Wat staat op het menu? |
Reageer | Pagina <12345 34> |
Autheur | |||
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ik heb inderdaad goegel gevraagd wat is een Toscaanse Carré, zelf ken ik alleen die koeken en dat ding in Mokum. Ik ben zelf ook wel gecharmeerd van die vegetarische hutsel-knutsel dingen die ze tegenwoordig kunnen maken. Maar wat me tegenwoordig vaak tegenhoud is dat ik niet snap wat ze er allemaal instoppen. Dat krijg je ervan zodra je de kleine lettertjes gaat lezen :-( Vanavond eten we de 2e ribkarbonade, ze waren nogal groot . . . en sla, want natuurlijk zijn alle slakroppen tegelijk goed in de moestuin. En dan moet ik nog even denken, de piepers die bijna op zijn of iets anders . . .
|
|||
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ik ga me zo wagen aan het gevulde tomaten recept van Francis, voorbereiden dacht ik. Eerst ff goegelen wat men zoal in tomaten stopt want ik heb nog wel dit en nog wel dat in de koelkast wat misschien ook op moet/kan. We krijgen er sla bij . . . want de kroppen zijn mooi en anders wordt t kippenvoer en da's jammer - ik ben nu al heel ruim ik gebruik alleen de harten en de kippen smikkelen van de rest.
|
|||
Chrissie
Hobbywonder Lid sinds: 01 April 2020 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 733 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ik ben al heel lang vegetariër en ik eet bijna nooit knutsel-hutsel-burgers... Vaak doen ze te erg hun best en dan krijg je vreemde etenswaren. Laatst had ik een burger met zeewier en linzen en die smaakte naar kauwgom die je op de stoep ziet plakken. Niet dat ik dat ooit heb geproefd maar ik moest eraan denken.
Maar het kan natuurlijk ook lekker zijn. Een recept dat ik gisteren heb gemaakt en dat iedereen lekker vond: Pizza met spinazie & feta (vegetarisch) 1 kant-en-klare pizzabodem (of je maakt zelf een dunne plaatpizzabodem) 450 gram spinazie olijfolie 1 teen knoflook, fijngehakt; of twee als je wilt 120 gram ricotta oregano nootmuskaat zout en versgemalen zwarte peper 250 gram verkruimelde feta een grote rode ui wat paddestoelen geroosterde pijnboompitjes De oventemperatuur en baktijd hangt af van de bodem die je hebt. Verhit de olijfolie in een wok. Voeg de knoflook toe en smoor hem 1 minuut. Schep de spinazie in delen door de olie totdat alles is geslonken. Druk de spinazie tegen een zeef om het vocht eruit te drukken. Snijd de spinazie grof. Doe hem in een kom en vermeng met de ricotta. Breng op smaak met oregano, nootmuskaat, zout en peper. Strijk met mengsel uit over de pizzabodem. Snijd de ui in ringen en de paddestoelen in stukjes en verdeel over de pizza. Verkruimel de feta (als je van een zoute smaak houdt lekker veel feta, als je daar niet van houdt wat minder). Bak hem af tot de bodem goudbruin is. Bij het serveren strooi je de pijnboompitjes erover. |
|||
Jondala
Hobbyguru Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Courgette koekjes met basmatimayonaise en een salade.
Recept staat in topic "recepten" |
|||
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|||
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
||
De tomaten van Francis waren goed gelukt, met de binnenkant van de tomaten heb ik een soort experiment gedaan, ik heb van een wafel recept het vocht-deel vervangen door de kleingesneden tomaat (de tomaten die ik had waren van binnen nogal stevig) en het toen in een aparte schaal een deel van de tijd meegebakken in de oven. Het was eetbaar, maar er is nog ruimte voor verbetering zullen we maar zeggen. De tomaten waren trouwens prima, ik had dat volgens mij nog nooit gemaakt - dat gaan we vaker doen.
|
|||
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
||
Vis koekjes van tonijn met een salade.
Als dessert magere yoghurt met aardbeien Recept van de vis koekjes staat in het topic recepten |
|||
|
|||
Stramien
Hobbyguru Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
lijkt me een lekker recept Chrissie.
Is het voor 1 pizza?
|
|||
december2011
|
|||
Chrissie
Hobbywonder Lid sinds: 01 April 2020 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 733 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ja, voor één vierkante pizzabodem. (Plaatpizza noemen ze het ook wel.)
In de winkel zijn prima bodems te vinden. |
|||
Stramien
Hobbyguru Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Dank je.
|
|||
december2011
|
|||
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ik begrijp ook niet goed waarom er persé iets wat op vlees lijkt op tafel moet komen als je vegetarisch eet. Er zijn zoveel lekker vega recepten te vinden. Sommige mensen missen dat stukje vlees en zoeken dan een vervanging, maar dat is vaak echt niet lekker. Al schijnt die met kipsmaak wel mee te vallen, maar ik lust geen kip, laat staan de namaak kip. Ik eet pas een paar jaar weinig of geen vlees. En dat is puur omdat ik vlees niet meer lekker vind. Ik zal mij niet hypocriet verschuilen achter "zielig voor de diertjes" of "voor het milieu" Ik vind het gewoon niet meer lekker, : Dat je wel eens een hamburger wil, snap ik wel, er zijn ook wel vega burgers te koop die best redelijk zijn. |
|||
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|||
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Lao-tse .
Dat heb ik nu precies hetzelfde en ik heb het ook ineens met koffie . Ik ben eerst overgestapt,naar biovlees en kleinere stukjes ,maar dat is het niet . Ik vind het gewoon niet lekker meer . Het enige wat ik nog wel lekker vind is draadjes vlees en vis . Mijn dochter die al lang geen vlees meer eet ,vertelde laatst dat ze het eigenlijk helemaal niet miste ,alleen de hachee met draadjesvlees van vroeger . Ah moet iets van burgers hebben die redelijk zijn kreeg ik laatst als tip ,maar of het waar is weet ik niet . Dat we vlees willen eten ligt denk ik aan de schijf van vijf ,maar die wisselt ook steeds |
|||
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
we zijn opgegroeid met het idee "vlees hoort erbij" En in mijn jeugd was er twee x per week vlees. Op zondag een wat duurder soort en op woensdag gehaktballen of speklappen. Dus toen men wat ruimer in de middelen zat was er elke dag vlees en vooral de vader vond het belangrijk dat er vlees was en kreeg ook het grootste stuk. Ik eet soms wel vlees hoor, ben niet anti-vlees. Vooral goulash vind ik erg lekker op zijn tijd en vleeswaren eet ik ook wel. |
|||
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
|||
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Het is vrijdag en dan hebben wij lekkere frietjes met een snack erbij (is zo maar een traditie voor de vrijdagavond geworden)
|
|||
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
||
'Zielig voor de diertjes' was wel mijn motief, toen ik tien jaar was. En inmiddels lust ik het ook niet meer.
Vorig jaar heb ik geprobeerd kip te eten, maar na een maand zag ik er weer vanaf. |
|||
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
||
Bij ons ook!
|
|||
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
|
|||
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
||
Vandaag eten wij koolhydraatarme big mac salade
Ik kan je garanderen, het smaakt ook echt naar big mac Ik zal het recept hiervan in het topic recepten zetten |
|||
|
|||
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
||
Misschien heeft het iets te maken met dat we op vrijdag blij zijn dat het weekend is.
|
|||
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
||
Uh ohhh Ik hoop dat ik niemand heb bezeerd of beledigd met mijn posting over zielige diertjes. Ik bedoel dus dat ik het hypocriet van MIJZELF zou vinden als ik mij daarachter wilde verschuilen terwijl ik simpelweg gebraden vlees niet meer lekker vind. Ik vind het milieu en de dieren hele legitieme redenen om vegetarisch te zijn.
|
|||
|||
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
||
O, nee joh! Ik ben helemaal niet beledigd. Ik vertelde het alleen even, toen ik klein was vond ik het altijd zo zielig.
Jammer genoeg kun je niet opschrijven hoe je iets zegt; boos of neutraal. |
|||
Reageer | Pagina <12345 34> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |