Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Waar is interesse in, spulletjes van Mama

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Waar is interesse in, spulletjes van Mama
    Posted: 11 Januari 2012 om 17:30

Lieve allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2012, dat iedereen maar zo gezond en gelukkig als mogelijk mag zijn!

We zijn vandaag voor het eerst begonnen aan Mama's Hobbykamer. We gaan eerst alles sorteren en daarna verder uitzoeken.

Een deel ervan komt naar jullie forumleden toe (een keer op een HD-dag?).Waar is interesse in van jullie kant? Ook in alle patronen enzo (enorm veel papieren uitdraaien/uitwerkingen van haakwerk, breisels etc.) of kan dat weg?

Wat we zoal tegen gaan komen:

Fimo-spul, kleispul, verf-/schilderspul, wol, lapjes, kralen en toebehoren, papier hobbybladen etc.

Het uitzoeken doen we 1x een paar uurtjes per week, het staat vol van de vloer tot het plaffond en dan elke cm, het gaat dus nog wel even duren maar als er in de patronen geen interesse is sparen we dat niet op.

Kus en knufs, Gite

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 17:39
gossie wat knap dat je dat al gaat uitzoeken en wat ontzattend lief dat je aan de hobbydoosjes denkt!
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 17:49

Het was al eerder de bedoeling, mijn vader wil zo snel mogelijk alles opgeruimd/uitgezocht hebben maar ik trok het even niet de afgelopen tijd.

Vanaf nu elke week 1x een paar uurtjes met zusje en tante, het blijft zo gek om in de spulletjes van je Mama te neuzen, van mij had het ook nog wel een jaartje mogen blijven staan. Je wil niet weten wat een mooie kettingen en armbanden we al tegen zijn gekomen, door haar gemaakt. Ik vind dat wel erg emotioneel om te zien...

xxx

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 18:03
je vader wil het afsluiten, alleen moet hij doorkrijgen dat je dat niet bereikt om spullen op te ruimen, hij heeft waarschijnlijk moeite om ernaar te kijken, je moeder zit niet in die materiele zaken, ze zit diep van binnen, het hele huis ademt nog als het ware dat je moeder er nog is. De dingen die ze leuk vond om in huis te hebben, haar kleding enz.
lydia wijsbroek
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 18:09
Het opruimen en ordenen hoort bij het verwerkingsproces. Er de vaart in zetten is niet verstandig. Dat heeft tijd nodig. November 2010 is mijn moeder overleden en mijn vader en ik hebben precies een jaar de tijd genomen om het volgestouwde huis helemaal door te werken. Het ademt nog steeds de sfeer die mijn moeder bedoeld heeft, maar wel pasklaar gemaakt voor een niet al te huishoudelijk aangelegde man.

Neem je tijd om alles eervol uit te delen of een plaats te geven.

Groetjes,
Kamilla
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 18:18
het is verschrikkelijk zonde als je al die mooie patronen zou weg doen als er niemand is die er interesse in heeft houd ik me aanbevollen al is het maar om de dingen waar je moeder achter stond instand te houden sterkte en heel veel liefs Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 18:24

soms kost het veel moeite om de dingen te gaan doen die nodig zijn

heel veel stekte

als je wol over hebt houd ik me aanbevolen

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 18:30
Lieve Gite,

Ik kan niets meer toevoegen dan wat de andere doosjes al gezegd hebben.
Over die patronen, ik heb geen idee hoeveel het er is, maar kan je dat niet in mappen of in een doos stoppen en die ook meenemen naar een hobbydoosdag? Laat je iedereen iets uitzoeken uit de schatkamer van je moeder, zo heeft iemand iets speciaals en persoonlijks van jouw mama.
Ook misschien de wolletjes, desnoods tegen een kleine vergoeding waar bv de spulletjes voor het poekieproject voor verzonden kan gaan worden. Ik zou ook zeker de tijd nemen om het uit te zoeken voordat het een definitieve plek krijgt.

Veel sterkte
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 18:33
Pffff, uitruimen van een kamer kost veel energie en moed,
een hobbykamer helemaal, alle dingen die je moeder met
liefde gemaakt heeft en al die hobbyspullen waar zij een
plan mee had, knap dat je het nu doet.
misschien een idee maar geef niet direct alles weg, zorg
ervoor dat de herinneringen van je moeder een goede plek
krijgen, geef bv de kettingen die ze gemaakt heeft aan
mensen die haar lief waren een mooiere herinnering kan een
mens niet krijgen.
Ik wens je heel veel moed toe.
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 18:33
dat vindt ik een heel goed idee van je prideke dan hebben we allemaal iets en doen we ook nog iets voor het goede doel Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 18:39
hobbybladen ook maar in een doos doen heb ik ook wel interesse in kunnen we alle patronen die er in staan rustig inscannen en dan verspreiden via het forum Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 18:59
Neem de tijd, want weg is weg!

Voor mijn gevoel kunnen de spullen het beste naar de dames die je
moeder persoonlijk gekend hebben. Ik vind dat die in ieder geval een
keuze moeten hebben. Wat er daarna over is kan verdeeld worden
onder de anderen. Dat voelt voor mij het beste.

Misschien kun je een soort van pakketten maken waarvoor geloot kan
worden. Ik heb zon flauw vermoeden dat er meerdere gegadigden
zullen zijn en dit lijkt mij de meest eerlijke manier.

Mijn reactie is niet om iemand voor het hoofd te stoten, maar is puur
en alleen mijn eigen gevoel verwoord.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 19:18
Lieve Gite.....ik ben heel blij dat je er weer bent 
Maar ik wil je heel veel sterkte en moed wensen met het opruimen......het moet zo moeilijk zijn voor jullie.
Ik denk aan je hoor......zul je dat onthouden.
Heeeeeel veel liefs ...........
Ik haak nooit af!

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 19:36

Ik heb het vaker gezegd. En iedereen zegt het, heel veel sterkte met deze moeilijke klussen. Goed dat je aangegeven hebt dat je het allemaal even niet trok. Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof je aan het snuffelen bent in iemands prive leven. En dan ook nog in iemands leven die je zo dierbaar is. Je ziet door haar hobbyspullen haar persoon, haar zijn, haar wezen. Dus nog maar een keer: heel veel sterkte

Fijn om weer even wat van je te horen. Heb je gemist. Maar logisch ook dat je af en toe een pauze neemt om op adem te komen. En je dan ook even van ons terug trekt.

En wat de spulletjes betreft: Laat eerst de anderen maar kiezen. Zeker de anderen die haar nog weer veel beter kenden dan ik. Dat besluit had ik al genomen toen je eens liet doorschemeren dat je de spulletjes wilde verdelen. Ik heb een haakseltje van haar die ze gehaakt heeft op de hobbydoosdag bij Rika. En die bewaar ik zuinig als herinnering.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 19:40
Ook ik denk aan je, houd moed!!
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 19:47

ik ben het helemaal eens met Ieke

en een kleine vergoeding vragen vind ik ook geen raar idee

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 19:56
ben het ook eens, met Prideke, Francisca en Drempt, voor de hobbydag,
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 19:58
Die vergoeding vind ik eigenlijk een heel mooi gebaar naar je vader,
Gite. Zo kan hij zelf een mooie herinnering aan je moeder, bijv. in de
vorm van een uitje met jullie, o.i.d., kopen. Hobbymateriaal is
verschrikkelijk prijzig en als je het even emotieloos bekijkt ligt er
waarschijnlijk een enorm kapitaal. Het is voor mij niet meer dan
logisch dat je vader daar iets aan overhoudt. Het is waarschijnlijk ook
zijn geld dat er in zit.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 20:04
sterkt met het opruimen van je mama's spulletjes
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 20:21
Ach meisje toch, ik kan het me heel goed voorstellen dat je het niet meer trok. Uiteindelijk is zoiets heel erg emotioneel, net wat de andere doosjes hierboven ook al hebben gezegd. Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen. Ik vind dat Simone's (Prideke) idee heel goed klinkt.

Ik heb een paar mailtjes van je moeder en die worden ook niet uit mijn mailbox gewist.

Lieve Gite, heel veel kracht en een hele stevige
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns