Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat ben je aan het haken/breien?

Reageer Reageer Pagina  <12345 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 20:05
Ik laat op het moment mijn vest waar ik mee bezig was even links liggen, en ben een shawl aan het haken, wordt meer een decoratieve dan een echt warme, want gehaakt met 1 draad pingo etoile en solomon's knots dus erg luchtig, maar wel erg mooi.

All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 20:10
te veel
oant Sjen
Back to Top
Goanne View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Goanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 20:33
Op dit moment ben ik bezig met knuffels voor kraamkadootjes.
Heb een koe gemaakt waar ik alleen nog wat haar op moet maken.
Ben nu bezig met een giraffe die alleen nog in elkaar moet, met nog een paar vlekken er op.
Daarna moet ik nog een dekentje haken voor een andere baby.

Hopelijk zijn er dan even geen baby's meer op komst zodat ik eindelijk mijn kerststal af kan maken en eens een keer een poncho voor mezelf kan haken.

Heb dus genoeg te doen....
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2014 om 11:26
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Omajan, ik had ze ook gezien en meteen gedacht, dat ze zelf te maken zijn. Als je eerst een (voering)zakje aan de rits naait en aan twee kanten van de rits een toer vasten haakt, zal het later makkelijk te bevestigen zijn als mondje.

Ja is misschien ook een optie. Magtelt dank voor het meedenken.

In het patroontje wat gratis bij Claire haakmuts op de site staat, haken ze apart een soort envelopje, dat ga ik eerst es proberen, vanmiddag eerst es naar Emmen kijken of er zulke korte ritsjes zijn 13-15 cm.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2014 om 12:21
Aan één kant dichte ritsjes wel, geen ritsjes met twee losse ritseinden voor een jackje voor poppen. IK heb die wel eens door een marktkoopman laten maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2014 om 16:28
Hier druk bezig. Daarom al een tijdje niet geweest.
Heb een poncho gehaakt voor mijn nichtje haar verjaardag.Heb dezelfde poncho op bestellingstaan voor kleinkind van vriendin van mij. Nu bezig met een truitje als verassing voor de kerst voor mijn nichtje. Een omslagdoek als verassing voor de kerst voor mijn zusje en nog een truitje voor mezelf in de mand liggen.
Ben wel zoet
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2014 om 09:35
Nou mijn cape valt erg tegen, ik vind hem niet mooi. Hij hangt nu aan de kapstok, bij de Mochila tas. Ik denk dat ik hem maar een keer uithaal en er wat anders van maak.

Gisteren had ik de grannies voor deze week af en heb ik heerlijk kunnen breien aan de Dreambird. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2014 om 09:40
Ik was begonnen met een kaftan, maar daar kon ik ik met zijn tweeën in, dus ik heb hem uitgehaald (Fenna!) en vandaag begin ik opbieuw.

wat rozengeur.
Back to Top
MelissaVE View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MelissaVE Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2014 om 13:22
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum en ben ook nog maar net begonnen met breien.
Ben net een kleine uitdaging aangegaan en ben bezig met het breien van een tas met zigzag patroon.
Zoals deze op Drops staat, maar wil niet zomaar elk patroon kopiëren dus ga de tas ook nog een leuke voering geven
en een binnenzak. Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, maar wil jullie nu reeds al allemaal bedanken voor die super leuke tips op dit forum. Vond het super moeilijk om van het internet te leren, maar dankzij alle vragen en antwoorden op dit forum ben ik al heel wat stappen verder geraakt in het leren breien.

Grtjs Melissa
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2014 om 18:26
Ik vind het knap om meteen met een zigzagbreipatroon te beginnen, dat is best wel telwerk neem ik aan, net als bij zigzag haken.

wat rozengeur.
Back to Top
MelissaVE View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MelissaVE Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2014 om 19:05

Ik vind het knap om meteen met een zigzagbrepatroon te beginnen, dat is best wel telwerk neem ik aan, net als bij zigzag haken.

Hoi Magtelt,

Ja om nog niet lang te breien heb ik inderdaad veel gevloekt om dat patroon juist te krijgen, nu heb ik het helemaal door en is het voor mij enkel nog een kwestie van concentreren :) ben wel zeer blij dat ik eerst een proeflapje had gemaakt dan moest ik niet elke keer terug van 0 beginnen :)
Groetjes Melissa

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2014 om 09:20
Ik ben pas dit jaar aan het zigzaghaken begonnen en het leek wel hogere wiskunde, maar zoals Cruyff zegt: je gaat het pas sien as je het dóórhep, aldoor uithalen, uithuilen en opnieuw beginnen, ineens begreep ik het ritme van de steken en nu gaat het gesmeerd.

wat rozengeur.
Back to Top
MelissaVE View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MelissaVE Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2014 om 11:10

Ik ben pas dit jaar aan het zigzaghaken begonnen en het leek wel hogere wiskunde, maar zoals Cruyff zegt: je gaat het pas sien as je het dóórhep, aldoor uithalen, uithuilen en opnieuw beginnen, ineens begreep ik het ritme van de steken en nu gaat het gesmeerd.

Ja inderdaad , had ik ook.
Vind het nu zelfs makkelijk, maar ja logisch ook, heb eerst zeker 10 keer opnieuw moeten beginnen :P.
Ben benieuwd wat het leren breien nog voor me in petto heeft, het heeft me al zeker geholpen bij het leren om geduld te hebben... :)

Groetjes Melissa

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2014 om 15:43
ben nu met n jongens trui bezig, middenblauw met blokken en kabeltjes, mt 164
van zo'n reuze grote bol van zeeman, 300 gram voor 1,99
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2014 om 20:02
Melissa, ken je de luiewijvensteek? Een paar naalden rechte ribbels en dan in een naald elke steek twee of drie keer omslaan. In de volgende naald maar één van die lussen breien en de andere laten vallen. Dat schiet lekker op en het wordt een leuk open kantpatroontje.

wat rozengeur.
Back to Top
MelissaVE View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MelissaVE Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2014 om 01:52

Melissa, ken je de luiewijvensteek? Een paar naalden rechte ribbels en dan in een naald elke steek twee of drie keer omslaan. In de volgende naald maar één van die lussen breien en de andere laten vallen. Dat schiet lekker op en het wordt een leuk open kantpatroontje.

Hallo Magtelt,

Ik had de naam al eens zien staan op garnstudio maar nog niet bekeken. Dit ziet er super leuk uit om eens te gebruiken.
Echt super leuk dat mensen spontaan tips geven :) Ik ga hem zeker eens uitproberen! Hartstikke bedankt voor je reactie , zo ben ik weer 1 brei techniek verder :)
Groetjes Melissa

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2014 om 09:04
Ik brei een rood vest. Na voor- en achterpanden helemaal uitgehaald te hebben vol goede moed een ander model begonnen.
Wat er fout kan gaan, gaat er fout. Vergeten te minderen, meerderen waar ik minderen moet of omgekeerd, knoopsgaten vergeten, steek fout (is gerstekorrel). Oh ja, zou ik nog vergeten, dacht dat het te groot werd, uithalen, toen te strak, weer uithalen. De voorpanden zijn nu klaar.
Tot dit moment heb ik bij het achterpand nog niet uit hoeven te halen!!!! Heb wel pas 7 cm, haha!!!!

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2014 om 09:17
Nou Lidwina, zo ben ik ook. Als het niet goed is, uithalen die hap!
In ieder geval weer veel succes!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2014 om 10:20
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik brei een rood vest. Na voor- en achterpanden helemaal uitgehaald te hebben vol goede moed een ander model begonnen.
Wat er fout kan gaan, gaat er fout. Vergeten te minderen, meerderen waar ik minderen moet of omgekeerd, knoopsgaten vergeten, steek fout (is gerstekorrel). Oh ja, zou ik nog vergeten, dacht dat het te groot werd, uithalen, toen te strak, weer uithalen. De voorpanden zijn nu klaar.
Tot dit moment heb ik bij het achterpand nog niet uit hoeven te halen!!!! Heb wel pas 7 cm, haha!!!!

zoveel geduld heb ik niet. Als ik iets fout heb gedaan,en ik ben al een eindje verder dan zal ik het fout verder doen en daarna een oplossing zoeken. En die kan variëren van in de zak voor spullenhulp, over met naaiwerk er toch nog iets passends van te maken tot in de vuilbak kieperen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2014 om 15:06
Gisteravond heb ik een muts gehaakt, goh wat is dat leuk werk. Nu had ik een klein beetje garen tekort, kon de klep niet maken. Vanmorgen daarom eens op zolder bij de bolletjes gezocht en ja hoor, heb een kleur gevonden die er volgens mij wel bij past, dan maak ik daar de klep wel mee. Nu heb ik me voorgenomen meer mutsen en hoeden te breien en haken, maar pin me er niet aan vast. Ik ben nogal wispelturig, kan opeens weer iets anders hebben wat ik wil doen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns