Wat ben je aan het haken/breien? |
Reageer | Pagina 123 6> |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 November 2014 om 16:37 |
Ik blaas dit onderwerp nieuw leven in.
Ik wilde uit een Patricia een kaftan haken in zigzag patroon, met Fenna. Nu heb ik daar veel kleuren van en van sommige erg veel. Dus ik begon een proefje te haken met een kleur waarvan ik maar 3 bollen heb. Dat werd zo leuk, dat ik nu eerst een zigzagsjaal ga haken voor ik aan de kaftan begin. Natuurlijk heb ik het patroon ietsje veranderd. Er waren afwisselens open en dichte zigzagstokjestoeren met daartussen toeren vasten, maat die doe ik ook in stokjes. Verder ben ik met poppen bezig, poppenatelier Het warme stoeltje, dat 's zomers Het zonnehoekje heet. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben dus nog altijd aan die kleine frutseltjes bezig (haken) maar het einde is in zicht aan het komen, nog maar een stuk of 25. Ondertussen ben ik ook een sjaal aan het haken, kwestie van afwisseling te hebben.
|
|
|
|
omajan
Hobbyguru Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik snuffelde in een oud boekje, heb ik toen mijn moeder is overleden meegenomen , Heet "Met Durable katoen zit u op de goede toer". Er staan allemaal kleedjes in. Ben met 1 ervan begonnen met van dat meerkleurig katoen.Begint er aardig op te lijken.
Mvrgr, Omajan |
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
- een sjaal bijpassend bij de koalamuts van mijn dochtertje
- saaie griijze sokken voor mijn geliefde - het rode autootje van Christel Krukkert voor mijn zoontje (nog wel aan het wachten op rode wol - aangezien het mee in bed moet toch maar niet van de standaard Catania katoen) - een kippenmuts voor mijin nichtje - een trui voor mijn dochtertje Vroeger was ik maar met één ding tegelijk bezig... |
|
Amethyst
Duizendpoot Lid sinds: 09 Augustus 2014 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 134 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ben nog steeds bezig met het vest met het nona garen, en ja nog steeds met het idioot scheef trekkende voorpand. Was net begonnen met het stuk mouw(wordt meegehaakt in dit patroon)en had die toer af om vervolgens erachter te komen dat ik de meerdering voor de mouw aan de verkeerde kant gedaan heb, nu dus weer uitgehaald.
|
|
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben eigenlijk net klaar met het breien van een vest en nu alleen nog een borduurwerk onder handen (Heaven and Earth). Maar ik ben toch bezig met alweer uit te kijken naar een eventueel volgend project; breien van een sjaal met unicat garen of het haken van een tapestry/mochilla tas. Wie weet!
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik brei eindelijk weer eens sokken - met een restje waar ik lang geleden mn 1e sokken mee
gemaakt heb (enorm saai grijs grijs wit) als boord en dan verder met comedy kleuren van on line. Nu twijfel ik nog of ik ook een gekke hiel (met ander garen erin) zal maken) ik heb nog tijd om te beslissen. Sok 1 is op toer 21 na de boord en sok 2 op toer 10 in de boord. Ik was haast vergeten hoe leuk ik sokken breien vind en de haarbal klimt op schoot en bijt dan in de naalden anders komt hij haast nooit op schoot !!! |
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik ben bezig met de traktatie van ons zoontje die januari jarig is namelijk 25 schaapjes sleutelhangers aan het breien.
Daarna ???? nog vele leuke patroontjes moet gaan kiezen. |
|
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben m'n sjaal aan het overnieuw breien, nu net iets over de helft
Mijn vest (nog steeds...) nog 40 naalden tot mindering, dan nog 45 te gaan. Een olifanten knuffel voor vriendin van mijn moeder Granny van de Scheepjes cal (A) (ik mocht er niet aan beginnen van mezelf, maar ben toch gezwicht) Deken andere cal moet ik nog steeds afmaken Dat zijn wel mijn grote projecten die nog af moeten.
|
|
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
afgelopen week n kleine jongens trui gebrei (128) donkerrood van wibra met zo'n klein 'spikkeltje' in de wol.
erg mooi geworden. voorpand met verschillende kabels, de rest glad maar binnenstebuten in elkaar gezet. nu voor zn zusje n roze vestje, (98) aan het haken met soft van wibra. gaat reuze snel en wordt ook mooi. doe onderaan n rand van granny's |
|
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
oja, ik had nog wat andere zaken op de pennen staan, een tweepersoons deken van handgesponnen wol van bonte schapen, een onderbroek van handgesponnen poll dorset schaap en n hemdje, half wol half kantoen. overbodig om te zeggen dat dat allemaal tot het voorjaar moet wachten omdat de kindertruien voor alles gaan......
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben bezig met de 'over the rainbow' deken (van Hobbydoos: al een tijd niets meer aan gedaan, wil eerst de andere dingen afmaken.) De sjaal 'dreambird', de scheepjes CAL. een ketting van kralen, een cape met manchetten die ik bijna af heb, twijfel of ik er een poncho van zal maken door ook de voorkant te sluiten, of dat ik er knopen aan zet. Deze cape is al wel gehaakt. En ik zit alweer te kijken naar allerlei andere dingen die ik wil maken.
|
|
simonevv
Hobbyguru Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
|
Voorzichtig begonnen ( na een jaar geen handwerk mogen doen) met rupsje nooit genoeg haken.
|
|
|
|
geesje
Hobbyguru Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
Post Options
Thanks(0)
|
---ik met een niet te tellen creaties bezig ben
---maar wel het aller belangrijkste nl. voor 2 baby"s een mutsje en dasje, voor de feestdagen----dit voor een project voor onze mede-mensen die het niet zo breed hebben en daarna gewoon weer knuffels haken voor veel goede doelen |
|
groetjes geesje
|
|
Nespa
Hobbyguru Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb net een sjaal afgerond, ik moet alleen de draden van de intersia aan de uiteindes wegwerken en de sjaal blokken, intussen ben ik begonnen aan een hippie hamster van alan dart en hierna maak ik waarschijnlijk de kalkoen van gebreide boerderij dieren
|
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben net klaar met een vest en nu heb ik alleen nog een borduurwerk onderhanden!
|
|
Creananske
Duizendpoot Lid sinds: 09 Juli 2014 Status: Offline Points: 287 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ben bezig met de picotboord van m'n omslagdoek...
Het zal spannend worden...mogelijks kom ik er niet en moet ik de laatste gehaakte rij terug uithalen... Ik denk dat ik wat te ver gehaakt heb en wol tekort zou kunnen komen We zien wel. |
|
Groetjes Creananske
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik brei een vest. En voorlopig heb ik meer uitgehaald dan gebreid. Ik geloof dat het nu goed is. Daarna moet ik nl de kerstgroep af gaan breien waar ik verleden jaar aan begonnen ben.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
omajan
Hobbyguru Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben begonnen met het haken van een zorgenvriendje , met dank aan Claire Haakmuts voor het doorgeven van het gratis patroon van Monique Kwakernaat, dit vriendje moet een voorbeeld worden, als het lukt gaan cliënten en collega's er ook mee aan de gang.
Voor wie niet weet waar een zorgenvriendje voor dient, het is een knuffel waar een mond in is gehaakt die dmv een ritsje kan worden geopend . Kinderen kunnen daar briefjes of tekeningen in stoppen met dingen die ze dwarszitten, dit kan helpen bij het verwerkenvan vervelende dingen. Ik werk bij een crisis- en vrouwenopvang. Daar komen ook vaak kindertjes mee die soms veel hebben meegemaakt. We zagen die vriendjes ook in het speelgoedboek van Intertoys, kosten € 16,99, dit past niet in ons budget, bovendien is het leuker om het met elkaar te doen. Als het af is zal ik hem op het forum plaatsen |
|
Hobbydoos_gebruiker
Post Options
Thanks(1)
|
Vandaag een bol Unicat garen ontvangen (kleur druif) en hier ga ik een ajoursjaal mee breien!
|
|
Reageer | Pagina 123 6> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |