Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

krakende naalden

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: krakende naalden
    Posted: 19 November 2015 om 10:17
Hallo allemaal!

Herkennen jullie dat? Van die krakende naalden. Breinaalden of haaknaalden. Volgens mij doen de plastic naalden dat?
Buiten het feit dat het een rotgeluid is, voelt het ook niet prettig, vind ik.

Kun je daar iets aan doen?
Wie weet een tip/truc?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 10:29
misschien hier eens lezen. Ik denk dat het in feite over hetzelfde gaat.
Want als je zweethanden hebt, dan kraakt het garen en schuift het niet goed.

http://forum.hobbydoos.nl/plakkerige-haaknaald_topic42134_page1.html?KW=haaknaald

Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 10:34
Dank je wel.
Het gaat daar meer om plakkerige naalden.
Dat is niet wat ik bedoel.
Het gaat om schone naalden eb schone droge handen.
Het ligt niet aan de wol, want met metalen pen hoor en voel ik niks.
Hartelijke groeten van Marja
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 10:39
dan is er maar 1 oplossing, de plastieken allemaal bij de restafval en de economie op gang houden en metalen kopen.
In de kringwinkel vind je die ook wel.

Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 10:41


Ik hoopte toch echt op een tip waar ik nooit aan gedacht had...

Hartelijke groeten van Marja
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 10:48
die komt waarschijnlijk nog wel.

vroeger in de lagere school toen we breiles kregen, stond er altijd talkpoeder om de handen eerst mee in te wrijven omdat het daar altijd kraakte, gewoon door het zweten en te vast aantrekken van het garen (meestal katoen).
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 13:30
Je kunt de optie met het talkpoeder proberen mocht het dan nog niet helpen, dan toch maar andere naalden aanschaffen of ff bij de kringloop aan gaan! Succes
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 16:28
Ik ken het probleem niet en heb dus ook geen pasklare oplossing .

Mijn naalden zijn van erfenis op erfenis zowel plastic als metaal en heb in geen jaren nieuwe naalden gekocht Heb je het wel een met zeep geprobeerd ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 16:50
IK vind die plastic naalden heel prettig breien met Royal of Saskia, maar van kraken heb ik nog niets gemerkt. Misschien is het de manier waarop je ze vasthoudt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2015 om 11:24
Ik brei met naalden van Addi die bevallen mij erg goed.
Die grijze breinaalden vind ik te stroef.
december2011

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2015 om 13:01
Ik vrees dat achtergrondmuziek de meest bruikbare oplossing is. 

Ik herken wel iets van het verhaal alleen stoort het geluid mij niet. Het heeft inderdaad niet met zweethanden te maken, maar wel met het contact tussen (synthetische) wol en de kunststof pennen. Dat maakt kleine schokkerige bewegingen tijdens het steken opschuiven en dat hoor je voortdurend. Ik heb alleen breipennen 5½ en 7 van plastic. De rest is van metaal. Bij plakkerig weer zet ik een schoteltje neer met daarop een vochtig washandje. Wanneer het nodig is, fris ik vingertoppen en zonodig de uiteinden van de pennen even op.    
Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2015 om 13:35
Ik denk idd dat dat het is, daar ik meestal koude handen heb dan zweethanden, dus het daar niet aan kan liggen.
Ik heb gisteren de naald met warm water en vloeibare zeep schoongemaakt.
Helaas, zonder effect.

Dus ik vrees.. idd... achtergrondgeluid en niet op het gevoel letten.

Gigi.. zo erg is het niet, maar ik vroeg het mij gewoon af.
Hartelijke groeten van Marja
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2015 om 18:48
Hard zingen onder het breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 20:13
Hartelijke groeten van Marja
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 20:20
Ik heb hier 1 stel sokkenbreinaalden die stroef breien en dus ook kraken. Als ik ze onder een vergrootglas hou blijken ze niet echt glad. Hier bij mij ligt het duidelijk aan de kwaliteit van de naalden zelf.
Grx
Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 20:26
Kijk! Dat idee had ik ook ....
Maar ook van het type wol en de aanraking van het materiaal waarvan de haak is gemaakt.
Hartelijke groeten van Marja
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2015 om 15:28
Zou je ze dan met de schuurspons mogen afwassen ? Of met staalwol of hou je dan geen naald over ?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2015 om 16:44
Schuursponzen, staalwol... jullie weten wel van aanpakken! LOL

Als ik denk aan het enigszins opruwen zodat er minder hechtcontact tussen wol en kunststof zou zijn, denk ik eerder aan schuurpapier 1000 of 1200. Die getallen geven het aantal "zandkorreltjes" per vierkante CM aan en dit schuurpapier wordt gebruikt bij het napolijsten van o.a. speksteen en marmer. Met staalwol maak je krassen en groeven die vergelijkbaar zijn met schuurpapier 80 tot 200.   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2015 om 21:11
Schuurpapier daar had ik nou nog niet aan gedacht
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns