Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tegelswijsheden en andere antiquiteiten

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 11:46
mijn moeder zei altijd als ze vond dat iemand teveel 'kapsones' had
ach ja, als je niks bent en je verbeeldt je niks, ben je twee keer niks

ik vermoed dat ze het zelf had verzonnen LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 16:52
Kapsones of kapsies is een heel gewoon woord, tenminste voor een Amsterdamse.

Het toppunt van kapsones is als iemand denkt dat het bord voor zijn kop van teakhout is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 11:11
Hahahahaha
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 11:13
en over mensen die alles beter weten zei mijn moeder, ja hij/zij kan het weten, die is 'doctorandus in de weetnikskunde"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 15:36
Dat zei mijn oude schoolmeester ook, die zei professor in de weetnietkunde. Ton zei vroeger Die kan het weten, want die heeft een fiets.

Bij verschil van mening: Je hebt mensen en fietsbellen.

Er viel me nog één in van mijn moeder: Gekruld van haren, gekruld van zinnen, gekruld van buiten, gekruld van binnen.

En: Wie altoos in de spiegel ziet en zich met schoonheid vleit, die kent de ware schoonheid niet en kent slechts ijdelheid.

Het valt me wel eens op dat mensen met mooie krullen vaak artistiek zijn, op elk gebied komt dat voor. Gedreven, creatief. Daar is niks mis mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 16:01
Dat zou best wel eens kunnen .Mijn man heeft met zijn 85 jaar nog wel een aardige bos krullen .In zijn werkzame leven heeft hij tuinen ontworpen en aangelegd .

Mijn jongste dochter heeft de krullen van haar vader en is vrij artistiek en creatief ,maar meer op het gebied van woning inrichting en kleding .
Hoewel ze de laatste tijd ombuigt naar het vak van haar vader en vraagt hem steeds advies ,heel grappig .
Met die krullen is ze overigens niet blij als kind al niet .
Ik ben altijd dat meisje met die krullen ,ze noemen me nooit bij mijn naam.
Ik heb haar toen het advies gegeven ,op het eerste niet meer te reageren ,net zolang te wachten tot ze haar bij haar naam noemde .
.
Hoewel mijn haar niet stijl is haalt het niet bij dat van haar . We zaten eens samen in de trein . Twee "dames" begonnen een gesprek over haar haar Nou dat meisje heeft beslist niet het haar van haar moeder . Nou wie zegt er nu dat dat haar moeder is . Het eindigde met dat ze eraan gingen. zitten voelen .Mijn dochter werd razend en draaide zich om ,van het kapsel van de voelende dame was niet veel meer over ,ik was toen ook echt even haar moeder niet meer ,maar ik had er wel begrip voor .




Z
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 16:47
Ik heb heeeeeel steil haar, overal is het steil.
Maar creatief ben ik wel.

LOL
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 17:00
Ik zou liever steil haar hebben en creatief zijn, dan andersom .

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 19:00
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik zou liever steil haar hebben en creatief zijn, dan andersom .

Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 17:33
'de kluts kwijt zijn' is ook zo'n uitdrukking die van het wol spinnen komt
het wordt gezegd wanneer iemand een beetje in de war is

en in het spinnen zeg je het( ik had het vanmiddag nog vandaar dat ik er aan dacht) wanneer de verbinding van de vezels even loslaat en het laatste stukje draad zo om je spoel draait dat je het uiteinde niet meer terug kan vinden.
dan ben je letterlijk de kluts (het gedraaide wol) kwijt
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2020 om 14:31
Als ons kat een koe was, dan konden we ze melken onder de stoof

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2020 om 14:33
Een leraar die we hadden in het vijfde leerjaar die zei elke keer als hij de lampen aanstak;
"Kom oh Heilge Geest  verlicht ons verstand" 
En als dan de lichten brandden, zei die:
"Bedankt Heilige Geest"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2020 om 15:42
Wij hadden een wiskunde leraar ,zo kaal als een biljartbal ,zei altijd " waar haar zit kunnen geen hersens zitten ,en waar hersens zitten kan geen haar zitten ."
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2020 om 16:27
Als ik op winterdagen om 16.00 uur het licht al moet aandoen, zeg ik: Ër zij licht". En dan gebeurt wat ik zeg, omdat ik bij het knopje sta.

En als wij als kinderen ruzie maakten, zei mijn moeder: Broederkens hebt malkander lief. Of: Vogeltjes uit één nest vechten niet. Klopt, zeiden wij dan, die duwen elkaar het nest uit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2020 om 15:31
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als ik op winterdagen om 16.00 uur het licht al moet aandoen, zeg ik: Ër zij licht". En dan gebeurt wat ik zeg, omdat ik bij het knopje sta.
Wij hadden in het vijfde-zesde leerjaar een leraar die zei op zulke momenten:"Kom oh Heilge geest, verlicht ons verstand". en dan draaide hij aan de schakelaar zodat het licht ging branden. Daarna zei die dan (hij was wel een beleefde leraaar):"Dank u Heilige geest"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2020 om 16:14
Geen tegeltjes wijsheid ,maar wel.iets wat ik nooit vergeet .

Wij hadden een lerares engels die een groei achterstand had ,ik weet de naam zo gauw niet van die ziekte.Een fantastisch mens ,ze leerde ons Engels ,maar ook hoe om te gaan met een handicap

Maar ze had dus korte benen .
Dan vertelde ze dat ze in de klas wel eens voeten tikkertje deden .

Ze won dan altijd ,want zij stopte haar benen in de tassenplank .

Op een keer lazen we een engels boek en daar kwam de naam Sheila in voor .
Als ik ooit een dochter krijg ,zei ze toen ,wat natuurlijk nooit gebeurt ,zou ik haar Sheila noemen . Mijn 2e dochter heet Sheila .mijn schoonmoeder heette Heiltje en het was nog in de tijd van vernoemen ,maar Heiltje ging me te ver .De klank zit erin
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2020 om 11:32
Thumbs Up

Wij hadden op de lagere school een klein dikkertje als gymjuf, en in 1 van de eerste lessen toen er te veel gegiebeld werd om een raar woord
riep ze "Poep Pies & Plas, zo dat hebben we dan ook weer gehad" en zo werd er over gegaan naar de orde van de gymles LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2020 om 12:12
Zo hadden wij een schele scheikunde leraar .

De eerste les Zoals jullie zien ben ik scheel
Dat betekent dat als ik naar jou kijk degene die naast je zit bedoel .

Of dat nu degene links of rechts is dat zie je als je oplet .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2020 om 15:42
Mijn vader zei soms: het smoesje is goed, maar het praatje deugt niet. Zoals nu bij het RIVM, de cijfers zijn verkeerd, want er is een IT storing. Juist nu, terwijl de regering googelt met getallen om maar niet in totale lockdown te hoeven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2020 om 16:00
Toch makkelijk om alles op die IT te gooien .

Hoelang is dat al niet aan de gang .?
Belasting , verlenging rijbewijs ,afspraak maken bij de gemeente om je ID kaart op te halen .
Ik heb er laatst ik weet niet hoelang gezeten ,naar het bord te staren of mijn nr kwam. Als je dan eindelijk de moed hebt gevonden ,er naar te vragen ,krijg je eerst het antwoord komt op het bord . Er wordt niet eerst geluisterd naar wat je zegt Eindelijk kwam ze van haar stoel af om om de hoek naar het bord te kijken . Ik zie het het klopt niet zal wel een storing zijn .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns