Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenwat eten we?

Reageer Reageer Pagina  <12345 9>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2009 om 20:51

Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Vandaag koude patatjes met mayonaise en een varkenslapje

Koude patatjes???? wat moet ik me daar bij voorstellen, zijn dat echt ´koude´ patatjes....

Vanavond hadden we lekker zelfgemaakte pizza. Mijn jongens zijn met vriendinnetjes naar de film dus we aten alleen met jongste dochter. Met zijn vijfen maak ik altijd 2 pizza´s, nu hadden we genoeg aan eentje. Scheelde weer wat werk.
Lekker flesje wijn erbij, nog even getwijfeld om buiten in de tuin te eten, maar er staat nogal een fris windje hier. Dus gewoon lekker binnen met de deur open gegeten.

odette
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2009 om 21:55
Ik at gebakken aardappels met spekjes en champignons, een tortilla (soort wrap met gehakt) en ijsbergsla met komkommer en dressing. Als toetje yoghurt met appel en rozijnen erdoor.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2009 om 22:01

Odette,

Dat moeten dan toch reuze pizza's zijn .....bij mij eten ze 1 pizza per persoon....

Toch grappig we spreken allemaal nederlands en toch moeten we regelmatig vertalen van vlaams naar hollands ....

De 'koude patatjes' van pralientje zijn volgens mij : gekookte aardappelen die je koud laat worden en dan in blokjes snijdt en serveert met een heel klein beetje mayonnaise....lekker in de zomer bij een koude schotel of een bbq.

Oh ja, een 'koude schotel' is bij ons een bord met diverse charcuterie en/of gerookte vis met diverse groenten en/of sla en tomaat.

Nadine

Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2009 om 10:49

Het lijkt erop dat ik een hele week niet gegeten heb , geloof het maar niet hoor

Wat is er deze week allemaal langs gekomen ... spinazie .... asperges ... rode bietjes .... bruine bonen ... gekookte aardappelen ... gebakken aardappelen .... puree .... gehakt ballen 2x .... ham en hardgekookt ei .... krokante kip filet .... spare ribs  ( niet allemaal tegelijk hoor ), maar zeg niet dat ik niet gevariëerd eet . En dan de toetjes niet te vergeten !!!!!!

Vandaag wordt het lasagne, en dan geen toetje, want ik ga vanavond bij mijn dochter kaarten, en moet dan nog wat ruimte over laten .

TONY
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2009 om 10:54
gister roerbak gegeten.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2009 om 17:25

Ik ga straks bobotie maken. (een zuid-afrikaans gerecht: rijst met rozijnen erdoor en een gehakt/appel met kerriesmaak ovenschotel.)

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2009 om 19:34

pralientje schreef:
Vandaag koude patatjes met mayonaise en een varkenslapje

Koude patatjes???? wat moet ik me daar bij voorstellen, zijn dat echt ´koude´ patatjes....

Vanavond hadden we lekker zelfgemaakte pizza. Mijn jongens zijn met vriendinnetjes naar de film dus we aten alleen met jongste dochter. Met zijn vijfen maak ik altijd 2 pizza´s, nu hadden we genoeg aan eentje. Scheelde weer wat werk.
Lekker flesje wijn erbij, nog even getwijfeld om buiten in de tuin te eten, maar er staat nogal een fris windje hier. Dus gewoon lekker binnen met de deur open gegeten.

Vandaag waren het boterhammen met vlees en als nagerecht taart voor de verjqqrdag van mijn schoonvader en schoonbroer,en ze was heel lekker

Back to Top
licht View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2009 om 21:20

Wij hebben vandaag ge-BBQ met salade en ijs toe .

Morgen eten we schampignonsoep opgebakken aardappelen met appelmoes en rabarbe , (want mijn man lust geen raberber ) met kommer salade en vis .toetje griekse yogurt

groetjes Rita 2

wees een licht voor iedereen
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 10:52

gisteren pasta met roerbakgroenten en gebakken kibbeling, chocolade-ijs als dessert (heerlijk, zo'n ijsmachine! )

vandaag iets uit een nieuw kookboek: Zoete kip met koriander en kaneel en erbij aaradppelkroketjes en een slaatje met tomaten en cake toe (die staat nu in de oven, dus misschien is er straks nog wel iets van over ) Er is nog één portie ijs en hema vroeg bij het ontbijt al voor wie dat dan zou zijn...  En aangezien het soya-ijs is, kan het voor haar geen kwaad... Er is ook nog wortelsoep maar die geraak ik niet kwijt, zal voor mamsje zelf zijn dan maar...

Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 11:05
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

Er is ook nog wortelsoep maar die geraak ik niet kwijt, zal voor mamsje zelf zijn dan maar...

Mmmm, wortelsoep! :D Ik ben dol op soep, vooral kervelsoep, kippensoep, wortelsoep, broccolisoep,... Tomatensoep ben ik normaal niet zo dol op, maar mama heeft nu een heerlijk receptje dat echt superlekker is

Mijn ouders zijn vandaag niet thuis, dus ga ik de gebakken patatjes nog eens proberen (Patatjes schillen, in schijfjes snijden en in de pan met wat olijfolie, peper en zout en beetje look, mmm, heerlijk!) en dan maak ik daar prinsessenboontjes bij en een beetje breydelspek! Superlekker
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 14:08
Hier wordt het zeer waarschijnlijk het restje bobotie van gisteren. Mijn ouders komen straks terug van een lang weekend weg, maar hebben later vanmiddag de huldiging van een voetbalteam. Ze gaan daar heen met mijn broertje. Dus ik zal alleen eten denk ik.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 14:11
Originally posted by dine dine wrote:

Odette,

Dat moeten dan toch reuze pizza's zijn .....bij mij eten ze 1 pizza per persoon....

Nadine

Zijn inderdaad groter dan de pizza´s die je koopt. Manlief en ik eten samen 1 zo een zelfgemaakte pizza en de kinderen met zijn drietjes 1. Nu had een iets grotere gemaakt voor 3 personen.

odette
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 14:12

Die koude patatjes zijn dus een soort van aardappelsalade.

Koude (gebakken/gefrituurde) patat leek mij al niet lekker, maar gekookte koude aardappeltjes is wel lekker

odette
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 18:11

odette, wij zeggen patatjes tegen aardappelen, is dus niet de "patat" zoals jullie die noemen, dat heet bij ons frieten, whoehaaa!  En onze "kroketjes" zijn dus gewoonlijk aardappelkroketjes en jullie "kroketje" noemen wij een curryworst... Ik ben een grensgeval en ben me dus vaak zeer bewust van deze grappige verschillen... Ook eten wij sàlami en jullie salàmi...

En dan die "kouwe plàt" (en dan ook goed plat uitspreken, haha!) nog zoiets waar ik hier veel gefrons bij krijg... Daar zit bij ons gééééééén zuurkool bij...  Zit hier in heel weinig gerechtjes, en in NL vaak overal bij als bijgerecht... Vinden wij heel raar, is enkel iets voor bij hotdogs hier... Die kleine verschillen met mijn "buren" van amper één straatje verder, het is zo grapppig soms hoe veel en hoe weinig we verschillen!

Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 20:12
ik volg het hier niet meer 
Zuurkool is toch geen bijgerecht in Nl? Ik ken alleen maar stampot zuurkool en een ovenschotel met zuurkool. Wat is "kouwe plat" nu?

Wat ik vandaag gegeten heb weet ik niet meer, ik dacht patatjes met frikadel, maar iedereen brengt me hier zo in de war en Dine had het ook al over een koffietasje soep (schijnt gewoon een kopje te zijn)

Morgen bloemkoolschotel (moest vandaag al, maar een vlaag van warmte en luiheid overviel ons)

groetjes Marije
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 20:34
Vandaag gebraden kip van de markt met nieuwe gebakken aardappelen
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 20:37
kouwe plat is koude schotel (er sluipt wat verbasterd frans in bij ons soms) en die zuurkool kreeg ik onlangs een paar keer bij zo'n koude schotel (een maaltijdsalada heet het misschien in NL?) Het viel me gewoon even op...
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 21:24

Mij viel het ook al dikwijls op dat jullie in Nederland dikwijls zuurkool eten en bal gehakt. Ik woon ook niet ver van de grens maar de verschillen zijn soms toch groot.

En dat 'koffietasje soep' ........denk nu niet dat wij onze soep altijd uit schoteltjes drinken........

1) wij zeggen dikwijls 'een tasje koffie' drinken  ipv een schoteltje

2) die soep was een 'bisque' ....wordt op recepties zelfs in mocca-kopjes gegeven (dit zijn die piepkleine schoteltjes waar ze in het zuiden koffie uit drinken).....als je een soepbord vol met bisque eet, dan hoef je voor de rest van de dag niet meer te eten, is nl erg geconcentreerd.

Gisteren en vandaag heeft mijn zoon terug geoefend voor zijn examen : gisteren was het parelhoen met appelsiensaus (met zelfgemaakte zoetzure-caramelsaus in verwerkt....had er nog nooit van gehoord maar was superlekker) en vandaag kalfsgebraad met tonijnsaus (met ansjovis en kappertjes bij verwerkt)

Nadine

Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2009 om 10:31
Misschien is die zuurkool iets zuidelijks? Ik ben oorspronkelijk Fries en nu als importbruid naar het oosten van nederland verkast. Daar krijgen we het ook niet als bijgerecht. Had van mij gemogen, ben dol op zuurkool.
Witte koolsalade ken ik wel weer, maar dat is niet het spul waar je ook de stampot van maakt.

en Dine wij zeggen een "kopje" koffie drinken. Een tasje krijgen we om de boodschappen. Een schoteltje is het ding onder het kopje.
Ik denk dat mocca-kopjes bij ons espresso-kopjes zijn?

Heel veel succes gewenst voor je zoon! Begin al helemaal te watertanden bij de "parelhoen met appelsiensaus" en ik moet vanavond toch echt aan de bloemkool met een gehaktbal.

Groetjes Marije
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2009 om 11:19
Vandaag frietjes met curryworst en bitterballen  en loempia
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns