Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over garen en haaknaald.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ik12 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ik12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over garen en haaknaald.
    Posted: 18 Januari 2014 om 19:36
Hoi!

Ik wil graag beginnen met het haken van de engel uit de hobbyhandif van afgelopen nov/dec (engel met theelichtje in de hamden van christel krukkert) . Bij het patroon staat beschreven dat je catania fine nodig hebt met haaknaald 2,5. Maar ik wil graag rio gebruiken aangezien ik dat heb liggen en ik noet voor elk patroon ander garen wil kopen. Op rio staat echter vermeld dat je haaknaald 3 of 3,5 moet gebruiken. Kan ik deze engel gewoon haken met rio em haaknaald 2,5 of moet ik 3 gebruiken? En wat hebben de veranderingen voor effecten op o.a. de grootte? Het theelochtje moet natuurlijk wel goed passen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 19:38
Als een patroon toer voor toer is uitgeschreven, zou je het wel met een dikkere naald en garen kunnen doen. Of het theelichtje dan nog past is een tweede. Ik heb trouwens van die neptheelichtjes met batterijtje in drie verschillende maten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ik12 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ik12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 20:13
En als het verschil in grootte oplevert, aan hoeveel cm moet ik dan ongeveer denken?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 08:23
Ehhh proeflapje???
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 08:52
Op Catania staat als maat 2,5- 3,5. Dus heel wat mogelijkheden. Ik haak Catania voor knuffels, zo zal ik ze maar allemaal samen noemen, altijd op 2,5. Ooit heb ik een foto gezien van Rio en dat lijkt mij dezelfde dikte als de gewone Catania. De Fine is iets dunner. Zelf vind ik 2,5 voor Fine te dik, mij lijkt dat er dan de vulling doorheen schijnt en dat is niet mooi. Ik zou de Rio dus gewoon op 2,5 haken. Als blijkt dat het een beetje groter wordt zou je de theelichthouder een toer kleiner kunnen maken, maar ik persoonlijk denk dat het geen probleem zal zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ik12 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ik12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 10:25
Bedankt voor jullie reacties!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.359 seconden.
Lang Yarns