Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Raglan randen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
idabreien View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer idabreien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Raglan randen
    Posted: 19 November 2012 om 12:03
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig met het voorpand van een trui; nu ben ik bij de raglanranden van de mouwgaten maar ik snap de beschrijving in het patroon niet.
Er staat:
"voor de raglanranden in elke 2e naald aan weerszijden 10X 1 steek minderen en in elke 4e naald 5X 1 steek minderen"

Betekend dit dat ik in elke 4e naald 4 steken moet minderen? Want elke 2e 2e naald is ook een 4e naald of zie ik dat helemaal verkeerd?
Of moet ik eerst 10 keer in elke 2e naald 2 steken minderen en pas als ik dat gedaan heb 5 keer in elke 4e naald 2 steken minderen? Alleen heb ik dan te weinig naalden omdat ik nog maar 42 naalden hoef te breien.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen :) want ik snap er helemaal niets van.

groetjes ida
Back to Top
idabreien View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer idabreien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 12:26
Na het doorlezen van andere vragen geloof ik dat het me al wat duidelijker geworden is, en dat is eerst 10 x in elke 2e naald moet minderen en daarna pas 5 keer in elke 4e naald. klopt dit????

(Ik heb ook wel genoeg naalden hiervoor (ik had verkeerd geteld) ik houd zelfs twee naalden over)
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 12:27
Je 2 de optie is de juiste, 10 keer elke 2de nld minderen (=20 nld) en 5 keer elke 4de nld (= ook 20 nld) dan in de 42ste nld waarschijnlijk alle steken afkanten
Ps. Het mooiste bij raglan is bijv de eerste 2 steken recht breien en de volgende 2 steken recht samen breien en aan het eind van de naald de 3de en 4de steek voor het eind verdraaid samen breien, dan krijg je een mooie rechte kant
Back to Top
idabreien View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer idabreien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 12:31
Dank je voor je antwoord en je tip over waar te minderen :)
Dit is mijn eerste trui, dus ben alles nog heel erg aan het uitzoeken, maar ik heb er nu helemaal weer zin in om verder te gaan.

Groetjes Els
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 13:53
Er zijn verschillende manieren om te minderen, je hebt de overhaling: 1 steek afhalen, 1 steek breien, de afgehaalde over de gebreide steek heenhalen. Of: Twee maal een steek insteken alsof je recht gaat breien, maar ze alleen op de rechternaald nemen, vervolgens die 2 steken terugzetten op de linkernaald en ze dan samen rechtbreien. Of 2 steken recht samen breien. Of op de averechte kant hetzelfde trucje maar dan averecht insteken.Of 2 steken averecht samenbreien.

Met een proeflapje kun je zien wat het mooiste wordt voor minderingen aan de rechter- of linkerkant van je werk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns