|
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() Posted: 23 December 2009 om 11:08 |
Zo, ijn restjesproject vordert gestaag ; ik heb al drie bollen opgehaakt (en nog maar drie weer bijgekocht :lol:)
Eest heb ik van een restje melange waar ik eerder sloffen van had gehaakt een Amineko gemaakt. Maar ik kreeg het gezichtje gewoon NIET mooi. Toen heb ik er bij wijze van experiment maar eens een keer oogjes op geplakt. Heiligschennis naturlijk, maar nu kijkt-ie wel ineens lief. ![]() En al heel lang op mijn to-do-list : hippie-sloffen. Met dit weer kun je tenslotte nooit teveel pantoffels en sloffen hebben. Het is een heel leuk (gratis) en eenvoudig patroon, alleen bij de zool moet je echt even goed opletten en PRECIES doen wat er staat, na een toer of drie zie je dan inderdaad een dikke, dubbele zool ontstaan. En je moet het patroon 100 % vertrouwen ; tijdens het haken lijkt alles namelijk veel te klein zodat je in de verleiding komt er extra toeren bij te maken, maar dan pakt je slof uiteindelijk iets te groot uit. Verder zijn ze in twee avondjes gehaakt : 6 zeshoeken van 6 toeren en een dubbegehaakte reep van 10 steken breed voor de zool. Appeltje eitje (en lekker dikke zooltjes) ![]() Het patroon voor de sloffen (engels) staat HIER, maar ik ben met een Nederlandse vertaling en teltekening bezig (omdat het toch een vrij basic patroontje is). En tussendoor van een laaste restje even een frummel voor in mijn haar gehaakt Supersimpel : haak een elastiekje om met vasten, 2e toer 2 vasten in elke vaste, derde toer 2 stokjes in elke vaste. Met zeemanwol en naald nummer 3 is dat genoeg. Supersimpel. Alleen de foto is een beetje wazig. ![]() |
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
mooi
![]() |
|
![]() |
|
jantinavv ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Juni 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1185 |
![]() |
Heel leuk!! Die sloffen zijn super!
|
|
![]() |
|
Hetteke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 November 2007 Locatie: Uithuizen Status: Offline Points: 3767 |
![]() |
Ze zijn heel mooi lekker warm aan.
Groetjes Hetty. |
|
![]() |
|
breinaald ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 22 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2880 |
![]() |
sloffen zijn super
|
|
![]() |
|
geesje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
![]() |
prachtig
![]() |
|
groetjes geesje
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() |
Mooi allemaal. Als het met borduren van oogjes niet lukt, dan misschien een piepklein zwart pupilletje haken en een wat groter oogwit in dunne wol en die op elkaar naaien?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
sassa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5231 |
![]() |
schitterend, en zo word je wolberg steeds kleiner
![]() |
|
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">
![]() |
|
![]() |
|
pien66 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2146 |
![]() |
Mooi zeker de sloffen enne de oogjes kan wel voor een keer, heb je weer eens een andere uitvoering. Ik ken het probleem vaak gaan de ogen probleemloos, maar bij sommige frutsels (ook al heb je die al vaak gemaakt) wil het gewoon niet lukken.
|
|
Groeten Jacqueline
|
|
![]() |
|
Christien ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2006 Status: Offline Points: 446 |
![]() |
Hoi Leentje De sloffen zijn idd leuk. Ik heb het patroon al geprint en zit klaar om te beginnen, maar welke maat heb jij gemaakt? (en welke schoenmaat hoort daarbij
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() |
Mooi, die sloffen zien er super lekker warm uit en de kleur is ook top
![]() |
|
![]() |
|
Sacajawea ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 11 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 184 |
![]() |
Alledrie zijn ze prachtig en leuk geworden |
|
Hartelijke groetjes, Carolina
Iedereen krijgt elke nieuwe dag ook weer een nieuwe kans. :-) |
|
![]() |
|
Claire ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 04 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3049 |
![]() |
Wat een geinige sloffen, ze lijken een beetje op de
schoenen/sloffen van de lappen. |
|
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen Dan zul je versteld staan Hoeveel een mens kan leren ![]() |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
ik vind die oogjes hem juist zo goed staan en het is een keer wat anders |
|
![]() |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Ze zijn heel flexibel. Met naald nummer vier en wol van de zeeman, kom je als je het patroon precies volgt op ongeveer maat 37-40, zowel brede als smalle voet. Eigenlijk hoef je alleen met de lengte van de zool te smokkelen voor heel lange of heel korte voeten. Voor kindermaten zou ik een dunnere naald nemen, 3 of 3,5 ofzo. |
|
![]() |
|
amandel ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 25 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5940 |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
De sloffen zijn echt apart en mooi, gezellige en warme kleuren.
|
|
![]() |
|
ikzelf ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2181 |
![]() |
mooi gemaakt
![]() ![]() groetjes alie |
|
![]() |
|
onnie ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 21 |
![]() |
Erg leuke sloffen!!! Ik ga ze zeker maken. Maar je hoeft dit patroontje niet zelf te vertalen hoor! Klik op "hier"zoals jij zegt. Klik met de rechtermuisknop op de foto. Klik dan met weer met de rechtermuisknop op het Engelse patroon en kies "vertalen met Live Search". Dan zie je links op de pagina het patroon in het Engels en rechts in het Nederlands. Klik op de Nederlandse vertaling en kies äfbeelding afdrukken"Ik wist dit ook niet hoor maar kwam er net ook maar toevallig achter.Vandaar dat ik dit maar even doorgeef, groetjes Gonnie |
|
![]() |
|
![]() |
Oh, als ik een basispatroon vertaal is het meestal primair voor mezelf, en zet het dan op de site. De patronen op mijn site worden veel gebruikt door mensen die met kinderen maar ook met gehandicapten, bejaarden en slechtzienden (!) werken dus als een soort service plaats ik dergelijke eenvoudige patronen daar ook.
Overigens ben ik zelf nooit zo onder de indruk van de google / life search vertalingen. Afkortingen en terminologie komen er niet altijd even vloeiend uit. Dat gebruik ik vooral voor het vertalen van patronen in talen waar ik geen hol van begrijp, russisch enzo. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |