Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

svp lezen en reageren lieve Hobbydoosjes

Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 10:28
Originally posted by Jips Jips wrote:

Dat is op zich wel een goed idee, dat ieder Hobbydoosje 1 topic krijgt in Mijn Creaties waar je dan iedere keer je nieuwe creatie in zet en deze zo `ophijst`

Dat scheelt een hoop nieuwe topics  En kun je ook makkelijk terugkijken wat je allemaal gemaakt hebt

Goed idee!

Ik ben actief op een aantal andere fora en daar worden regelmatig topics verwijderd omdat de server anders overbelast wordt. Ik vraag me wel eens af wat voor enorme server er achter dit forum zit, want er worden heel veel nieuwe topics geopend...
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 10:32
Tevens wordt dan ook het ledenbestand opgeschoond. mensen krijgen een email en reageer je dan niet in bijvoorbeeld een maand, dan wordt je als lid verwijderd.
lydia wijsbroek
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 10:37

Daar heb je moderators voor op een forum

Maar er is niks mis met een goede schoonmaakbeurt op het forum, inderdaad iedereen een pm sturen en die niet reageren verwijderen.

En iedereen in Mijn Creaties een eigen topic waarin je je creaties zet. Dat voorkomt al een hoop extra berichten

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 10:44
Ik ben nog steeds benieuwd over welke opmerking dit nou gaat.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 10:46
@ Lisette: wij hebben gisteren erg veel plezier gehad n.a.v. jouw olifantje en dat is juist heel waardevol! De ontspannen sfeer en gezelligheid zijn bepalend voor een forum.

Opschonen is een goed idee, maar toch vind ik het raar dat een "newby" met een score van 0 direct kan beginnen met het versturen van PM's en het daarbij laat.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 10:46
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Ik ben nog steeds benieuwd over welke opmerking dit nou gaat.

De opmerking van Lydia kun je vinden in dit topic,

Klik hier
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 10:47
Originally posted by Jips Jips wrote:

Daar heb je moderators voor op een forum

Maar er is niks mis met een goede schoonmaakbeurt op het forum, inderdaad iedereen een pm sturen en die niet reageren verwijderen.

En iedereen in Mijn Creaties een eigen topic waarin je je creaties zet. Dat voorkomt al een hoop extra berichten

Dit is het enige forum dat ik ken zonder moderators. Op zich is daar niets mis mee, het werkt prima zo. Maar met bepaalde dingen kan het wel beter, o.a. de wildgroei van topics, de procedure aanmelding nieuwe leden... om maar een tweetal dingen te noemen.
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 10:48
Ik denk dat het voor mij tijd word om me hier af te melden, ook ik heb een winkeltje en zet altijd onder elke creaties het adres van mijn winkeltje.
Maar dat valt blijkbaar niet meer goed. Ik vind trouwens wel dat er met 2 maten gemeten wordt want als er gevraagd wordt waar je bv veiligheidsoogjes, sleutelhangers, of een bepaald patroon dan is het blijkbaar geen bezwaar dat er een naam van een webwinkel wordt genoemd.
Daar komt bij dat ik vind dat alleen Renske kan beslissen wat wel en niet kan binnen haar forum.

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 11:07

Ik heb nu gezien waar het om gaat, en mijn eerste gedachte bij al die creaties was alleen maar: wat een hoop en wat een leuke dingen allemaal. Nu heb ik ze allemaal (!) nogmaals bekeken met de reacties erbij en eerlijk gezegd snap ik nog niet waar al die drukte nou voor is? Ik zie nergens staan dat ze reclame maakt voor haar 'winkeltje'. En dat tussen aanhalingstekens, want ik vind alleen een hyves waar ze een actie voor de voedselbank op heeft staan en waar ze haar creaties op zet. Na wat doorklikken zie je dat je de creaties eventueel kunt kopen.

Dat is wat ik ervan begrijp. En ze heeft bij geen enkele creatie in het eerste bericht al gezet: "Kijk op mijn website, ik verkoop dit" (of iets dergelijks). Een enkele keer had ze als reactie erbij gezet dat ze spullen verkoopt. Dit noem ik geen 'reclame maken voor je winkeltje', en zo is het bij mij in elk geval totaal niet overgekomen.

Misschien zijn het wat veel creaties in 1 keer, maar als je als newbie hier komt en al veel gemaakte spullen hebt liggen die je wilt laten zien, moet dat toch ook kunnen? Wellicht is het beter om het dan met wat minder berichten te doen, meerdere creaties per bericht.

En Claire, ik hoop toch echt dat je blijft en dat dit geen reden voor je is om te stoppen bij het forum. Ik ervaar jouw berichten ook allerminst als reclame. Er zijn trouwens wel meer hobbydoosjes die een webwinkeltje hebben, en ik vind dat daar je daar best over mag posten, naast je andere berichten en meelevingen. Wat niet past is als je je als newbie aanmeldt enkel en alleen om een bericht te kunnen plaatsen over je webwinkel. Dan lijkt mij een pm aan die persoon dé manier om te zeggen hoe het forum werkt en dat dit niet de bedoeling is. Misschien zijn dat 2 maten, maar ik vind daar zeker wel verschil in zitten.

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 11:20
Als iemand alleen maar foto's laat zien bij ons forum verder geen enkele reactie erbij zet, niet verder actief is op het forum etc etc. Waarom ben je dan lid geworden van dit forum? Zet dan al je foto's op picasa of zo. Maar goed wie ben ik  Wil ze hier inderdaad haar werkjes laten zien of zit ze hier voor de verkoop? Geen idee. Maar wat zij maakt kan ik ook dus aan mij verdient ze geen stuiver.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 11:35

Claire blijf aub wel hier op het forum.

Ik verkoop ook wel eens wat en laat dat hier zien.

en wat jij doet is niet wat ze hier bedoelen.

waar het nu om gaat is dat je je hele webwinkel in een keer hier plaats om zo dingen te verkopen.

jij hebt je eigen webwinkeltje en laat hier zien welke leuke dingetjes er weer bij zijn gekomen.

dat vind ik wel wat anders hoor.

maar ik weet dat er op andere forums een limiet is aan het aantal creaties die je kunt plaatsen per dag.

je kunt wel in één bericht meerdere foto´s plaatsen maar dan maar 1 berichtje per dag.

dat scheelt enorm veel ruimte en berichtjes die geplaatst worden.

maar dat is aan renske.

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 12:06
Er is gewoon weg meer beheer nodig. Met vaste duidelijke regels.
Back to Top
hbootsman View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hbootsman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 12:15
Misschien moeten we dit weer achter ons laten en weer lekker gaan handwerken en babbelen waar voor we hier zijn?
Kijk ik snap dat er duidelijke regels moeten komen over dit soort dingen als het promoten van je website, misschien dat er een apart forum onderdeel gemaakt kan worden waar mensen verwijzen naar waar ze spulletjes te koop hebben?

Nou ja ik zal zeggen laat je niet opfokken door iets wat digitaal gechat/geforumed of weet ik veel wat gedaan word, is het zeker niet waard om daarover in de stres te schieten en dan maar weg te gaan van een forum, negeer het en ga lekker verder waar voor je hier komt ;) Topic verdwijnt dan zo naar de volgende pagina!
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 12:23
Claire blijven hoor
Groetjes van Jolly

Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 13:26
Originally posted by Claire Claire wrote:

Ik vind trouwens wel dat er met 2 maten gemeten wordt want als er gevraagd wordt waar je bv veiligheidsoogjes, sleutelhangers, of een bepaald patroon dan is het blijkbaar geen bezwaar dat er een naam van een webwinkel wordt genoemd.
Daar komt bij dat ik vind dat alleen Renske kan beslissen wat wel en niet kan binnen haar forum.

Ik ben het helemaal met je eens Claire.
De ene plaatst te weinig foto's, de andere teveel.
Ik begrijp het ook niet meer. 

De foto's die hier klaar lagen met al mijn creaties zijn zonet geklasseerd in de vuilnisbak, ik durf ze niet meer te plaatsen. Je weet nooit welke reactie je gaat krijgen.
Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 13:33
nouuuuuuuuuuu, niet zo beledigd zijn lieve meisjes....niet doen hoor....we hebben NIETS gezegd over het vermelden van je webstek, niets over het plaatsen van je creaties, tenminste geen slecht woord daarover, alleen over het plaatsen van ALLE creaties alsof het een reklameblok was...vond ik leuk gevonden van Lydia...IK heb dat vuurtje aangewakkerd en voel me veranwoordelijk dus wil nóg eens vermelden dat het helemaal nii negatief bedoeld was naar de foto's van je creaties en ik heb toegegeven dat ik, zoals Jips later deed, beter een eerlijk en keurig pm-metje naar Babbel had kunnen sturen dus dan is alles toch netjes uitgepraat ?????? Zand erover met deze ekskuses ????
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 13:37
Vond ik ook, meestal vind ik het heel gewoon dat iemand een creatie laat zien en vermeldt dat die voor de verkoop is, maar je hele handel er tegelijk opgooien, gaat een beetje ver.

Ik word die lange tenen wel zat, trouwens, ik blijf wel, maar je moest eens horen wat ik allemaal tegen mijn schermpje zeg, daar bloost de laptop van.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 13:45

Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Het viel mij vanmiddag op dat er erg veel door deze 2 dames gepresenteerd is geworden. Zelf heb ik ook op een paar werkstukken gereageerd omdat ik het handwerk zeker bewonder. Het lijkt mij niet de bedoeling dat als iemand een website heeft met handwerkstukken van zichzelf dat alles binnen de kortste keren een voor een op dit forum gezet gaat worden. Een verwijzing naar een eigen weblog of website zoals de meesten dat hier doen, zou voldoende moeten zijn. Er zijn hier toch regels wat het reclame maken betreft? Reclame en verkoop van je produkten horen m.i. thuis op je eigen blog of site.      

.....      PRECIES GOED OMSCHREVEN 

groetjes geesje
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 14:12
ik ga daar verder niet veel aan toevoegen

maar een pm-tje sturen vond ik een goed initiatief van
jips

en hoe die persoon daarop reageert goed of slecht joost
mag het weten is het positief dan gaan nog creatie zien
,is het negatief dat blijft die persoon toch weg

maar daar hoeven andere hobbydoosjes niet weg te blijven

dus kom op dames we houden het gezellige en we laten
gewoon onze creatie zien zoals ervoor de oude garde moet
blijven en de nieuwelingen moet bij het topic voorstellen

de regels eens goed doornemen ze worden toch op tijd
omhoog gehezen en dan weten ze wat ze moeten doen

en nu verder hobby', en showen die creatie
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 15:07

De foto's die hier klaar lagen met al mijn creaties zijn zonet geklasseerd in de vuilnisbak, ik durf ze niet meer te plaatsen. Je weet nooit welke reactie je gaat krijgen.

Dit schreef Katelijne  Dit is natuurlijk weer de geheel andere kant van wat Lydia en veel hobbydoosjes (waaronder ikzelf) bedoelen.

Alle creaties tot nu toe werden normaal bekeken en wie er een reactie op wilde geven deed dat. En dat zijn voor 99,9% altijd leuke en aardige reacties. Maar om nu je foto's in de prullebak te deponeren gaat wel heel erg ver (is mijn mening).Daar ging deze opmerking (van Lydia en nl.Dutchy) totaal niet over.DUS DAMES KOM OP MET JE FOTO'S.

groetjes Frea. IK VERGEET TE VERMELDEN DAT WE CLAIRE OOK NIET WILLEN/KUNNEN MISSEN>

Claire staat net als de meeste hobbydoosjes altijd voor iedereen klaar.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns