Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ik kom niet uit de tekst

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mscholing View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mscholing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ik kom niet uit de tekst
    Posted: 19 Maart 2014 om 14:47

Vorige week heb ik een Mario knuffel gehaakt,goed gelukt. Nu de Luigi,komt ongeveer op t zelfde neer.
Maar het lastige stukje over de pet ,vooral het vertalen,daar blijf ik weer "hangen".bij Mario erg zitten stuntelen,nu wil ik t goed doen.
Is er misschien iemand die mij zou willen helpen met de vertaling

.Attach yarn to center (stitch number 6) of the unworked stitches of the round 11 (not the last 25 sc you worked) and then sc in each sc around. When you reach the section with the 25 sc from round 12, just continue to sc in each one the same as working in unjoined rounds. When you reach the last of the 25 sc, simply continue on to the sc from round 11.

Dit stukje over de klep van de pet ook graag

Row 1: Beginning from joining stitch of final round, count 12 stitches over, attach yarn in 13th sc, ch 1 and sc in same stitch as joining. sc in next 11 sc, turn (12)
Row 2: (working in front loops only for this row only), sc in each sc across (12)
Row 7: dec over first 2 sc, sc in remaining sc across to the last two sc, dec over the last 2 sc (10)
Ch 1. slip stitch evenly around brim (one sc in end of each row for the sides). When you reach the corner where the brim meets the hat, put 2 sc in that corner and resume slip stitching in each st around until you reach the starting point. Join to first sl st and f/o. weave in ends

Alvast bedankt!!!!!!
Back to Top
carlaevelien View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carlaevelien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2014 om 17:01
Ik ken niet het hele patroon, maar voor wat betreft het eerste stukje begrijp ik het volgende:

Je hebt in ronde 11 (12?) een aantal steken niet gebruikt (waarschijnlijk 11 steken, aangezien je in het midden moet aanhechten en dat is de 6e steek). Je hecht dus aan in de 6e steek van die ongebruikte steken, en haakt dan 1 vaste in elke steek. Haak dan het hele rondje door, dus ook de 25 steken die je van ronde 11 wél gebruikt had. Als mijn vermoeden van de 11 steken klopt, haak je dus in deze ronde 36 steken. Tot dusver duidelijk hoop ik?

De klep:
1. Je begint te tellen bij de steek waar je in de laatste ronde hebt aangehecht, en telt dan 12 steken verder, en hecht aan in de 13e steek, 1 losse en 1 vaste nog in deze zelfde steek, dan 1 vaste in de volgende 11 steken, en dan keren (12 steken, de 1e losse niet meegeteld = keerlosse).
2. Alleen in de voorste lussen: 1 vaste in elke steek (12)
7. Minderen in de 1e 2 steken (d.w.z. 1e 2 steken samen haken), 1 vaste in elk van de volgende steken totdat je er nog 2 over hebt, en dan die laatste 2 ook samen haken (10).
1 losse, halve vasten verdeeld over de klep (ik vermoed dat 'brim' klep betekent), met 1 hv in het einde van elke rij aan de zijkant. In de hoeken tussen de klep en de pet, 2 vasten en dan verder met halve vasten totdat je het startpunt bereikt hebt. Met halve vaste aansluiten in de eerste steek en afhechten.

Veel succes!
http://facebook.com/kwartetstoptalking.nl
Back to Top
Mscholing View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mscholing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 15:03
Oohhh,top!!! Dank je wel.
Ik ga er gelijk mee verder.
Nog maals ,bedankt.
Grt,maja
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns