Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenVoor de zwangeren hier

 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2009 om 10:37
Dat zijn je darmen mam die je voelt bewegen .

@ koningsdochter: fijn dat je weer wat beter slaapt. Ik heb overdag de grootste moeite mijn ogen open te houden. Slaap 's nachts el goed, maar zou zo af en toe overdag ook ff mijn oogjes dicht willen doen.

@ Esthertje: Goed op jezelf en je kleine smurf passen he! Rustig aan blijven doen. Lijkt me best schrikken als je bloedingen hebt. Ik ben heel benieuwd hoe het bij de vk is geweest.



Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2009 om 13:53

INDERDAAD BEN HEEL BENIEUWD WAT DE VERLOSKUNDIGE BIJ JOU GEZEGT HEEFT, ESTHER. EN DOE INDERDAAD RUSTIG AAN. GOED VAN JE DAT JE BENT GESTOPT. ALS JE THUIS AL LAST KRIJGT VAN BLOEDINGEN DAN IS RUSTIGER AAN DOEN OP JE WERK ZEKER GEEN OPTIE. GA MAAR LEKKER ZITTEN OP DIE BANK. EN HAKEN MAAR. TENSLOTTE MOET JE KLEINE WEER GETRAKTEERD WORDEN OP ZELFGEMAAKTE HANDWERKJES.

BEN GISTEREN NAAR ZWANGERSCHAPSGYM GEWEEST VOOR HET EERST. BEETJE LAAT MAAR DEED TOT NU TOE STEEDS VRIJWILLIGERS WERK OP DINSDAG AVOND. MAAR DRIE KWARTIER MAAR DIE TIJD VIEL PRECIES GELIJK MET DE TIJD VAN ZWANGERSCHAPSGYM. DUS KON IK NIET EERDER. IK KAN ER NOG WEINIG OVER ZEGGEN MAAR HET LIJKT ME WEL GEZELLIG. WE HEBBEN EEN VOORSTEL RONDJE GEDAAN EN ER IS ONS UITGELEGT HOE EEN BABY DOOR JE BEKKEN NAAR BUITEN KOMT. DAARNA EEN KLACHTENRONDJE. EN TOEN WAS HET AL WEER TIJD. VOLGENDE WEEK MAANDAG IS DE TWEEDE KEER. DAN GAAN WE VAST OOK OEFENINGEN DOEN ENZO. IK ZAL ER WEER VERSLAG VAN DOEN.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2009 om 14:05

ik heb bij de 1ste ook zwangerschapsgym gehad. bij de 2de had ik er geen zin in. en na 2 bevallingen te hebben gehad weet ik wel hoe ik moet puffen. ik zit precies in de vakantieperiode en dan is er geen gym. dus dan kom je al zo vroeg te zitten dat ik er ook geen in in heb.ik had nog wel zitten denken aan zwangerschapszwemmen maar dat stopt ook in juli al dus daar heb ik dan de laatste paar weken ok niks aan. dan kan ik beter gewoon in het zwembad bij ons op de camping gaan zwemmen. daar heb je wel bepaalde uurtjes voor oudere, daar zal ik vast wel bij mogen met mijn dikke buik.

om 15.50 naar de vk. ls ik terug ben dan zal ik wel even laten weten hoe het was.

tot straks

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2009 om 14:26

Ik heb inderdaad ook alleen bij de eerste aan zwangerschapsgym gedaan, nu sport ik gewoon, en dat kan ik tot ongeveer het einde doen, ware het niet dat ik hetzelfde 'probleem' heb als Esther, de vakantieperiode, ik ben namelijk 16 augustus uitgerekend. De trainer die ik heb past mijn programma helemaal aan aan mijn 'toestand' haha!!!

Spannend om weer naar de VK te gaan, ik ben vorige week geweest, met de meiden, en die vonden het erg leuk om het hartje te horen, vooral de oudste. Ben net met de jongste naar de huisarts geweest, ze heeft een flinke middenoorontsteking. Ikzelf heb een kaakontsteking, gezellig hoor, met z'n tweetjes snotteren. Gelukkig heb ikzelf er niet zo veel last van, maar die kleine meid is er echt bij vlagen naar van, heel sneu. Maar met het mooie weer hoop ik dat het snel overgaat.

**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2009 om 16:56

iris, veel beterschap met jezelf en je dochter en dat het maar gauw over mag wezen.

ik ben net weer naar de vk geweest. alles was goed. de baarmoeder zit nu 2 vingers onder mijn navel en zat precies op de goede hoogte zei ze. mij hb gehalte was 7,3 dus uitstekend.

de kleine is wel een bezig bijtje want elke keer als we het hartje hoorde draaide hij/zij ook weer bij, we moesten er wel om lachen.

nu 1 april de 20 weken echo en hopelijk kunnen we dan het geslacht zien. en over 4 weken weer bij de vk.

dit was het voor nu even. ik ga macaroni maken voor mijn mannetje thuiskomt.

gr esther

Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2009 om 17:15
Heerlijk dat alles goed is Esther. Ik hoef pas 17 april weer naar de vk. Duurt mij allemaal veel te lang hahaha. Ach, straks gaat het allemaal snel genoeg. Ben heel benieuwd hoe de 20 weken echo is.

Groetjes

Back to Top
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 290
Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2009 om 09:17

Hmmm,gek genoeg ben ik helemaal niet misselijk....(dit in tegenstelling van mijn vorige zwangerschap) Ik zou bijna denken dat ik niet zwanger ben

Voor een ieder die wel beroerd is: ik leef met jullie mee en weet nog heel goed hoe erg dat is...

@Jessdijk; ik ben ook rond die tijd uitgerekend,ik heb nog geen echo gehad,kan dus geen exacte datum noemen...

Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2009 om 09:55
Hier een foto van mijn echofoto. De scanner is nog niet aangesloten, dus heb ik er maar even een foto van gemaakt. Hij is iets bewogen, maar wel redelijk duidelijk. Rechts zit het hoofdje. Links dus zijn/haar stuitje en een stompje wat een been gaat worden



Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2009 om 09:58
Originally posted by 1gul 1gul wrote:

Hmmm,gek genoeg ben ik helemaal niet misselijk....(dit in tegenstelling van mijn vorige zwangerschap) Ik zou bijna denken dat ik niet zwanger ben



Juig nog niet te vroeg, het kan nog komen

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2009 om 10:20
Wat leuk, mooi he, dat ja dat allemaal al kan zien, ik heb als eerste echo een inwendige echo gehad, is heel mooi duidelijk. De VK was er helemaal weg van dat ze zo duidelijk het zakje kon zien wat voor de placenta het vruchtje voedt. Ik wist zelf helemaal niet dat de placenta pas later werd ontwikkeld.....weer wat geleerd!!!
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2009 om 11:45

die foto is heel duidelijk. ik heb bij 10 weken een termijnecho gehad maar die was lang niet zo duidelijk als deze.

 

Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1551
Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2009 om 14:57
Wat fijn om zo mee te mogen genieten ..... ik zou zo weer zwanger willen zijn ..... .
TONY
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2009 om 15:11
Dat is tof dat wij ook er nog eens van kunnen genieten ,het is precies of ik ben een beetje mee zwanger
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2009 om 17:08
Dit was ook een inwendige echo. Gezien het feit dat ik nog kort zwanger was en mijn buik nog redelijk dik van de vorige zwangerschap was er bij een uitwendige echo waarschijnlijk niks te zien geweest.
Bij mij kon je, net als bij Iris, heel duidelijk het zakje zien en de echoscopiste vond het ook helemaal geweldig dat ze bij mij mijn baarmoedermond heel duidelijk kon zien. Ondertussen lag ik maar te denken: hoe kan het nou dat het echo staafje van onderen erin gaat en dat mijn baarmoedermond rechts BOVENin verschijnt???? En dat ik mijn baby van opzij zie en dan ineens van voren??? Ik snapte er niks van. Mijn man heeft het mij 's avonds even uitgelegd (bolletje wat signalen afgeeft enz.) en ik heb nog steeds zoiets van het zal allemaal wel, als ik mijn kind maar zie en dat alles goed is.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2009 om 17:27

DAAR HEB IK HELEMAAL NIET AAN GEDACHT JESS TOEN WIJ DE INWENDIGE ECHO HADDEN. MAAR IK WAS OOK VEEL TE GESPANNEN OF ER WEL ECHT EEN KINDJE ZAT. WAT HEERLIJK DAT WE HEM TOEN VOOR HET EERST ZAGEN. DE ECHOSCOPISTE ZAG GELIJK DAT HET EEN HEEL MOOI KINDJE WAS. EN JA DAAR WAREN WIJ HET HELEMAAL MEE EENS. JULLIE HEBBEN OOK EEN PRACHTIG KIND HOOR. HEEL DUIDELIJK DIE ECHO ZO!

1GUL IK HOOP DAT INDERDAAD DIE MISSELIJKHEID UITBLIJFT VOOR JOU. JUICH NIET TE VROEG. IK DACHT DE EERSTE 2 WEKEN DAT IK ZEKER WIST DAT WE EEN KINDJE KREGEN OOK DAT ALLES GOED GING. EN INEENS MET 6 WEKEN ZWANGERSCHAP BEGON DE MISSELIJKHEID. MAAR DAT GAF MIJ WEL WEER HELEMAAL HET GEVOEL DAT IK ZWANGER WAS. DUS IN DIE ZIN VOND IK HET NU OOK WEER NIET ZO HEEL ERG. HEB GELUKKIG WEINIG GESPUUGT EN KON HET VERDER OOK GOED BEHEERSEN.

ESTHER HEERLIJK DAT HET DRUKTEMAKERTJE IN JOU BUIK ZICH TOCH LAAT HOREN. MOOI HB. LEKKER HE ALS DAN ALLES GOED IS. ALS IK BIJ DE VERLOSKUNDIGE WAS GEWEEST VERGAT IK ALTIJD SPONTAAN AL MIJN KLACHTJES EN GENOOT IK WEER HELEMAAL. OM IN DE LAATSTE WEEK VOOR DAT IK WEER MOEST ALTIJD MAAR WEER BANG TE ZIJN DAT ER IETS MIS WAS. IK VOND HET ZO HEERLIJK DAT IK HEM EINDELIJK VOELDE. DAN IS DIE ANGST VEEL MINDER.

NU IS HIJ BEZIG MET INDALEN. HIJ IS ER NOG NIET HELEMAAL ZEI DE VERLOSKUNDIGE MAAR HIJ IS ZOEKENDE. IK VOEL HEM NU LAGER EN VEEL AAN EEN KANT. BEN HEEL BENIEUWD HOE HET OVER TWEE WEKEN IS. OF HIJ DAN AL OP ZIJN PLEKJE ZIT. KIJK NU ECHT UIT NAAR HET EINDE. HIJ MAG VAN MIJ KOMEN. KAN SOMS BIJNA NIET WACHTEN OM HEM IN MIJN ARMEN TE MOGEN HOUDEN. EN OM HEM VOOR HET EERST TE ZIEN. MAAR EERST MOET MIJN SCHOONZUS BEVALLEN. ZE IS TIEN DAGEN VOOR MIJ UITGEREKEND EN WE HEBBEN AFGESPROKEN DAT WE KEURIG OP ELKAAR WACHTEN. EERST ZIJ EN DAN IK PAS. IK ZOU HET NIET LEUK VINDEN ALS ZIJ OVER TIJD LOOPT EN IK HAAR DAN NOG NET EVEN VOOR BEN. HOPELIJK DENKEN ONZE JONGENS DAAR NU PRECIES ZO OVER.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2009 om 17:33

clara, voor je schoonzus is het te hopen dat zij eerder is maar ja, de baby's komen als zij dat zelf willen en wij hebben er niet veel over te zeggen.

 

Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2009 om 11:21
Leuk topic dames

Ik heb 3 zwangerschappen gehad. Mijn zoon is bijna 29, mijn dochters bijna 26 en 24 jaar. Dus het is lang geleden dat ik een bolle buik had.

Ik heb gemakkelijke zwangerschappen gehad en overdragen. Alleen met de oudste was ik veel misselijk. Ging ik van ellende in het park tegen een boom aan zitten. de natuur gaf me balans.

Met de tweede was ik Hollands welvaren. Ik kwam 22 kg. aan. Ze woog 4290 gram en was 14 dagen te laat. De eerste was 4200 gram en de derde 7,5 pond.

De tweede bevalling was een fluitje van een cent. Ik was om ongeveer 7 uur in de ochtend in het ziekenhuis en om 14 over 9 was ze er. Zonder hechtingen en na een kwartier zat ik al vol energie weer rechtop in bed.

Ik heb veel leuke herinneringen aan die tijden. Ik was 23 jaar met de eerste, 25 met de tweede en 27 met de derde. Genoten dat ik heb van die tijd

Met de derde ban ik 10 dagen over de uitgerekende datum nog van Boxtel naar Eindhoven gefietst met een vriendin en met 2 cm. ontsluiting. En dat hielp niet


Dit was op het einde van mijn tweede zwangerschap.

Alle zwangere dames: geniet ervan en veel groeiplezier
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2009 om 11:43

ik heb alweer een update gedaan van mijn traktaties. het schiet al op. ik heb al 1/3 van de hoeveelheid af. en ben echt niet elke avond bezig. want de laatste week heb ik bijna niks gedaan. maar het gaat vrij snel.

tikoes. ik herken mij ook zo met mijn 2de zwangerschap. ik ben nu zwanger van de 3de. bij de 1ste ben in op de dag zelf bevallen. en was maar 7 kilo aangekomen. bij de 2de had ik zoveel vocht en hoge bloeddruk dat ik 2 weken van te voren ben ingeleid. ik was toen 25 kilo aangekomen waar ik na 2 dagen al weer 15 kilo van kwijt was. tot nu toe ben ik 5 kilo afgevallen en blijf al 3 weken op het zelfde gewicht. maar vind dat niet zo erg. heb nog reserves genoeg die weggegeten mogen worden.

 

Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2009 om 12:41
Die kilo's maken ook niets uit...............gezondheid van moeder en kind staat voorop. leuk dat het herkenbaar is bij de tweede

Grappig die verschillen. Bij de tweede aankomen en bij de derde afvallen. Als je "samen" tevreden rond kunt zijn gaat het goed. Ik heb in elke zwangerschap zo intens genoten van het contact binnen in me.

Zo kostbaar dat ik als enige kon voelen hoe ze zich ontwikkelden, samen fysiek contact, dag en nacht.

je traktaties zijn echt fantastisch. Heel apart

Ik had wel een angst voor de bevalling van mijn tweede. Ik wilde voor de bevalling naar huis gaan omdat de angst me uitbrak dat ik van mijn tweede niet zoveel zou houden als van mijn eerste. Dat kon ik me niet voorstellen.

Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2009 om 14:15
Hahaha, leuke foto tikoes.

Leuk om al die verhalen te lezen. Zo te lezen gaat alles goed met de zwangeren onder ons.
Met mij gaat het ook een stuk beter. Ben nog helemaal niet meer misselijk geweest, het enige wat ik smorgens heb is veel slijm in mijn keel waardoor ik kokhals neigingen krijg. Gelukkig is dat met een paar slokken cola zo weer opgelost. Verder zijn mijn emoties echt een achtbaan. Zo erg had ik het bij Ian voor mijn gevoel niet. Ik wil me heel graag vrolijk voelen, maar de tranen blijven behoorlijk hoog zitten bij me. En ik ben steeds heel chagrijnig. Als er nu iemand aan de deur komt om wat te verkopen, dan probeer ik een beleefd gezicht te trekken, maar ondertussen denk ik: sodemieter toch op met dat eeuwige gezeik over weet ik veel wat. En ik heb ook sterk de neiging om het eruit te floepen (heb het gelukkig nog niet gedaan).
Ach, het is allemaal voor een heel goed doel, ik voel me zeer gelukkig dat ik niet misselijk ben en ik heb een hele lieve moeder die morgen weer komt logeren en dan voel ik me ook al een stuk beter.
Hopelijk wordt het mooi weer, kan Ian lekker achter het huis met stoepkrijt spelen.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns