|
Reageer
|
| Autheur | |
Josl
Hobbyguru
Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
Onderwerp: Eenvoudig receptPosted: 18 Januari 2009 om 13:09 |
|
Ik wil vandaag een aantal (tamme) konijnenstukken braden, heb dit niet voorbereid en zelfs geen spekjes, bruin bier en/of pruimen in huis. Wie weet op deze korte termijn een heerlijk en simpel recept?? Ben benieuwd naar reacties, het is tenslotte zondag en er zitten niet zoveel hobbydoosjes op het forum. groetjes, Joke |
|
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
![]() |
|
mineke.j
Hobbywonder
Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
Posted: 18 Januari 2009 om 13:25 |
|
Tja, ik zelfs gebruik altijd spekjes ...mmmm. Maar mijn moeder braadt hem gewoon aan in boter en laat hem daana gewoon stoven met wat laurierblad erbij. Je kunt wat uien toevoegenn. In plaats van water kun je ook wat bouillon toevoegen om het te laten stoven. Of wat azijn en dan later wat stroop toevoegen ....
Geen kant en klaar recept dus maar misschien kun je er wat mee. Kijk anders een op www.ah.nl of op www.snelklaar.nl |
|
![]() |
|
odette
Hobbyguru
Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
Posted: 18 Januari 2009 om 13:50 |
|
Ben zelf niet zo op wild en maak dit dus nooit, maar als... dan zou ik het gewoon enkel aanbraden en dan misschien met een beetje rode wijn. Of met gebakken ui en champions (ben zelf gek op champions).
|
|
![]() |
|
tikoes
Hobbyguru
Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
Posted: 18 Januari 2009 om 14:42 |
|
Ik heb een recept liggen, ga het effe zoeken.
|
|
![]() |
|
tikoes
Hobbyguru
Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
Posted: 18 Januari 2009 om 14:55 |
|
helaas
kan ik het recept zo 1-2-3 niet vinden. Mocht het weer opduikelen plaats ik het.
Smakelijk eten. |
|
![]() |
|
dine
Hobbyguru
Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
Posted: 18 Januari 2009 om 16:55 |
|
Ik heb ooit es konijn op deze wijze gemaakt (en iedereen vond het lekker) : konijn niet kruiden en braden. Daarna giet je er room, mosterd, en rode bessenconfituur over en op een ZEER ZACHT vuurtje laten stoven. Opletten: de hoeveelheden moeten gelijk zijn , bijv. als je 200 gr confituur neemt moet je er ook 200 gr mosterd en 200 cl room bijvoegen. Het klinkt raar, ziet er in het begin een beetje raar uit, maar je roert af en toe es, de ingredienten mengen zich en je krijgt een soort van zoetzure saus. Smakelijk Dine |
|
![]() |
|
Dikky
Hobbyguru
Posted: 18 Januari 2009 om 21:06 |
|
Joke, Wij aten vroeger altijd met kerst zat konijn zoals we dat noemden. Mijn vader maakte dat. Wat hij er precies in deed is me nooit duidelijk geworden, en vragen kan helaas niet meer. |
|
|
Groetjes,
Dorine |
|
![]() |
|
odette
Hobbyguru
Posted: 18 Januari 2009 om 21:17 |
|
En hoe is het konijn geworden???
|
|
![]() |
|
Roos39
Hobbywonder
Lid sinds: 09 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 918 |
Posted: 19 Januari 2009 om 09:06 |
|
Ik lees nu dit topic. Ben benieuwd of er nog konijn gegeten is.
Verder voor wat betreft "spoed" recepten. Ik zoek alles op internet. de ah.nl heeft veel, maar ook voedingscentrum.nl of smulweb of.... Kortom; google, typ hoofdingredient in en je bent weer een uurtje verder. Rosemarie |
|
![]() |
|
Josl
Hobbyguru
Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
Posted: 20 Januari 2009 om 12:12 |
|
Jullie allemaal hartelijk bedankt voor de recepten/reacties. Ja, we hebben konijn gegeten en het was erg lekker. Heb er, behalve de door jullie genoemde laurierblaadjes en kruidnageltjes en uit ook nog 2 tomaten in stukjes, beetje gembersiroop, bouillon en rode post bijgedaan. Mjammmmie ondanks het gemis van de spekjes. groetjes, Joke |
|
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
![]() |
|
odette
Hobbyguru
Posted: 20 Januari 2009 om 13:23 |
|
Klinkt lekker, veel gezonder ook zonder spekjes , spekjes zijn helemaal niet zo gezond hoorde ik laatst. Jammer ik vind gebakken spekjes ook altijd zo lekker ergens in.
|
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |