Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat is een kantsteek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Élie haken View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Januari 2023
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Élie haken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat is een kantsteek
    Posted: 02 Januari 2023 om 12:05
Ik ben een tijdje geleden begonnen met haken en ben nu bezig met een dino haken. In het patroon staat dat ik voor de stekels een kantsteek moet gebruiken. Ik vind nergens wat dit is. Kan iemand me helpen?:-)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2023 om 17:46
Kantsteken: In de patroontekeningen zie je pijltjes staan aan het begin en einde van elke toer. Dit zijn de kantsteken. De kantsteek aan het begin van elke toer in elk patroon haak je door een staande-vaste te haken door beiden lussen in de eerste vaste van de vorige toer (wat dus ook een kantsteek is).

Dit staat op google.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Élie haken View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Januari 2023
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Élie haken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2023 om 21:59
Ja dat had ik gezien, ik begrijp het alleen niet 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2023 om 09:16
Je kunt bij haken kiezen hoe je insteekt, door de voorste lus, de achterste lus of door beide lussen. Dat wordt blijkbaar een staande vaste genoemd. Ik ken wel bij breien kantsteken, bij haken is er meestal sprake van keerlossen. Die maak ik niet, ik vind het steviger om bij vasten te beginnen met een vaste in de eerste steek, bij halve of hele stokjes maak ik een vaste met een vaste er op in de dwarslus. Ik heb een hekel aan dubbele en driedubbele stokjes, dus die maak ik niet.

Voor die knobbeltjes op de rug zou je ook een vaste en een losse in elke steek kunnen maken, eerst kijken of dat er dino-achtig uitziet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2023 om 21:47
kantsteken zijn idd de 'zijkanten' van een plat lapke. De vraag is alleen is de dino in het rond gehaakt? Toer elke keer sluiten met een halve vaste en dan een losse om de hoogte in te gaan voor de volgende toer? (= dan de kantsteek) Of is het een platte lap die ge aan elkaar moet naaien? Of is het het lijf apart en de kop apart? Want dan kan het zijn dat ze bedoelen dat ge echt aan de (boven/onder) kant moet beginnen, dus die steek gebruiken omdat anders misschien de stekels niet uitkomen met het aantal toeren die ge gehaakt hebt.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns