USA OF GB |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28 April 2014 om 19:01 |
Help ............ ik weet het niet welke vertaling heb ik nodig
USA of GB in het Engels is Dc een vaste in het Amerikaans is het een stokje www.bernat.com/abbreviations Approx = Approximately. Beg = Beginning. Ch(s) = Chain(s). Dc = Double crochet. Rep = Repeat. Rnd(s) = Round(s). Sc = Single crochet. Sl st = Slip stitch. Sp = Space. |
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik ga er vanuit dat DC eigenlijk altijd een double crochet is dus een stokje volgens mij maar dan zou het amerikaasn zijn. Maar als ik de vertaling van koekeridoo erbij neem dan is het volgens hen engels. Ik denk dat je gewoon even moet kijken wat er het beste uit komt met de dc. of dat als stokje uitkomt of als vaste.
Een lang verhaal om te zeggen ik denk met je mee maar weet het ook niet
![]() |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
Ik denk ook dat het Engels is
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Kun je het ook niet zien aan het plaatje, of je een vaste of stokje zou moeten doen. Of aan hoeveel lossen je aan het begin van een toer moet haken.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
wat een leuk jurkje! waar heb he dat patroon van?
bij de pas zou ik eerder denken dat het stokjes zijn. de tip van het aantal keerlossen lijkt me het beste, ik reken altijd 1 voor een vaste, 2 voor een half stokje, 3 voor een stokje? |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Het lijkt of er tussen de stokjestoeren van de pas vastentoeren in een andere kleur zitten.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Is het een patroon dat op Bernat staat?
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Bij het patroon stond toch dat je kon kiezen tussen US of Fr .
Kijk anders een bij de Franse versie . |
|
![]() |
|
iepie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
Is het niet zo dat singel crochet (SC) alleen in USA voorkomt en je daardoor al weet dat het USA en niet GB is? Misschien vergis ik me, maar volgens mij komt de term SC niet voor in GB haakengels.
|
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Wat goed, Iepie! Volgens mij heb je gelijk!
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Even googelen : haaktermen engels/amerikaans
|
|
![]() |
|
Dames bedankt .het zijn inderdaad stokjes.ik had verwacht dat er eerst meer rijen vasten gehaakt zouden moeten worden maar dat is niet zo.
heel erg bedankt voor het meedenken. |
|
![]() |
|
En dank zei mutti.het gratis patroon staat hier
http://www.ravelry.com/patterns/library/girls-lace-pinafore |
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
jammer dat het tot 6 jaar is, ik vind het wel een leuk patroon maar mijn dochtertje is al bijna 8... post je een foto als het af is?
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Ik had het wel even op willen zoeken, maar ik was er even bij gaan liggen! Sorry!
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Zou het patroon niet aangepast kunnen worden aan een grotere maat?
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
vast wel, maar ik heb ook een beetje last van het alhier op het forum bekende ik-heb-nog-20-projecten-liggen-en-bovendien-nog-garen-voor-nog-eens-40-syndroom dus is het eigenlijk ook wel goed dat hij niet kant-en-klaar in de juiste maat beschikbaar is. Ik heb bijna een haakvestje af voor mijn kleine meid, daarna wil ik het VW busje haken voor mijn zoontje, nog een schaap voor mijn schoonmoeder, zo'n kattenkussen voor mijn schoonzusje en wie weet ook weer eens iets voormijzelf? Met die Drops zomeropruiming net weer voor 50 euro garen besteld, staat zometeen voor de deur...
|
|
![]() |
|
Oh dan komt het jurkje volgende lente wel.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
ondertussen heeft ze de foto gezien omdat ze mee zat te kijken en nu wil ze ook zoiets... zucht.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |