Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenwie kan me even helpen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Onderwerp: wie kan me even helpen
    Posted: 13 Juli 2009 om 20:24

Row 1: Chain 4, join first and last stitch with

a slip stitch to make a loop.

Row 2: Chain 3 (Treat as a double

crochet), Chain 1, crochet 3 double

crochet stitches into the loop, *chain 1,

crochet 3 double crochet stitches into the

loop – repeat from * until end (slip stitch to

secure). (You should have five sets of 3

stitches to make a pentagon)

Row 3: Chain 3 (Treat as a double

crochet), *double crochet, chain, double

crochet into the same stitch (The chain

stitch from row 2) double crochet into

each of the next three stitches – repeat

from * until end (slip stitch to secure).

Row 4: Single crochet into the first stitch,

then *crochet 2 single crochets into the

loop formed by the chain stitch from row 3,

single crochet into each of the next 4

stitches – repeat from * until end (slip stitch

to secure).

 

hoe dan ook het lukt me niet , wie kan even helpen om dit te vertalen?

alvast bedankt

Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2009 om 22:03
rij1 4 lossen, maak de eerste en de vierde losse aan elkaar met een halve vaste.
rij2 3 lossen (is eerste stokje) 1 losse haak 3 stokjes in de ring. *1 losse haak 3 stokjes in de ring* herhaal van * tot * sluit met een halve vaste, je hebt nu 5 groepjes met 3 stokjes.
rij3 3 lossen (is eerste stokje) * stokje, losse, stokje in de zelfde steek (de losse van rij2) stokje in de volgende 3 steken* herhaal van * tot * tot het einde, haak een halve vaste.
rij4 vaste in de eerste steek dan * haak 2 vasten in de de ring die is gevormd bij de losse van rij3, vaste in de volgende 4 steken* herhaal van * tot * tot het einde, sluit met halve vaste.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 00:39
hartelijk bedankt , eindelijk is het gelukt
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 10:47

sorry maar ik zit weer even vast

Row 1-8: Start by chaining 8 and joining with a slip stitch, single stitch 10 around the chained loop, join with a slip stitch.

Make a tube retaining 10 stitches on each row, 8 rows long. You can do this by crocheting continuously in a spiral (one single

crochet into the next single crochet) or by using a turning chain on each row. (cast off)

Push the tube flat so you have a top and a bottom side.

Top Side (All in Single Crochet)

Row 9: Crochet 5 single crochet stitches into the top of the tube.

Row 10: Turn, but do not use a turning chain, this will decrease the row by one stitch. Crochet into each of the next 4 stitches.

Row 11: Turn, but do not use a turning chain, this will decrease the row by one stitch. Crochet into each of the next 3 stitches.

Row 12: Turn, but do not use a turning chain, this will decrease the row by one stitch. Crochet into each of the next 2 stitches.

Row 13: Turn, but do not use a turning chain, this will decrease the row by one stitch. Crochet into each of the next 1 stitches.

(cast off)

A

B

C

You should have a shape like this. Single crochet into point A and continue the row of single

crochet around the shape (through B to C). Using a turning chain crochet a second row of

single crochet from C (through B ) to A. Then Using a turning chain crochet a third row from A

(through B) to C. Cast off.

Bottom Side – Like the top side but stop when you have 2 stitches left and only crochet 2 rounds of single crochet to give the

© 2007 Brigitte Read. All rights reserved

To report errors with this pattern contact brigitte.read@gmail.com

http://littlegreen.typepad.com/romansock/

mouth shape (All in Single Crochet)

Row 9: Crochet 5 single crochet stitches into the bottom of the tube.

Row 10: Turn, but do not use a turning chain, this will decrease the row by one stitch. Crochet into each of the next 4 stitches.

Row 11: Turn, but do not use a turning chain, this will decrease the row by one stitch. Crochet into each of the next 3 stitches.

Row 12: Turn, but do not use a turning chain, this will decrease the row by one stitch. Crochet into each of the next 2 stitches.

(cast off)

C A

You should have a shape like this. Single crochet into point A and continue the row of single

crochet around the shape (through B to C). Using a turning chain crochet a second row of

single crochet from C (through B ) to A. Cast off.

Sew the edges of the mouth in to give the mouth shape below.

 

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 13:54
Dotteke, het spijt me, maar dit is geen hulp bij een incidentele vertaling meer ; inmiddels ben ik vrijwel complete patronen tegengekomen inclusief copyrights nog wel.

Je kunt natuurlijk uitstekend van engelse patronen leren haken door er een eenvoudig vertaallijstje (en eventueel een woordenboek) bij te pakken, maar ik vind niet dat je van mensen mag verwachten dat ze hele patronen voor je vertalen. Bovendien plaats je ze in een onleesbaar letterype.

Maar als dat toch te veel problemen oplevert, zijn er natuurlijk ook legio Nederlandstalige haakpatronen voor handen.

Misschienhelt het als je even angeeft met welke zin of term (niet opzoekbaar) je vast zit ?

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 14:04
mijn excuses
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 15:34

Ik begrijp het probleem van het lettertype niet ??? 

Het is groter of er worden meer spaties tussen de lijnen genomen dan bij de reacties .....

Dollydotteke : probeer es een vertaallijst en als er nog problemen zijn, laat maar komen...

Nadine  

Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 15:34
waar vind ik eigenlijk zo een vertaallijst?
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 15:41

Stuur maar je emailadres in een PM ik bezorg je er wel eentje.

Nadine

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 15:54

http://www.garnstudio.com/lang/nl/ordliste.php?list=nldeen&a mp;order=en

Hier staat ook en lijst,daar heb je vast iets aan.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 18:27
Originally posted by dollydotteke dollydotteke wrote:

mijn excuses


Ik bedoel het verder niet vervelend of persoonlijk hoor, alleen mensen realiseren zich vaak totáál niet hoeveel werk er komt kijken bij het vertalen van een patroon. Het is veel meer dan de losse afkortingen en terminologie alleen, omdat Nederlandse haakterminologie zo verschilt van het bijna steno-achtige engels. Wat een heel kort patroontje in het engels lijkt, kan een hele lap tekst zijn in het nederlands.
In het verleden zijn er nogal vervelende dingen gebeurd bij enkele hobbydoosjes die wel vaker iets voor iemand vertaalden, tot en met dagelijkse (!) verzoeken in je mail in de tant van : vertalen svp. En als het dan de volgende dag nog niet klaar was : waar blijft mijn vertaling ? Dan vergaat je eerlijk gezegd de lust wel.

Ik doe het zelf dan ook helemaal niet meer ; een zin of een klein ingewikkeld stukje met veel niet-haaksteno-engels, ala, maar hele patronen begin ik niet meer aan. Vooral omdat je van al die vertaalde patronen nog geen 1 % terugziet op het forum met het resultaat. Het waren vaak ook juist de hamsteraars / patronenspaarders die vrij agressief konden reageren als een vertaling te lang duurde. Ik heb mijn lesje geleerd, en enkele andere (inmiddels allang niet meer aanwezige,mede om die reden) dames ook.

Vragen staat vrij, hulp is  altijd om de hoek, maar we zijn geen vertaalmachines ;-)


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 18:39

meestal lukt het me wel om zelf zo'n patroon die ik krijg van iemand te vertalen maar bij deze was het hoe dan ook altijd verkeerd als ik het probeerde te haken

dus ik dacht dan dat ik het zelf verkeerd leesde , daarom ook heel het stuk.nu is het al gelukt dankzij de vertaling en ja hoor , ik wil zeker het resultaat tonen als het klaar is , ik haak me te pletter voor mijn zoontjes en dan wil het oook zekers aan anderen laten zien.

ik zal er in het vervolg rekening mee houden om niet zo'n lange te posten

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 18:42

Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Originally posted by dollydotteke dollydotteke wrote:

mijn excuses


Ik bedoel het verder niet vervelend of persoonlijk hoor, alleen mensen realiseren zich vaak totáál niet hoeveel werk er komt kijken bij het vertalen van een patroon. Het is veel meer dan de losse afkortingen en terminologie alleen, omdat Nederlandse haakterminologie zo verschilt van het bijna steno-achtige engels. Wat een heel kort patroontje in het engels lijkt, kan een hele lap tekst zijn in het nederlands.
In het verleden zijn er nogal vervelende dingen gebeurd bij enkele hobbydoosjes die wel vaker iets voor iemand vertaalden, tot en met dagelijkse (!) verzoeken in je mail in de tant van : vertalen svp. En als het dan de volgende dag nog niet klaar was : waar blijft mijn vertaling ? Dan vergaat je eerlijk gezegd de lust wel.

Ik doe het zelf dan ook helemaal niet meer ; een zin of een klein ingewikkeld stukje met veel niet-haaksteno-engels, ala, maar hele patronen begin ik niet meer aan. Vooral omdat je van al die vertaalde patronen nog geen 1 % terugziet op het forum met het resultaat. Het waren vaak ook juist de hamsteraars / patronenspaarders die vrij agressief konden reageren als een vertaling te lang duurde. Ik heb mijn lesje geleerd, en enkele andere (inmiddels allang niet meer aanwezige,mede om die reden) dames ook.

Vragen staat vrij, hulp is  altijd om de hoek, maar we zijn geen vertaalmachines ;-)


Sorry Leentje,maar het heeft geen zin om steeds maar weer oude koeien uit de sloot te halen.Waar jij het over hebt is lang geleden,nieuwe leden weten dat niet,en volgens mij is het niet nodig om dit weer naar boven te halen.

Als je geen zin hebt ,hoef je niet te reageren.

Back to Top
Lizzi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 844
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 22:22



[/QUOTE]

Waar jij het over hebt is lang geleden,nieuwe leden weten dat niet

[/QUOTE]

Dat is dan ook weer waar.
groetjes, Marlies
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 22:54
Corry, dat het lang geleden is maakt niet uit, ik heb geen zin in een herhaling daarvan, en betreur het nog steeds dat het een paar keigoeie mensen gekost heeft hier. Juist omdat ze nieuw is, lijkt het me niet overbodig er nog even op te wijzen.

Voor jou zijn het wellicht oude koeien, maar mij heeft het zeker anderhalf, bijna twee jaar weggehouden hier, en is het nog altijd actueel, want de verzoeken vinden NOG STEEDS hun weg naar mijn mailbox. Ik negeer ze wel gewoon, mar leuk wordt het nooit.  De anderen zijn nog steeds weg en komen denk ik ook niet meer terug.

De grens tussen hulpbehoefte en inhaligheid is soms heel vaag, vooral als mensen al heel lang van alles voor elkaar hebben gekregen en ineens ismen het zat ; dan kun je dat beter in de kiem smoren en het forum ook voor nieuwe mensen leuk houden. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 23:13

Toen ik me eind vorig jaar hier aanmeldde ben ik fantastisch opgevangen geweest en een hele hoop positieve reacties gekregen van een hele hoop mensen in toen voor mij heel moeilijke omstandigheden.

De laatste maanden valt het me geregeld op dat er door enkele leden , en dan vooral tegenover nieuwe leden, niet zo'n leuke reacties komen...en het gaat van kwaad naar erger....en met steeds langere en langere pleidooien en discussies tot gevolg.

Een tijdje geleden reageerde iemand met de melding : ik word hier zo moe van.........wel ik ook......en ik word het stilletjesaan ook moe om me bij de nieuwe leden te verontschuldigen voor de reacties van anderen.

Even goeie vrienden.....maar er zijn bepaalde woorden die men hier zou moeten censureren...

Nadine

Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 12:58
Wat je omschrijft is zeker niet leuk Leentje, maar je kan de ene persoon niet de fouten/karakter van een ander verwijten.
De meeste mensen van dit forum hebben een hart van goud en vinden steun in moeilijke tijden. Ik zelf geniet ook erg van de warmte van dit forum.
Je weet niet wie goed is en wie slecht, maar ik heb geleerd dat als je mensen blijft vertrouwen, je hele mooie personen tegenkomt en die nare mensen doen er dan ook niet meer toe.

groetjes Marije
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 14:51
Hè wat een vervelende situaties allemaal die beschreven worden.
Ik ben erg blij met dit forum, het is ook ontzettend fijn feedback te krijgen op je werkjes, en hulp te krijgen bij dingen waar je niet uitkomt.
Ik heb TO-TAAL geen idee waar dit allemaal over gaat, dus ik ga me er verder ook niet mee bemoeien. Wel jullie even bedanken voor alle lieve leuke gezellige berichtjes, hoop dat dat nog heel lang zo blijft!
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2268
Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 18:21
Originally posted by jantinavv jantinavv wrote:

Hè wat een vervelende situaties allemaal die beschreven worden.Ik ben erg blij met dit forum, het is ook ontzettend fijn feedback te krijgen op je werkjes, en hulp te krijgen bij dingen waar je niet uitkomt.Ik heb TO-TAAL geen idee waar dit allemaal over gaat, dus ik ga me er verder ook niet mee bemoeien. Wel jullie even bedanken voor alle lieve leuke gezellige berichtjes, hoop dat dat nog heel lang zo blijft!

Je haalt me de woorden uit de mond jantinavv. Ik ook prijs mezelf zeer gelukkig dat ik dit forum met al die toffe mensen heb gevonden. Hierbij dus ook mijn dank aan iedereen voor de hulp en leuke patroontjes die ik al heb gekregen.
Inge
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 23:57
ok , en bij deze is dit hoofdstuk afgesloten en houd iedereen het gezellig zoals iedereen wenst , ik krijg al spijt dat ik dit gepost heb.....
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns