Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat heb je op de pen(nen)?

 Reageer Reageer Pagina  123 8>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat heb je op de pen(nen)?
    Posted: 14 Juli 2011 om 17:59
Ik ben bezig met een nieuw Baby Born breiboekje, ik heb al een vliegenzwammuts en een bananenmuts. Nu nog kleertjes die erbij passen, bv herfstblaadjes die aan elkaar genaaid een jurkje vormen of een grasrokje. Ik heb ook een champignonmuts op de pennen staan.

De omslagdoek is eindelijk af, daar kan ik 's winters ingerold zitten lezen.

En ik ben mijn fourniturenafdeling op zolder aan het opruimen en reorganiseren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 18:05

Ik ben nog steeds bezig met een pinguin maar die ligt een beetje stil in een hoekje. hij hoeft pas in sept. af te wezen en in aug. heb ik een braderie waar ik op sta dus dan wil ik nog wat hangertjes af hebben.

ik ben zoals hierboven staat druk met vilten hangertjes en nu even druk met hartjes.

 

Back to Top
snoewz View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer snoewz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 18:19

aan het haken een tafelloper in filet met roos in verwerkt

aan het breien een dekentje voor knus voor de tv te hangen in koude dagen

Back to Top
*Mas* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 334
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Mas* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 18:32
Op de haaknaald heb ik twee projectjes: een laptop hoes en
de laatste hand leggen aan Rupert de uil.

Qua breien: dat probeer ik de laatste twee dagen te leren.
Ik heb een boek voor beginners aangeschaft en probeer het
mezelf daarmee te leren. Op mijn breipennen staan dus wat
simpele steken om te oefenen.
Groetjes,
Marcha
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 19:15
Op dit moment ben ik bezig met het maken van de eerste van de vier honden (Wendy van DC) die ik op bestelling aan het maken ben
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 19:47

Ik heb al heel lang 2 rechthoekige lappen op tafel liggen om een poncho van te maken.Alleen begrijp ik niet goed hoe.Ik moet er echt voor gaan zitten en dat komt er nog niet van.

Verder ben ik een dikke wintertrui aan het breien.Nog een paar cm.van het boord langs de hals ,en dan in elkaar zetten.

Ik heb ook van de week een sjaaltje gebreid met 2 lussen,komt nog wel op creaties te staan als de trui ook klaar is. En ik heb genoeg wol in huis om de Wrap Nina te breien,die Jips een tijdje geleden op het forum heeft gezet.Alleen nog de juiste maat proberen te vinden want anders ben ik bang dat ik er over struikel. 

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 19:51
Barbapapa's
60 granny's

valt wel mee, maar twee projecten
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 20:00

Ik benbezig met een deken , en ene krokodil

 

heb in de tussentijd wat jasjes gehaakt  voor over glazen potjes

Back to Top
Loepke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1747
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loepke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 20:14
47 granny's (het gaat maar niet vooruit....)
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 20:31
Originally posted by Frea H. Frea H. wrote:

Ik heb al heel lang 2 rechthoekige lappen op tafel liggen om een poncho van te maken.Alleen begrijp ik niet goed hoe.Ik moet er echt voor gaan zitten en dat komt er nog niet van.


Verder ben ik een dikke wintertrui aan het breien.Nog een paar cm.van het boord langs de hals ,en dan in elkaar zetten.


Ik heb ook van de week een sjaaltje gebreid met 2 lussen,komt nog wel op creaties te staan als de trui ook klaar is. En ik heb genoeg wol in huis om de Wrap Nina te breien,die Jips een tijdje geleden op het forum heeft gezet.Alleen nog de juiste maat proberen te vinden want anders ben ik bang dat ik er over struikel. 


In verband met je twee rechthoeken op tafel .
Ik denk dat je de korte kant aan de lange kant en nogmaals de korte kant aan de lange kant moet naaien.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 21:38

jurkes haken voor de action poppetjes cupcakes op een etagére voor mijn schoonmoeder en ben ook nog bezig met een deken voor op de bank.

Leuk Magtelt om weer iets nieuws te bedenken ik zie er naar uit veel succes en plezier ermee.


http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 23:25

ben aan een babyponcho bezig , en natuurlijk tussendoor men zeerovertjes ( nog 18 te gaan normaal want ze is al opgeslagen met het aantal  dus wie weet hoeveel het er binnen een maand zijn

 

 

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Catherine13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 23:28
 Ik ben bezig om letters te ontwerpen en te haken.

Wat ben jij leuke Baby Born kleding aan het maken, Magtelt, heel apart!

Groetjes, Catherine.
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2011 om 00:06
ben bezig aan grannykussen groot, krokodil, kleine granny's, gelukspoppetjes, bloemen op een schrijfpen


Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2011 om 10:42

Ik was/ben bezig met een topje voor mijn jongste dochter om er met een strook stof een jurkje of tuniekje van te maken. Maar ik ben al meerder keren begonnen en elke keer heb ik het weer uitgehaald, omdat het niet naar mijn zin is. Dus nu maar even wat anders en ben ik bezig met een telefoonhoesje voor mijn nieuwe telefoon en een amiguru poppetje voor mijn zoon.

Groet,

Yobsje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2011 om 11:54
Freya, probeer eens vier rechthoekjes uit een oude lap te knippen, in poppenmaatje. Rijg ze twee aan twee aan elkaar met een korte kant tegen een lange kant, zo dat je twee letters L hebt. Die zet je dan weer zo aan elkaar dat je een vierkante poncho hebt.

Of met papier en plakband, dat kan ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2011 om 12:11
Ik ben nog steeds bezig met een dekentje van gehaakte vierkanten (zie blog) voor de jongste. Het eind komt in zicht maar de afgelopen dagen was ze hier en lag het project dus stil. Ik ben toen aan een veste van Drops begonnen, ook haken (  http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=132& amp;d_id=2&lang=nl )
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2011 om 12:13

ik heb op de breipennen oortjes voor mijn konijn die ik nog steeds moet afmaken.  ik had de oortjes al af.. maar omdat ik een patroon van een kat aan het omtoveren ben naar een konijn waren de oortjes iets te klein...

op de haakpennen staan op de maat 6 grannysquares

en op maat 3 een amigurumi konijntje!

Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2011 om 12:18

Ben bezig een hondje te haken, dan heb ik nog karel de kikker liggen die bijna klaar is op de benen na.

Nu al 4x de benen gehaakt en elke keer heb ik het idee dat het 2 linkse benen zijn, ik heb ze ook al in spiegelbeeld gehaakt.

Vind het zo jammer, hij is zo schattig.

Wat doe ik verkeerd, zucht.

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2011 om 12:41

voor mijn doen niet zo heel erg veel:

2 paar sokken, 2 kantsjaals, 1 trui met ingebreide sterren, quilt voor mijn aanstaande kleinkind, gehaakte sprei, gehaakte uiltjes, babytruitje voor collega, vest op vier naalden(niet leuk om te doen)

www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 8>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns