnoods met een vergrootglas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 19:30
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Het helpt vast ook als je goed naar de foto kijkt, desnoods met een vergrootglas.


Goeie tip magtelt. Ga ik zeker proberen
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 20:00
Ien, ik denk dat je toch wat meer moet kopiëren van het patroon en hier neerzetten, hoor. Heb je niet een ribbelrandje (= een paar toeren/rondes alleen maar recht), gevolgd door trictotsteek (=heen recht, terug averecht)? 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 20:02
Dat van die motor herken ik, ik zet 's ochtends het hek open en krijg commentaar als ik het vergeet.
Maar zonder dollen, ik heb het blad nog niet gezien, maar ik spiek morgen wel even. Ik heb een oude Sandra van boven gehaald en die
omschrijving van de afkortingen staan voorin het beschrijvingendeel en die blokjes worden bij mij achterin het beschrijvingendeel uitgelegd.
Alleen hele specifieke blokjes worden bij het patroon zelf uitgelegd.
Ik heb ook even gezocht naar die cryptische in rd. afw enzovoorts breien, die heb ik hier ook staan, het lijkt mij toch een verwijzing
voor eigenzinnige breisters, die het werkstuk op rondbreinaalden breien. Want bij tricotsteek staat dan in rd: brei alle steken recht
En dat doe je dus als je het spul op een rondbreinaald hebt staan, in het patroon dat ik nu voor mijn neus heb staat ook (rond)breinaald.
Zo van het mag, maar het hoeft niet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 20:55
zouden ze er mee willen zeggen dat als je met 2 pennen breit en je ribbels wilt hebben je alle steken /pennen recht moet breien .

wil je ribbels hebben met een rondbreipen je afwisselend 1 pen recht 1 pen av moet breien .
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 20:57
Ik zal van het weekeinde eens aan het scannen gaan.
Of evt foto's maken van de tekst en deze plaatsen.
Wat betreft het patroon.
Deze is heel uitgebreid.(vind ik LOL)

Er komt in voor:
AjourmotiefA
AjourmotiefB
AjourmotiefC
Netmotief
Lussemotief

Strepenvolgorde

Hihihi in ieder geval genoeg dingen om te leren
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 21:03
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

zouden ze er mee willen zeggen dat als je met 2 pennen breit en je ribbels wilt hebben je alle steken /pennen recht moet breien .

wil je ribbels hebben met een rondbreipen je afwisselend 1 pen recht 1 pen av moet breien .


Dat idee had ik ook.
Maar ik brei bij lange na niet lang genoeg om dat zeker te weten.ik zal van het weekeinde eens kijken of misschien patroon hier kan plaatsen.

Dat mag toch wel? Omdat het boekje te koop is in de winkel?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 21:14
Uhm nee, dat mag niet. Of in ieder geval niet zo dat de hele doos het jurkje kan maken zonder de Sandra te kopen.
Maar je mag wel zeggen waar je over struikelt, dat mag wel.
Mijn idee is gelijk aan dat van mutti, dat "in rd" schrijven ze erbij voor als je de ribbels op een rondbreinaald breit.
Ze gebruiken "rd" dus ipv toer, maar als ze "in rd" schrijven bedoelen ze als je op een rondbreinaald breit, doe je het zo.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 21:23
Ik denk  dat dat idd de oplossing wel eens kan zijn. Ik brei zelf te weinig om daar onmiddellijk aan te denken, maar het klinkt wel heel logisch! Thumbs Up
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 21:31
Oke meiden,
Bedankt voor het doorgeven dat ik het niet plaatsen mag.
Klinkt eigenlijk ook we logisch.
Want dan hoeft niemand meer het boekje te kopen.
Ik ga eens goed lezen en zelf op zoek.

En stel mijn vraagjes hier.
Bedankte in ieder geval allemaal
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2014 om 10:07

Ik ben net op safari geweest en heb het bekeken oranje met roze (hihihi), het lijkt trouwens niet dichtgenaaid aan de zijkant. Of is het een halterjurkje ? Of moet ik een leesbril (jaha) LOL ?

De omschrijvingen van de blokjes staan op pagina 53 van het beschrijvingendeel, een v op zijn kant met een 2 erin --> 2 steken verdraaid recht samenbreien.
Ik ben zelf voor een Filati gevallen, terwijl ik ook de Verena net binnen heb ? Nou ja, voor als het vanmiddag regent Big smile
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2014 om 10:54
Ik moet toch echt eens leren verder te kijken dan mijn neus lang is.
Zie het idd staan op blz 53.

Heb je het boekje ook gekocht dan?
Je bent voor een filati gevallen. Hahahaha ik onwetend. Zegt me helemaal niks

Ohhh en wat het oranje/roze betreft. Die kleuren gaan het niet worden. Welke wel???

Nog tips wat een mooie combi zou zijn?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2014 om 11:10
Nee ik heb mn goede geld uitgegeven aan een filati (garen in het Italiaans), een breiblad dat wordt uitgegeven door lana grossa - uhm ken je dat wel ?
Misschien moet ik ze uitschelden als het duitse scheepjeswol. Ze maken garen en om dat te ondersteunen geven ze ook bladen uit.
Soms interieurbladen, maar dit is gewoon een zomer mode blad.
Als je niet in de stress schiet van Duits of engels kun je hun site wel eens bekijken.
Ze hebben altijd een model van de maand (tot jaren terug) in pdf formaat. En ze hebben brei tips staan ook b.v. die verdraaide steken
en hoe je sokken breit, nou ja ik ben wel een fan.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2014 om 11:25
Ik weet idd nog niet veel dingen.
Heb al aardig wat gemaakt. Maar bleef maar bij drops hangen.
Vandaar nu het Sandra boekje.

Weet bijna niks van garen. Lana grossa zegt mij dan ook helemaal niks.
Neem tot nu toe altijd hetgene wat aangegeven word.
Voor mij dus echt nog zat dingen om te leren. Om mijn leuke hobby uit te breiden.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2014 om 12:26
Filati is inderdaad leuk, ze hebben blaen voor huisinrichting, baby's en kinderen en volwassenen. Ik geniet alleen al van het kijken.

Bij Sandra staan afkortingen en breischema's vak op een bepaalde bladzij en dan moet je aldoor heen en weer. Je kunt in de supermarkt kopieën maken van die bladzijden, dat mag wel, voor eigen gebruik. Dat telkens bladeren is zo vervelend. In hun haakbladen staan de foto, het patroon en de teltekening op 3 verschillende bladzijden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2014 om 13:49
Dat klopt idd magtelt.
Het staat allemaal op verschillende pagina's.
Heb een alles in 1 printer. Dus kan thuis kopiëren.
Maakt het ws een stuk makkelijker.

Heb even verder gelezen.
Zitten wel zijnaden in. Alles word gebreid op pennen. Voor zover ik lees worden de rondbreinld gebruikt voor steken opnemen voor het armsgat en moet je aan het eind nog een gedeelte omhaken.

Alles is inmiddels al een stuk duidelijker geworden hoe meer ik het doorlees.

Nu nadenken over de kleuren die ik wil gaan gebruiken.
Maar denk dat ik daarvoor een wolwinkel binnen loop. Dan zie je de kleuren die er zijn. En krijg je ws een beter idee
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2014 om 14:30
Hé, we hebben het allemaal ooit moeten leren, ik probeer dat nooit te vergeten. Met hulp van de lana grossa site en volharding heb ik
sokken leren breien, toen ik een aantal jaren terug (her)begon met breien is de doos me nooit opgevallen. Een wolwinkel verkoopt
altijd een x aantal merken, bij mijn dichtstbijzijnde wolwinkel hebben ze dus lana grossa, maar b.v. geen opal. Vandaar dat ik nog steeds
enorm naar opal sokkenwol verlang, terwijl dat eigenlijk een beetje onzin is Confused. Als ik een iets groter project heb maak ik altijd kopiëen
Soms ga ik dan zelfs nog knippen en plakken zodat het op een voor mij handige manier gerangschikt is.
Over kleuren voor jou ga ik niets zeggen, ik ken je niet en heb geen flauw id wat jij leuk vindt. Zelf denk ik dat het niet per se in
2 kleuren gebreid hoeft te worden.
O ja ik ga toch nog iets zeggen, een patroon komt altijd het mooiste uit met een effen garen - raar maar waar ?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.578 seconden.
Lang Yarns