Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenWelkom in mijn wereld....hahahaha

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2006
Status: Offline
Points: 227
Direct Link To This Post Onderwerp: Welkom in mijn wereld....hahahaha
    Posted: 07 September 2007 om 13:12

Oke dames....een dagje uit het leven van Tess

Welcome to my life:  Je wordt wakker met keelpijn, ow jee...geen weerstand meer na alle gebroken nachten. Je voed de baby, ruimt je slaapkamer op,verschoond je bed, sopt je badkamer en stopt de baby in bad. Dan stap je onder de douche met je peuter die net vol energie wakker is geworden. Daarna kleed je je aan en zoekt kleren uit voor je peuter die tegen stribbelt omdat hij alleen "blauw" aan wil.

 

Je ruimt zijn kamer op, stopt een was in de machine en dan naar beneden om te eten. Je hebt nog precies een half uur over voordat je je hele hebben en houwen in moet pakken om naar het consultatie buro te gaan. Met een zware luiertas op je rug en je peuter op de plank loop je in een half uur naar het consultatieburo. Ook al hoop je dat het niet gaat regenen kom je toch in een bui terecht.

De arts van het consultatie buro vertelt je zoals je al had verwacht dat je baby een voorkeurshouding heeft en je krijgt een verwijzing naar de kinderfysio. (jippie nog meer uitjes !) Na twee prikken en een partijtje huilen, sleep je je peuter weer mee naar buiten. Het is tegen de middag en hij begint moe te worden. Op de terug weg moet je nog even langs het winkelcentrum om boodschappen te doen.

Als je bijna bij het winkelcentrum bent merk je dat er een straat afgesloten, en je kunt een blok om lopen. Met een inmiddels nog vermoeidere peuter ren je de AH in en vervolgens wip je winkel in winkel uit om de rest van je boodschappen te halen. Uiteindelijk wil je dan graag naar huis, maar als je buiten komt regent het pijpenstelen en natuurlijk heb je geen plu bij je.

 

Dus maar even wachten en je peuter zoet houden met domme spelletjes. Als het dan eindelijk stopt met regenen kun je nog 20 minuten naar huis lopen met een wagen vol met tassen van de boodschappen en je veel te volle luiertas. Natuurlijk besluit je peuter halverwege dat hij geen zin meer heeft om te lopen.

Dus wat doe je als gezellige moeder, je neemt je peuter op je nek om zo de laatste kilometers naar huis te sjokken. Je bent heel blij dat je baby die net geprikt is lekker ligt te slapen. Maar als je de voordeur open doet vind je baby het ineens hoog tijd voor een borst en zet het op een schreeuwen. Je legt hem in de box en ziet dat je peuter al is begonnen met je boodschappen uit de wagen te halen.

 

Snel zet je je spullen

Liefs Tess
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 13:17

Oja, nu weet ik weer hoe het was om in die roze wolk te zitten.hihi

Sterkte daar hoor Tess. Zag ergens anders dat je het toch nog een beetje tijd vrij kunt maken voor iets anders. Gelukkig maar

Groetjes Syl
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 13:17
Wat ontzettend leuk geschreven trouwens!!!!
Groetjes Syl
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 13:23

herkenbaar verhaal! al is mijn tijd daarvan al voorbij, ik weet het nog, hoor!

is zoooo vermoeiend allemaal... maar als die gillende peuter en dat kleine babietje dan heel lief liggen te slapen, dan denk je vertederd: "wat zijn het toch lieve (b)engeltjes... echt de leukste van de hele wereld!"

Back to Top
marjolein24 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 15 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 642
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 13:30

Ik heb het nog maar net achter me .... (nu 3-5en 8 jaar oud), sinds de zomer uit de luiers!!!!!!!!

Maar het ergste was dan als 's avonds mijn man thuis kwam, ik kapot in de bank hing (zwangerschapsverlof) en maar gewoon pizza had geregeld, híj verbaasd was dat er niet uitgebreid gekookt was ...... daar had ik toch de hele dag tijd voor gehad???!!!

Marjolein
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 13:58
Pfff, dat is even afzien, zo'n dag. Ik vond het soms met één al vermoeiend. Idee: misschien ook even liggen tussen de middag als het kroost plat ligt en dan gewoon even lekker de boel de boel laten.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 15:04

Voor mij is het ook al weer wat langer gelden (ze zijn nu 9, 11 en 12 jaar) maar heel herkenbaar. Ik had in 3 jaar tijd 3 kinderen. Dus toen de jongste werd geboren had ik al 2 kinderen rondlopen van 2 jaar en 3 jaar.

Ik liep rond met een dubbele wandelwagen en op zo een plankje stond de oudste. Dus dat gesleep met kinderen, luiertassen, boodschappen en een bui op je kop ik weet precies wat je bedoelt.

Het is ook altijd of ze het aanvoelen als je zelf moe bent of het drukt hebt zijn ze extra moeilijk lijkt het wel.

odette
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 16:36

Ik herken de verhalen ,ook al is dat superlang geleden,maar mijn schoondochter heeft een heel zware startperiode gehad met de kinderen,was stevig balen af en toe,maar gelukkig ,het gaat ook weer over .

soms een slechte dag en dan weer een leuke,maar gelukkig heb je toch nog wat ruimte voor je hobby,dat maakt zo'n dag vaak weer goed.je zou trouwens zo een boekje kunnen schrijven,erg leuke stijl!!!

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 17:27

Oei het komt allemaal weer naar boven,alleen moest ik (echt) 3 kwartier lopen voor ik bij het consultatieburo was.Peuter op de kinderwagen(voeteneind) en maar tegen houden dat de wagen niet zou kiepen.

Ja, ja het komt allemaal weer terug.

Je hebt het prachtig verwoord Tess.Ga maar een boek schrijven kan je vast en zeker wel.

Groetjes Catharina

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 17:45
.................ook bij mij komt het allemaal terug  heeeeeeeel lang geleden........toen je nog geen wasautomaat had of afwasmach...............en wat is het PRACHTIG geschreven  
groetjes geesje
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 18:39

Gaat het nu wel weer een beetje beter met je?

Mijn meisjes zijn bijna 4 en 7 maanden maar zo heftig als jij heb ik toch nog geen dagen meegemaakt. Gelukkig zijn het allemaal weer engeltjes als ze lekker liggen te slapen

Hopelijk heb je een paar rustigere dagen voor de boeg om wat bij te komen al is dat dan misschien meer een wens dan een belofte.

Hou je taai.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 21:09
Tess, als je er middenin zit, heb je het zwaar, maar als je 60 bent, heb je stoere verhalen over jezelf te vertellen. Als ik nu jonge moeder zie tobben met een wagen en 1 of 2 peuters, voel ik zo'n bewondering en dan weet ik niet hoe ik het zelf gered heb vroeger met altijd wel een oppaskindje erbij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 21:15
Zo voel ik het ook Magtelt.Gek he? dat je nu pas door begint te krijgen wat je toen allemaal hebt gedaan.En dan zonder droger zonder vaatwasser. Ik had ook nog in die tijd ernstige beperkingen door mijn fybromialgie .En dan 3 kleine kinderen, ben best wel een beetje trots op mij zelf.
Groetjes Catharina

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 21:25
Ja, toen was je in je rol gegroeid, maar als je dat alles nu zou moeten doen en beleven, wordt je doodmoe.
Ik heb het later nog eens dunnetjes overgedaan toen mijn kinderen puberden,in een gezin met een baby, een peuter en een kleuter. Dat was even wennen, maat toch weer hartstikke leuk, vooral die tweejarige.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 21:46
Hoi Tess,
Als je tijd over heb schrijf je dus even een boek.
Dat verkoop natuurlijk als een tierelier, want het leest leuk en al die moeders die het lezen kikkeren er helemaal van op.
Daardoor moet je op diverse plaatsen handtekeningen gaan geven. Doordat je dan ondertussen zo veel verdient, heb je een auto met chauffeur, zodat je tijdens de reis verder kunt haken voor je webshop.
En thuis lopen een paar werksters die o.a. de strijk voor je doen en als jij besluit de kinderen een keer niet mee te nemen ook nog op de hummels passen.
Komt allemaal goed dus
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 21:52
Geweldig  Corrie!!!!!!
Groetjes Catharina

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 22:11

hallo Tes dat was niet zo een gemakkelijke dag voor mij is dit al heeeeel

lang geleden maar ik weet het nog goed met 3kinderen in 4 jaar maar het verhaal is erg leuk geschreven en ze hebben gelijk je zou er een boek over moeten schrijven

groetjes Thea

groetjes Thea
Back to Top
Tess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2006
Status: Offline
Points: 227
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 22:58

Whahahaahaa Corrie dat wordt hem helemaal ! Ik zie het wel zitten zo .

Dit was overigens wel een extreme dag hoor, de meeste dagen zijn makkelijker door te komen. Vandaag ging mijn oudste voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Zo schattig, met zijn kleine rugzakje op de deur uit klaar voor het grote avontuur. Het is allemaal wat die kindjes maar ik zou het voor geen goud willen missen hoor, ik ben echt dol op ze. Alhoewel ik ook wel erg gek ben op mijn nachtrust hahahaaha.

Wat vroeger betreft, daar denk ik best wel eens over na, geen pampers maar katoenen luiers, geen vaatwasser, geen droger, geen magnetron. Het huishouden kostte je extra tijd daardoor. Als ik om me heen kijk merk ik dat men in die tijd ook van de vrouw verwachtte dat om 17.00 uur het eten op tafel stond. Het is vast niet makkelijk geweest voor de generaties voor mij.

Aan de andere kant had men nog niet zo'n hoog verwachtingspatroon. Als je geen carriere nastreeft en thuis bij je kinderen wilt blijven dan kijken de mensen je raar aan. Er wordt van je verwacht dat je een drukke baan hebt, 2.4 kinderen  waar dan ook nog eisen aan worden gesteld. Minimaal 2 buitenschoolse activiteiten anders hoor je er niet bij. Je huishouden moet piekfijn inorde zijn anders ben je een sloddervos. Het liefst zien ze je in een ouderraad, feestcommisie of iets ander sociaal gebeuren van school. Natuurlijk moet je je sociale contacten onderhouden, waar heb je anders vrienden voor ?  Ow,en sporten dat moet natuurlijk ook gebeuren want anders ben je maar lui. De traktaties van je kinderen moeten origineel zijn en creatief en het liefst zo bijzonder mogelijk om anderen te stimuleren je te overtreffen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over je relatie, je man. Want naast moeder ben je ook nog de vrouw van. En ergens onder aan dit rijtje bungelt jouw naam

Ach ik neem het allemaal maar met een korreltje zout. Ik heb geen carriere (al hoewel...ik ben druk onderweg een schrijvende haakSTER te worden hahaha) ik werk maar 1 dag in de week. Buitenshuis dan. Ik las laatst een spreuk die ik erg toepasselijk vond: " mijn huis is netjes genoeg om gezond te zijn en vies genoeg om gelukkig te zijn" De schooltijd moet voor mij nog beginnen maar ik kan het aan hoor....de schoolpleinmaffia, ik ben erg creatief hahahahaha

Liefs Tess
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 23:14

Mijn dochtertje was 2,5en de tweeling 18 mnd. toen nummer 4 geboren werd, Ik was toen 23,  hoe heb ik het ooit gedaan ? Met veel liefde  en toch ook wel plezier, maar toen 5 jaar later no. 5 geboren werd, merkte ik wel dat ik er veel meer van kon genieten.

En och, het was soms wel eens afzien, maar als ik dan met mijn span boodschappen ging doen, voelde ik me toch vaak heel trots. Ik maakte al hun kleren zelf, en ze werden vaak " the best dressed kids "van het dorp genoemd.

Toen mijn man was overleden, ( ik was 49 ) ben ik oppas moeder geworden in een gezin met een jongentje van 18 mnd. en een pasgeboren tweeling, ( ik had er dus nog geen genoeg van ) Daar heb ik 13 jaar voor mogen zorgen, tot ik vanwege mijn gezondheid moest stoppen. .

Wie zegt dat wij het zwakke geslacht zijn ???

Groetjes Tony

Antonia
Back to Top
Tess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2006
Status: Offline
Points: 227
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2007 om 23:36

Jeetje Tony ik ben diep onder de indruk ! Jij hebt het ook niet makkelijk gehad zeg. Dat is het hé, je kan heel veel hebben en doen als je zoveel liefde terug krijgt. Enne het zwakke geslacht....het is vast een man die die kreet verzonnen heeft

Liefs Tess
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns