Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over patroon

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 09:25
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

dat doe ik zelf wel, dan loopt de zijkant mooier door
dacht het ook dat dit beter zou zijn . heel erg bedanktWink  nu nog andere technieken leren  Big smile
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 09:05
Hallo , hier ben ik terug hoor Wink het gaat al heel goed met het minderen van stokjes , ik ben momenteel bezig aan het jurkje maar dan wel kleiner gemaakt om te oefenen want mijn garen zijn nog niet binnen gekomen . nu zou ik graag proberen af te kanten maar ik begrijp de uitleg weer niet zo goed Confused kunnen jullie dit even uitleggen ? aan weerskanten in elke naald 1x5 STK,1x2 STK en 3x1 STK  = 50 STK  ?????
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 11:22
Is dit toevallig bij de mouwen? (Ik ken het patroon niet) Het klinkt logisch, daar moet je het vaak een beetje schuin laten lopen, later naai je daar dan de mouwen in. In ieder geval, dit is wat je volgens mij moet doen:
Toer 1: minder vijf stokjes, haak de toer zoals in het patroon staat en minder aan het eind dan weer vijf stokjes.
Toer 2: minder twee stokjes, haak de toer zoals in het patroon staat en minder aan het eind nog eens twee stokjes.
Toer 3, 4 en vijf: minder één stokje, haak de toer zoals in het patroon staat en minder aan het eind nog eens één stokje.

Edit: je kunt natellen of je dit goed hebt gedaan. Hierna moet je blijkbaar 50 stokjes over hebben.

Duidelijker zo?
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 12:28
Originally posted by Pluk Pluk wrote:

Is dit toevallig bij de mouwen? (Ik ken het patroon niet) Het klinkt logisch, daar moet je het vaak een beetje schuin laten lopen, later naai je daar dan de mouwen in. In ieder geval, dit is wat je volgens mij moet doen:
Toer 1: minder vijf stokjes, haak de toer zoals in het patroon staat en minder aan het eind dan weer vijf stokjes.
Toer 2: minder twee stokjes, haak de toer zoals in het patroon staat en minder aan het eind nog eens twee stokjes.
Toer 3, 4 en vijf: minder één stokje, haak de toer zoals in het patroon staat en minder aan het eind nog eens één stokje.

Edit: je kunt natellen of je dit goed hebt gedaan. Hierna moet je blijkbaar 50 stokjes over hebben.

Duidelijker zo?
inderdaad het is voor de mouwen  het is een jurkje voor 12 maanden dat ik probeer .
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 16:53
de tip voor minderen , wat bedoelen ze met vervang   1V/STO  door een hv
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 06:53
ik heb de drops garen ontvangen  en ik heb een proeflapje gemaakt maar die klopt niet   , de steekverhouding was  24 st  en 13 tr  , het lapje van mij was 8 cm op 4 cm  WAT NU  ?
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 07:36
Originally posted by sophie sophie wrote:

ik heb de drops garen ontvangen  en ik heb een proeflapje gemaakt maar die klopt niet   , de steekverhouding was  24 st  en 13 tr  , het lapje van mij was 8 cm op 4 cm  WAT NU  ?

eerst wassen dan pas meten, want als het garen daarna krimpt heb je dat proeflapje en de berekening voor niets gedaan

Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 09:42
Originally posted by vikike vikike wrote:

Originally posted by sophie sophie wrote:

eerst wassen dan pas meten, want als het garen daarna krimpt heb je dat proeflapje en de berekening voor niets gedaan

moet ik dat gewoon met mijn handen in een beetje ware wassen en dan eerst laten drogen ?
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 09:51
het lapje is niet veel verandert na een handwas maar ik heb nu met haaknaald 3.5 een proeflapje gemaakt en de breedte komt nu ongeveer op 10 cm  en de lengte op 5 cm
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 12:22
ik zal dan in de lengte dubbel moeten rekenen zeker ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 12:56
je proeflapje moet 10x10 zijn bij 14 steken en 13 toeren Dat kan met pen 3 zijn of 3,5 maar het moet ALTIJD die afmeting hebben als je een goed resultaat wilt hebben .

Hoe jij dan aan 5 cm komt snap ik niet .
Haak je dan wel 13 toeren in de opgegeven steek ???
Back to Top
jolandaklaassens View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jolandaklaassens Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 17:44
hey hallo
ik heb een paar hele leuke patronen gevonden van de kikkers de eerste kikker is een liggende maar krijg het lichaam niet goed in elkaar snap het patroon niet helemaal zou je dit kunnen uitleggen hoe dat verder moet. heb namelijk de pootjes en oogjes al af en vind het zonde om hem nu niet verder te moeten doen groetjes jolanda
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 08:45
is dit een grap????
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 23:08
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

je proeflapje moet 10x10 zijn bij 14 steken en 13 toeren Dat kan met pen 3 zijn of 3,5 maar het moet ALTIJD die afmeting hebben als je een goed resultaat wilt hebben .

Hoe jij dan aan 5 cm komt snap ik niet .
Haak je dan wel 13 toeren in de opgegeven steek ???
ja het is al in orde met het proeflapje ik had natuurlijk weer dom gedaan en had een proeflapje met gewone vasten gemaakt terwijl het stokjes moesten zijn Wacko  het zijn de juiste garen voor het patroon dus het is perfect in orde . ben nu al 11 toeren ver met het werkje
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 23:09
[QUOTE=jolandaklaassens]hey hallo
ik heb een paar hele leuke patronen gevonden van de kikkers de eerste kikker is een liggende maar krijg het lichaam niet goed in elkaar snap het patroon niet helemaal zou je dit kunnen uitleggen hoe dat verder moet. heb namelijk de pootjes en oogjes al af en vind het zonde om hem nu niet verder te moeten doen groetjes jolanda
[/QUOTE ben je er nu mee aan het lachen ?????
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns