Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

USA OF GB

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: USA OF GB
    Posted: 28 April 2014 om 19:01
Help ............ ik weet het niet welke vertaling heb ik nodig
USA of GB
in het Engels is Dc een vaste
in het Amerikaans is het een stokje

www.bernat.com/abbreviations

Approx = Approximately.
Beg = Beginning.
Ch(s) = Chain(s).
Dc = Double crochet.
Rep = Repeat.
Rnd(s) = Round(s).
Sc = Single crochet.
Sl st = Slip stitch.
Sp = Space.
oant Sjen
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2014 om 20:07
Ik  ga er  vanuit dat DC eigenlijk altijd een double crochet is dus een stokje volgens mij maar dan zou het  amerikaasn zijn. Maar als ik  de vertaling  van koekeridoo  erbij neem  dan is het volgens hen engels. Ik  denk dat  je gewoon even moet  kijken wat er het beste uit komt met de dc. of dat  als stokje  uitkomt  of als vaste.

Een lang verhaal om te zeggen ik denk met je mee maar weet het  ook niet  Wink 

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2014 om 20:46
Ik denk ook dat het Engels is
oant Sjen
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2014 om 20:54
Kun je het ook niet zien aan het plaatje, of je een vaste of stokje zou moeten doen. Of aan hoeveel lossen je aan het begin van een toer moet haken.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2014 om 21:01

het is moeilijk te zien   maar ik denk vasten
oant Sjen
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2014 om 22:37
wat een leuk jurkje! waar heb he dat patroon van?
bij de pas zou ik eerder denken dat het stokjes zijn. de tip van het aantal keerlossen lijkt me het beste, ik reken altijd 1 voor een vaste, 2 voor een half stokje, 3 voor een stokje?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2014 om 08:51
Het lijkt of er tussen de stokjestoeren van de pas vastentoeren in een andere kleur zitten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2014 om 11:49
Is het een patroon dat op Bernat staat? 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2014 om 13:08
Bij het patroon stond toch dat je kon kiezen tussen US of Fr .

Kijk anders een bij de Franse versie .
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2014 om 18:33
Is het niet zo dat singel crochet (SC) alleen in USA voorkomt en je daardoor al weet dat het USA en niet GB is? Misschien vergis ik me, maar volgens mij komt de term SC niet voor in GB haakengels.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2014 om 21:13
Wat goed, Iepie! Volgens mij heb je gelijk! 
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2014 om 21:33
Even googelen : haaktermen engels/amerikaans
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2014 om 09:36
Dames bedankt .het zijn inderdaad stokjes.ik had verwacht dat er eerst meer rijen vasten gehaakt zouden moeten worden maar dat is niet zo.
heel erg bedankt voor het meedenken.
oant Sjen
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2014 om 09:39
En dank zei mutti.het gratis patroon staat hier
http://www.ravelry.com/patterns/library/girls-lace-pinafore
oant Sjen
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2014 om 10:09
jammer dat het tot 6 jaar is, ik vind het wel een leuk patroon maar mijn dochtertje is al bijna 8... post je een foto als het af is?
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2014 om 10:21
Ik had het wel even op willen zoeken, maar ik was er even bij gaan liggen! Sorry!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2014 om 10:28
Zou het patroon niet aangepast kunnen worden aan een grotere maat?

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2014 om 10:33
vast wel, maar ik heb ook een beetje last van het alhier op het forum bekende ik-heb-nog-20-projecten-liggen-en-bovendien-nog-garen-voor-nog-eens-40-syndroom dus is het eigenlijk ook wel goed dat hij niet kant-en-klaar in de juiste maat beschikbaar is. Ik heb bijna een haakvestje af voor mijn kleine meid, daarna wil ik het VW busje haken voor mijn zoontje, nog een schaap voor mijn schoonmoeder, zo'n kattenkussen voor mijn schoonzusje en wie weet ook weer eens iets voormijzelf? Met die Drops zomeropruiming net weer voor 50 euro garen besteld, staat zometeen voor de deur...

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2014 om 10:44
Oh dan komt het jurkje volgende lente wel.

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2014 om 20:59
ondertussen heeft ze de foto gezien omdat ze mee zat te kijken en nu wil ze ook zoiets... zucht.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns