Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenpfff hoe houden jullie je sterk?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: pfff hoe houden jullie je sterk?
    Posted: 26 Oktober 2010 om 13:40

nu net vandaag zit ik in een dipje natuurlijk , ventje verjaart vandaag en word je net vandaag overwelpt met de probs van je oudste zoon (hij is negen)

zondag kwam hij van weekend terug met de scouts en eenmaal thuis zei hij dat hij in dat weekend nooit een middagmaal had gehad en hij dus op die zondag zonder middagmaal naar huis toe was gekomen , natuurlijk heb ik direct de leiding aangepakt en daar ontkenden ze alles , ze hadden voor het middagmaal telkens koffiekoeken gegeven en wel drie per kind gerekend . volgens mij heeft een kind daar wel goed mee gegeten maar toch bleef m'n zoon beweren dat dit niet waar is. andere vriendjes zegden ook dat ze lekkere koffiekoeken hadden gegeten dus kwam ik uit dat hij gewoon lekker aan het liegen was om de zieligaard uit te hangen ... vandaag dus telefoontje gehad van de pleegmama  met de uitleg dat ze alle moeite heeft gedaan nogmaals om wel zeker te zijn of ze daar nu s'middags hadden gegeten en kwamen we weer op het verhaal van autisme , zij heeft vroeger gewerkt met autistische kindjes en probeerde me dus weer uit te leggen dat zo'n kind geen normen of waardes hecht aan de mens , maakt niet uit wie , hij is ook een goede manipulator waardoor hij veel mensen in zijn leugen laten geloven dat hij een zielig manneke is die geen eten krijgt waardoor ik als moeder veel vragen en ook soms verwijten krijg door zijn handelen . nu woensdag gaat hij voor zijn eertste intake gesprek bij het centrum waar hij getest zal worden,maar ik stel me vragen naar de toekomst toe ? hij toont geregeld stank voor dank als  je hem iets geeft of leuks gaat doen omdat hij niet kan snappen dat er bij ons gevoelens in vele situatie's zitten en dat heeft hij precies niet , hij snapt ook niet waarom wij zo dikwijls gekwetst zijn door zijn gedrag en daardoor zit ik nu in zak en as , ik schaam me al rot als ik nu volgende zondag de kids naar de scouts moet brengen en zo maak ik dit wel met alles mee . ook ikkan niet tot hem doordringen en hij maakt misbruik van mijn zwakke punten die hij maar al te goed kent ...hoe moet dit verder ...pfff ik weet het gewoon niet meer , ik heb nog een zoon die mentaal en motorisch gehandicapt is en m'n jongst is al een bevestigde autistje maar daar kan ik heel goed mee om , ik weet hoe ik moet handelen om het wat leuk te houden maar m'n oudste zoontje , nee bij al wat ik doe raak ik hem precies meer en meer kwijt , ook mijn gevoel begint telkens meer afstand te nemen van hem om mezelf te beschermen

Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2010 om 14:07

goh jij hebt het ook niet makkelijk met je kinderen. het doet mij beseffen wat een geluk ik eigenlijk heb. daar denk ik eigenlijk niet eens bij na.

je kan de situatie bij de scout toch uitleggen? daar zou ik toch maar niet over in zitten. en schamen al helemaal niet hoor. het lijkt me wel heel moeilijk om met je oudste zoon goed om te gaan. om het elke keer goed in te schatten.

sterkte en ik hoop dat je een goede oplossing vind.

Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2010 om 14:15
Ik lees met betrokkenheid je verhaal. Ik hoop dat jullie als gezin de juiste hulp krijgen om individueel de gevolgen van een eventuele diagnose in te kunnen leren passen. Bij autisme hoort een bepaald gedrag; het uitblijven van emoties om in te voelen b.v..

Mijn ervaring heeft geleerd dat als een situatie duidelijker wordt er handvaten zijn om je eigen leven te leren beheren en snappen. Waarom een gevolg is zoals het is van b.v. autisme.

Blijf schrijven hier, en ik wens jullie heel veel kracht toe en ook plezier.
Lieve groet van Eline.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2010 om 16:22
Ik wens je veel sterkte en hopelijk snel een oplossing dat je met de juiste behandeling kan starten.En blijf ons maar bestoken met je verhalen hoor dan kan jij je verhaal ook kwijt
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2010 om 16:26
Pfff, wat heb je het moeilijk!!!
Ik wens je sterkte en bovenal goede begeleiding!!
En waar moet je je voor schamen?
Je doet niks verkeerd, alles vanuit je hart.
Hartelijke groet.
Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2010 om 17:20

Originally posted by pippie pippie wrote:

Pfff, wat heb je het moeilijk!!!
Ik wens je sterkte en bovenal goede begeleiding!!
En waar moet je je voor schamen?
Je doet niks verkeerd, alles vanuit je hart.
Hartelijke groet.

helemaal mee eens

groetjes Thea
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2010 om 18:13
meid kop op hé, je hoeft je nergens voor te schamen, je liet gewoon je moederhart spreken en dat is heel normaal.  Veel sterkte nog en zit het effe tegen gewoon hier je hart komen luchten
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2010 om 11:37
Wat moet dit moeilijk zijn voor jou. Ik ben het helemaal eens met alle vorige berichtjes en kan je slechts veel sterkte en wijsheid toewensen.
Groet, Tineke01   
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2010 om 12:56

Ik hoop dat je dipgevoelens weer een beetje gezakt zijn.

Schamen moet je je zeker niet,je komt voor je kind op dat is heel normaal.Leg de situatie uit bij de scouts,zij zullen het zeker wel begrijpen.Ze gaan met allerlei kinderen om en geen één kind is hetzelfde.Ook geen enkele autist is hetzelfde.Schrijf alles maar op het forum wat je kwijt wilt,wij lezen en luisteren wel.Raad en advies kunnen wij je jammer genoeg niet geven,alleen maar heel veel sterkte wensen en moed houden.

Liefs Frea

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2010 om 17:05

Hoi,

Ik weet precies waar je het over hebt. Mijn oudste zoon is 10 en heeft een aan autisme verwante stoornis.

Het kost mij ontzettend veel energie om hem dagelijks te begeleiden. Hij zit in nu in groep 7 (gewoon basisonderwijs) en we zijn heel erg bezit met hem met kleine stapjes tegelijk zelfstandiger te maken. Dit ook met oog op het voortgezet onderwijs.

Ik heb zelf ook moeite met dat ze zich niet in kunnen leven in anderen, gevoelens en emoties niet herkennen en helemaal met het gevoel dat ik niet zo'n band met hem heb als met mijn jongste zoon.

Mijn oudste zoon is vorig jaar getest en heeft nu medicatie. Ik moet echt benadrukken dat het nu veel beter met hem gaat. Hij heeft een sociale vaardigheidstraining gevolgd en heeft daar ook heel veel van geleerd.

Dollydotteke je staat er niet alleen voor. Ik weet precies hoe je je voelt en als je vragen hebt of eens behoefte hebt om je te uiten tegen iemand die precies weet hoe het is, mag je me altijd mailen.

Groetjes

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2010 om 18:29

jips , je hebt al een mailtje van me

alvast bedankt aan iedereen , ja spijtig genoeg is dit mijn enige uitlaatklep waarbij ik niet bang ben om beoordeelt te worden

vandaag is hij voor de eerste keer naar het centrum moeten gaan voor de gewone medische onderzoeken zoals evenwicht en dergelijke , volgende week zijn er nog twee testen , de week daarop weer 1 test , den 16de autismetest waar wij dan eindelijk ook eens bij mogen zijn en dan zullen we de diagnose krijgen op 10 dec , zal een behoorlijke moeilijke kersttijd worden met alle toestanden nu ...

ps : ventje zijn verjaardag is hier lekker thuis gevierd met op jullie advies een goede gemaakte maaltijd waar hij zeer blij om was , een klein cadeautje ( schietspel voor op de computer  omdat hij dit wel graag doet) , lekker wijntje erbij waar hij snel zat van werd hihihi , toen hij tipjes was kreeg hij het toch moeilijk met alles wat er nu aan de hand is , even goed gebabbeld en samen uitgehuild en dan in elkaars armen in slaap gevallen , hij zei vandaag dat dit zijn mooiste verjaardag ooit is geweest omdat hij nu het gevoel heeft dat we echt samen een geheel zijn

dat was voor mij het mooiste compliment

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2010 om 19:06
Fijn dat zijn verjaardag zo'n succes is geworden.
Sterkte met alles met je zoon. En je kunt altijd bij ons aankloppen. Er is altijd wel iemand die luistert.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2010 om 20:52
Wat hebben jullie een "gouden"verjaardag gehad.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2010 om 23:14
Fijn dat zijn verjaardag zo'n succes is geworden.
Sterkte met alles met je zoon.
Schrijf alles maar op het forum wat je kwijt wilt,wij lezen en luisteren wel.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2010 om 09:38
Wat kan een mens het toch moeilijk hebben, heel veel sterkte meid!.
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2010 om 12:28

Lieve Dollydotteke,

wat fijn dat jullie er toch een mooie maar vooral waardevolle dag gehad hebben!!

Mbt je zoon,vertel en schrijf zoveel je wilt, herken het ook allemaal wel een beetje en soms meiske, is afstand nemen met je gevoel,wat je schrijft, het enige en het beste wat je kunt doen. Ook je anderen kinderen en je man maar ook jizelf zijn belangrijk en hebben recht op aandacht,liefde en zorg.

het hebben van een dsmIV-diagnose zoals autisme is een zeer complex en ingewikkeld probleem wat voor de omgeving vaak erg moeilijk uit te leggen en te begrijpen is. Wat voor de 'gewone'mens oh zo logisch is is dat voor hen (ons) helemaal niet en viceversa...

sowieso is elk kind al anders en heb je met het ene kind meer of anders een band dan met het andere, ook ik heb ervaren hoe heftig het is als je van je kind niets leuks meer ziet, hoe het je van binnen langzaam opvreet, verteerd....door er toch wat afstand van te nemen, het voor mezelf te herkennen en erkennen dat ik mijn kind eigenlijk helemaal niet leuk vond (en geloof me, dat doet godsgruwelijk zeer!!!!!!) pas daarna kwam er ruimte om met andere ogen naar haar te kijken en eigenschappen te zien die ik voorheen niet zag maar die wel heel mooi zijn. Je mag me gerust prive benaderen om verder te kletsen, kijk maar, doe voorla wat voor jou goed voelt! Knufff van een adhd-mama met add-dochter

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns