Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zucht ik mis.......

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zucht ik mis.......
    Posted: 11 Oktober 2012 om 13:37
6 jaar geleden vanuit Friesland verhuisd naar Twente voor mijn lieve man.
Vrienden en familie daar achtergelaten, maar ook de hoop dat ik hier een nieuwe vrienden zou ontmoeten. Daarom destijds een cursus voor natuurgids gedaan. (natuur en vogels zijn mijn grote passie naast creatief bezig zijn). Daar wel leuke contacten opgedaan, ook tijdens mijn zwangerschapsgym en leuke buurvrouwtjes. Lieve schoonzussen. Maar toch mis ik enorm een tja hoe zeg je dat? Een echte vriendin. Die heb ik natuurlijk wel, maar die wonen verspreid over het land.
Het zou zo fijn zijn als je iemand dichtbij had waar je es een bakkie kon komen doen en die dat ook bij jou doet. Gezelllig af en toe afspreken en samen leuke dingen doen. Ik ben dit zo gewend met mijn eigen vriendinnen in Friesland en mijn zus. Gewoon lekker spontaan. Dat lukt niet meer met mijn eigen vriendinnen, omdat je dan echt iets moet afspreken. Kan niet op de bonnefooi ff naar Friesland rijden in de hoop dat ze thuis zijn......
 
Alleen heb het gevoel of ik dat steeds moet organiseren en regelen met deze bovenvermelde dames. Tegenwoordig hebben die het maar druk, etc. etc.... komt er niet van bla... bla.....
Blijkbaar ben ik de enige met die behoefte. Ik snap wel zij hebben natuurlijk al hun vriendenkring op gebouwd, maar toch......
Misschien zijn mijn verwachtingen te hoor en verwacht je wat je in Friesland had hier ook. Ik had daar een collega waarmee ik elke week skeelerde en in de winter schaatste.
Een vriendin uit Friesland haar zusje woont ook hier in Twente en die loopt volgens haar tegen hetzelfde aan, maar dit is toch niet streekgebonden dames??? Dat kan ik niet geloven. Want tja ik ben een paar keer bij haar zus geweest en we zouden leuke dingen gaan doen, maar dat lukte op een of andere manier ook niet echt.
 
Hopelijk kom ik nog eens iemand tegen waar ik dit allemaal leuk mee kan doen........

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 14:00
He wat rot, kan me voorstellen dat je het rot vind.
Helaas woon ik niet dicht bij je, je anders had ik heus wel een bakkie willen komen doen. Altijd gezellig!!!

Back to Top
miralda View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 September 2012
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miralda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 14:03
ik woon ook in twente en volgens mij is ook hier iedereen drukdrukdruk..ik werk parttime en heb een zoon van 5 daarom ben ik meer thuis maar om zomaar iets af te spreken  met vrieninnden zijn echt weken zelfs maanden voornodig,ik denk niet streekgebonden maar meer de situatie waarin vele zich bevinden.
haha daarom ben ik maar gaan haken heb ik iets te doen...wil ook niet altijd maar bezig zijn met poetsen etc
groetjes miralda.
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 14:11
Ik voel met je, en nee het is niet streekgebonden hoor. IK ben Belgische en werd al vier keer "verpoot" (van Brugge, naar kuststreek, naar UK, nu in Limburg Be) en waar je ook gaat wonen, anders dan de streek waar je opgegroeid bent, je mist je geboortestekje, je boezemvriendinnen en familie.
Mensen die nooit ver weggingen uit de streek waar ze geboren zijn en altijd al iedereen in de buurt kenden begrijpen niet hoe het voelt om te herstarten ergens anders, in een andere stad, of zelfs een ander land waar je niemand kent.
Vrienden maken is niet zo gemakkelijk, en als je ergens aankomt dan hebben meeste van de mensen die daar wonen al hun eigen boezemvriendinnen. Ze beseffen veelal niet dat die "nieuweling" inderdaad zo nieuw is dat ze niemand kent noch de weg weet. Veelal voel je je derde wiel aan de wagen (dat heb ik toch).
En je eigen boezemvriendinnen die wonen opeens veraf, ze hebben opeens een leven waar jij geen deel meer van maakt en zelfs effen bijkletsen wordt na tijdje moeilijk want jij hebt opeens een ander leven. Je vervreemdt van elkaar, helaas.
Misschien helpt het om in verenigingen gaan, ikzelf heb helaas ook nog de juiste oplossing niet gevonden.

Maar hé, kop op, je hebt je echtgenoot, "the love of your life" toch.
En hé, je zal weldra waarschijnlijk ook andere leuke mensen leren kennen en hopelijk voor je zit er toch ergens een nieuwe boezemvriendin tussen en indien niet, hier vind je altijd een luisterend oortje (zij het virtueel)

Groetjes
Vifke

http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 14:12
Ik begrijp je heel goed, ik verhuisde bijna 40 jaar geleden van Amsterdam naar Apeldoorn. Alle jonge vrouwen, die ik leerde kennen hadden genoeg zussen, nichten en vriendinnen en zaten niet op vriendschap met zo'n stadse in haar Afganistanjasjes te wachten.

Maar inmiddels heb ik wel een paar goede vriendinnen gekregen. Geef de hoop niet op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 14:30
Dank je Vifke. Je hebt dit allemaal goed verwoord. Ik zit dus bij het IVN dit is een natuurvereniging en heb daar hele leuke mensen leren kennen en we zouden steeds wat afspreken, wandelen etc. Maar het komt er niet van. Ik heb dan een aantal pogingen gedaan, zo ook met de zwangerschapsgym een aantal leuke dames leren kennen idem dito. Zelfde verhaal, geen tijd etc....
Ik ben hier absoluut niet depri van hoor!! Maar het zou zo leuk zijn. Geniet volop van mijn lieve man en kindje.
En dacht wie weet via ....... hmmmm..... hobbydoos...... iemand met gelijke interesse etc.....Ermm
Misschien zit(ten) ze hier tussenEmbarrassedWink

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 14:40
Originally posted by Mayabees Mayabees wrote:

Dank je Vifke. Je hebt dit allemaal goed verwoord. Ik zit dus bij het IVN dit is een natuurvereniging en heb daar hele leuke mensen leren kennen en we zouden steeds wat afspreken, wandelen etc. Maar het komt er niet van. Ik heb dan een aantal pogingen gedaan, zo ook met de zwangerschapsgym een aantal leuke dames leren kennen idem dito. Zelfde verhaal, geen tijd etc....
Ik ben hier absoluut niet depri van hoor!! Maar het zou zo leuk zijn. Geniet volop van mijn lieve man en kindje.
En dacht wie weet via ....... hmmmm..... hobbydoos...... iemand met gelijke interesse etc.....Ermm
Misschien zit(ten) ze hier tussenEmbarrassedWink


Ik denk dat ik het momenteel zo goed kan verwoorden omdat door mijn operatie het thema : familie woont heel ver weg, en 'vriendinnen' allez ja, 't gemis ervan ook bovenkomt.

Wie weet zit er hier wel ergens iemand die het forum van Hobbydoos leest en dichtbij je woont. De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor ik hou mijn vingers gekruist voor je :-)
Vifke

http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2012
Locatie: Antwerpen
Status: Offline
Points: 1475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 14:43
Ik heb via een babyforum ook leuke mama's van hier in de buurt leren kennen.
En daar spreken ik nu elke maand minstens 1 keer mee af. We doen ook af en toe een marktje of eens een koffie gaan drinken.

Misschien kan je hier een oproepje doen om dames uit de buurt te vinden?

Het vraagt even wat inspanning en initiatief, maar geduld wordt beloond.

Succes!


http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 15:12
het is niet streek gebonden hoor ik zit met precies met hetzelfde, woon hier
nu 46 jr. en de kinderen ver weg.......
groetjes geesje
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 15:16
awel ja se Marielle dat vind ik nu is een goed idee van u Thumbs Up Plaats een oproepje marijke en wie weet zit je toekomstige  boezemvriendin hier wel ergens op jou te wachten Wink Ik hoop het echt voor u hoor
 
dan heb je dat toch ook geprobeerd
Ik woon hier al 32j en mijn geboorteplaats is hier 2km vandaan , maar eigenlijk heb ik hier mijn vriendinnen allemaal (heel dicht bij mij,  zelfs eentje  naast men deur ) dus ik ben dan gezegend zeker of hoe noemen ze dat . Ik ken hier iedereen (is een kleine gemeente) en iedereen kent mij , niks zo plezant vind ik .
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 15:23
ja Geesje de ene mens is ook de andere niet (begrijp me niet verkeerd ) Ik wil daarmee bedoelen dat mijn moeder zaliger hier ook 20j in Niel gewoond heeft evenals mijn vader zaliger . Resultaat was , mijn vader kende ook iedereen (sprak ook iedereen aan) en mijn moeder die hield zich altijd op de achtergrond en zou nooit tegen iemand die ze niet kende een gesprek beginnen.  Zo zie je maar ( ik heb dus wel een aardje naar mijn vader Wink )
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 15:25
Nee hoor het is overal ik zit er net zo mee allerlei cursussen gevolgd doe vrijwilligers werk maar een vriendin waar je eens iets leuks mee kan doen heb ik na negen jaar ook nog steeds niet gevonden daarom ben ik blij dat ik weer ben begonnen met handwerken en met jullie en nog een paar forums enn eigenlijk heb ik het daar zo druk mee dat ik er niet eens meer over nadenk  alleen mijn kinderen en kleinkinderen die mis ik vreselijk. Die zie ik ook niet zo vaak.
 
Ach Mayabees wie weet misschien reageert er iemand hoop het voor je

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 15:28
Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:

ja Geesje de ene mens is ook de andere niet (begrijp me niet verkeerd ) Ik wil daarmee bedoelen dat mijn moeder zaliger hier ook 20j in Niel gewoond heeft evenals mijn vader zaliger . Resultaat was , mijn vader kende ook iedereen (sprak ook iedereen aan) en mijn moeder die hield zich altijd op de achtergrond en zou nooit tegen iemand die ze niet kende een gesprek beginnen.  Zo zie je maar ( ik heb dus wel een aardje naar mijn vader Wink )


Er is wel een groot verschil tussen kennissen, en vrienden.
't Is niet omdat iemand altijd goeie dag zegt aan je als je ze op straat tegen komt dat je ze bij je lijstje "vriendenkring" kan zetten
Kennissen zijn mensen die telkens je ze ziet ze je aanspreken, goeie dag zeggen enz maar verder niks, dieper gaat de omgang niet, en die zijn er genoeg te vinden.
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 15:52
Snap volkomen wat je bedoelt, wij zijn 5 jaar geleden verhuisd van Zuid-Holland naar drenthe en dan verwateren contacten heel erg gauw door de afstand, zeer zeker van kennissen (van zodra hun nieuwsgierigheid bevredigd is), echte vrienden komen wel alleen niet op afspraak, staan ineens voor je deur. Maar vergeet 1 ding niet: Home is where the hart is. Je zult er zelf heel veel aan moeten doen, aansluiting bij een club, dorpsvereniging, zoeken naar hobbyclubs bij jou in de buurt.
lydia wijsbroek
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 16:02
Goh er zitten toch best wat meer mensen mee, had ik niet verwacht.
Ik kom vanuit Australia naar het vreselijke weiteveen, daar wil je echt niet wonen hoor, maar was tijdelijk zo konden we zelf een huisje zoeken.
Nu gevonden en nu dus weer opnieuw beginnen, mijn vriendinnen komen niet zo maar langs hoor, veel te ver weg, en daarbij zijn er ook een stel die ons hebben laten vallen omdat we niet meteen zijn langs gegaan, want die begrepen niet dat we veel hadden te regelen. En er moet wat geregeld worden hoor als je weer uit buitenland terug komt. 

Lydia ik ben dus op een clubje gegaan dat bestaat uit vier dames, geegd als jullie boodschappen doen in het dorp bij mij kom dan maar een bakkie doen, maar ik zie niemend hoor.
Het is hier erg lastig om er bij te horen want je blijft import.
Ik zou willen dat ik nog in Australia zat, vind het nog steeds vreselijk om terug te zijn.

Groetjes, Lidia
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 16:05
nou lidia, al je weer es in emmen of klazienaveen boodschappen gaat doen, kom dan effe bij mij langs voor een bakkie, woon 7 km van emmen vandaan

o jah en als je dat doet neem genoeg usb stickies mee.
lydia wijsbroek
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 16:22
O dat lijkt me leuk, ik doe het wel echt hoor zeg niet ik kom en laat het dan waaien.
Dus als ik binnenkort naar Emmen ga mail ik je, en dan hoor ik wel of het uit komt.

Groetjes, Lidia
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 16:22
Ik woon ook in twente!
Weet niet waar in twente je woont?
Ik woon in twenterand.
Als je zin hebt mag je altijd een kopje koffie komen drinken!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 16:53
Heeft je man geen vriendenkring? Toen ik 12 jaar geleden hierheen verhuisde heb ik een paar keer wat afgesproken met oud klasgenoten van mijn man. We zijn wel eens dagjes weggeweest en zo. Dat lukte alleen niet zo goed. Later ontmoetten we de neef van mijn man en dat klikte wel enorm. Ze zijn nu onze beste vrienden. Ook in de straat hebben we verschillende contacten. Ik ben overdag veel thuis bij de kids en dan ga ik wel eens bij deze of geen een bakkie doen. Ook wonen twee huizen verder op vrienden van ons. Die hebben we hier in de straat leren kennen. Ze zijn iets na ons hier komen wonen. We zitten in dezelfde fase (beginnen net met het starten van een gezin) en zij heeft een hele grote hobby. 3 x raden... jawel breien en haken. We gaan gerust eens bij elkaar langs voor advies, puzzelen samen heel wat af op de juiste rand, naald of naaipatroon. (vinden we allebei ook leuk maar hebben er allebei niet zoveel ervaring in.) Brengen de kinderen bij elkaar voor oppas, en nemen de babyfoon gewoon mee als we bij elkaar op visite gaan en de kinderen op bed liggen. Dat dit heel bijzonder is beseffen we wel. En we vinden het dan ook ontzettend jammer dat zij hun huis te koop hebben staan. Tot nu toe is het nog niet verkocht en we genieten dus nog steeds heel wat af. Maar ik moet er toch gewoon niet aan denken wanneer ze zouden verhuizen. Dat kan dus ook. Goede contacten hebben die vertrekken. Maar ondanks dat besef ik wel als ik dit zo lees dat ik ongelofelijk goed terecht gekomen ben hier. Ik zou eerlijk gezegd er niet aan moeten denken om weer terug te verhuizen naar de streek waar ik vandaan kom. Dan zou ik juist weer helemaal opnieuw moeten beginnen.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
denise View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 07 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer denise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 16:54
Ik woon ook in twente bij Enschede in de buurt mijn deur staat altijd open voor een bakkie. Ik ben ook geen tukker ik ben ook voor mijn man uit het westen verhuisd. Ik ken zeker dat gevoel. Wij kunnen altijd wat afspreken

Gr. Denise
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns