voor alle newbies die patronen vragen |
Reageer
|
Pagina <123> |
| Autheur | |
ridder204
Hobbywonder
Lid sinds: 18 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 490 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 16:54 |
|
Ja ik probeer zeker mijn aandeel te leveren en zo kom ikzelf ook weer aan haakideen. Heb hier kortgeleden nog dat bankje gezien voor een tissuedoos en had nog een verjaardagskadootje nodig, dus nu druk aan de haak
. Ach en het is ook gewoon gezellig om te lezen hier
|
|
![]() |
|
yaya
Hobbyguru
Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: belgië Status: Offline Points: 1572 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 17:07 |
|
Ik ben hier nog niet zo heel lang maar de eerste tijd durfde ik zelfs niet aan te sluiten om patronen te vragen, zelfs nu nog denk ik soms, neen ik sla een keertje over want ze gaan me hebberig vinden
Ik schrik er elke keer van dat er mensen gewoon achter patronen vragen bij hun 1ste zin dat ze schrijven, maar een forum is anoniem he, dat is het probleem denk ik.
|
|
|
Groetjes ...
http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/ http://www.wolenzo.be/ |
|
![]() |
|
hobby4you
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Mei 2012 Locatie: Twenterand Status: Offline Points: 1344 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 17:38 |
|
Ik ben hier ook nog niet zo lang en vind het een heel erg fijn forum!
Ik denk wel dat het netjes is als je je als newbi even voorsteld!
Maar voor het aantal punten die je moet hebben voor er een patroontje word verstuurd vind ik een moeilijk punt!
Het is ook ik ben als newbi gelijk opgenomen in de groep tenminste zo voelde het!
![]() En dat voelde super prettig!
Jullie hebben ook meer patronen dan ik heb en als er een patroon voorbij kom dat ik denk ooo die vind ik super gaaf dan sluit ik mij ook aan in de rij, soms heb ik ook wel dat ik denk komt het niet te hebberig over en sla ik er wel eens een paar over!
Ook ik probeer zoveel mogelijk op het forum mijn steentje bij te dragen door zoveel mogelijk te helpen als ik kan!
Soms vraag ik mewel af is het wel genoeg wat ik doe of denken de mensen nu die kan wel wat meer doen!?
Vind het wel een punt dat je als newbi om een patroon vraagt en nog geen post hebt geplaatst dat vind ik gewoon niet helemaal netjes ik vind wel dat je je kunt voorstellen!
|
|
|
|
![]() |
|
lollibol
Hobbyguru
Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 18:02 |
|
@ hobby4you,
Ik denk dat de meesten begonnen zijn zoals jij!! Ik had ook weinig tot geen patronen van mezelf. Toen er verschillende leden patroontjes aanboden, heb ik 'beleefd' gevraagd of ik kon aansluiten in de rij en hen dan ook uit respect bedankt, dat is het minste wat je kan doen. Ik heb het geluk gehad dat iemand van de dames mij onder haar vleugels heeft genomen. Bijdragen via patronen kon ik niet op het forum, maar wel met kennis en eigen advies (door eigen ervaring)- hoop ik toch althans ;.)) Wat betreft minimum aantal punten, ik denk niet dat je er letterlijk een getal kan op kleven,het is meer een statement, maar de bedoeling achter dat statement is, is dat je de 'moeite' neemt om deel uit te maken van de groep!! Of dit nu veel of weinig is, maakt niet uit, maar wel de manier waarop.
|
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
MariaLA
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 19:14 |
|
Tjonge even niet gekeken en wat een reacties op deze post.
Ook ik ben begonnen met het vragen om raad en een patroon. Wie niet??? Daar is het forum ook voor vind ik. Echter: in het dagelijkse leven hebben we ook spelregels, dat noemen we beleefdheid. Het probleem op de pc is dat niemand je ziet en dat er veel mensen zijn die dan plots alle beleefdheid zijn vergeten. Ik vind het een heel goed idee (ik doe het al voor mijzelf) een minimaal aantal posts te handhaven vooraleer ik iets opstuur. Ook komt er bij kijken hoe iemand om een patroon vraagt voor de eerste keer. Ik ben namelijk erg allergisch geworden voor opdrachten en botte verzoeken Ja, iedereen doet mee aan dit forum 'om er beter van te worden' daarom wisselen we ook info en patronen uit! En ja niet iedereen heeft evenveel tijd om er mee bezig te zijn. Toch blijft het voor mij belangrijk dat iedereen zich even netjes voorstelt en in zijn membersprofile zoveel mogelijk info geeft van zichzelf en niet alleen het allernoodzakelijkste.
|
|
![]() |
|
lollibol
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 19:29 |
|
Das gesproken!!!! ;.))
|
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
katelijne
Hobbywonder
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 20:41 |
|
Iemand meldt zich aan als Trees Kater uit Muizen, gehuwd, 2 honden, ....
Een ander meldt zich aan als Mien Pup uit Hondsdijk, kattenliefhebster,.... Wie zegt dat deze gegevens allemaal juist zijn ? ![]() Toen ik net lid was hebben diverse dames openlijk toegegeven dat zij zich al minstens 2x aangemeld hadden onder een andere naam. (eentje zelfs al 5x !) Daarom kijk ik niet naar het membersprofile of het aantal points. Ik volg mijn intuitie en stuur steeds rechtstreeks als ik kan helpen. ![]() |
|
|
Katelijne
kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden |
|
![]() |
|
lollibol
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 20:46 |
|
Ik ken ook iemand die zich onder verschillende namen heeft aangemeld.
Maar meestal zie je dezelfde stijl zoals het schrijven, het opdringerig zijn, het vragen en niet bedanken. Als die persoon een paar keer posts, haal je die er zo uit. Sommige dames hebben er een neus voor om die er zo uit te pikken. ;.))
|
|
|
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 21:01 |
wel de neusjes samen he
|
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 21:21 |
|
Denk dat het ook voornamelijk de toon is die het bericht maakt...
Zelf ben ik groot voorstander van even je naam melden, in mijn geval staat het in de bewegende handtekening. Zo maak je het wat persoonlijker en toegankelijker dan "mag ik ook" met een . erachter, of nog erger "Ik wil/zoek dit". Dan sta ik op de achterste benen. Denk dat het voor 90% mijn gevoel is die bepaald of ik wel of niet reageer. We zijn eenmaal GEEN bibliotheek en delen van patronen is liefdewerk niets meer niets minder. |
|
![]() |
|
beertje1941
Hobbywonder
Lid sinds: 21 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 906 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 21:32 |
|
ik vind dat je je sowieso moet voorstellen en een bedankje als je een patron hebt ontvangen kan toch ook geen kwaad is toch maar een kleine moeite en degene die het patroon heeft verzonden weet dat het goed is aangekomen. ik ben blij dat ik van deze geweldige familie (zo voelt dat voor mij tenminste) deel uit mag maken ik voel mij hier echt op mijn gemak.
|
|
|
Geniet van elke dag!!!
|
|
![]() |
|
MariaLA
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 22:01 |
|
Als ik alle reacties zo lees is er toch een rode draad:
iedereen vind het heel gewoon dat we info en patronen delen, we begrijpen elkaar en vinden de normale omgangsvormen heel vanzelfsprekends. Is het dan niet het beste om zo op deze voet met elkaar verder te gaan en de eventuele rotte appels gewoon af te laten ketsen en er geen woorden c.q. ernergie meer in te steken?? We zijn met zijn allen al zover dat we zelfs elkaar op een leuke manier de gek aan kunnen steken! Dat vind ik al een heel groot goed omdat ieder zijn eigen invulling geeft aan het geschrevene Dames ik blijf het erg gezellig hier vinden en jullie komen niet meer van me af!!!!
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 22:04 |
|
ach ja, je moet toch af en toe ergens je gal kwijt
maar ik heb vandaag zitten glunderen achter m'n pc, twas net een schatkamer deel 1 is aardig rondgegaan en nu is deel 2 aaan de beurt, deel 3 zal morgen pas zijn, krijg anders vierkante oogjes. Het leuke is dat het oude patroontjes zijn, maar eigenlijk nog steeds up to date, iedereen geniet ervan, ik baal wel eens dat ze dat soort bladen niet meer verkopen of desnoods heruitgeven, er is animo genoeg voor |
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
MariaLA
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 22:14 |
|
je mag gal blijven spugen hoor!!
Ben nu aan het binnen halen, man man ruim 1 uur downloadtijd.....dat beloofd wat!!!
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 22:18 |
|
wat denk je dan van het omgekeerde werk, denk dat het 20 minuten m'n pc blokkeerde
|
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Seeke69
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 23:33 |
|
Als we toch lekker bezig zijn: ik ben echt blij dat ik dit forum heb gevonden. Het is zo'n leuke gezellige club hier, en iedereen is even welkom. Ik heb me vanaf dag één heel erg thuis gevoeld, en dat heb ik niet zo snel. Verder word ik er altijd vrolijk van als iemand me weer een patroontje toestuurt, daarvan krijg ik vaak een glimlach op mijn gezicht. En dat doet goed, want ik ben al een hele tijd heel erg somber. Dus dames jullie maken mij blij. Ik hoop dat ik jullie ook af en toe blij kan maken Heel erg bedankt daarvoor! En dat we maar lekker zo blijven doorgaan met zijn allen. Maar dat komt wel goed
|
|
![]() |
|
linda1959
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Augustus 2012 om 23:39 |
|
ook ik vind het soms heel vervelend van mezelf dat bij de aangeboden patronen ik er steeds op spring zoals een
Maar 1 ding weet ik zeker , ik heb altijd alle respect voor de mensen hier en zeker de (sorry) "oudere" garde die hier al jaar en dag thuis horen . Ik vind ook dat die eigenlijk zo zijn als de moeders van het forum hier . Ze staan je bij met raad en daad , ze helpen je waar ze kunnen ..... wel zoiets verdiend een dikke pluim vind ik . Ik ben helemaal geen held op het internet en ben al blij dat ik hier iets kan typen allemaal nog eens hartelijk bedankt voor de vele patroontjes die ik van jullie al gekregen heb |
|
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
![]() |
|
Janne Marie
Hobbyguru
Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 03 Augustus 2012 om 11:39 |
|
Oeps. Ik bedank altijd persoonlijk, via de mail naar de persoon waar ik het van krijg, maar het is dus de bedoeling dat je het ook hier op het forum meldt?
Ik zet de laatste tijd mijn patronen in dropbox of shared4u, dat is net zo gemakkelijk. Dan zet je de link ernaar hier op het forum, bijvoorbeeld zet je erbij dat het er een week blijft staan (of langer/korter als je dat wilt)nen dan kan iedereen het binnen de week ophalen. Scheelt een hoop gemail. Dropbox en shared4u zijn gratis.
|
|
![]() |
|
lollibol
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 03 Augustus 2012 om 11:52 |
|
Waar ik mee worstel is dat je als newbie weinig of geen patronen hebt. De dames die dan met je delen, die ben je zo dankbaar dat ik zelf iets wil terug doen. Maar dit is zo moeilijk want de meesten van (oude ) garde die hebben al zoooooooooveeeeeeeeel in hun bezit dat je eigenlijk niets terug kunt doen.
Natuurlijk probeer ik mijn steentje bij te dragen op het forum, maar iets persoonlijk terug kunnen doen is lastig bij die dames. Ik kan alleen maar hardop 'Dank je' roepen en mijn respect tonen voor hen maar dit is niet hetzelfde dan zelf met een uniek patroontje op de proppen komen en iedereen blij maken. Bij deze, dames, van al wie ik patronen heb mogen ontvangen, ook diegene die het gewoon uit vrije wil hebben gedaan zonder te vragen, 100000000000000000000000000 x DANK!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 03 Augustus 2012 om 12:02 |
Vind ik niet. Ik bedank altijd via de mail en als ik hobbydoos forum open heb staan dan daar ook. Maar als je bedenkt dat er veel mensen zijn die maar willen hebben en eisen en niet eens een bedankje terug geven, meer dan je denkt! Ik heb wel eens uit nijd zo iemand zelf een mail gestuurd van dat ik zo ontzettend verheugd was dat ze zo blij met het patroon was. Nooit meer iets van gehoord en gelukkig ook niet meer hier op het forum gezien ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <123> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |