Blij Blij! |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
NicoleTeg ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 02 November 2011 Status: Offline Points: 355 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 December 2011 om 23:33 |
Wil even een blij bericht delen! Vandaag moest ik weer met mijn zoontje naar het consultatiebureau...Vorige keer zeiden ze dat hij 'te zwaar' begon te worden en dat de curve moest stabiliseren....Hihi,het is nogal een hongerlap,en ik vind het niet nodig dat hij honger heeft...Dus ik dacht:komt vanzelf... Vandaag dus weer voor controle....Hij weegt nu 9490 gram en is 69,5 cm lang....Dat wil zeggen dat de curve nu stabiel is!!!!!!(sorry,7,5 maand is hij nu bijna) Hij komt van 2940 gram bij zijn geboorte,en 48 cm lang...Heeft gewoon een hele inhaalslag moeten maken,en nu is hij dus even uit de groeispurt en zit nu op de goede curve! Was zooo trots! (hihi,dacht zelf dat hij rond de 11 kilo zou zitten namelijk) Zag er erg tegenop...Maar viel dus reuze mee! Sinds gister kan hij van zijn buik naar zijn rug rollen! Van rug naar buik kon hij met 5 maanden al,maar terug vond ie nog eng! Ben zo trots! Ook mag hij nu vlees gaan eten,ei en pasta...Dus vanavond heeft hij lasagna meegegeten...En zoals alles wat hij eet: hij vond het heerlijk! Verder zei de arts: wat een ontzettende vrolijke knul is het zeg! Hij zat maar te lachen en te brabbelen! Heeft niks met breien of haken te maken,maar heb er zo'n goed gevoel van,wilde toch even hier op het forum zetten! Morgen weer babyzwemmen,en dit keer mogen de papa's ook mee...Ben heeel benieuwd hoe mijn man het vindt! Weltrusten voor nu! |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fijn zeg!
![]() ![]() |
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
NicoleTeg ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 02 November 2011 Status: Offline Points: 355 |
Helemaal mee eens! Ik heb maanden gehoord: je moet op je kindje afgaan...En ineens: hij wordt te zwaar....Waarop ik zei: hollands welvaren en een mooie reserve voor de winter! Kind was telkens te licht,en nu weer te zwaar! En als hij meer gaat bewegen (rollen/kruipen/lopen) dan wordt dat vanzelf beter.. En als je ze belt om advies: je moet op je kindje afgaan of wat zegt je moedergevoel? Maar was toch wel opgelucht,heb er ook niks aan als hij begint met overgewicht...Dus ben wel blij dat hij nu goed op de curve zit...Hihi,als je ziet wat die aan borden avondeten opeet! Hihi,daar ben ik gewoon jaloers op! Hihi,consternatiebureau had ik nog niet gehoord!vind 'm wel errug leuk! |
|
![]() |
|
Marileen ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Ik ben het ook met jullie eens Als moeder weet je zelf wat het beste is voor je kindje |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
hihi gefeliciteerd. wat een lekkere knul is het dan. mijn dochter is bijna 2,5 jaar en nog geen 11 kilo maar ik snap helemaal waarom je zo tegen het bezoek op zag dat heb ik ook elke keer |
|
![]() |
|
![]() |
|
Crea-Mo ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 02 Maart 2010 Status: Offline Points: 1803 |
Wat lekker dat het zo goed gaat met je zoon. En geniet er maar van dat hij (nog!) alles lust.
Mijn jongste zoon was als baby ook veel de zwaar zeiden ze. En toen hij ging kruipen en lopen "trimde" hij het babyvet er af en kreeg ik op m'n kop dat ie veel te mager was! En dat is hij nu nog steeds..... ach als ze gezond zijn.... laat ze lekker kletsen. Ik denk dat iedere ouder wel een soortgelijk verhaal heeft. Geniet maar lekker! |
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Wat een trotse moeder ,geniet van je kleintje het gaat allemaal zooo vlug
![]() |
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
't Is al lang geleden, maar ik kreeg ook altijd te horen dat mijn babydochter wel erg licht was voor haar lengte en leeftijd. Twee jaar later was mijn zoon wel erg zwaar voor zijn leeftijd en lengte. In hun tienertijd was het net andersom en nu heeft geen van beide meer een probleem met gewicht en lengte.
Het is best wel moeilijk om op je moedergevoel af te gaan, als er constant gevraagd wordt of ze al zindelijk zijn en kunnen staan en lopen, terwijl elk kind daar zijn eigen tempo voor heeft. Ik vind consternatiebureau ook een hele goeie. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Wat heerlijk dat het zo lekker gaat, en zo'n vrolijk en blij kereltje, dat is toch het allerbelangrijkste? En dat CB, ach daar kunnen zoveel moeders je verhalen over vertellen. Het zou bedoeld moeten zijn om je te helpen als kersverse moeder, die nog van heel weinig weet. En om tijdig te herkennen of een kind bepaalde afwijkingen heeft. In plaats daarvan weten ze bijna alle moeders onnodig ongerust te maken. Onze oudste groeide in het begin 1 kilo in de maand, en na 2 maanden werd dat ineens rap minder. Andere moeders zeiden dat dat normaal was bij borstvoeding, maar bij het CB vonden ze het zorgelijk en moest ik me dus ook zorgen maken. Nou ben ik niet zo gauw zorgelijk en hij was een heel vrolijk en actief ventje, dus dat zou wel los lopen, en dat was gelukkig ook zo. Bij de 2e liep de borstvoeding niet zo lekker en wilde ik overstappen naar de fles. Maar daar wilden ze op het CB niets van horen, ik heb er met tranen in de ogen gezeten omdat ze aan mijn borst zaten te sjorren om te laten zien hoe hij goed aangelegd moest worden. Het werkte alleen maar averechts (zie je, heeft toch met handwerken te maken Als moeder word je bij de geboorte direct in het diepe gegooid, en geen enkele moeder is daar ooit volledig goed op voorbereid. En dan is hulp en advies van het CB heel erg welkom. Maar je moedergevoel is er vanzelf, en daar kan geen hulp of advies tegenop. Nou vond ik de bezoekjes aan het CB stiekem ook altijd wel leuk hoor (afgezien van de prikken dan), de jongens groeiden altijd goed en lagen nooit achter in hun ontwikkeling. En het is fijn om dat bevestigd te zien. |
|
![]() |
|
Henneke ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 189 |
Heerlijk dat het zo goed gat met het ventje . Enne ....................wij zeggen altijd CONSTERNATIE bureau ipv consultatie ....... Zegt genoeg denk ik !!!! Doe jij het maar lekker op jouw manier hoor !!!
grt Hen |
|
Groetjes Henneke
|
|
![]() |
|
Dank jullie wel allemaal! Wat jullie allemaal zeggen is ook precies mijn gevoel! Je weet zelf hoe het moet met jou baby,daar heb je je moedergevoel voor! Wij zijn vorig jaar ons dochtertje verloren en zijn daardoor soms snel in de war en paniek...En volgens mij 'hapt' het cb daar ook op in. Dan heb ik al weken een bepaald schema wat lekker werkt,en dan vinden hun dat weer niet goed,en zeggen dan: je wilt toch het beste voor je baby? Ben ik de rest van de dag van slag....Volgende ochtend kan ik het dan beter relativeren: het gaat hartstikke goed en we gaan gewoon lekker zo door! Hij wilde met 12 weken niet volgen met zijn ogen,dat was zorgelijk zeiden ze....Waarop ik zei: hij is 5 weken te vroeg geboren,krijgt ie dan geen 5 weken extra nu? Nee zeiden ze: met sommige dingen wel en andere dingen niet....Ik natuurlijk gelijk over m'n zeik: straks is hij blind ofzo,hoe moet dat dan..Kreeg een verwijzing naar de oogarts. Ik kon daar pas 8 weken later terecht,het onderzoek zou 2 en een half uur in beslag gaan nemen (leuk ook met een baby!Zo lang in het ziekenhuis!)..Met 16 weken volgde hij prima met zijn oogjes en pakte ook bewust naar dingen. Heb de afspraak afgezegt en moest weer voor controle bij het cb: bent u nog bij de oogarts geweest? nee,want hij volgt prima..Zij kijken: inderdaad hij volgt prima dus het is niet nodig. Waarop ik zei: zie je nou dat hij 4 weken meer nodig had? Geen reactie.... Snap nu ook beter waarom bepaalde wachtrijen in het ziekenhuis zo lang zijn....Want sommige afspraken zijn echt niet nodig! Was ook gelijk een beetje genezen van het 'consternatiebureau'. Hihi,ik denk dat we allemaal nog legio verhalen op kunnen noemen hier! Mijn vriendin was bijv 4 weken geleden bevallen,kwam iemand van het cb,die wilde haar kindje zien. Mijn vriendin heeft haar weggestuurd want die mevrouw had een koortslip!!!!!!!Begrijp je dat nou? Straks babyzwem!Heb er zoveel zin in!!!!! |
|
![]() |
|
Yobsje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
Lekker toch zo'n kindje wat wat extra vet heeft, gelukkig zijn ze hier heel behulpzaam en hebben ze bijna nergens commentaar op. Daar zou ik vooral bij de oudste onzeker van zijn geworden, maar hij was een modelkindje, hij groeide en ontwikkelde zich precies volgens het boekje. Mijn tweede zoon was met vier maanden al zo groot en zwaar als jouw zoontje nu is, hij begon dan ook met 5000 gram, maar hij groeide wel heel erg snel. We moesten toen hij een maand was, naar het ziekenhuis om hem te laten onderzoeken op groeistoornissen, de kinderarts heeft hem onderzocht en wenste ons veel geluk met ons gezonde bulletje, mijn borstvoeding bestond waarschijnlijk uit slagroom. Toen hij negen maanden was is hij erg ziek geweest en toen was ik erg blij dat hij wat vet over had, hoefde ik me daar geen zorgen over te maken.
|
|
Groet,
Yobsje |
|
![]() |
|
Jips ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Nou inderdaad, trek je niet te veel aan wat ze zeggen hoor. Mijn jongens hadden als baby allebei reflux (niet goed werkende maagklep), waardoor zij projectielbraakten. Nou het bureau kon mij echt niet helpen en zij spuugden alles uit. Toen heeft mijn wat oudere huisarts mij perfect geholpen en heb ik de voeding bij het consultatiebureau weggehaald. Ik bleef wel gaan voor de inentingen en zo natuurlijk. Nu loop ik met de jongste bij de kinderarts. Hij is broodmager en krijgt van zijn medicijnen (ritalin) nog minder trek Kijk daar kan ik wat mee. Het CB, ik heb er niet zo'n hoge pet van op. Doe lekker je gevoel en ach weet je, hollands welvaren, moet je eens kijken als ze gaan lopen. Dan is het zo weer weg |
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
houd maar op over dat Consultatie buro ik kan er een boek over schrijven ga er hier niet over schrijven want dan ben ik erg lang bezig advies kun je aannemen en in jou ogen onterechte kritiek maar snel vergeten
het beste kun je gewoon op je gevoel afgaan!! |
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
corine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3518 |
Hij doet het toch heel goed,luister naar je eigen gevoel
![]() Een moeder weet zelf het beste wat goed is voor haar kind ![]() Geniet maar lekker van jullie zoontje. |
|
![]() |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Hè, nog steeds van die alles-weters op de c.b.??
Onze jongste ( nu 40 en zelf vader) was te zwaar. Ik moest hem niet zoveel banaan geven. Had hij nog nooit gehad!Wel ruim 9 pond bij geboorte.Oudste zoon lustte geen broodpap, wel een boterham in stukjes en een beker melk. MOCHT NIET. En ik, blondje, geloofde alles. O zo bang, dat je iets verkeerd doet, hè? Het is ook zo'n vreselijk geweldig bezit!!! |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
O ja, eigenlijk wil ik je gewoon feliciteren met zo'n schat van een knul!!
![]() |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
wat een verschil met vroeger, kindertjes aten met 10 weken een fruithapje en met 4 maanden met de pot mee, en inderdaad niet al te goed naar het consternatiebureau luisteren, er is geen kind hetzelfde
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Volg je eigen gevoel, luister, knik ja en doe je eigen gang. Ik had zelf meer aan de wijkverpleegster die ons advies gaf toen onze dochter weigerde te eten (2 jaar oud). De manier die zij aangaf om haar weer aan het eten te krijgen, werkte prima.
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
natie.83 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 678 |
Ach zo zijn alle kindjes anders
mijn dochter was 2445gram en 47cm bij geboorte met 2maanden 3200gram ze groeide niet hard genoeg allerlei onderzoeken gehad maar kern gezond ze had gewoon meer nodig maar kon nog niet meer cc op dus naar de dietiste en op elke voeding een schep extra en toen ging ze goed.met 7 maanden terug op de normale verhoudingen en nu doet ze het prima met 11 maanden was ze 8100gram en73cm nog steeds geen zware maar ze doet het prima met 12 en halve maand is ze gaan lopen en nu wil ze niks anders dus ben benieuwd hoe ze gegroeid is. We moeten begin jan weer dan is ze 14 maanden. Ieder kind volgt zijn eigen lijn toch! En mijn dochtertje eet gewoon goed niet weinig maar verbruikt waarschijnlijk gewoon veel. Gewoon je gevoel volgen het cb kan je anders aardig gek maken! |
|
groetjes nathalie
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |