Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenVoor de zwangeren hier

 Reageer Reageer Pagina  <1234 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2009 om 13:31
Ja dat vind ik ook de laatste is dan ook al 18 jaar geleden ,en dat waren gezellige tijden voor de 2 zwangerschappen ik heb daar echt van genoten
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 17:11

Ik klaag wel een beetje, maar ik vind het allemaal wel heeeeel erg de moeite waard, hoor, haha!! Het is zo mooi, weer een klein mensje wat zomaar in je groeit........!

Mijn man en ik hebben twee dochters, en we zijn natuurlijk wel heel nieuwsgierig wat deze derde mag worden, maar we willen het niet van te voren weten, juist de verrassing is zo leuk!!

Dus genieten doe ik zeker wel van mijn zwangerschap, ondanks de kleine moeiten zo nu en dan!!

**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 17:49

DAT BEGRIJP IK IN IEDER GEVAL HELEMAAL HOOR IRIS. FIJN DAT JE JE WEER WAT BETER VOELT. WANT ZWANGER ZIJN IS SUPER LEUK MAAR ALS JE JE ZO BEROERD VOELT IS HET WEL ZWAAR. HOPELIJK KOMEN NU OOK VOOR JOU DE BETERE TIJDEN. AL AAN HET MIJMEREN OVER KAMERTJES EN DAT SOORT DINGEN? LEUK DAT JE ER WEER BENT.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 18:11

ER STAAT OP ANNIES ATICS VOOR VANDAAG TROUWENS EEN LEUK PRINSESSENJURKJE. ROZE MET BLOEMETJES. ECHT HEEL SCHATTIG!http://www.anniesattic.com/free_pattern_day/index.html

 

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2009 om 09:51
Woehoe, dit is mijn 5e dag dat ik mij niet misselijk voel, achterelkaar! Zou het dan gewoon nu wegblijven???? Ik hoop het wel.  Vrijdag voor het eerst naar de vk geweest. Was een intake gesprek. Ik heb er een heel goed gevoel bij. Ze luisterde echt en nam mij ook echt serieus. Mijn bloeddruk is aan de hoge kant (was het bij Ian ook) en toen vroeg ze aan mij of ik mij automatisch ook zorgen maak om mijn bloeddruk. Ja, tuurlijk, ik ga eigenlijk iedere zenuwachtig heen, en hoop dat mijn bloeddruk niet te hoog is. Blijkt dat dat dan witte jassen hypertensie is (angst om een te hoge bloeddruk te hebben wanneer het gemeten wordt) en dan is het automatisch altijd iets hoger. Ze heeft het genoteerd en ze houden daar rekening mee. Dat geeft mij dus een rustiger gevoel, dus ik hoop dat het dit keer binnen de perken blijft. De vk hoopt ook heel erg dat ik dit keer de bevalling krijg zoals ik het graag wil (thuis, in mn eigen bedje, geen nare dingen als tangen erbij enz). Dus ik vond het echt heel prettig daar.
Vrijdag de eerste echo. Ik zie er erg naar uit, dan is het echt. Dan heb ik gezien dat er wat in mijn buik groeit. Voor mijn man is het dan ook een echte bevestiging dat er wat groeit. Tja, voor hem is het natuurlijk nog vreemder. Hij heeft een vrouw die om het minste geringste huilt (bv een kitten op tv hahaha), die voornamelijk moe is, die wel al een dikke buik heeft, maar dat telt niet, dat is nog van Ian overgebleven hahaha en hij heeft verder natuurlijk niks. Voor hem begint het genieten pas als hij het ook kan voelen, wanneer de baby gaat schoppen. Ach, hij zegt dat hij wel van mij geniet zoals ik weer zwanger ben. Hij vind het nog steeds een wonderlijk iets dat een vrouw zo veranderd.
Pfff, wat weer een verhaal. Ik ga mn koffie opdrinken.

Kuss iedereen

Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2009 om 09:52
Ik vergat nog te zeggen: fijn dat je je weer beter voelt Iris, hopelijk blijft het zo!

Back to Top
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 290
Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2009 om 00:28

Ik meld mij ook aan als zwangere,gisteren een test gedaan... en.... ja hoor ZWANGER! Joepie we zijn zoo blij,we hebben al een dochtertje van 16 maanden en zijn nu al heeeeeeel benieuwd naar onze wondertje!...

 

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2009 om 10:13
proficiat! je zal wel heeel blij zijn!
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2009 om 10:44
Gefeliciteerd! 

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2009 om 11:02
gefeliciteerd met jullie wondertje!
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2009 om 10:11
Blegh, vanmorgen toch weer beroerd. Het gaat en op en neer met mij. Ik zou blij zijn als ik in mn 2e trimester zat, dat mn energie weer terug is enz. Als ik zie hoeveel was er ligt wat nog gewassen moet worden en dan de was wat nog opgevouwen en opgeruimd moet worden . Gelukkig komt mn moeder vanavond hier, kan die mij een beetje opvrolijken (is ze heel goed in )

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2009 om 14:19

Hallo allemaal!!!

Weer een zwangere erbij, hartelijk gefeliciteerd!!!!

Het ging bij mij ineens iets minder dan twee weken goed, niet spugen, Jessdijk, maar nadat onze hond even in het varkenshok was gewandeld, en vervolgens naar binnen, via de kamer, trap, overloop, onze slaapkamer en weer terug, ging het bij toch ook weer mis, hahaha!!! Tegen die stank kan volgens mij een niet-zwangere ook slecht, hoor, hahaha!!! Maar goed, nu gaat het al weer een hele tijd heel goed. Gisteren weer naar VK geweest, en die is ook tevreden. Bloeddruk is wat laag, maar dat had ik bij de andere twee ook.

Ik mijmer nog niet over kamertjes en dergelijke, want wij zijn heel erg aan het verbouwen, onder ander nieuwe kamertjes, er is een kelder geplaatst, en onze woonkamer wordt vergroot. Zaterdag wordt een giga stalen balk geplaatst, zodat de verdiepingsvloer kan worden geplaatst. We zijn hopelijk op tijd klaar voor de bevalling, haha!!! Mijn gemijmer houdt op dit moment op bij gevelstenen, beton, staal en cement, haha!!! Als het eenmaal klaar is hebben we er een mooie grote kelder, een woonkamerdeel van 7x5 en een bovenverdieping van 7x5 bij, dus dan kan het kleintje lekker komen, en hebben we genoeg ruimte, gelukkig!!! We zijn heel klein begonnen met dit huis, maar nu wordt het echt heel gaaf (kost dan ook wel 10 jaar, ongeveer, maar goed, dan is het uiteindelijk ook wel helemaal naar ons zin, hihi)!!!!

**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2009 om 13:21

Ik heb vrijdag de echo gehad. Daaruit bleek dat ik ipv 13 oktober, 18 oktober ben uitgerekend. Ik was dus 5 dagen minder zwanger dan ik dacht. Gelijk maar even mijn tikker aangepast, nu klopt ie weer.

@ iris: hahaha, ik denk idd dat een niet zwangere ook misselijk zou worden van zo'n geur. Ik moest vorige week Ian verschonen (poepluier) en die stonk ook zo dat ik even mij moest omdraaien om frisse lucht te happen hahahaha.

De echo foto volgt nog, ik moet hem nog even inscannen.


Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 08:03

ik had deze topic over het hoofd gezien. wat een leuk idee. natuurlijk wil ik ook wel melden wat mij bezig houd tijdens de zwangerschap.

ik ben ook heel misselijk gewest. bij mij begon het pas tegen 10 uur 's morgens te komen. dus zorgde voor die tijd dat ik het eten voor 's avonds klaar had en de rest zag ik wel. ik hing ook de gehele dag boven de pot. ben in totaal 5 kilo afgvallen(maar ik heb toch vet zat,hi,hi) sinds ik in week 13 was is het zo goed als weg op een enkele keer na. maar ben nog steeds niks aangekomen. ik heb al wel een buik van hier tot tokyo. mijn buik is nu al zo groot als bij 40 weken bij de 1ste.

de kinderen vinden het ook allemaal heel spannend. (zijn 8 en 6) en beleven het heel bewust mee. woensdag ga ik weer naar de verloskundige en kunnen we het hartje weer horen. de kinderen gaan mee want die vinden het ook geweldig om te horen. de vorige keer mochten ze voor het eerst mee en mijn dochter had de tranen in de ogen staan toen ze het hartje hoorde. toen werd het pas heel echt.

1 april(geen grapje) krijgen we een structurele echo want er komt in mijn familie aangeboren hartafwijking voor. als ze wat vinden dan kunnen ze er rekening mee houden.

verder weet ik even niks meer te schrijven maar ik zal jullie op de hoogte houden

gr esther 

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 08:21

Grappig, hoor, het hoort er blijkbaar toch echt wel bij , misselijk zijn. Gelukkig gaat nu alles prima, en Esther, mijn buik is ook al veel goter dan bij de andere twee, maar ja, rekbaar, he, na twee zwangerschappen. Ik ben nu 1,9 kilo aangekomen.

Ons avontuur met de balk in het huis is goed gegaan, gelukig, en nu wordt morgen de verdiepingsvloer geplaatst. Ik vind het allemaal spannend.

Op naar de volgende mijlpaal!!!

**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 11:04
Aaaah wat geweldig dat je kinderen ook zo meeleven Esther. Ian is nog te klein wat dat betreft, maar hij geeft wel al kusjes op mijn buik en aait de baby hihihi. Wel grappig om te horen dat jullie buiken ook al enorm zijn. Mijn nichtje is nu ongeveer 26 weken zwanger van haar eerste en als ik mijn buik een beetje uitzet is het net zo groot hahahaha. Nou moet ik eerlijk bekennen dat zij ook megaslank is (mager eigenlijk) en dat ik volslank ben (net als eshter heb ik vet genoeg hahaha). Maar mijn buik is wel al dikker dan toen met Ian (wat ook wel weer logisch is, er zit nog 10 kilo van Ian zn zwangerschap op bij mij, zucht).
Spannend met je huis Iris.

Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 11:11
Heerlijk om te lezen geniet er allemaal maar van.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 21:11

HE JA DIT GEKLETS HAD IK ECHT EVEN GEMIST. SNEL BIJGELEZEN. FIJN DAT JIJ WEER VAN DE PARTIJ KAN ZIJN ESTHER. EEN TEKEN DAT JE JE BETER VOELT. EN HEERLIJK DAT JE KINDEREN ZO MEELEVEN. DAT DOEN ZE BIJ MIJ OP SCHOOL OOK. (TUSSEN DE 5 EN 7 JAAR OUD) ZE ZIJN ZO GRAPPIG BETROKKEN. IK KRIJG ZOENTJES EN AAITJES GENOEG OVER MIJN BUIK. NET ALS BIJ JOU JESS. ONS MANNETJE MOET VAN KINDEREN HOUDEN. DAT WORDT HEM NIET MET DE PAPLEPEL INGEGOTEN MAAR MET HET VRUCHTWATER. 

SPANNEND VOOR JE HUIS IRIS. HEERLIJK OM JE HUISJE OM TE BOUWEN TOT DROOMPALEIS. MIJN BOVENBUURMAN IS OOK BEZIG. OFWEL: MARCO. HIJ ZIT NU BIJNA DAGELIJKS OP ZOLDER. PLUK HEM AF EN TOE NAAR BENEDEN. TENSLOTTE MOET HIJ GENOEG ENERGIE OVERHOUDEN VOOR ALS HET KINDJE ER STRAKS IS. MAAR HIJ GENIET ER OOK ZO VAN OM LEKKER BEZIG TE ZIJN. ZIET HET OOK ALS ONTSPANNING.

IK WERK MINDER MOMENTEEL. HET WAS EEN BEETJE TE VEEL AAN HET WORDEN. IK SLAAP SLECHT (WORDT WAKKER EN SLAAP DAN NIET MEER IN. COMPLETE CHAOS IN MIJN HOOFD ZO AF EN TOE) EN HEB DAAROM BESLOTEN OM VAN 3,5 DAG NAAR 2 DAGEN TE GAAN. NU TREK IK HET VEEL BETER EN VOEL IK ME OOK WEER BETER. HET IS WEL EEN GOED BESLUIT. VANAF DAT IK DE KNOOP HEB DOORGEHAKT SLAAP IK 'S NACHTS WEER DOOR. ER MOEST OOK HEEL VEEL SLAAP INGEHAALD WORDEN. DUS HOPELIJK BLIJFT HET GOED GAAN MAAR DE KANS IS GROOT DAT HET OP EN NEER GAAT. DAN WEER EEN TIJD SLECHT SLAPEN EN DAN DE BOEL WEER IN HALEN EN COMPLEET IN COMA ZIJN. MAAR NOG MAXIMAAL 12 WEKEN EN DAN IS HET VAST OVER. NU JA OVER. DE NACHTEN ZULLEN GEBROKEN BLIJVEN MAAR HOPELIJK SLAAP IK DAN WEL GELIJK WEER IN ALS HET KINDJE ZIJN AANDACHT HEEFT GEHAD. MORGEN 30 WEKEN ZWANGER. HIJ WIEBELT NOG STEEDS ZO GEZELLIG IN MIJN BUIK. ZO AF EN TOE ZIE JE MIJN BUIK BEWEGEN. ZO GRAPPIG. VIND HET HELEMAAL FANTASTISCH.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2009 om 07:59

ik heb jammer genoeg helemaalmet werken moeten stoppen. ik werkte als alfahulp in de huishouding. maar na 2 weken lang bloedingen te hebben gehad elke keer als ik thuis kwam van werken heeft de verloskundige gezegt dat ik beter wat rustigger aan kon doen. maar ja je moet toch soppen,stofzuigen den badkamer en wc elke week bij die mensen doen. ze hebben niet voor niks hulp. dus heb ik besloten om te stoppen. de kleine gaat nu toch voor. nu heb ik geen bloedingen meer gehad behalve als ik thui weer te veel gedaan had. ik moet mezelf dus gewoon in de gaten houden en gewoon wat meer op de bank gaan haken.( goed excuus he) morgen weer naar de vk. ik heb er al heel veel zin in. ik denk dat ik de kleine al wel gevoelt heb maar weet het niet helemaal zeker. ik heb nl ook spastische darmen.

morgen zal ik alles schrijven over de controle.

 

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2009 om 10:15
Super om jullie verhalen te lezen. Voel bijna mijn buik weer bewegen.  Heerlijk voor jullie ,moeders.
Groetjes Catharina

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns