Wat staat op het menu? |
Reageer | Pagina <1234 34> |
Autheur | |
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben degene die asperges lust .
Op een gegeven moment heb je geen zin meer om het alleen voor mezelf klaar te maken . Als ze er net zijn doe ik het wel . |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
En wat zo vreemd is bij vrouwen, dat je wel iets voor je man koopt en/of klaarmaakt, dat je zelf niet blieft.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gisteren, 23052020, Tomaten met gehakt in de oven klaargemaakt. Ingrediënten Voor 2 personen 4 Grote tomaten 1 ei 400 gr gehakt klein blikje tomatenpuree paneermeel olijfolie "Gereedschap" Ovenschotel Scherp mesje, Bewaardoosje (voor de vriezer) Bereiding: (Warmeluchtoven) Doe het gehakt, de tomatenpuree, het ei in de mengkom en zet alles goed ondereen. Doe er wat paneermeel bij zodat het een vastere massa wordt. Leg de tomaten ondersteboven op een snijplankje. Snij dan aan de onderkant, evenwijdig met het plankje, een "dekseltje" af. Hol de tomaten uit en snij dan het kroontje, waar vroeger het steeltje zat, eruit. Wat uit de tomaat komt, kun je in de vriezer steken om op een later tijdstip bij in de soep te doen. Vul de tomaten met het gehakt (mag zelfs wat hoger zijn dan de tomaat zelf) en zet dan het deksel er terug op. Bestrijk met een beetje (olijf)olie. Zet dan de schotel in de voorverwarmde oven op 175° gedurende 55 tot 60 minuten. Klaar en warm opdienen. Naar keuze kun je er patatjes bijeten, of fritjes of puree (of gewoon zo)
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben dan zo benieuwd hoelang dat in de oven moet , op hoeveel graden ?
Ik ben een klungel wat dat betreft . |
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het recept aangevuld |
|
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb gister kant en klaar meel gekocht om pizza deeg te maken, ben benieuwd! Niet van koopmans, het lag in het schap met de pasta. Twijfel of ik dat ga maken, of verse pasta (ravioli ricotta spinazi). Maar misschien bewaar ik die voor morgen, als ik laat gewerkt heb.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
@francis, ik vraag me op eens af, wat voor gehakt is eigenlijk het meest "normaal" in België ? Zelf ben ik van huis uit half om half gewend (half varken half koe). Later ben ik na veel gedoe en wennen over gegaan op rundergehakt en ik lust ook lamsgehakt. Maar ik heb pas een half varken gekocht en na wat twijfelen heb ik het gehakt daarvan niet laten mengen en dat viel me erg mee - ik had verwacht dat het vetter zou zijn.
|
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
@ Iw1463
Wij nemen gewoonlijk gewoon gemengd gehakt.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
en dan kom je tot het besef dat er echt verschillen tussen België en Nederland zijn. Terwijl ze ook nog eens niks lust, dus ik was met verbazing geslagen.
|
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
@ Iw1463 Als het maar naar binnengaat, ja toch?
|
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
Als alles loopt zoals het moet lopen, dan is het vanavond witte kool met witte saus en een Toscaanse carré. (veggie)
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nog niet bekend
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Broccoli ,komkommer ,gemengde sla , aardappelen ,karbonade .
Ik een stukje en mijn man een hele ,als hij dan weer speklappen eet ,heb ik nog een halve in de diepvries . Morgen worden het de tomaten met gehakt van Francis . Ik koop altijd rundergehakt en varkensgehakt ,omdat ik half om half te vet vind meng ik het zelf . Ik deel het in porties en die gaan de diepvries in . Gisteren hadden ze in de supermarkt "lelijke "groenten . Scheelde zowat de helft in prijs . Een kromme komkommer maakt toch niets uit als je hem toch niet in de lengte gebruikt . Vroeger hadden we ze zelf in de tuin ,maar dat gaat niet meer , en dan waren de peentjes ,komkommers en snijbonen enz ook niet allemaal recht . Door die corona ,zat ik te denken ,waarom moeten we toch het hele jaar aardbeien willen eten , en laten we rozen uit weet ik niet waar vandaan komen ? |
|
Jondala
Hobbyguru Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wij zijn op een koolhydraatarm dieet. Dus vandaag eten wij, koolhydraatarme tomatensoep met koolhydraatarm knoflookbrood. En koolhydraatarme rosbief salademet een groene pesto dressing.
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in de recepten dan zal ik het in het topic "recepten" zetten 🙋♀️ |
|
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
Aha, ik wist niet dat er zo'n topic bestond hier. Waar staat dat zo ongeveer?
|
|
Jondala
Hobbyguru Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
Post Options
Thanks(0)
|
Even de zoekfunctie gebruiken Francis. Denk dat je het dan zal vinden. Anders zet ik er wel even een recept in, komt het vanzelf weer naar voren |
|
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Verder ribkarbonade (eet ik eigenlijk nooit, maar de slager had denk ik niet goed gelezen), dan ja dan . . . piepers ? Of koolhydraatarm quinoa ??? Wie zal het zeggen, morgen weet ik meer :-)
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Peentjes ,piepers en vis .
Maar dat is al om half een,want wij eten altijd 's middags warm . Morgen zien we wel weer . Ik zag nog oliebollen in de diepvries .😂 |
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
Er staan afbeeldingen op google? Schrijf in je googlevan " Toscaanse carree " en dan klikken en bij afbeeldingen zie je er veel staan
|
|
Reageer | Pagina <1234 34> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |