Tegelswijsheden en andere antiquiteiten |
Reageer | Pagina <123> |
Autheur | |
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
mijn moeder zei altijd als ze vond dat iemand teveel 'kapsones' had ach ja, als je niks bent en je verbeeldt je niks, ben je twee keer niks ik vermoed dat ze het zelf had verzonnen
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kapsones of kapsies is een heel gewoon woord, tenminste voor een Amsterdamse.
Het toppunt van kapsones is als iemand denkt dat het bord voor zijn kop van teakhout is. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
Hahahahaha
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
en over mensen die alles beter weten zei mijn moeder, ja hij/zij kan het weten, die is 'doctorandus in de weetnikskunde"
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat zei mijn oude schoolmeester ook, die zei professor in de weetnietkunde. Ton zei vroeger Die kan het weten, want die heeft een fiets.
Bij verschil van mening: Je hebt mensen en fietsbellen. Er viel me nog één in van mijn moeder: Gekruld van haren, gekruld van zinnen, gekruld van buiten, gekruld van binnen. En: Wie altoos in de spiegel ziet en zich met schoonheid vleit, die kent de ware schoonheid niet en kent slechts ijdelheid. Het valt me wel eens op dat mensen met mooie krullen vaak artistiek zijn, op elk gebied komt dat voor. Gedreven, creatief. Daar is niks mis mee. |
|
wat rozengeur. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat zou best wel eens kunnen .Mijn man heeft met zijn 85 jaar nog wel een aardige bos krullen .In zijn werkzame leven heeft hij tuinen ontworpen en aangelegd .
Mijn jongste dochter heeft de krullen van haar vader en is vrij artistiek en creatief ,maar meer op het gebied van woning inrichting en kleding . Hoewel ze de laatste tijd ombuigt naar het vak van haar vader en vraagt hem steeds advies ,heel grappig . Met die krullen is ze overigens niet blij als kind al niet . Ik ben altijd dat meisje met die krullen ,ze noemen me nooit bij mijn naam. Ik heb haar toen het advies gegeven ,op het eerste niet meer te reageren ,net zolang te wachten tot ze haar bij haar naam noemde . . Hoewel mijn haar niet stijl is haalt het niet bij dat van haar . We zaten eens samen in de trein . Twee "dames" begonnen een gesprek over haar haar Nou dat meisje heeft beslist niet het haar van haar moeder . Nou wie zegt er nu dat dat haar moeder is . Het eindigde met dat ze eraan gingen. zitten voelen .Mijn dochter werd razend en draaide zich om ,van het kapsel van de voelende dame was niet veel meer over ,ik was toen ook echt even haar moeder niet meer ,maar ik had er wel begrip voor . Z |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb heeeeeel steil haar, overal is het steil. Maar creatief ben ik wel. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou liever steil haar hebben en creatief zijn, dan andersom .
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
'de kluts kwijt zijn' is ook zo'n uitdrukking die van het wol spinnen komt het wordt gezegd wanneer iemand een beetje in de war is en in het spinnen zeg je het( ik had het vanmiddag nog vandaar dat ik er aan dacht) wanneer de verbinding van de vezels even loslaat en het laatste stukje draad zo om je spoel draait dat je het uiteinde niet meer terug kan vinden. dan ben je letterlijk de kluts (het gedraaide wol) kwijt
|
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als ons kat een koe was, dan konden we ze melken onder de stoof
|
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een leraar die we hadden in het vijfde leerjaar die zei elke keer als hij de lampen aanstak;
"Kom oh Heilge Geest verlicht ons verstand"
En als dan de lichten brandden, zei die: "Bedankt Heilige Geest" |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Wij hadden een wiskunde leraar ,zo kaal als een biljartbal ,zei altijd " waar haar zit kunnen geen hersens zitten ,en waar hersens zitten kan geen haar zitten ."
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Als ik op winterdagen om 16.00 uur het licht al moet aandoen, zeg ik: Ër zij licht". En dan gebeurt wat ik zeg, omdat ik bij het knopje sta.
En als wij als kinderen ruzie maakten, zei mijn moeder: Broederkens hebt malkander lief. Of: Vogeltjes uit één nest vechten niet. Klopt, zeiden wij dan, die duwen elkaar het nest uit. |
|
wat rozengeur. |
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
Wij hadden in het vijfde-zesde leerjaar een leraar die zei op zulke momenten:"Kom oh Heilge geest, verlicht ons verstand". en dan draaide hij aan de schakelaar zodat het licht ging branden. Daarna zei die dan (hij was wel een beleefde leraaar):"Dank u Heilige geest"
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Geen tegeltjes wijsheid ,maar wel.iets wat ik nooit vergeet .
Wij hadden een lerares engels die een groei achterstand had ,ik weet de naam zo gauw niet van die ziekte.Een fantastisch mens ,ze leerde ons Engels ,maar ook hoe om te gaan met een handicap Maar ze had dus korte benen . Dan vertelde ze dat ze in de klas wel eens voeten tikkertje deden . Ze won dan altijd ,want zij stopte haar benen in de tassenplank . Op een keer lazen we een engels boek en daar kwam de naam Sheila in voor . Als ik ooit een dochter krijg ,zei ze toen ,wat natuurlijk nooit gebeurt ,zou ik haar Sheila noemen . Mijn 2e dochter heet Sheila .mijn schoonmoeder heette Heiltje en het was nog in de tijd van vernoemen ,maar Heiltje ging me te ver .De klank zit erin |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wij hadden op de lagere school een klein dikkertje als gymjuf, en in 1 van de eerste lessen toen er te veel gegiebeld werd om een raar woord riep ze "Poep Pies & Plas, zo dat hebben we dan ook weer gehad" en zo werd er over gegaan naar de orde van de gymles
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Zo hadden wij een schele scheikunde leraar .
De eerste les Zoals jullie zien ben ik scheel Dat betekent dat als ik naar jou kijk degene die naast je zit bedoel . Of dat nu degene links of rechts is dat zie je als je oplet . |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn vader zei soms: het smoesje is goed, maar het praatje deugt niet. Zoals nu bij het RIVM, de cijfers zijn verkeerd, want er is een IT storing. Juist nu, terwijl de regering googelt met getallen om maar niet in totale lockdown te hoeven.
|
|
wat rozengeur. |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Toch makkelijk om alles op die IT te gooien .
Hoelang is dat al niet aan de gang .? Belasting , verlenging rijbewijs ,afspraak maken bij de gemeente om je ID kaart op te halen . Ik heb er laatst ik weet niet hoelang gezeten ,naar het bord te staren of mijn nr kwam. Als je dan eindelijk de moed hebt gevonden ,er naar te vragen ,krijg je eerst het antwoord komt op het bord . Er wordt niet eerst geluisterd naar wat je zegt Eindelijk kwam ze van haar stoel af om om de hoek naar het bord te kijken . Ik zie het het klopt niet zal wel een storing zijn . |
|
Reageer | Pagina <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |