Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenScheidingsangst!

Reageer Reageer Pagina  <1 2345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2008 om 20:57
hoi perle jij mag me dag en nacht "lastig vallen"met je verhalen over je thuissituatie.
ik hoop dat we je met ze allen een beetje kunnen helpen.

groetjes renate
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2008 om 21:22

Hallo Perle,

Momenteel heb jij het héél lastig en moeilijk... maar je moet gewoon ook aanvaarden dat de mensen om je heen je willen troosten en helpen, en je daar zeker niet schuldig over voelen. Je chef wil je helpen met je enkele dagen rust te gunnen op het werk... aanvaardt het... zonder je schuldig te voelen. Op het forum probeert iedereen je op te monteren... aanvaardt het zonder schuldbesef...  denk niet dat je ons lastig valt... Wij zijn er allemaal voor jou... en echt, ik wou dat we meer konden doen, dan alleen maar luisteren en een paar woorden typen. Konden we maar jouw lasten met ons allen dragen en verdelen... en zo jou leed wat verzachten.

Een dikke warme knuffel

Rita

Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2008 om 22:17
Hoi Perlé,

Het gaat al beter hé? Zorgen uitspreken en delen. En zie hier, mensen voelen zich niet bezwaard. Ze vinden het alleen al prettig om eventueel disfunctioneren, of de slaperige oogjes een plaatsje te kunnen geven. Daarnaast een complimentje voor je chef. Met het weinige wat hij tot nu toe zal weten, pikt hij het signaal heel goed op! Waarschijnlijk heeft hij allang door dat als jij al iets hebt, het ook hoogst serieus is.

Zie dit niet als een aparte positie ten aanzien van je collega's, maar accepteer het en gebruik het. Jouw baas doet er veel aan om je op de lange termijn ook nog bij zich te hebben en probeert een totale inzinking te voorkomen.

Ik/wij vinden het fijn als je ons "lastig valt". Je zit nu toch in onze gedachten, en een berichtje goed of slecht is fijner dan geen berichtje.

Rosemarie
Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2008 om 19:00
Perle
Ik denk dat het goed is dat je even je hart gelucht hebt.
HIer, maar ook bij je man en bij je werk.
Verder kan ik me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt om je dochter. Misschien moet je toch eens wat meer hulp van buitenaf accepteren. Hier in Nederland kun je op alle mogelijke manieren hulp krijgen als je kind autistisch is. Hebben ze in België ook dat soort regelingen? Hier kun je een persoons gebonden budget aanvragen. Als de diagnose gesteld is. Daarmee kun je weer hulp inkopen om je zelf iets te ontzien. En voor je dochter begeleiding te krijgen. Is die mogelijkheid er bij jullie ook. Ik weet wel dat er veel sites in Begië zijn die over autisme gaan. Dus ik zou er zeker is gaan kijken. Heel veel sterkte
Groetjes Carla
Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2008 om 21:55
Perle jij mag mij altijd[ lastigvallen ] en ik denk ons allemaal zeker als het jou oplucht en jij je daardoor weer een beetje beter voelt ik vind dat jij het geweldig doet  voor jou
groetjes Thea
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2008 om 09:13

Originally posted by Carlaa Carlaa wrote:

Perle
Ik denk dat het goed is dat je even je hart gelucht hebt.
HIer, maar ook bij je man en bij je werk.
Verder kan ik me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt om je dochter. Misschien moet je toch eens wat meer hulp van buitenaf accepteren. Hier in Nederland kun je op alle mogelijke manieren hulp krijgen als je kind autistisch is. Hebben ze in België ook dat soort regelingen? Hier kun je een persoons gebonden budget aanvragen. Als de diagnose gesteld is. Daarmee kun je weer hulp inkopen om je zelf iets te ontzien. En voor je dochter begeleiding te krijgen. Is die mogelijkheid er bij jullie ook. Ik weet wel dat er veel sites in Begië zijn die over autisme gaan. Dus ik zou er zeker is gaan kijken. Heel veel sterkte
Groetjes Carla

Hallo,Carla!

Hier in Belgie gaat het er echter heel wat anders aantoe!Ons Ellen is zindelijk en praat,kan lopen enzv!Dus wat is het probleem?Zo redeneert de dokter van kinderbijslag!Ze ontvangt een kleine verhoging en voor toverbloemenprinses ben ik nog niet geweest!De diagnoses zijn gesteld geweest in het COS van Gent toen Ellen 20 maanden was en Amber rond de 2 jaar was.Een actief en passief type.Ik heb geen zin om mijn dochtertje's minder leuke dingen uit te spreken waar het meisje zelf bij zit en waar de dokter dan nog wat sceptisch op reageert!Momenteel heb ik het wat moeilijk,soms zie ik wat beternis of vooruitgang en dan valt alles terug ineen en zijn we terug van af of nog slechter.Amber kan opgeslagen informatie zomaar ineens verliezen!Na een grote vakantie weet ze niets meer op schools vlak van cijferen,enzv.Ook de klok blijft met vallen en opstaan!

Ik denk dat dit wel één van mijn grootste moeilijkheden zijn,dat de toekomst niet echt betere vooruitzichten bied.

Ponchotrui is af!Heb er gisteren de hele tijd aan door gewerkt en naarmate hij vorderde begon het meer op te geven.Hij is mooi gelukt,is de eerste raglan die ik gebreid heb.Ben nu begonnen aan truitje voor toverbloemenprinses en heb me voorgenomen om nu weer vlotter door te werken aan mijn hobby!Vervelende poncho is eindelijk van de baan geruimd!En als je iets gemaakt hebt heeft dit toch wel een blij gevoel,hé!Maar dat hoef ik jullie niet te zeggen als ik al dat moois van jullie pennen zie rollen (of haaknaaldjes)?

Iedereen een fijne dag gewenst!Toch maar es met zwabber zwieren,zeker?

Groetjes,perle!

Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2008 om 14:08
Oh Perle, de wet heeft per land de boel weer anders aangepakt. Jeetje dat is echt jammer voor jullie. Maar meestal als je lid wordt van een vereninging voor autisme, die kunnen vaak een hoop voor je betekenen en veel informatie verstrekken. En misschien er zeker eens over denken om naar een andere dokter te gaan voor een 2e opinie. Misschien krijg je dan meer voor elkaar.

Ik ben in ieder geval blij dat je je poncho afhebt en een mooi tuitje kunt breien. Wat voor kleurtje krijgt het truitje? Beetje een voorjaarskleurtje? Ben benieuwd.

Groetjes Carla
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 00:11
...Hallo Perle, onze landen liggen direct naast elkaar en dan al heel wat verschillen.......mijn kleindochter, die ook een vorm van autisme heeft (pdd-nos ? ) heeft heel veel begeleiding...........ook de ouders,  er wordt echt van alles gedaan , er hoeft ook maar iets te veranderen, in de houding van het kind bv. en er wordt meteen ingegrepen.................jammer voor jouw kindjes en voor jezelf natuurlijk ook................je moet toch maar eens op de comp. nakijken wat er zoal in Belgie voor jullie probleem is, het geeft ook voor jouw dan wat rust,
groetjes geesje
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 16:41
Ik kan me haast niet voorstellen dat er in Belgie niet één of andere instantie is die je kan helpen Perle, ga er goed om zoeken meis zoals anderen ook al zeggen.
     All you need is love.

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 18:08

iik snap heel goed wat je bedoelt... Wij krijgen een vorm van verhoogde kinderbijslag; men wees er ons op school op dat hema daar recht op heeft, dus wij dat aanvragen... Maar dat onderzoek...  Er is helaas ook veel misbruik, maar toch..; Het kan toch allemaal wat vriendelijker, vind ik...

En ze stellen die vragen waar je kind bij zit... Heel confronterend, want als ouder sta je dan ineens met je neus op het feit gedrukt wat ze allemaal NIET kan, waar daar draait het onderzoek in feite rond: wat kan ze NIET, en hoeveel moet je daarvoor aan vergoeding krijgn..; Slik, ik snap perle heel goed... Mijn meisje snapt dat allemaal niet zo, en is het ook weer gelijk vergeten als we buiten stappen... maar anders denk ik niet dat ik het zou kunnen ondergaan...

We hebben voor thuis ook ooit eens hulp aan gevraagd... Zo'n anderhalf jaar geleden of zo..; We stan NOG steeds op die wachtlijst voor een huisbezoek en ik reken er al niet meer op...  Mijn neefje heeft een doodziek kind, echt letterlijk doodziek want de levensverwachting is erg jong..; krijgen ze te horen dat het "nog niet ernstig genoeg is om al hulp te krijgen"... Hij takelt dus beetje bij beetje af en DAN krijg je hulp... Jeetje toch, wat heeft ze daar nog aan als het ventje daar binnen een paar jaar als een plantje ligt, ocharme... Ik kan er dus van meespreken, van die geweldige hulpverlening... België heeft altijd een dikke nek omdat zogezegd de gezondheidszorg zoveel beter is..; Ik heb daar toch mijn vragen bij...

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 20:03
Ik kan hier echt met mijn verstand niet bij,had verwacht dat het bij jullie net als bij ons zou zijn,wel hele papierwinkels,maar veel mogelijkheden voor hulp,en natuurlijk zijn er wachtlijsten,maar in feite moeten jullie het dus zelf maar uitzoeken,.Jij bent een grensgeval,als je nu eens een straat verderop gaat wonen,kan je er hier gebruik van maken.Maar dat is te zot voor woorden en niet de bedoeling natuurlijk,maar kan me vorstellen dat zowel jij als perle soms met de handen in het haar zitten.
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 21:20

Hoi Perle en Chrisje.

Als ik dit allemaal zo lees, dan zijn wij inderdaad in Nederland beter af. Al is het hier ook niet allemaal rozengeur en maneschijn hoor. Wachtlijsten kennen we hier ook, en per hulpverlener is het nog maar afwachten of het "klikt". Wat betreft gesprekken voeren waar het kind bij zit; en overal op antwoorden wat iemand allemaal Niet kan... Je kunt het ook zo bekijken: een ïndicator of arts of wat dan ook moet een diagnose stellen in een zeer korte tijd. Vaak afhankelijk van wat een verzorger dan meedeelt. En ja,  met name de achtergebleven ontwikkelingen worden aangekaart en uitgewerkt, maar op die gebieden wordt een indicatie afgegeven en zorg ""gezocht". Hier zit een hele papierwinkel aan vast en een zekere mate van drammerigheid ivm complexheid is ook niet weg, maar als je hier niet overheen komt (of iemand vind die je kan helpen) ziet de toekomst er moeilijk uit, en zit er ook geen verandering in het verschiet.

Verder is het in Nederland zo, dat de zelfredzaamheid "gemeten" wordt t.o.v. leeftijdsgenoten. Dus bijvoorbeeld een gehandicapte baby verzorgen, t.o.v. een gezonde baby geeft niet zo'n groot verschil (beiden moeten volledig verzorgd) als een kind van 6 , zindelijk, sprekend, lopend, etend enz. tov rolstoelgebonden, sondevoeding, enz. Hier mee wil ik zeggen dat naarmate je kinderen ouder worden, de verschillen steeds groter en duidelijker beschrijfbaar worden, en misschien mogelijkheden geeft om toch hulp te krijgen.

Zo, een heel verhaal, ik hoop dat het idee over komt en dat jullie de kracht en moed vinden om alles vol te houden, of aan te gaan. Het valt niet mee, en het levert een hoop ergernis op. Ik heb het allemaal zelf ervaren en meegemaakt, maar wat is het alternatief???

Rosemarie

Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 07:56
het is voor een moeder heel moeilijk om toe te geven dat je niet zonder hulp voor je kind kan zorgen, en dat is in een gesprek van soms maar 15 minuten ook niet uit te leggen.wat mij goed geholpen heeft is voordat ik naar een dokter ging,alles op papier zetten en gelijk bij binnen komst afgeven, dan hoef je niet zo veel uit te leggen je kan niks vergeten en de dokter kan gerichtere vragen stellen.maar je zal altijd tegen dingen aanlopen dat je denkt moet dat nu op deze manier.ik heb zelf eens op een aanvraag formulier voor dagopvang in moeten vullen of mijn zoon debiel of imbesiel was.
groetjes janny
Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 08:11
en chrisje niet gaan zitten wachten elke maand even bellen anders denken ze we horen niks dus het zal wel mee vallen je moet blijven zeuren anders gebeurd er niks dat is in belgie het zelfde als in nederland. hoe meer je "zeurt" hoe meer je gedaan krijgt
groetjes janny
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 10:22

Originally posted by monica monica wrote:

en chrisje niet gaan zitten wachten elke maand even bellen anders denken ze we horen niks dus het zal wel mee vallen je moet blijven zeuren anders gebeurd er niks dat is in belgie het zelfde als in nederland. hoe meer je "zeurt" hoe meer je gedaan krijgt

ja, eigenlijk heb je gelijk... Zal nog maar eens even gaan horen oe ver die wachtlijst staat...

Perle, hoe gaat het de meiden? (en met ons perle ZELF???) Op tijd even iets van je laten horen, hé!

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 10:44

Hallo!Dank je voor alle reactie's.Tips enzv.Ja,Chrisje!Zou je echt geen straatje verder kunnen gaan wonen?Erg dat een mens dat moet zeggen ,hé!

Hoe het met mij gaat?Momenteel wil ik alles niet meer in en geheel zien maar meer in stukjes!Alles samen is wat teveel en kan ik toch niet oplossen.

Voor Ellen zoek ik iets dat haar bezigheid kan geven.Moest ik nu een hobby voor haar kunnen vinden waar ze kan in opgaan waar ze voldoening in zou vinden dan zou dit fantastisch zijn!

Handwerken is niet echt iets voor haar!Haar motoriek is veel te laag,ze is niet handig!Momenteel loopt ze weer rond te fladderen,gewoon een aaneenschakeling van geluiden producerend en tokkelend met vingers tegen elkaar en zo loopt ze precies als ik op pc bezig ben of geen aandacht geef!

ik zou iets willen vinden op gebied van ...?Schilderen ofzo?Iemand tips?Van wat er allemaal bestaat of kan?

vele groetjes,perle

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 10:52

als hema zo'n bui heeft, zet ik haar aan het kleien... Ook al eens aan van dat brooddeeg (zoutdeg) gedacht? Zijn leuke boekjes van ook..; is maar een ideetje, hé... hema vond de aanraking met het materiaal in het begin erg vies, maar heeft zich daar over kunnen zetten... Maar ik weet hoe moeilijk het is iets te vinden..; puzzelen lukt hier ook aardig... (kan ze beter dan ik.. )

zeker op de hobbybeurs eens goed rond kijken voor leuke dingen... maar dan moeten we al wel ongeveer een "richting" weten, want er staat zoveel...

En haken met iets dikkere wol? is ook doenbaar denk ik voor haar...

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 14:10
Kneden met klei of deeg is een goed idee. Maar zouden er geen video's van ballet bestaan? Dat ze daaraan mee kan doen? Sommige kinderen zijn te beweeglijk om een zittende hobby te hebben. Ze zou de muziek via een koptelefoon binnen kunnen krijgen, dan hoor jij het niet als je computert. En je kunt soms applaudisseren. Je zou het ook kunnen opnemen, zodat ze met zichzelf kan dansen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 15:01

Ellen zou heel graag dansen,maar ik dacht dat dit leuk was op verplaatsing maar dat ze hiermee niet onmiddelijk iets had voor thuis!Mischien moet ik dit gedacht toch herzien en kan ze mischien toch wel opgaan in dit!Ja!Zal contact opnemen met Els Scheurmans!

Die geeft dansles!Ellen is er nog geweest toen ze als ernstig autitisch en adhd kind dat toen intern op school was langs ging en zwaar teleurgesteld thuiskwam omdat we met pictogram dansles verduidelijkt hadden met een ballerina en ze nog steeds niet....ze deed haar armpjes in de lucht en draaide rondjes als een ballerina ...gedaan had!

Door het feit dat ik in dag werkte en er niemand in de familie open stond voor hulp Ellen kon of wilde voeren kon ze niet naar dans gaan,daar die leeftijd enkel dans volgde op woensdag of weekdagen!

Nu denk ik dat ze ook op zaterdag wel dansen  in die leeftijdsgroep!of anders zoek ik wel andere lokatie!Ja!!!!is een start!En kleien,dat weet ik niet!!!met haar smetvrees!!!!!!!

Denk mischien richting schilderen!!!!!Op doek!!!met ezel!!en tekeningen uitprinten en uitvergroten en calculeren uit kunstboeken!daar dit ook wel interesse bij haar opborrelt!Evt met handschoentjes?

Ze is beperkt,heel zonderling,maar echt wel héél hoog begaafd!ik probeer zoveel mogelijk uit te vissen wat haar boeit!En ik weet dat dit geschiedenis is,wat haar ook wel angst inboezemt!Maar dat is weer een nieuw verhaal!!!je kunt het niet zo raar(gek)bedenken!En ook Rene margriet!Een echte schilder!Dus als ik wat van zijn werken op doek kan zetten en ze die kan schilderen zoals ze kan zien op pc of uit boeken ....moet lukken!Ze loopt hier weeral rond al swanzen!!!!

Moet dringend iets uitwerken of vinden!wil haar rust geven want moet voor haar koppie wel zwaar zijn!

Dank je Magteld,Chrisje en iedereen!ik heb het gevoel dat ik terug wapens heb om te strijden!!!!!En Perle komt eraan!Ik zal iets vinden!

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 18:25
Originally posted by perle perle wrote:

Hallo!Dank je voor alle reactie's.Tips enzv.Ja,Chrisje!Zou je echt geen straatje verder kunnen gaan wonen?Erg dat een mens dat moet zeggen ,hé!

Hoe het met mij gaat?Momenteel wil ik alles niet meer in en geheel zien maar meer in stukjes!Alles samen is wat teveel en kan ik toch niet oplossen.

Voor Ellen zoek ik iets dat haar bezigheid kan geven.Moest ik nu een hobby voor haar kunnen vinden waar ze kan in opgaan waar ze voldoening in zou vinden dan zou dit fantastisch zijn!

Handwerken is niet echt iets voor haar!Haar motoriek is veel te laag,ze is niet handig!Momenteel loopt ze weer rond te fladderen,gewoon een aaneenschakeling van geluiden producerend en tokkelend met vingers tegen elkaar en zo loopt ze precies als ik op pc bezig ben of geen aandacht geef!

ik zou iets willen vinden op gebied van ...?Schilderen ofzo?Iemand tips?Van wat er allemaal bestaat of kan?

vele groetjes,perle

Perle,ik bedoelde daar niets vervelends mee,maar ik erger me heel erg aan het feit dat jullie geen hulp kunnen krijgen,terwijl dat hier wel zo is.

Is de knifty knitter niet iets voor Ellen?

Je kan met schilderen ook heel eenvoudig beginnen door b.v met grafietcarbon een tekening over te trekken op een kant en klaar schilderspaneel.die zijn overal en in alle maten te koop,ze kan dan met gewone acryl hobbyverf eerst inkleuren met een penseel en vandaar kan je verder,maar zo kan je wel eerst kijken of ze graag iets met verf doet, en die hobbyverf is niet zo duur.Ik heb dat zelf gedaan,omdat ik echt niet kan tekenen of schilderen,maar misschien kan ellen dat wel,en maakt ze meteen een heel leuk schilderij.

Goed dat je de strijd aangaat,en niet alles tegelijk ,dat werkt vaak het beste,een mens kan nu eenmaal niet alles aan.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns