Vorderingen Over the Rainbow en Dreambird |
Reageer | Pagina <1234> |
Autheur | |
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nee Betty, niet stoppen. Doorgaan, wij helpen je wel op weg.
Die dubbelsteek is eigenlijk best simpel (zegt ze nu ze het zelf door heeft). Je keert, laat de draad aan de voorkant van de naald zitten, doet de eerstvolgende te breien steek op de rechter naald maar breit hem niet, dan trek je aan het draad zodat je twee draden van die ene steek op de naald ziet en dan brei je de volgende naalden recht. Kom je later weer bij die steek, dan moet je er wel aan denken om beide lussen als een steek te zien, dus die worden zeg maar samen gebreid en telt als 1 steek.
|
|
BettyKleien
Hobbywonder Lid sinds: 05 Februari 2013 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 867 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja die steek heb ik door eindelijk bedankt maar moet ik als ik gekeerd heb die 125ste steek zo doen pf de 126ste ?en daar de eerste x mieuw garen aan hechten he? Het gaatgeloof ik goed komen dank zij jullie en het spijt me dat jij niet verder kan door de pijn .sterkte ermee
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fijn dat het nu toch lukt :-)
Och, de pijn zal wel minder worden, ben weer begonnen met het slikken van de pijnstillers. De huisarts wou dat ik daarmee stopte omdat ze niet goed samenwerken met de bloeddrukmedicijnen. Maar ze kan me wat, de pijn is toch te erg. |
|
BettyKleien
Hobbywonder Lid sinds: 05 Februari 2013 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 867 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoe gaat het vandaag met de pijn?Ik hoop wat beter. Ik heb nu een halve veer maar begin overnieuw want in het begin werden mijn dubbelsteekjes niet zo mooi dus ik heb gaatjes.en een vraag ::die dubbelsteek brei je toch op de teruggaande naald als een steek? En ik weet niet of mijn steken aantal nog klopt maar verder gaat allesgoed hoor
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Dat klopt, dus door de twee draadjes van die dubbelsteek haal je de naald en brei je een steek. Niet direkt als je de dubbelsteek maakt, maar pas als je hem later weer een keer tegenkomt.
|
|
BettyKleien
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt hoor
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
prachtig!
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Betty, je bent al geholpen zie ik. Ik heb een paar dagen alleen snel en slecht gelezen.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
BettyKleien
Post Options
Thanks(0)
|
Nou ik ben blij met de hulp van jullie beiden hoor.
|
|
JannieV
Duizendpoot Lid sinds: 27 Augustus 2011 Locatie: Alblasserwaard Status: Offline Points: 336 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat jammer dat je nu niet door kunt breien, maar doe maar voorzichtig hoor!
Wat wordt je dreambird mooi en wat een leuk patroon is dat. Hij lijkt me heel leuk ook om te maken dus wie weet bestel ik het patroon ook nog wel. Sterkte met je arm en groetjes, Jannie
|
|
breimaan
Hobbywonder Lid sinds: 25 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 851 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een kunstwerk, heel mooi.
|
|
http://breimaan.blogspot.com/
groetjes, breimaan |
|
BettyKleien
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi jeanne hoop dat het beter gaat,heb net een berichtje aan lida gestuurd met een foto dat ik op de helft van de veer ben en vroeg of de andere helft moeiliker was.Maar kom er nu achter dat mijn st markeerder eruit is gegaan en ik weet niet of dat erg belangrijk. Is .ik zal jou ok even de foto sturen of ie goed is.Veel sterkte
|
|
BettyKleien
Post Options
Thanks(0)
|
Heb het weer uitgehaald en heb nu begrepen dat die 4 steken die ik overhad ook blauw hadden moeten zijn .dus ik heb verkeerd geteld. Begin weer opnieuw
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
BettyKleien
Post Options
Thanks(0)
|
Loop weer tegen het probleem aan als je aver moet breien voor de schacht en daarna moet keren en de dubbelsteek moet breien gaat datniet goed .wat kan ik daaraan doen .help me please
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
O ja, dat vond ik ook lastig. Heb dan wel eens die laatste steek recht gedaan. Maar, nu lukt het me wel. Ik weet hetvalleen niet meer precies, dus raad ik je aan het even te proberen. Of je houdt dan de draad voor de naald of juist erachter. zop een van beide manieren gaat het beter.
Met mijn armen is het nog steeds knudde, Gisteren 1 toer gebreid. Het lastige is dat je niet zomaar kunt stoppen in een toer, je moet hem wel afmaken anders weet je niet meer of je heen of terug moet. Dus je moet doorgaan, al verga je van de pijn. Moet zeggen dat ik er ook wel wat doorheen zit, ben niet te genieten op het moment. |
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat erg van je pijn! Ik hoop dat het snel betert.
Het werk dat je maakt is heel mooi - een speciaal effect.
|
|
Grx
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Janne Marie,
Wat erg dat je zoveel pijn hebt. Ik hoop voor je dat het even rust geven en niet handwerken goed resultaat heeft en dat je snel weer verder kunt met deze heerlijke bezigheid. Ik moet nog beginnen aan de Dreambird, is het perse noodzakelijk dat ik die (voor mij ingewikkelde) dubbelsteek gebruikt? Ik gebruik zelf altijd een andere methode om gaatjes te voorkomen bij verkorte toeren. Draad naar voren halen en de steek die volgt op het gedeelte waarbij je moet keren averecht afhalen zonder te breiden, draad naar achteren, afgehaalde steek terugzetten op de linkernaald en het werk keren om de verkorte toer te breien. Op die manier krijg ik nooit een gaatje, maar misschien geeft het patroon aanleiding om het anders te doen? O, nog een vraag. kan ik ook gewone gekleurde stekenmarkeerders gebruiken in plaats van veiligheidspelden?
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(1)
|
Gewoon je eigen manier gebruiken Marie-Louise. Stekenmarkeerders kun je ook gebruiken als jij daar goede ervaringen mee hebt. Bij mij vielen ze er uit. waarschijnlijk iets fout gedaan of foute markeerders gebruikt. Misschien moet je bij jou manier even opletten dat je het goede aantal steken steeds hebt, maar dat weet ik niet. Ik heb hem een jaar gelden gemaakt, helemaal precies heb ik hem niet meer in mijn hoofd.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt Lida!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er erg tegenop zie om te beginnen. Het lijkt me erg ingewikkeld, maar wanneer ik de resultaten zie van dit patroon dan wil ik het toch echt gaan proberen. Als basis heb ik zwarte Kid Mohair van Ice Yarns, voor de veren kan ik kiezen uit verschillende kleuren Angora Design ook van Ice Yarns. Ik twijfel nog welke ik ga gebruiken, maar ik denk de paars, lila witte.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
Reageer | Pagina <1234> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |