Waarin bewaren jullie wol en haaknaalden? |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
lindatjuh ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 143 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 Augustus 2011 om 15:11 |
Ik heb nu behoorlijk wat wol en bewaar dit in twee plastic tasjes. Mijn haaknaalden bewaar ik haaknaalden-tube (waar eigenlijk geen haaknaalden meer bijkunnen). Eigenlijk zoek ik iets om het leuk in te bewaren. Hoe bewaren jullie je wol en haaknaalden?
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uhm het is inmiddels wel al meer opgeruimd maar het is een klein deel van mijn voorraad
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
lindatjuh ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 143 |
Woow, zoveel heb ik nog lang niet! Ik heb nu misschien 10/12 bolletjes wol |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Ik heb voor mijn haaknaalden en pennenetui gekocht bij de Hema, kunnen er heeeeeeeeeeel veel in. En voor mijn bolletjes Catania een plastic opbergdoos waar ze mooi rechtop in kunnen staan. Voor grotere bollen wol een grote min of meer doorschijnende plastic opbergdoos en voor de restjes wol ook. Ik heb nu inmiddels een stuk of 8 dozen staan want voor gekleurde sokkenwol en effen en noorse heb ik ook aparte dozen.
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
berdien ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 19 Januari 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 686 |
ik heb 2 plastic zakjes en me haaknaalden liggen daar ook dwars doorheen schiet niet op dus. Binnenkort ook maar eens op dozen jacht.
|
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Een mandje voor mijn katoen en 4 plasic bakken voor de wol van de kwantum.de breinaalden in een pvcbuis soort regenpijp met doppen (gamma) en voor de haaknaalden een leren koker opgeschallend bij mijn ouders.
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Uhm, de wolvoorraad ligt boven in heel veel dozen, tassen
en kratten. Hetgeen waar ik mee bezig ben zit in een tas (plastic, dan wel stof). M'n Clover haaknaalden zitten in het haaknaalden etui dat ik maakte naar het patroon van L33ntje. De andere haaknaalden zitten in een houten kleurpotlodendoosje dat ik voor iets meer dan een euro kocht bij de Action! @ Prideke: heb de foto aan mams laten zien. Haar reactie: 'Als je maar niet denkt dat dat bij ons gaat gebeuren'. Jammer... |
|
![]() |
|
Jips ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Mijn wolvoorraad ligt per soort/kleur gesorteerd in de zakken van Zeeman en Wibra, dichtgetaped en erop geschreven met zwarte marker welke wol/kleur het is en hoeveel bollen. Zo ligt het bovenin mijn kledingkast. Mijn rondbreinaalden heb ik in een toilettas van de Action en mijn haaknaalden en andere bijnodigdheden in een pennenetui van de Action. Lange breinaalden in een houten naaldenbak van mijn oma, maar die naalden gebruik ik nooit. Voor het werk waar ik mee bezig ben staat een gevoerde mand van de Xenos onder mijn salontafel. Daarin liggen ook de naaldenetuis en mijn patroonmappen. |
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Voor de breinaalden heb ik een breinaaldenkoker, de haaknaalden heb ik in een etuitje, samen met de steekmarkeerders, maasnaalden en andere kleine dingetjes. Het garen heb ik in een boodschappenmand zitten, zo eentje van canvas die je dicht kunt ritsen. Als ik zoveel garen heb dat het er niet meer in past, stop ik met kopen totdat ik weer ruimte heb
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
De haaknaalden zitten in een Paddington koektrommel, de breinaalden staan in een emmer en de wol zit in een aantal dozen op wieltjes. Die staan op zolder zó gestapeld dat onze Ziggy bij het kleine raampje kan komen om op de uitkijk te zitten of op een zachte doek te dutten. Op de dozen staat ook een kattensofa en ernaast in een hoekje achter een boekenkast hangt een hangmatje ook voor Ziggy. Eén van de dozen zit vol kralen. Ik heb ook nog twee planken met knopendozen en dozen vol lintjes, applicaties, oogjes, gespjes en ander spul uit gesloopte kleding. Ik zou een winkeltje kunnen beginnen, maar het is wel het resultaat van jaren en jaren sparen. Ketting kapot? Kralen in een doosje. Gat of vlek in een bloes? Knopen eraf en in de voddenzak.Eventuele applicaties in het spullekesdoosje. Enz.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
jenny1960 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 19 Juni 2011 Status: Offline Points: 177 |
ik heb een poef van ikea en de bovenkant kan je eraf halen,dus het is poef open en weer dicht en niemand die iets ziet,ik heb hem gekocht voor mn hondje die zit graag in het raamkozijn te kijken,dus 2 vliegen in 1 klap groetjes jenny |
|
![]() |
|
stippel ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 24 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 147 |
mijn wol zit in een opberger van de xenos (die hing eerst in de badkamer) en in zakken in een boodschappentas van de super de boer. alles netjes op kleur gesorteerd. mijn haaknaalden liggen nu nog los. mijn breinaalden zitten sinds vorige week in een grote koker. via marktplaats gekocht vol met gebruikte naalden. het werk waar ik mee bezig ben ligt in de la van de salontafel. die moet ik wel eens in de zoveel tijd opruimen want dan kan ik niks meer vinden. ik heb nog niet zoveel dus het mag allemaal nog in de woonkamer staan. |
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
ik heb een klein koffertje waar mijn haaknaalden enzo in zitten. En waar ik mee bezig ben zit gewoon in het tasje van de wibra, zeeman. En de wol die ik over heb zit in een boodschappen tas. ik heb eigenlijk alleen wol liggen van een project waar ik mee bezig ben, en dan natuurlijk de resten. |
|
![]() |
|
Karina ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 425 |
ik heb zelf een haaknaalden etui gehaakt. Verder heb ik in de woonkamer achter de bank een grote doos staan met alle wol die ik heb. Gesorteerd op dikte van de wol. Vaak heb ik maar 1 bol van een kleur. Als ik wat aan het maken ben ligt dat bovenop in de doos. Ben er nog niet helemaal tevreden over. Zit er aan te denken om zelf een tas te haken zodat ik ook de restanten kan wegwerken
|
|
groetjes Karina
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Resten kun je ook verwerken in Grany squares. Dan krijg je uiteindelijk een bonte lapjesdeken, waarin ale kleuren zitten waarmee je ooit hebt gewerkt. En met losse draadjes kun je nog iets maken met soluvlies.
Doorzichtige verpakking van ijs, pudding, slaatjes zijn handig voor kleine fournituren, omdat je dan ziet wat je hebt. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
hihi wat herkenbaar allemaal mijn breinaalden zitten in een koker gekocht bij de wolhoek mijn haaknaalen zitten in een platic tasje ( moet nog steeds een etui scoren) mijn wolletjes zitten gesorteerd op wol en katoen in één plastic bak met deksel samen met de brei en haak boeken waar ik mee bezig ben zit in een klein plastic tasje heb 2 ufo's koosje en een jasje dat jongste niet meer past helaas
|
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Hmzz nu voel ik me wel als een soort hamster hahaha. Maar zelden dat ik misgrijp en dan nog is het.. goh net niet de juiste kleur....
Voor de haaknaalden: ik heb 2 doosjes waar kokosbrood in zat. Daar past het prima in, in de 1 zitten de naalden, de ander scharen, stopnaalden, spelden etc. |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Weet je wat het erge is, juist als je veel wol hebt, verwacht je dat er altijd precies dat wolletje bij zit dat je nodig hebt. Vaak net niet het geval, dus koop ik weer wat nieuws...
|
|
![]() |
|
hoe herkenbaar haha
Heb vanavond weer even opgeruimd. Ik had me toch mooi muisgrijs van Saskia! Was dat helemaal vergeten ![]() |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
[QUOTE=Prideke]Hmzz nu voel ik me wel als een soort hamster hahaha. Maar zelden dat ik misgrijp en dan nog is het.. goh net niet de juiste kleur....
Gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was ![]() ![]() Mijn haaknaalden heb ik in een plastic busje op de vensterbank staan naast de stoel waarin ik altijd zit te haken en naast die stoel staat een gevoerde picknickmand vol met de wol waar ik op dat moment mee bezig ben, plus een voorraad waarvan ik denk dat ik die misschien nog nodig heb. Maar het komt bijna elke avond voor dat ik alsnog even een tocht naar zolder moet maken omdat de kleur die ik nodig heb natuurlijk nét niet in de mand zit. En dan blijft die dus ook weer beneden liggen. De mand puilt een beetje uit, het deksel kan niet dicht. |
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |