Wat ben je aan het haken/breien? |
Reageer | Pagina <1 3456> |
Autheur | |
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er staan traditiegetrouw sokken op de naalden.
En tussendoor haak ik Babyborn kleertjes, die eigenlijk (nog) geen bestemming hebben.
|
|
Grx
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heel veel engeltjes aan het haken en ze in de houtlijm/half water leggen.worden ze zo hard als een plank.Een donker groene col en muts aan het maken voor dochterlief voor tijdens het werk( dierenambulance,heeft groene werkkleding)Er ligt nog garen in roestbruin/oranje voor een sjaal bij mijn eigen winterjas.Verder veel patroontjes aan het sturen en wol aan het bestellen voor LOL MET WOL.Het loopt als een trein,er zijn gemiddeld elke dinsdagavond zo'n twintig liefhebbers waaronder onze Basil(man 78) die heelijk aan het breien is,Nu is hij bezig met een kussen voor zijn dochter.Leuk! En hij kwekt er vrolijk op los!
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
IK ben poppenkleren aan het haken en breieen ik wacht op bestelde knooknaalden om van mijn laatste Fenna een grote colsjaal te knoken, lekker elastisch, zoeentje die ik over mijn hoofd kan trekken, als er een koude wind staat. Onder mutsen wordt mijn haar statisch en onhandelbaar.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
? wat zijn knooknaalden? ik draag ook nooit mutsen.ik heb echt geen mutsenhoofd,ik krijg het ervan! haha
|
|
rijodesign
Duizendpoot Lid sinds: 30 Juni 2014 Status: Offline Points: 137 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb net Olaf de sneeuwpop uit frozen van de haaknaald gehaald.
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
O, leuk, ik ben benieuwd, staat hij in mijn creaties? |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
leuk engeline, dat t zo goed loopt!
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Knooknaalden zIjn tunische, dus rechte haaknaalden met een oog voor een hulpdraad. Je begint met een ketting van lossen, daarna trek je lussen zoals bij tunisch haken en dan haal je de werkdraad door de lussen en doe je iets magisch, dat ik niet kan uitleggen en dan werk je terug door de lussen. Het is niet zoals bij tunisch dat je bij de volgende toer nog maar één steek overhoudt, je blijft werken met al die lussen.
Er zijn op You tube filmpjes van. |
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vond het eruit zien als breien maar dan heel ingewikkeld.
Oja ik kon me niet beheersen, dus naast de deken (die stil ligt) en de sokken (die stil liggen) brei ik nu een trui van Fenna (gekregen van M)
|
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(0)
|
ben nu een simpel engeltje aan het breien. heb net 2 sneeuwpoppen en kerstmannetje gebreid voor de bingo op school
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
De knooklappen lijken op breisels maar zijn heel erg elastisch, nog veel meer dan echte breisels. Dat bevalt me juist zo goed. En ik heb nooit haast, ik zit altijd heel kalm met de naald(en) te rommelen.
|
|
wat rozengeur. |
|
omajan
Hobbyguru Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb van Sinterklaas het boekje "autootjes haken"van Christel Krukkert gekregen, ga proberen de volkswagenbus te maken.
|
|
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
kheb even n filmpje opgezocht over knooken, vind t er wel leuk uitzien. maar kun je er ook n glad werk mee krijgen of worden het altijd ribbels?
http://https://www.youtube.com/watch?v=GyH9TIxiJSo |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
ben weer n jongenstrui aan t breien. had al n mooie gemaakt met verschillende kabels maar moeder had t jong niet goed opgemeten dus ruim n maat te klein. nu heb ik daar n ander jongetje voor gevonden en voor t 'blote' jong ben ik met frisse moed een ander aan t breien. wel van dezelfde wol want hij vond het prachtig. zal mn best doen het voor de kerst af te hebben.
tussen het taarten en broden bakken door, haha |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
rofl??
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ROFL
Engels Afkorting ROFL 1.(letterwoord) de afkorting van rolling on (the) floor laughing, een term die op internet gebruikt wordt als men iets zeer grappig vindt. en vermits er geen lachebekje bestaat die over de vloer rolt doet LW het altijd zo. Is nog een tikje plezanter dan al die andere. |
|
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Maar ach ik zal zeggen dat ik de 1e keer dat ik een roffel in de mail kreeg ook moest zoeken naar wat de betekenis was
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
@carolina2, ik moest gewoon heel hard lachen toen ik jouw stukje las. Heb je zo je best gedaan is het kereltje een stuk groter dan jouw trui.
Vind het knap van je dat je probeert nummer 2 af te hebben voor Kerst
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik knook nu ribbels, maar met een andere manier van insteken schijn je een trictsteekachtig lapje te kunnen fabrieken. De hulpdraad is een beetje een probleem, leren veter en plastic koordje gaven een te dikke knoop aan het eind van de naald, om de steken lekker te kunnen schuiven.
Ik werk nu met een draadje soft, maar ik wil het gaan vervangen door katoen of heel dun touw. |
|
wat rozengeur. |
|
Reageer | Pagina <1 3456> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |