Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat heb je op de pen(nen)?

 Reageer Reageer Pagina  <1 5678>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 15:02
Ik zet niets nieuw op de pennen maak eerst mijn vest/kleedje af en mijn borduurwerk en een haakwerkje van mijn vriendin.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 17:26

nog steeds mijn draak, maar moet eerst nu een deken maken voor iemand, en daar kom ik echt niet aantoe. Moet nog ff helemaal in mijn ritme komenmet mijn nieuwe maatje.

 

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 19:20
Gigi giraf, en eigenlijk moet ik nog de laatste hand leggen aan Clifford de grote rode hond 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 09:18
Een stokhaaksjaal!

Dankzij Magtelt, waarvan ik enorme breipennen mag lenen en die me het heeft uitgelegd!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 13:18

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Een stokhaaksjaal!

Dankzij Magtelt, waarvan ik enorme breipennen mag lenen en die me het heeft uitgelegd!

Klinkt heel bijzonder. Wil het resultaat wel eens zien. Is het gewoon breien op enorme breipennen? Of ook nog een speciale techniek?

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 18:30
Nee je haakt en trekt de lussen op een dikke breinaald (bezemsteel), en dan haak je telkens 5 vasten in 5 lussen. Ik zal het je voordoen op de volgende hobbydoosdag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 19:06
Ooooooooo Magtelt, moet ik zo lang wachten om dat te leren???   
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 19:25
Wanneer is die hobbydoosdag en waar? Lida
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 21:17
Op dit moment ben ik bezig met een roezelsjaal, maar er liggen ook nog 2 UFO's op me te wachten, te weten een Angry Pig en een Link popje, beiden voor mijn zoon
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 21:45
Nou met Jips heb ik er dit jaar nog één, de andere hobbydoosdag moeten we nog afspreken. De vorige, bij Corrie was heel gezellig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 09:30
Whaha, Jips, je kunt nog 1 breinaald 25mm meenemen... Die andere heb ik even geleend van Magtelt...

Heb nu bijna 70 cm (35 lossen opgezet)...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 12:17
Ik heb ook nog 20, 15 en 12 hoor naast de andere van 1 tot en met 10. Zelfs nog dunnere, maar dan moet ik een extra arm laten groeien om een vergrootglas vast te houden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 12:40
Een poncho voor mijn kleindochter en een kerststal, combinatie DC en Christel Krukkert, Lida
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 12:47
Ben benieuwd naar je kerststal Lida... Vind van beide inderdaad een aantal poppetjes leuk, een aantal wat minder... Ben er nog niet aan begonnen omdat ik niet wist of de poppen dan even groot worden...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 13:14
Ik vond de poppen van dc te klein met Catania, ongeveer 8 cm. het patroon van Christel genomen, dan moet je voor armen een beetje omrekenen. Ik heb de hoofdbedekking los gemaakt zoals bij dc. Maria heb ik gedaan zoals de dc met aangepaste maten. Ben nu een herder aan het maken en wil armen en mouwen weer anders doen. Het wordt wel wat. De figuurtjes worden nu 12 cm. Groetjes, Lida
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 13:33
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 14:57

Leuk Ieke. Heb op je blog gekeken en na lang puzzelen denk ik nu te weten hoe het moet. Dus hoef niet te wachten op de hobbydoosdag Magtelt, Al vind ik je aanbod heel lief. Heb zelf breinaalden nummer 20 en naalden nummer 15. Maar morgen is het 1 oktober (dan begint de kal) en ik heb de slaapzak voor ons 2e kindje nog land niet af. Nog 2 voorpanden en 2 mouwen. Ga ik niet redden in een dag gok ik zo. Oh er staat nog zoveel op mijn todo lijst. Ik zag die van jou Ieke, mmm zo'n korte lijst wil ik ook wel. Als ik een blog met een to do lijst zou maken zou mijn blog al lezenswaardig zijn vanwege die lijst.  

Enne hobbydoosdag, nog voor de baby komt? (februari) Helaas kan het echt niet bij ons in huis. We zouden moeten gaan stapelen. Vrees trouwens ook dat Marco gillend gek word. Die kan niet naar boven zoals Piet bij Corrie. Misschien dat ie een dagje naar de buren zou mogen?

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 15:08

tja raad eens wat ik op mijn pennen heb?

 

 

een roezelsjaal!!!

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 19:28
Ik ben ook aan het stokhaken en maak een sjaal.
Het is heel leuk om te doen.
Ik doe het i.v.p. met pennen om een PVC pijpje (vroegere blaaspijpje)



Hier is een site, waar je uitleg krijgt met plaatjes.

http://www.crochetcabana.com/specialty/broomstick_lace_jiffy _lace_.htm

Hier zie je nog wat meer patronen, die je maken kan, o.a een jasje.

http://www.stitchdiva.com/custom.aspx?id=222
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 19:32

Dank je wel Ans, ik heb die site even bij mijn favorieten gezet. Slim met zo'n pvc pijpje, waarom niet?

Ik heb de crème omslagsjaal met roos op mijn pennen staan. De ruffled cape ben ik nog even niet aan begonnen, maar komt wel snel aan de beurt

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5678>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns