Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Waarin bewaren jullie wol en haaknaalden?

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2011 om 09:52
Ik heb de wol, waarmee ik net bezig ben, vaak in een emmertje naast mijn stoel staan, dan kan de bol lekker rollen en ik kan de naalden snel met de punt naar beneden wegzetten. Schaar, naald, haaknaald en nagelvijl liggen dan naast me op een bijzettafeltje. Meestal zijn er meer projecten dus meer emmers. Laatst kwam een vriendin op de koffie en terwijl ik de bekers in de Senseo zette, begint ze me daar op te ruimen, spulletjes van de bijzettafel naar de eettafel, emmertjes wegzetten, natuurlijk rolden er bollen uit. Ik zeg "Wat maak je nou een puinhoop van mijn chaos?" Ja toen zei ze sorry, ik wilde plaats maken. Onzin, mischien nam ze aanstoot aan de vijl. Nou daar doe ik alleen scherpe haakjes en randjes me en soms wat eelt van mijn vingertoppen. Pedicuren doe ik in de badkamer. En we zitten altijd op stoelen, dus een emmertje op de grond zit niet in de weg. Voortaan krijgt ze haar koffie wel in de keuken, daar staan geen wolletjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lindatjuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindatjuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2011 om 11:47

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb de wol, waarmee ik net bezig ben, vaak in een emmertje naast mijn stoel staan, dan kan de bol lekker rollen en ik kan de naalden snel met de punt naar beneden wegzetten.

Dat is een goede tip! Bij mij ligt het bolletje wol naast me op de bank, maar het komt geregeld voor dat die op de grond valt zodra ik aan het bolletje wol trek

Bedankt voor alle reacties! Ik zit erover te denken om een tas te haken en daar alle bollen in te doen, maar ben bang dat die tas binnen een paar maanden overloopt van alle wol. Ik ga wel even op zoek naar een etui voor mijn haaknaalden

Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2011 om 12:28

ik heb mij een leuke boodschappentas met rits aangeschaft omdat ik in de week thuis ben en in het weekeinde aan zee, in deze tas zitten al mijn kleuren van de annell cotton zodat ik als ik aan zee ben alleen maar kleine ami's maak en altijd alles bij de hand heb. ook heb ik een pennezak met al mijn haaknaalden in en een zakje met allerlei klein dingen in zoals oogjes, naalden, goedkoop garen

en niet te vergeten patroonboekjes en map

 



Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2011 om 12:44
Heb gisteren eens flink opgeruimd. Beneden staat nu nog een oude schoenendoos (van uggs, dus lekker groot) met daarin wat dingen waar ik mee bezig ben. Ik nam m'n Karisma's altijd in een plastic tas mee, maar daar heb ik nu een wat mooier exemplaar voor genomen. Ooit won ik eens een heel mooie tas, in Delftsblauwe look. Daar bewaar ik nu mijn Karisma's in. Schaartje, haaknaald, pen en het blaadje met hoeveel karisma's ik nog moet zitten in een plastic ding waar het pakket 'maak zelf blonde streepjes in je haar van de Hema' in zat. De rest van m'n haaknaalden zit nu weer netjes in het daarvoor bestemde mapje en ligt in de doos... Oogjes, neuzen, sleutelhangers, etc. liggen boven in sorteerdozen van de Xenos. En de wol, die ligt op de werkkamer van m'n vader. Hebben wij er geen last van (hij wel)...

@ Magtelt: heb je niet toevallig een schuur of garage die opgeruimd moet worden? Volgende keer daar maar de koffie serveren ;)
Back to Top
willyg313 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willyg313 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2011 om 15:00

De bolletjes waar ik mee bezig ben zitten in de handwerktas die van mijn moeder was,staat dichtbij

Ik heb ook haar breinaalden kokers en haaknaaldendoos

De bolletjes wol zitten in mijn ladenblok,heel veel

Ik maar een probleem,ik weet niet goed wat ik met mijn rondbreinaalden moet die liggen overal en nergens

Patronenmap heb ik ook ,de patronenboeken zitten in opbergdozen

Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2011 om 15:58
Goeie tip, Ieke, de tuin staat vol onkruid.

Willy, ik heb rondbreinaalden opgerold in een schoenendoos, dan kunnen ze op hun gemak rond liggen wezen. Met een naaldenmetertje erbij zodat ik meteen kan kijken welke dikte ze zijn. Een grote koektrommel zou ook kunnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2011 om 20:50
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb de wol, waarmee ik net bezig ben, vaak in een emmertje naast mijn stoel staan, dan kan de bol lekker rollen en ik kan de naalden snel met de punt naar beneden wegzetten. Schaar, naald, haaknaald en nagelvijl liggen dan naast me op een bijzettafeltje. Meestal zijn er meer projecten dus meer emmers. Laatst kwam een vriendin op de koffie en terwijl ik de bekers in de Senseo zette, begint ze me daar op te ruimen, spulletjes van de bijzettafel naar de eettafel, emmertjes wegzetten, natuurlijk rolden er bollen uit. Ik zeg "Wat maak je nou een puinhoop van mijn chaos?" Ja toen zei ze sorry, ik wilde plaats maken. Onzin, mischien nam ze aanstoot aan de vijl. Nou daar doe ik alleen scherpe haakjes en randjes me en soms wat eelt van mijn vingertoppen. Pedicuren doe ik in de badkamer. En we zitten altijd op stoelen, dus een emmertje op de grond zit niet in de weg. Voortaan krijgt ze haar koffie wel in de keuken, daar staan geen wolletjes.


Sorry Magtelt, toen ik dit las moest ik even lachen om jouw reactie van de volgende keer krijgt ze haar koffie in de keuken.
Dat deed me denken aan de t.v.serie "Schone Schijn" waar Hyacinth Bucket haar buurvrouw altijd koffie in de keuken serveerde. Ik vergelijk jou verder niet met die deftige Hyacinth of jouw vriendin met Hyacinth's buurvrouw hoor, maar dit kwam ineens bij me op en dat wilde ik dus even kwijt.
Tip: als jullie voortaan toch maar weer in de kamer gaan koffiedrinken, zeg dan gewoon tegen je vriendin: de koffie komt eraan, ga vast lekker zitten als je mijn spulletjes maar rustig op hun plaats laat liggen. Dat kan ze dan toch wel opbrengen?
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2011 om 20:58
Overigens bewaar ik mijn naalden in een haaknaalden en breinaaldenkoker uit de Hobbydooswinkel.
Wol en katoen heb ik in aparte plastic doorzichtige boxen van Kwantum. 2 Boxen dus,niet teveel.
Patroontjes heb ik in een ordner zitten. Bij de Hema kocht ik ooit een aantal doorzichtige plastic A4 enveloppen met een drukknop. Makkelijk om alles apart in te bewaren en heel overzichtelijk.
Verder heb ik nog een 3e wat grotere box waar de breiboeken inliggen.
Het werk waar ik mee bezig ben bewaar ik in een plastic tasje/zak.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
willyg313 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willyg313 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2011 om 11:08

dank je wel magtelt,

Ik heb van mijn moeder nog een mooie ronde koektrommel daar ga ik ze instoppen

groeten willy

Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2011 om 11:20
Dan kun je iedere keer als je ze nodig hebt aan je moeder denken. Ik heb een klein ladenkastje, waarin ik naaigarens, spoeltjes en dat soort klein gespuis bewaar, ook van mijn moeder. En haar breitas gebruik ik ook.

Tineke, je hoeft geen sorry te zeggen, ik ken Hyacinth en eerlijk gezegd doet ze me een beetje aan die vriendin denken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2011 om 14:21
Die ronde koektrommel, dat is voor mij het beroemde ei van Columbus. Ik heb mijn rondbreinaalden nu in een heeeel oud blik van Cigarettes. Eigenlijk een beetje klein. Maar ik denk dat dat blik nog van mijn opa of een oudoom is geweest. Beiden zijn in 1966 overleden. Groetjes, Lida
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2011 om 18:24
Dat blik van de Cigarettes kan toch voor knopen, naalden, spelden, veiligheidsspelden noem maar op. Nooit wegdoen, zulke souvenirs.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2011 om 18:51
Nee hoor, doe ik niet weg, ben ik aan gehecht.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2011 om 20:06
Mijn brei en haaknaalden liggen in de schuif en de wol in een doos op zolder ,en waar ik mee bezig ben ligt in een mand bij de zetel
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns