Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat ben je aan het haken/breien?

Reageer Reageer Pagina  <1234 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2014 om 20:08
Omajan, ik had ze ook gezien en meteen gedacht, dat ze zelf te maken zijn. Als je eerst een (voering)zakje aan de rits naait en aan twee kanten van de rits een toer vasten haakt, zal het later makkelijk te bevestigen zijn als mondje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2014 om 20:12
Ik ben benieuwd naar het "gehaakt zorgenvriendje" van omajan. Prachtig initiatief!
Ikzelf ben eindelijk gestart met het Fenna garen: een gehaakte capuchonsjaal. Het verwerkt heel vlotjes - echt een plezier om te haken!
Enige nadeel is dat het zich moeilijk laat uittrekken. De proeflapjes heb ik niet allemaal kunnen recupereren. Die heb ik dan maar eens laten meedraaien in de wasmachine als test. En ze zijn er prima uitgekomen!
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2014 om 20:16
Ik was ook net met Fenna begonnen, ik word aldoor verrast door een nieuwe kleur. Het was op zich een simpel haakpatroon, maar ik las het twee maal verkeerd en toen lukte het nog om een paar toeren uit te halen. Maar toen ik eenmaal goed begonnen was met de proeflap, werd het toch maar een sjaal. Ik zit al op 170 cm, ik wil hem minstens 2 meter maken. Het is een open zigzagpatroon heen en een vastentoer terug, een dichte zigzagtoer heen en weer een vastentoer terug, alleen doe ik stokjes in plaats van vasten. Beetje van mezelf beetje van Maggi zei de reclamespot vroeger.

wat rozengeur.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2014 om 20:22
Het patroon dat ik volg is me niet helemaal duidelijk. Ik zie wel waar ik uitkom. Uittrekken is geen optie, dus mogelijks wordt het ook een beetje van mezelf...
Grx
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2014 om 20:49
ik ben blij dat ik niet de enigste ben die nooit een patroon volgt.

ik heb die boekskes en patronen in feite alleen maar voor de 'kijk, da is mooi, en da zou ik willen maken' en daar blijft het dan bij.

ik brei altijd op goed geluk.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 10:47
Ja, Bep, het ergste is het bij mij met de poppenkleren, een plank vol boekjes voor de inspiratie. Maar ik zit in de huiskamer met een blote pop, garens, haak- en breinaalden en een centimeter en de boekjes staan één verdieping hoger te niksen in de kast. Leuk voor de heb.

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 12:39
Ik ben aan het corner-to-corner begonnen met rode Bianca en de sokken liggen even stil, want gister de kleine hiel gebreid en ontevreden
over het resultaat, dus dat moet even bezinken. Nu had ik steken geminderd door de steken over een gebreide steek te halen
maar ik vind het niet mooi - hmm (denken en ondertussen haken)
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 13:27
Iw1463, wat is 'het corner to corner'?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 14:03
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

Iw1463, wat is 'het corner to corner'?
Het is hier vaker ter sprake gekomen, ik zal zo even een filmpje linken. Corner to corner is haken, je haakt diagonaal dmv blokjes.
Ik heb 6 bollen Bianca en ik wilde aan een deken voor op de bank beginnen, dus ik dacht waaiers of een zigzag patroon, maar ik wist
niet hoeveel steken ik daar voor op moest zetten. Terwijl ik op zoek was op internet kwam ik weer de corner to corner tegen, daarmee
begin je simpelweg en haak je een driehoek zodra je vindt dat iets breed/lang genoeg is maak je het niet meer breder of langer en
vul je het ontbrekende deel van de driehoek op (voor een sjaal hoeft dat niet eens).
Ik heb wel net zitten rekenen en weet dat ik met 6 bollen geen bankdeken krijg, maar ik heb zat andere kleuren wol boven en
dat moet dan maar helpen om aan het juiste formaat te komen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 14:32
Ben bezig met mijn vierde mocihllatas...
als die af is ben ik er wel even klaar mee
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 14:38
ik ben benieuwd naar die tassen. Dat zijn die toch waar je die letters voor nodig had?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 15:01
Lw 1463, als je na 3 bol Bianca kijkt of je op de helft bent, kun je gaan minderen of een heel stuk van een andere kleur diagonaal er tussen haken en daarna weer verder gaan met Bianca voor de andere punt.

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 15:21
@bep: Klopt.
Ik had in augustus al een tas klaar voor mijn nichtje Lieke.
Die is daar in de familie zo goed bevallen dat het neefje en nichtje van de vriend van mijn zus ook zo'n tas wilden. Dus ik in een vlaag van verstandsverbijstering maar toezeggen dat ik het wel zou doen...
zucht.

Die voor Lieke had ik al eens onder mijn creaties neergezet:

Die voor het jongetje (Nino) die is (op de voering na) nu ook af:

Persoonlijk vind ik die kleuren mooier.

Nu bezig met die voor het meisje. Daar zit de letter M in, ook zo'n lekkere.

Als die af is ga ik eerst even wat voor mezelf doen, een sjaal of een omslagdoek en dan rond juli ga ik maar eens beginnen met de Mochilla voor mijn nichtje, de zus van het meisje dat hem afgelopen september kreeg.
En dan denk ik niet dat ik voorlopig nog zo'n tas ga maken :)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 15:40
die zwarte is ook schoon ja.
je hebt toch ineens een programma geschreven voor de verdeling van de letters? zeker als je er zo vier moest maken. Ze zouden moeten verplichten om de kinderen gewoon hoofdletter i te noemen of kleine letter llll.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 15:51
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Lw 1463, als je na 3 bol Bianca kijkt of je op de helft bent, kun je gaan minderen of een heel stuk van een andere kleur diagonaal er tussen haken en daarna weer verder gaan met Bianca voor de andere punt.
Ben al naar zolder gehobbeld en terug en heb 5 bollen royal gehaald. Net de 1e baan ertussen gehaakt.
Kijk zo'n corner to corner is kaasie voor wiskundigen en je kunt met een beetje rekenwerk
nu al weten dat ik met die 6 bollen een driehoek van 1m35 x 1m35 krijg, dus ik ga vanaf nu 9 rijen
Bianca, 1 rij royal haken. En dan zie ik wel weer . . . naar de Wibra fietsen voor meer Bianca ?
Zou kunnen, wie weet zie ik die Fenna dan ooit nog een keer

Voor de liefhebbers, de formule van het rekenwerk (n*(n+1))/2
n staat voor het aantal blokjes, als je dus de rij van 20 blokjes af hebt, heb je (20*21)/2 blokjes gehaakt   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 15:53
@c4th, hoogste tijd voor me-tijd zou ik zeggen. Die bruin blauwe is inderdaad heel mooi geworden.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 16:17
ik ben (als mosterd na de maaltijd) met de eerste AH tas begonnen.en zit te denken om voor een ideetje voor de club,toch ook het engeltje op de kerstbal te maken.Moet niet te lang denken want wil het dinsdagavond meenemen,met een paar kopietjes van het patroon.
Back to Top
MariaMaria1959 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaMaria1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 16:46
"Jip en Janneke" voor mijn kleindochter.
Het patroon heb ik van Janneke via de mail ontvangen.
Nogmaals hartstikke bedankt.
De vriendjes worden perfect, nu nog een doosje zoeken en daarbij een fel dekentje haken zodat het een bedje lijkt.
Wat zal ons grietje er blij mee zijn.
Misschien brengt Sinterklaas het grote Jip en Janneke boek.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 16:46
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

@c4th, hoogste tijd voor me-tijd zou ik zeggen. Die bruin blauwe is inderdaad heel mooi geworden.

En met bruin blauwe bedoel je dus die zwart/wit/rood/blauwe? :)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 18:47
Toch kleurendoof ?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns