Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

van lang geleden

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2016 om 13:32
Ik denk dat als je draad iets volumineuzer is na het wassen ,je het zelfde resultaat krijgt .

Ik ben aan net zoveel projecten bezig als jij geloof ik

Makkelijk weg te leggen . Nog een als ik alleen ben want dan moet ik tellen en dat doe ik hardop anders krijg ik commentaar .
Eentje waarbij ik moet rekenen ,1 met donker garen dat is voor overdag .
En nu ben ik mijn naalden dikte meter kwijt en daar heb ik vreselijk de pe over in .
Ik heb er zeker twee maar waar oh waar heb ik die gelaten ??
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2016 om 13:49
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik denk dat als je draad iets volumineuzer is na het wassen ,je het zelfde resultaat krijgt .

Ik ben aan net zoveel projecten bezig als jij geloof ik

Makkelijk weg te leggen . Nog een als ik alleen ben want dan moet ik tellen en dat doe ik hardop anders krijg ik commentaar .
Eentje waarbij ik moet rekenen ,1 met donker garen dat is voor overdag .
En nu ben ik mijn naalden dikte meter kwijt en daar heb ik vreselijk de pe over in .
Ik heb er zeker twee maar waar oh waar heb ik die gelaten ??

 
Haha, gisteren mij onnozel gezocht naar 5 sokkenpennen. Van boven naar beneden en weer terug. Net toen ik dacht, dan toch maar met de rondbreinaald, zag ik ze liggen. Naast mij op een tafeltje waar meestal van dat soort spul ligt!!! Poppenbeentjes brei ik liever op 4 of 5 naalden. Met de rondbrei moet je veel te vaak de draad doortrekken. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2016 om 13:51
als ik naaldendiktemeter was, zou ik me verstoppen in een boek, als bladwijzer of tussen de kussens van de zetel. Of misschien zelfs verder kruipen als ik op de grond lag, tot juistekes onder de zetel.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2016 om 14:09
Originally posted by bep bep wrote:

als ik naaldendiktemeter was, zou ik me verstoppen in een boek, als bladwijzer of tussen de kussens van de zetel. Of misschien zelfs verder kruipen als ik op de grond lag, tot juistekes onder de zetel.

Volgens mij luisteren die verloren spullen teveel naar jou Bep!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2016 om 14:18
ben dan ook de kampioen eigenspullennietmeerterugvinden.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2016 om 17:25
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Mag ik de tekst nog eens zien - kun je die apart plaatsen, want dat kon ik niet lezen
Het staat wel niet helemaal recht, maar dat lukte niet. De laatste naald van het patroon stond in een andere kolom. Dus 2 foto's gemaakt en met wat plak-, knip- en knutselwerk is dit het resultaat.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt? Of had je graag de hele beschrijving van het vest gehad? 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2016 om 19:36
Ik ben vooral nieuwsgierig waarom het patroon niet wil uitkomen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2016 om 20:28
Ik denk dat de verwarring komt, omdat er op het einde van toer 2 staat dat je eindigt met 3 av. In de volgende met 3 r. Als je die 3 av doet na het sterretje heb je in feite 5 av en gaan de afgehaalde steken verspringen. Ze moeten echter boven elkaar. Dus je eindigt met de patroon herhaling met 2 av, daarna is er nog 1 st av. Dat zij er dan samen 3. Tegenwoordig zijn de beschrijvingen zo dat je eindigt met een hele patroon herhaling en wat er dan nog staat komt erna.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2016 om 10:38
Ik vond 96 steken opzetten ook al raar, je hebt er 6 aan de buitenkant en een patroon over 4 ???
maar ok, als je die 6 buiten beschouwing zou laten, zou het patroon ook uit moeten komen. Wat mij opvalt is dat ze bij toer 1 & 2 beschrijven waar de
draad is en bij de andere toeren niet. Want of je beschrijft dat altijd of het is bij die toeren onlogisch of het is bij de andere toeren anders
of of of en daarom ziet het er denk ik niet helemaal zo uit als jij zou verwachten. Hoop ik.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2016 om 10:44

Ik bedoel bij toer 8 en 9, daar staat niet waar je draad is en het kruisen van de steken - tsja de 2e steek voorlangs of achterlangs . . .

Als ik nou herlees wat jij schrijft . . . denk ik heb je geprobeerd die 96 steken te vullen met het patroon, ik denk even blond hoor
96 past niet op dit patroon, dus een veelvoud van 4 = 88 + 6 = 94 en 2 kantsteken ??? Want als je dat niet doet gaat het schuiven.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2016 om 12:32
Zover heb ik nog niet eens nagedacht. Ik heb een aantal steken opgezet, een veelvoud van 4 plus 3 en 3 die ze het begin en het einde schrijven bij de sterretjes. Bij die 96 heb ik toen ik niet uitkwam al zitten rekenen. De moed opgegeven en bedacht dat ik allereerst maar eens het patroontje onder de knie moest zien te krijgen. Volgens mij is dat nu gelukt. Het aantal steken moet ik toch aanpassen, want met die 96 kom ik niet uit. 20 steken zijn hooguit 8 cm, beetje rekken!!! 96 st zijn dus nog niet eens 40 cm. Daar past echt geen maat 42 in. Maar ik ga nog eens puzzelen. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2016 om 14:12
Nee die 3 horen niet bij het patroon, dat is de aan- en afloop om het passend te krijgen . . . volgens mij is het een veelvoud van 4
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2016 om 23:03
wat knap omdat allemaal uit te zoeken. en dat is het fijne van dit Forum, je word altijd geholpen .geweldig Meiden
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 10:47
Nah dat moet nog blijken hè - dat we eruit komen LOL, maar puzzelen is leuk.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 10:50
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Zover heb ik nog niet eens nagedacht. Ik heb een aantal steken opgezet, een veelvoud van 4 plus 3 en 3 die ze het begin en het einde schrijven bij de sterretjes. Bij die 96 heb ik toen ik niet uitkwam al zitten rekenen. De moed opgegeven en bedacht dat ik allereerst maar eens het patroontje onder de knie moest zien te krijgen. Volgens mij is dat nu gelukt. Het aantal steken moet ik toch aanpassen, want met die 96 kom ik niet uit. 20 steken zijn hooguit 8 cm, beetje rekken!!! 96 st zijn dus nog niet eens 40 cm. Daar past echt geen maat 42 in. Maar ik ga nog eens puzzelen. 
Het moet ook wel hele dunne wol zijn, want ze gebruiken maar 300 gram, een achterpand, 2 voorpanden met kraag en lange mouwen - ik geef het je te doen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 13:11
Klopt van die dunne wol. Ze gebruiken immers naald 3,5. ik heb garen van Lang, maar weet niet meer welke het is. Ik denk Lang Merino 150, want ik heb destijds gebreid met naald 3. Het was toen dit vest.

Heb ik uitgehaald. Ik vond de mouwen en de kraag niet prettig. Mouwen te wijd onderaan, dus lastig in gebruik. De kraag was niet geschikt voor een wit vest, omdat die altijd smoezelig was. Was toen ook heel veel werk. Ben ik weer een tijdje van de straat af, toch?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 14:59
dat is wel spijtig want dat was een schoneke.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2016 om 11:51
Gelukkig heb je de foto nog
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2016 om 14:50
Jaja, als ik foto's had gemaakt van alles wat ik ooit genaaid, gebreid of gehaakt had!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2016 om 00:18
ohhhhhh wat een mooie jammer dat die er niet meer is
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns