Terug meer zin! |
Reageer | Pagina <1234> |
Autheur | |
perle
Hobbyguru Lid sinds: 12 Juli 2006 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1575 |
Posted: 18 Juni 2007 om 11:45 |
Dank voor jullie steungevende reactie's!Wil jullie niet triest maken en dank voor jullie inleving! En neen ik zou mijn bolletjes wol nooittegen de muur kunnen smijten! Nu en dan eens mijn neus in mijn wolkast stoppen en eens goed opsnuiven!!! Mijn jongste helpt dan eens bij seizoensverandering om winter boven te steken en zomer naar beneden te halen!Dan klasseren we samen en zegt ze dat het ruikt naar een wolwinkel!Heb wat overdreven in aankoop vrees ik!Door gebrek aan kracht en tijd kreeg ik haast een fobie voor breiwol en er ligt hier genoeg om zeker 100 truien te breien!Bollen,strengen en konen(ik schaam me om het te zeggen!En zie nog steeds nieuwe dingen!Staat op zolder 5 pmd zakken vol met prachtige breiwol!Ben eens beginnen tellen en ben van schaamte gestopt!Niet met kopen,hé,...met tellen!Ben wel verminderd ,ontwaakt in schock!was onbewust bezig!ik kan zo genieten van het gewoon eens alles vastnemen,eens een proeflapje breien!Heb tegen man gezegd dat ik van ieder bolletje er eens eentje aan kastdeur zal plakken dan kan ik ze constant bewonderen!Heb ook veel van elke soort zodanig ik er wat dan ook mee kan breien en er zeker niet tekort zou komen!Zie direct wat ik er mee wil aanvangen(dit word mantel,dat is voor dat kind enzv.) Ik denk dat ik mijn verdriet heb verdronken in ...breiwol!Heb ooit ergens de 10 geboden gelezen over aankoop breiwol...Eentje daarvan was b.v goedkoper dan psyhiater(vond dat een reden die mij lag!) Koop veel in een groothandel(wil altijd adres aan jullie doorgeven hoor!!!!!vraag maar!!!!!! !scheelt heel wat in prijs!)Bergere,phildar,pinguin,3suisses,anny blatt,en nog enkele merken!soms aan 87 cent per bolletje!Dan moeten mijn stoppen toch doorslaan!Mijn man?????????Die geniet mee!!!!!!!!!!Die is blij als dit mij blij maakt!Dan moet je toch krank worden!!!!! Ik zou mijn deuren willen openslaan en alles aan jullie tonen maar...dat kan niet,hé!Mischien best!Want je zou mischien net zo gek worden als ik!Jullie merken wel dat dit echt mijn passie is,hé?(ieder bolletje fotograferen en op forum zetten!) LOL! Vele breigroetjes,Perle! |
|
|
|
chrisje
Hobbyguru Lid sinds: 29 April 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5572 |
Posted: 18 Juni 2007 om 11:58 |
die wolkast lijkt me super! En ach... je doet er toch niemand kwaad mee, hé! Is inderdaad goedkoper dan psychiater... (zegt gekke chrisje, hihi!) Ik snap die passie voor wol best! (die groothandel lijkt me ook wel wat, proest!) Enne... hebben jullie gezinsbegeleiding aangevraagd? wij staan op de "wachtlijst" hiervoor... Niet zozeer voor onszelf, maar vooral voor onze oudste... Die is nu bijna 15 en ja, je weet hoe het gaat met die aandacht naar de andere, hé... Ze vragen die niet, maar nemen hem gewoon... Ik probeer er ook op te letten, maar we zijn mensen en geen robotjes, hé... |
|
breioma
Hobbyguru Lid sinds: 09 Mei 2007 Status: Offline Points: 2303 |
Posted: 18 Juni 2007 om 12:36 |
ik heb niet alleen een passie voor wol,maar ook voor verf, borduurgaren enz. als ik al die kleuren zie, ben ik heel erg hebberig, heb een klein wolkastje en niet zoveel voorraad als perle, daar zou ik gek van worden en moet ik alsnog naar een psychiater. Groetjes Corry |
|
perle
Hobbyguru Lid sinds: 12 Juli 2006 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1575 |
Posted: 18 Juni 2007 om 13:26 |
ik heb niet alleen een passie voor wol,maar ook voor verf, borduurgaren enz. als ik al die kleuren zie, ben ik heel erg hebberig, heb een klein wolkastje en niet zoveel voorraad als perle, daar zou ik gek van worden en moet ik alsnog naar een psychiater. Groetjes Corry Ha,Corry, Ik probeer er niet aan te denken dat het te......is!Heb ik al over mijn lading stofjes gesproken?Een grote kledingkast(legkast van 2 deuren)!Borduren vind ik ook heel leuk!Maar kan dit beter bedwingen!Heb wel enkele liggen voor als er ooit eens tijd komt!Mijn oudste is bezig aan eentje van Maria Von Scharrenburg!Love,Peace en Harmony(die met gouddraad)Mooi,hé!Ook heeft ze die nieuwe reeds aangekocht van scharrenburg(Dancing with Dolphins van 42*52cm)met glitterdraad en opnaaikralen!(spaart haar centjes hiervoor en begint trekjes van mama te vertonen!) Veel borduurgenot en de groetjes van perle! |
|
|
|
perle
Posted: 18 Juni 2007 om 14:12 |
[QUOTE=chrisje
Enne... hebben jullie gezinsbegeleiding aangevraagd? wij staan op de "wachtlijst" hiervoor... Niet zozeer voor onszelf, maar vooral voor onze oudste... Die is nu bijna 15 en ja, je weet hoe het gaat met die aandacht naar de andere, hé... Ze vragen die niet, maar nemen hem gewoon... Ik probeer er ook op te letten, maar we zijn mensen en geen robotjes, hé... Wel Chrisje!We hebben vroeger thuisbegeleiding gehad toen tweede 20 maanden was.Maar van zodra ze naar school ging hadden we daar geen recht meer op daar ze aangepast onderwijs kreeg!Nu ben ik bezig voor verhoogd kindergeld voor tweede en moet van jongste ook daar nog mee starten!Dat zijn stappen die ik alleen moet zetten want zoals je kunt denken komt autisme niet uit de lucht vallen en moet een van ouders ook over deze aandoening beschikken,dus... Tot nu toe was mijn dagelijkse schema om 5u30 opstaan om tijdig iedereen gewassen en gekleed te krijgen en om 7u 10 te vertrekken met 2 de naar school (2u onderweg heen en terugen constant in file!)+30.000 km 10 maanden! Om dan vlug terug thuis om 9u30 de bus te nemen naar werk.S'avonds bij thuiskomst man 17u (hij )vlug in wagen dochter terug ophalen 2u onderweg en zorgen dat hij mij kan afhalen om 19u10 op werk en dan vlug naar huis.Moeten dan nog beginnen aan avondmaal,moet voedzaam zijn daar tweede enkel thuis kan eten(1.55groot en nu max gewicht 33 kg-voordien 28 kilo!)Dan samen eten en keuken opruimen en dan wassen,plassen strijken,kuisen)Ik werk niet op woensdag,wel op zaterdag.Woensdag vergaat voor mij bijna volledig in werkvergaderingen school,begeleiders,GON enzv en ook om 15 u heb ik er reeds 4 u autorit opzitten!Zaterdagavond als ik bij wasmachine kom weet ik niet wat eerst gewassen!en dan schrik ik dat ik in depressie sukkel!nu denk je waarom werkt die zo hard? Maar kinderen kosten handen vol geld,psyholoog,logopedie,benzine,schoolrekeningen soms bijna 500 euro per maand enzv. Dit kan zo niet verder zit momenteel thuis van eind maart van werk.Was op!het is de tweede week dat ik minder slaap want voordien kwam ik na autorit thuis en moest gewoon terug naar bed!Kon niet meer!Nu ben ik aan't ontwaken en weet dat ik hulp moet zoeken of stappen zetten!Maar weet echt niet waar naartoe,loop wat in cirkel en heb ook niet echt de moed om overal te komen.Moet er alleen naartoe en momenteel kom ik zelfs niet alleen binnen bij bakker! Dit klinkt wat droevig maar ik kom er wel,vraagt wat tijd en nu moet ik doorzetten! Dank je chrisje en iedereen en nu terug wat leukers bedenken!Es zien naar jullie creatie's! |
|
|
|
chrisje
Hobbyguru Lid sinds: 29 April 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5572 |
Posted: 18 Juni 2007 om 16:26 |
goh, dan lijkt die thuisbegeleiding eigenlijk ook nergens op, hé! is juist bedoeld voor gezinnen zoals jij beschrijft, grrrr! Lijkt me nogal logisch dat je zo'n tempo niet kan volhouden!!! Maar het besef dat hulp noodzakelijk is, lijkt mij voor jullie al een hele goede! Je kunt nu eenmaal niet alles, hé... De onze volgt ook aangepast onderwijs (type 2), dus we zien wel wat er hier aan hulp uit de bus komt... Haar school gaf gelukkig veel uitleg en heeft ons een beetje wegwijs gemaakt... Want het is nogal een papiermolen, hé... Maar het is toch te gek voor woorden dat je zelf alles moet uitzoeken... |
|
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Posted: 18 Juni 2007 om 20:36 |
Een goede vriendin van mij worstelt al een tijdje met haar oudste dochter. Vermoedelijk heeft het meiske, zo jong als ze is, Borderline, en helpt er ook geen thuistherapie meer. Zij zal uit huis geplaatst moeten worden, maar zelfs voor de meest urgente crisis is er een flinke wachtlijst. Zwaar hoor, allemaal.
Hier is ook wel eens wat , maar allemaal nog binnen het normale zeg maar. Ik leef met jullie mee en wens je heel veel sterkte. |
|
chrisje
Posted: 18 Juni 2007 om 20:42 |
blijft er weer een familie in de kou staan dus...
|
|
T Looman
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4146 |
Posted: 18 Juni 2007 om 20:47 |
Perle dit is ook wel een beetje veel voor een mens hier moet je ook wel ziek van worden groetjes Thea |
|
groetjes Thea
|
|
breioma
Posted: 19 Juni 2007 om 08:48 |
Hoi Perle,kan je bij jullie belgen zomaar in de groothandel kopen/Hier kan dat alleen als je een eigen bedrijf hebt en een pasje, Ik zou toch wel graag een adres willen hebben je weet maar nooit, altijd handig voor een dagje uit en wat voorraad inkopen. Groetjes Corry |
|
chrisje
Posted: 19 Juni 2007 om 09:20 |
gaan we samen, corry en Perle?
|
|
breioma
Posted: 19 Juni 2007 om 11:04 |
Ligt eraan ,hoever het hier vandaan is,en mijn man moet rijden,ik kan niet zolang achter het stuur.,maar is wel een goed idee!!! Groetjes Corry |
|
perle
Posted: 19 Juni 2007 om 11:28 |
Lieve meisjes!!!!!!!!Aangestoken van mijn wolkast?wahahaha!!!!!!!!!!! Het is niet echt een groothandel maar een pand waar een moeder met haar dochter reeds hééééééééééél lang breigaren verkopen,geen mooie shop,dus je betaalt niet voor hun luxe enkel hun breigaren!Die kopen alles op van fabrieken en weten waar ze moeten zijn!De winkel ligt letterlijk vol!En wekelijks brengen firma's zelf grote ladingen binnen daar die twee dames soms niet weten wie eerst bediend!Ik ben daar nog nooit alleen geweest,altijd druk in de winkel!Breigaren,stoffen(alle soorten en aan wat bijna belachelijk lage prijzen!Gordijnen,zetelstoffen,mantelstoffen,linnen,zijde,ta ft!je zegt maar!)stikzijde,knopen,haak en breipennen,velcro,elastiek enz....Het breigaren kost 0.87cent=50gr voor katoen,kousenwol,dunne garens!De meeste kosten 0.87 cent,bv boucle en mohair!Heb daar phildar garen aangekocht die zelfde periode ook bij phildar lag(phildarprijs ongeveer 5euro,daar aan 0.87 cent)Ja,wat deed perle ?Gelijk 3 zakken mee (30 plotten)!daar kom ik dus gek van!!!haha!!!Verder hebben ze dan garen wat ze soms maar eenmalig kunnen bekomen!B.v onlangs heb ik 2 soorten meegebracht van Anny Blatt! aan iets van 1.69 per 50 gr(was in strengen)mooi,mooi,mooi!!!!!!!!Moet eens zien op computer wat dat kost dat garen!enorm!!!!!!!!!!!Garen van Bergere de France(vorig jaar lag er Cannaries °plotten van 100 gr aan 6.69 catalogus,daar 1.74 voor 100 gr want ze rekenen 2 maal 50 gr à 0.87 cent!in het kleur canna,thailand,lagune,en antilope(dus deze in 't boekje)Heb 1.200 gr Canna mee!LOLEcht je MOET er zeker naartoe!Kunt er wel gek worden! Het noemt Fibrex! Rue de Crombion 2,7701 moeskroen!(Luigne)Tel.056/33.22.09 Dus sla je slag en als je graag assistentie hebt,ik kom eraan! Hebben jullie één grote wagen?????????om dat alles te vervoeren????????wahahaha!
|
|
|
|
geesje
Hobbyguru Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
Posted: 19 Juni 2007 om 11:41 |
Hallo Perle,dit is teveel geen wonder dat je er ëven"bent uitgeweest..maar welkom terug...ik spreek uit ervaring je moet veel praten over je eigen gevoelens met je tienerdochter dat maakt dat zij zich begrepen voelt,ik heb ook veel uitgelegd en toen begrepen de kinderen het ook beter en zochten we samen naar een oplossing.....dit is maar in het kort beschreven....maar het is fijn om je zorgen met ons te kunnen delen.......mijn kleindochter (vandaag 9jaar) is ook licht autistisch,en gaat naar speciaal onderwijs, ik zie haar niet vaak maar als ze hier een weekend is dan ben ik gebroken....................................ook de andere moeders wil ik veel sterkte wensen. .....gr. Geesje
|
|
groetjes geesje
|
|
chrisje
Posted: 19 Juni 2007 om 12:28 |
ben ook niet zo'n auto-rijder... Maar dit moeten we toch eens doen, hoor! Vrees dat ik daar helemaal door het lint ga, proest... Maar ja, zal niet de enige zijn, denk ik... |
|
geesje
Hobbyguru Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
Posted: 19 Juni 2007 om 13:03 |
..hier is er nog zo een........ligt wel voorbij Brussl????????heb de atlas er even bij gehaald...en ......ik heb geen auto gr. Geesje
|
|
groetjes geesje
|
|
Breimuis
Hobbyguru Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
Posted: 19 Juni 2007 om 13:13 |
Ik heb een lekkere grote Space, en kan desnoods 5 zetels platvouwen, en creeer massas bergruimete. Normaal rij ik niet zo graag maar voor wol en dergelijke heeft een mens al iets over. Dus graag het adresje voor als ik eens in de buurt ben of ik maak er misschien een uitstapje van. Maar durf niet goed ben zo'n echt verzamelbeest. Vrees dat ik met kilo's naar huis ga en dan manlief weer klagen. |
|
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG |
|
perle
Posted: 19 Juni 2007 om 13:17 |
Och,laat jullie door afstand of auto niet afschrikken,vinden wel een oplossing! Evt trein tot bepaald station en dan opgepikt door tante Perle! Zien wel,hé,droom maar verder!!!!!hahaha van wollebolletjes!!!!!!!!!!!!! Groetjes,Perle! |
|
|
|
perle
Posted: 19 Juni 2007 om 13:25 |
[QUOTE=Line S]
Ik heb een lekkere grote Space, en kan desnoods 5 zetels platvouwen, en creeer massas bergruimete. Normaal rij ik niet zo graag maar voor wol en dergelijke heeft een mens al iets over. Dus graag het adresje voor als ik eens in de buurt ben of ik maak er misschien een uitstapje van. Maar durf niet goed ben zo'n echt verzamelbeest. Vrees dat ik met kilo's naar huis ga en dan manlief weer klagen. Het adres is Fibrex,Rue de Crombion 2 7701 moeskroen(luigne) Groetjes,Perle!(Kom maar gerust af,je zult blij verrast zijn!Wat ben je anders met die auto en al die bergruimte!LOL!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
geesje
Posted: 19 Juni 2007 om 13:38 |
.....erg aangestoken hoor ,en laten dromen niet altijd bedrog zijn........ gr.Geesje
|
|
groetjes geesje
|
|
Reageer | Pagina <1234> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |