Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Waar mee bezig

Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 20:44

Net een vestje gebreid. (Lees: vorig weekend.) In vier dagen klaar. Met naalden nummer 6 en maatje 50. Knetter verslaafd. Heb daarna een kip gehaakt maar die viel te klein uit. Ben nu met een andere kip bezig. Ik zet alle onderdelen altijd meteen in elkaar. Vind ik zelf het makkelijkst. Hoef ik ook niet te zoeken naar wat nu precies ook weer wat was. En blijft het niet zo eindeloos liggen. Het vestje heb ik namelijk gisteren pas echt afgemaakt. Moest nog een randje haken langs de panden en twee knoopjes aanzetten. Als ik dat niet meteen doe blijft het gerust tijden liggen.

En verder maak ik op het moment uit frustratie mijn huis schoon. Manuel is al een week niet lekker. Verkouden, hoesten, en vooral huilerig. Overal huilt hij om. Slapen wil hij niet. Eten ook niet. En drinken is hij net weer mee begonnen. Gisteren had ik echt gort droge luiers. Toen begon ik me echt zorgen te maken. Zo frustrerend. Als hij nu gewoon zou eten, slapen en drinken was hij er misschien al bovenop geweest. En aangezien geduld niet mijn grootste eigenschap is en ik allergies ben voor zeurderig huilen moet het huis het maar ontgelden. Dinsdag de keuken uitgesopt inclusief alle hoekjes en gaatjes. Gisteren de kamer op de kop gezet. Echt alles van zijn plek. En vanmorgen de douche onder handen genomen. Ach ook wel handig. Is het schoon voor de kleine komt. En misschien is het ook wel een heel klein beetje nesteldrang. Maar een heel klein beetje. Want ik heb daar bij Manuel helemaal geen last van gehad. En ik maak me nu ook niet zo druk om de verbouwing die stof veroorzaakt. Een vrouw met nesteldrang was al lang gillend gek geworden.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnneliesR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 20:46
Ik ben Kikker van Max Velthuis aan het haken, voor mijn jongste zoontje van 8 maanden. Toen ik hem de eerste poot gaf vond hij dit geweldig en wilde hem niet loslaten. Dat belooft wat als hij klaar is. Het patroon kreeg ik van een hobbydoos, sorry maar ik weet niet meer van wie. Mijn andere zoon van 4 is jaloers, hij wil ook iets. Hij heeft een boer uitgezocht (van de cd van Marileen) Nu zegt hij dat ik iedere dag maar een stuk moet haken want dan is de kikker snel af en kan ik aan zijn boer beginnen..................
groetjes Annelies ;)
Back to Top
Edea View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Edea Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 21:10
Ik ben een vest aan het afronden, maar dat wil nog niet
helemaal lukken.

Ondertussen ben ik begonnen met een trui:

Raphael van Rowan. Het lukt me niet om een afbeelding of
een linkje toe te voegen :(
Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 13:49

Ehm, ik ben bezig met een roosje van Christel krukkert.. En een tijgetje sleutelhanger, waar ik de voetjes nog aan moet maken  

Volgende week is mijn nichtje jarig en die wil ook graag een sleutelhangertje..

En ik moet nog een kraamcadeautje voor een jongetje maken; het schaapje van koekeridoo ^^

Maar mijn lijstje blijft groeien dus ik ben nog wel even zoet...

Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 15:40

Ik ben voor de verjaardag van mijn dochter in juli 15 knuffels aan het haken. Er liggen er 9 helemaal klaar in een doos, ben het varken in elkaar aan het zetten en dan liggen er nog een kikker, een olifant, een vliegtuig en wat fantasiebeestjes om in elkaar te zetten. Helaas heb ik met de hele tas haakwerkjes een ongelukje gehad. Terwijl ik op de bus zat te wachten, smeulde een kwart van mijn tas weg omdat die op een nog brandende sigaret stond. Kon dus van 2 beestjes wat onderdelen weggooien en moet ik nieuwe maken. Ook ben ik bezig om een rozet met muisje te haken (samen met wat bloemetjes en muizenkopjes) om een simpel spijkerjasje op te pimpen, ben ik een taart aan het haken, een girafje en intussen ook nog een vest voor mezelf aan het breien. En ik ben met een borduurwerk bezig.

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 16:14
Originally posted by doortje doortje wrote:

eugenie wat maak jij prachtige dingen zeg ik heb even op je bloq gekeken mooi hoor je mag echt trots zijn op je zelf
    dank je wel...

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 17:30
Wat een pech, ja tegenwoordig is het niet cool meer om je sigaret uit te trappen, je laat de peuk gewoon vallen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 18:19
Originally posted by haakAB haakAB wrote:

Ik ben voor de verjaardag van mijn dochter in juli 15 knuffels aan het haken. Er liggen er 9 helemaal klaar in een doos, ben het varken in elkaar aan het zetten en dan liggen er nog een kikker, een olifant, een vliegtuig en wat fantasiebeestjes om in elkaar te zetten. Helaas heb ik met de hele tas haakwerkjes een ongelukje gehad. Terwijl ik op de bus zat te wachten, smeulde een kwart van mijn tas weg omdat die op een nog brandende sigaret stond. Kon dus van 2 beestjes wat onderdelen weggooien en moet ik nieuwe maken. Ook ben ik bezig om een rozet met muisje te haken (samen met wat bloemetjes en muizenkopjes) om een simpel spijkerjasje op te pimpen, ben ik een taart aan het haken, een girafje en intussen ook nog een vest voor mezelf aan het breien. En ik ben met een borduurwerk bezig.

Anders doe je even alles tegelijk. Alle mensen. Als ik met drie werkjes bezig ben dan raak ik helemaal de kluts kwijt. Maar zo te zien houd jij het overzicht.

Balen van die sigaret. Of beter gezegt van je haakwerkjes. Ongelofelijk jij krijgt wel heel letterlijk de nadelen van het roken mee. Weer duidelijk hoe asociaal het is om anderen met jou meuk in dit geval peuk op te zadelen.

Wat ga je precies met die knuffels doen? Krijgt je dochter ze allemaal? Of is het voor visite?

Groetjes, Clara

Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 09:40

@koningsdochter: Mijn dochter wordt in juli 4 en gaat dan van het kinderdagverblijf naar de basisschool. De kinderen in haar groep op het KDV krijgen dan allemaal een "knuffel van M.erel". Vandaar zo veel knuffels.

Omdat ik het afwerken niet zo heel leuk vind, wissel ik het in elkaar zetten af met het maken van een nieuw werkstuk. Alles wat helemaal klaar is, zit in een doos, daarnaast ligt een tas met allerlei losse onderdelen om de beestjes in elkaar te zetten. In de mand daarnaast ligt het haakwerk waar ik mee bezig ben. Er zit dus wel enige structuur in idd

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 10:12
Iedereen die dol is op het afwerken van creaties mag zijn/haar vinger opsteken.

Mijne blijft beneden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 10:50
wat zijn we erg hihihi
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 10:57

Net klaar met een mutsje en sjaaltje voor de dochter (ideaal om iets af te krijgen: weersvoorspellingen van - zoveel en geen warme kleertjes voor de baby )

Volgend op programma: een truitje uit het Libelle babybreiboek. Wou gisterenavond beginnen, alleen... kan nergens mijn breinaalden 3,5 vinden. Wachten tot de winkels open zijn dus.

Groetjes, Tineke
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 11:11

geen buuf waar je ze even kan lenen ???

Ik heb er altijd de pe in als ik niet kan beginnen .

Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 11:21

Ik ook, maar niemand hier die breit. Mijn man noemt me nu al altijd "ons bojn" (= ons bomma), ik durf dus al niet beginnen rondbellen

Ga straks eens naar het Gouden Kruispunt denk ik, daar is een Veritas... Kan het gewoon niet laten...

Groetjes, Tineke
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 18:36

Ik kan het me helemaal voorstellen Tineke. Vorig jaar herfst zaten we op de camping en toen ontdekte ik dat ik mijn juiste naalden niet bij me had. Had mooie en nieuwe maar die lagen thuis. Ik was herstellende van een flinke keelontsteking maar ben toch echt met de auto naar het dorp gereden om nieuwe naalden te halen. Kostte me weer 3 nog wat maar een hele vakantie niet kunnen breien daar is niet overheen te komen.

Ben een muisje in een sokje in elkaar aan het zetten. Heb in het najaar op de wolbeurs een pakketje gekocht met een vilten figuurtje die je zelf in elkaar moest zetten. Moest er nu toch eens van komen. Wil hem gebruiken op een krans die ik aan de deur wil hangen als de kleine er is. Maar heb al ontdekt dat het niet echt mijn ding is. Net als de rest heb ik er een hekel aan om haakwerkjes in elkaar te zetten. Dan moet je geen viltenfiguurtjes gaan maken...

De kip is af trouwens. Zal zo foto's laten zien.

Groetjes, Clara

Back to Top
natie.83 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer natie.83 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 18:46
Ik houd me vinger ook laag het in
elkaar zetten vind uk ook niet zo
leuk maar met name alle
draadjes weg werken vind ik een
rot klusje Hihi
groetjes nathalie
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns