Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenwie draagt mutsen???

Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 19:13

leuke reacties, heb zitten smullen van de mutsen-verhalen! ik moet toegeven dat ik ze zelf liever brei dan draag...

Maar weer wat ideetjes opgedaan van jullie reacties! ik ga eens zoeken achter iets met "oortjes" en dat peruaanse lijkt me ook wel wat...

Ondertussen de eerste sjaal verkocht, en inderdaad... de bijhorende muts werd wel gepast, maar toch maar liever niet...

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 20:45
Ik draag 's winters een muts, eigenlijk meer voor m'n oren dan voor m'n hoofd, want inderdaad, je haar gaat er stom van zitten, maar ik krijg snel oorpijn als het koud is, dus dan toch maar een muts. Ik heb weleens een muts gehaakt en gebreid en vind het erg leuk om te doen, al moet ik zeggen dat ik vooral die ene muts met oorflapjes draag die ik niet zelf gemaakt heb :) 
Back to Top
Nancy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 14:36

Zoals afgelopen winter heb ik toch maar weer een muts gekocht. Een pet model erg leuk. (had zelf geen goed patroon om er een te maken) Ik wil hem graag over mijn oren hebben maar dan weer niet te ver over mijn voorhoofd en zeker niet met zo'n pet model dan zie je niet veel meer. Dus zit steeds aan mijn muts te frutten en te trekken wel vervelend (dat dus ook met mijn gekochte muts) Ik ben een haker maar heb nog niet HET patroon gevonden. Mischien een idee voor jou?

Gr Nancy.

Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 14:56
Mutsen! Ik ben er dol op! Jammergenoeg mijn vriendje helemaal niet. Die heeft liever dat ik geen muts opzet...
Maar vorige herfst heb ik me er toch ene gekocht, een leuk gebreid pet-model en dus lekker warm. Het was echt helemaal wat ik zocht en gelukkig vond het vriendje het ook toonbaar . Dus sindsdien heb ik nooit geen koud hoofd of koude oren meer en loop ik lekker ingeduffeld in mijn zelfgebreide sjaal en gebreide muts (maar die laatste is dus wel een gekocht exemplaar ^^):

Dus Chrisje, blijf maar lekker mutsen breien, ik ben helemaal pro!

Groetjes!
Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 17:20
Ik ben nogal een koukleum, dus in de winter gaat er een muts, het liefst bijpassend bij een lange sjaal, onder mijn capuchon.

Mijn dochter van 17 jaar is dol op mutsen, vooral van die rasta-dingen. Nu, op de camping in Frankrijk, met een temperatuur van boven de 25 graden, loopt ze er nog mee rond. Liever een muts dan ongeföhnde haren.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
Nancy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 18:11

Hey Veerletje,

Die pet van jou is het model wat ik zoek. jammer dat je hem hebt gekocht want daar wil ik wel een patroontje van hebben.

Gr Nancy.

Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 18:29
Originally posted by Nancy Nancy wrote:

Hey Veerletje,

Die pet van jou is het model wat ik zoek. jammer dat je hem hebt gekocht want daar wil ik wel een patroontje van hebben.

Gr Nancy.

Ik heb inderdaad ook lang gezocht naar een patroontje. Ik had dan uiteindelijk deze gevonden van Drops, maar de verhoudingen klopten niet en ik had precies een platte pannenkoek op mijn hoofd.
Deze (gekochte) heeft trouwens ook zo'n fleecevoering vanbinnen, dus dat is extra warm!
Back to Top
Nancy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 18:31

Die van drops heb ik ook al een bekeken maar niet mijn model.

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 19:08

heeeel mooi die van jou veerletje!!! die zou ik ook zo opzetten! rasta-mutsen, ook een leuk idee! Maar dat moet dan wel het juiste model zijn, zo eentje dat lekker over je dreads kan poffen... Hm, nog even model (muts en hoofd) zoeken dan... Ik heb maatje kindermuts en sprietjeshaar...  De oorflapjes blijven ook terg komen, toch iets om aan te denken...

Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 21:28
IK ZAT HET EVEN TERUG TE LEZEN,KOM IK OP DE GEDACHTEN DAT IK ALS JONG MEISJE OOK WEL EENS.LANGE BREDE FLAPPEN DIE JE ALS DASJE KON DRAGEN,
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2010 om 09:09
Ik ben ook in de winter een muts in het kwadraat! Heb je een foto'tje gestuurd (om het forum te beschermen) van mijn rasta achtige muts, zodat mijn haarklem er goed onder past en dan is het best mogelijk om geen pannekoekhaar te krijgen.

Groetjes Marije

edit:volgens ravelry is die van mij meer een slouch hat
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2010 om 09:39
Ik vind een muts de max
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2010 om 16:00
Je ziet ook wel brede hoofdbanden, die over de oren worden gedragen. Daar kun je mooi een veer insteken, zoals bij Hiawatha.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
grootkoerkamp View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2010 om 16:58
hoi veerletje het is een hele mooie muts voor al als je gauw voorhoofdholte onsteking in de winter hebt dan heb ik maar wat graag een muts op jammer van mijn haar .maar wel lekker warm. jammer dat er zo weinig leuke modellentjes zijn van petten. ik liep van middag bij  cen a binnen daar hing een leuke pet  maar vrij prijzig . en het was niet mijn kleur .  jammer dan maar verder zoeken of een maken. grtj ineke
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2010 om 17:15
draag nooit een muts
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 16:23
Ik ga door weer en wind met de fiets werken en kan dus echt niet zonder mutsen. Die van Veerletje is echt heel mooi! Het nadeel aan mijn eigen zelfgebreide mutsen vind ik dat ze niet zo warm zijn als een gekochten (en gevoerde) muts.
Groetjes

Nathalie
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 17:11
Ik ben een (haak)muts maar draag ze niet
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 18:01

Originally posted by Eeyore82 Eeyore82 wrote:

Ik ben ook in de winter een muts in het kwadraat! Heb je een foto'tje gestuurd (om het forum te beschermen) van mijn rasta achtige muts, zodat mijn haarklem er goed onder past en dan is het best mogelijk om geen pannekoekhaar te krijgen.

Groetjes Marije

edit:volgens ravelry is die van mij meer een slouch hat

heeeeel mooi, hoor! Je staat er ook erg leuk mee!

dat pannenkoekenhaar is hier meer een familietrekje, hebben we ook zonder muts, haha! een muts maakt het alleen nog een beetje erger...

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 19:54
Originally posted by NaJa NaJa wrote:

Ik ga door weer en wind met de fiets werken en kan dus echt niet zonder mutsen. Die van Veerletje is echt heel mooi! Het nadeel aan mijn eigen zelfgebreide mutsen vind ik dat ze niet zo warm zijn als een gekochten (en gevoerde) muts.

Je zou hem dubbel kunnen breien, dus met het dubbele aantal steken en dan om en om een steek breien en een steek afhalen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 20:01
Sinds afgelopen winter heb ik ook een muts, en het bevalt me zeer goed! Dat platte haar heb ik er dan wel voor over. Ik heb een witte gebreide muts met kabeltjes, gekocht exemplaar. Nu ga ik een muts en sjaal breien of haken voor mijn zoon (3jr) voor de komende winter. Een nieuwe jas heb ik gekocht met 25 Graden! Maar dat is altijd zo, als je zoekt vind je het niet en nu liep ik er zo tegenaan. Hij gaat woensdag mee naar de markt om de juiste kleuren er bij te zoeken, volgende week gaan we op vakantie en neem ik het mee.
groetjes Annelies ;)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns