Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2930313233 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2021 om 10:38
Ik zal het eens proberen .

Maar ik heb ook nog een man ,van wat de boer niet kent dat eet hij niet,en dat is heel erg veel .
Mag hoor, ik heb ook mijn fouten .Maar als ik dat dan zo lees ,dan denk ik wel eens hoe zou dat smaken .

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2021 om 11:57
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit spitskool heb gegeten .

Ook vroeger thuis niet .

Ik zou niet eens weten hoe je het moest klaarmaken .


Ik wel: https://vlierbloesem.wordpress.com/recepten/curryschotel-nickerie/
Het varkensvlees is alle botloze stukken vlees die de slager verkeerd heeft gesneden, plus de wangen en stukken kopvlees, wat de slager verkoopt als "oncourant varkensvlees". 
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2021 om 12:01
Mijn moeder maakte ook nooit andere koolgerechten dan boerenkoolstamppot en bloemkool met een sausje. Andere kool gerechten deden haar te veel aan de oorlog denken, zei ze.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2021 om 13:05
Klopt , zegt mijn man ook . Aan bloembollen en ik geloof geraspte suikerbieten .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2021 om 13:39
mijn buurvrouw kwam gisteren met een zak(je) gesneden andijvie, of ik het wilde
ik ben niet zo dol op andijvie maar ze dreigde het anders weg te gooien en omdat ik ronduit, vierkant en driehoekig tegen voedselverspilling ben eet ik nu stamppot andijvie met daarbij een toscaanse care.

ik hoop vanmiddag een suikervrije jam te koken van zwarte bessen van de tuin. misschien met agar agar, misschien met een (thee)lepel honing...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2021 om 14:10
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Klopt , zegt mijn man ook . Aan bloembollen en ik geloof geraspte suikerbieten .


Ze aten alles wat eetbaar leek. Aardappelschillen met gekookte meeuw. Ermm Waterpannekoekjes met meelworm. Tongue
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2021 om 14:15
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

mijn buurvrouw kwam gisteren met een zak(je) gesneden andijvie, of ik het wilde
ik ben niet zo dol op andijvie maar ze dreigde het anders weg te gooien en omdat ik ronduit, vierkant en driehoekig tegen voedselverspilling ben eet ik nu stamppot andijvie met daarbij een toscaanse care.

ik hoop vanmiddag een suikervrije jam te koken van zwarte bessen van de tuin. misschien met agar agar, misschien met een (thee)lepel honing...

Gekookte andijvie vind ik ook niet geweldig. Maar een stamppot rauwe andijvie is wel lekker.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2021 om 17:52
sperziebonen uit blik met Parijse aardappeltjes en vissticks 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2021 om 17:54
Je kunt andijvie ook als sla eten.

Wij hebben net het eten achter de knopen: geschrapte opperdoesjes, bospeen en een hamburger omwikkeld met ontbijtspek uit de airfryer. Ik ben nog niet aan een toetje toe, straks een wilde perzik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2021 om 09:49
Om een uur of half een worden het sperciebonen , aardappelen sla en een schnitsel .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2021 om 12:05
Ik rammelde na het sporten. Ik heb eerst een kop soep uit zak gegeten, champignon, en nu zit ik met een bapao rundersmaak. Jaja, eerst het er af trainen en dan het er weer aan eten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2021 om 14:07
Je traint het vet eraf en je bouwt spiermassa weer op .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2021 om 14:25
ik eet gebakken aardappels, wortelen uit m'n kasje en een toscaanse care (is die ook maar op)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 11:42
Je kunt spitskool als kool eten en als het in de pan zit zie je het verschil tussen een groene/witte kool en n spitskool niet. Ik vind spitskool
iets zoeter - maar veruit favoriet is toch echt de rode kool.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 13:06
Vanavond wortelen, geschrapte opperdoezen en lekkerbekjes in bierbeslag van Iglo. Als toetje amandelgriesmeelpudding, ze staan al af te koelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2021 om 10:00
Vanavond eten wij slavinken, gekookte aardappelen en groente (nog ff kijken welke groente het gaat worden)
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2021 om 14:58
ik doe mee met een actie van de bond voor vegetariers; 30 dagen koken voor 2,50 pp
ik krijg elke dag een recept 30 dagen lang
gisteren kwam er met wieden een boerenkoolplant mee dus vandaag maakte ik boerenkool/linzenburgers, zoete aardappel friet met mayonaise en een salade van wortels en tomaten tenminste....dat was het plan.

de salade redde ik niet meer qua tijd maar dat is niet erg want ik 'snoep' de rest van de dag gewoon die wortels en tomaten.
de friet had knapperig moeten zijn maar is dat niet
en de burgers lijken ook niet echt op burgers
maar! maar wel allemaal lekker van smaak LOL

of ik het nog eens probeer weet ik niet want er komt best wat vet bij kijken maar voor een keertje vond ik het leuk en lekker

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2021 om 16:48
Je moet het dus met je ogendicht eten ,net als met een proeverij.

Je hebt er plezier aangehad moet je maar denken .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2021 om 16:38
ik had een koolrabi meegenomen van de tuin,  de eerste dit jaar en, omdat hij me wat klein leek, nog wat worteltjes.
vanmiddag kreeg ik door de vermoeidheid van de afgelopen week plus de nieuwe situatie thuis een eetbui die ik afreageerde op een zak oven baked chips. de tweede zak die ik in huis had heb ik uit voorzorg maar in de vuilnis gemikt.
dus dacht ik dan eet ik nu alleen de groenten plus een vleesvervanger, zette dat heerlijke spul op het gas en vergat de hele wereld toen Tofu spontaan kwam knuffelen Embarrassed
enfin, alles aangebrand.
ik eet nu, dat wat ik nog heb, 2 botehammen met een vega lekkerbekje en een paprika LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2021 om 17:32
Geroerbakte spekreepjes met Italiaanse wokgroente met grotchampignons in kaas-spekjessaus en dat over de eierpasta uit de Elzas. Koud glas water ernaast.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2930313233 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns