Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenSchandalig - maar herkenbaar ??

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 om 11:37
Hmmmmm ik voel me tenmiste niet meer schuldig
GROETJES
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 om 11:57

Zeer herkenbaar, Ben nu weer met mijn carnavalsmutsjes bezig en daar kan ik heel veel restgaren voor gebruiken........maar toch wordt er ook weer nieuw bijgehaald.

Voorheen had ik alles in dozen zitten, met als gevolg, in sommige dozen (mindermooimaartochbewarendoos) erg oud garen.....DE MOT..... Heb toen schaamteloos al het garen uit die doos weg MOGEN gooien.

Groetjes Syl
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 om 13:03
Dit klinkt allemaal zo bekent in mijn oren. Heb over een aantal jaren eens hele voorraad weggeven aan een school. En tijdje terug deel met vriendin meegegeven om poppenkleedjes te maken. Zit nu nog met 2 bananendozen vol. En binnen 14 dagen op verlof naar Turkije dus verzameling groeit dan weer aan in plaats van te verkleinen.
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 om 13:57

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Op zolder zes dozen vol wolletjes en nog een doos met lappen en lapjes, een doos kralen en versiersels en twee dozen vol blote poppen. Met doos bedoel ik de grootste rijdende voorraaddoos van Leenbakker en Kwantum. Dan nog een opvouwbare wasmand en een paar tassen met wol in mijn hobbykamertje. En dan loop ik nog Zeeman en Wibra in om te kijken of ze nieuwe leuke kleuren hebben.

Ik heb niet zo heeeel veel wol Vooral garen van onafgemaakte truien van mijn zusje en moeder van heel lang geleden. Gelukkig koop ik niet zo heel veel garen bij. Aan mezelf beloofd dat ik de aankoop ook direct moet gebruiken! Bijvoorbeeld voor de kerstboom van Hester.

Maar ik kan niets weggooien. Mooie/ grappige kaarten, verpakkingsmateriaal, kralen, versiersels, fröbels. Overal zie ik wel wat in. Maak ook van alles wat. 3d kaarten, borduurkaarten, verjaardagspresentjes. Niet in een rap tempo maar als er iets op mijn pad komt, doe ik niets anders dan rondsurfen op internet om mijn idee te kunnen uitvoeren.

Ideaal zou zijn om alles eens netjes uit te sorteren. Maar dat lukt dus vooralsnog niet.

Groetjes en succes allemaal.

Rosemarie

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 om 15:57
Het is wel een gezellig werkje, Rosemarie. Ik had mijn wol eerst op kleur gesorteerd, maar dat werkte niet, als ik iets meerkleurigs wilde maken. Dus ik ben er weer voor gaan zitten om alles op pendikte te sorteren, het tweede gezellige werkje.

Overigens ben ik me vandaag weer te buiten gegaan aan paarse en lila Saskiawol. Toevallig hadden ze van beide kleuren 7 bollen van hetzelfde verfbad. Nou...toeval bestaat niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 om 19:26
Heb zelf inderdaad wel een groeiende voorraad maar het blijft nog redelijk binnen de perken. Ik kan geen wolwinkel voorbij lopen zonder er naar binnen te gaan maar als ik dan bedenk dat we een huisje hebben van 3 verdiepingen van 6 bij 4 waar alles in zit. Zelfs VIER kleine slaapkamertjes en een cv hok. En dan zou ik niet weten waar ik die bolletjes op moet bergen. Dus blijft mijn voorraad nog steeds bescheiden. De voorraad staat nu nog in de kamer. Maar hij moet wel naar boven. Want het is een beetje rommelig. Dus als boven alles klaar is dan gaat de voorraad naar het cv hok.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Lizzi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 om 22:54
Ongelofelijk herkenbaar!! Mn lieve ventje heeft er deze week nog over gezeurd: "als die tassen met wol deze week het salon niet uit zijn gooi ik ze in de vuilbak!!". En eigenlijk heeft hij wel een beetje gelijk! Ik had eerst een mooi kastje in het salon staan waar alles netjes inpast. Daar kwamen dan 2 tassen met wol voor, want oh ja, mn kastje is vol. Later kochten we dan een nieuwe salontafel, dit was een grote koffer. En ook die heb ik nu aangeslagen en zit propvol met mijn spulletjes 
ik moet echt deze week is een beetje gaan sorteren want het loopt nu ech wel de spuigaten uit! (en dan heb ik nog niet verteld dat ik boven ook nog een kastje vol wol heb zitten )
En dan denk ik 'nu ga ik dat eens ophaken', maar voor al wat opgehaakt is koop ik toch weer bolletjes bij, want die kleur heb ik dan net weer niet meer!
Vicieuze cirkel!!!!

groetjes, Marlies
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 om 23:46

Ik heb het ook hoor. Inmiddels zijn het zo'n 7 curverboxen en een kast vol.... Binnen een paar maanden!! Haak ik wel wat op, dan denk ik, heb ik wel genoeg, nog ff een bol meenemen van die of van die.. Vind het verschrikkelijk van mezelf, maar het is een verslaving!!!!!!
Waarom ook al die mogelijkheden.. Ik vind dat ze het hadden moeten houden bij: Katoen, wol, acryl en in slechts 10 kleuren.. Dan kocht ik niet zoveel mooie wolletjes...

Als ik mezelf kan beheersen en ik neem maar 2 bolletjes mee, dan denk ik bij het volgende project, volgens mij heb ik er wel 4 bollen voor nodig uds wat doe ik dan, dan laat ik liggen wat er in de kast ligt en dan ga ik weer nieuwe halen.. Stom he?

Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 September 2009 om 18:36
fijn dat iedereen dezelfde afwijking heeft, voel ik me minder schuldig
Groeten Jacqueline
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 September 2009 om 20:06

hihihi wat klinkt dit bekend, morgen ga ik weer inkopen, zit me nu al helemaal te verheugen

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 September 2009 om 00:14
en nu er net bij de Lidl weer een veel te leuke aanbieding komt.... Ik zit bovenop de handen om maar niet te gaan straks... De schuur komt echt vol te staan. Ik kan geen kleding meer kopen (niet dat ik daar een tekort aan heb) omdat er niets meer in de kast past. De grote rotan mand van 90x60x70 die ook vol is. Op deze mand zit een groot pluche beest die vanwege zijn gewicht de deksel dicht kan houden. En dan staat er naast mijn bank ook nog 3 houten kisten met "garen reeds in gebruik" oftewel al mijn werkjes

Ik brei me suf voor de kindertjes in Roemenië maar dat ik nu kan zien dat de berg krimpt??

Groetjes Simone
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 September 2009 om 00:21
Ja, ik ga ook echt mijn best doen om VER uit de buurt van de Lidl te blijven deze weken, want volgens mij kan ik alleen nog maar wol kwijt in de oven ofzo.....gaat mijn man niet leuk vinden.
Maar als ik zo doorga met die Aminenko's schiet het wel lekker op met die restjes trouwens......en dan inderdaad nog zo'n tochtslang.....

Alleen nemen dan mijn restjes vrees ik wel ERG veel plek ik :lol:

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 September 2009 om 12:54
Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Ja, ik ga ook echt mijn best doen om VER uit de buurt van de Lidl te blijven deze weken, want volgens mij kan ik alleen nog maar wol kwijt in de oven ofzo.....

Je zou hem maar per ongeluk aan zetten om broodjes of zo af te bakken.....

Groetjes Simone
Back to Top
Lizzi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 19 September 2009 om 13:53
groetjes, Marlies
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.437 seconden.
Lang Yarns