Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenmoet het even kwijt. update 29-7

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Onderwerp: moet het even kwijt. update 29-7
    Posted: 20 Juli 2009 om 12:25

even niks over hobbys maar even klagen. ik moet het even van mij afschrijven want anders blijf ik er mee lopen, dat weet ik nu al.

eerst wat leuks. ik ben vanmorgen weer naar de verloskundige geweest. de meeste controles waren goed alleen mijn bloeddruk was wat aan de hoge kant. maar dat heeft een rede en daar gaat het nu net om.

we zijn gisteravond terug gekomen van de camping. we hebben daar een seizoensplaats en hebben ondanks dat het de 1ste week nogal wisselvallig was wel lekker rustig aan kunnen doen. voor de kinderen wordt er veel gedaan op de camping dus die vermaken zich prima en ze hebben daar hun vriendjes waar de de gehele dag mee spelen. we zien ze vaak alleen maar voor een natje en een droogje.

nu was michael de 1ste woensdag op de camping jarig. het was overdag wel wat aan het regenen maar we hebben 2 luifels aan elkaar staan met zijwanden dus dan is de overkapping bijna net zo groot als de woonkamer en als het droog was waren de kids allemaal in de speeltuin te vinden. dus ideaal allemaal. tegen 16.30 uur waren alle visite weg op mijn ouders na. die zouden blijven eten en 's avond zouden nog wat vrienden komen want die moesten overdag werken. mijn vader ging even met michael voetballen maar het gras was natuurlijk nog nat. hij glled uit en zijn broek was nat. toen ze klaar waren met voetballen heb ik een schone broek voor hem gepakt en stond hij zich in de voortent om te kleden. nu is dat niks ergs zou je denken totdat ik opmerkte dat michael (die die dag 9 werd en zich een beetje begint te schamen als iemand staat te kijken) in zijn blote kont stond en mijn vader hem stond te filmen. dus ik zeg tegen hem dat hij moet stoppen met filmen omdat ik het niet nodig vind dat hij in de blote kont op de film staat. nou daat was mijn vader het dus helemaal niet mee ens en hij bleef filmen. michael ging achter mijnmans rug staan en mijn vader bleef maar filmen. ik heb hem toen nog ee keer vriendelijk gevrgaad of hij wilde stopeen, maar je raad het al. dat deed hij niet. toen werd ik kwaad en pakte de natte broek op en gooide die naar hem toe voor de camera zodat hij moest stoppen. daar reageerde mijn moeder op door te zeggen dat wij niet zo preuts moesten zijn en dat het toch niks te betekeken had. dat was bij mij de bom. we slikken al jaren een hoop van mijn ouders omdat zij alles altijd beter weten. we doen nl te weinig met de kinderen. lezen niet voldoende voor, pakken ze niet hard genoeg aan (terwijl ze bij ons ook gewoon een tik krijgen als ze niet willen luisteren) en alles wat wij doen is fout. ik was dat zo zat dat bij mij de stoppen doorsloegen. toen ik die broek naar mijn vader gooide zei hij dat als wij dat wilde hij wel weg zou gaan naar huis. ik heb toen tegen hem gezegt dat als hij dat wilde ik hem niet tegen zou houden. hij heeft zich toen omgedraaid en is weggelopen. mijn moeder heft de spullen bij elkaar gepakt en vroeg nog aan mij waarom ik zo reageerde. toen ik tegen haar zei dat het opgekropte woede is van jaren keek ze me aan alsof ze niet wist waar ik het over had terwijl ik al vaker een opmerking had gemaakt over hun gedrag. ze hebben gewoon zo'n gigantische plaat voor hun kop dat ze dat allemaal niet zien. zij wilde dus weten wat ik bedoelde maar de kinderen stonden er bij en we zaten op de camping wat ook al zo lekker gehorig is. ik heb haar gezegt dat het beter is dat ze daar zelf maar eens over na moet denken en dat ze er dan misschien achter zou komen wat er aan de hand is.

dit heeft dus op 8 juli plaats gevonden en vanaf die dag hebben we niks meer van ze vernomen. ik heb veel verdriet hierover maar laat me ccniet weer in een hoekje plaatsen door mij ouders dus als zij niets van zich laten horen dan ben ik er voor nu klaar mee. ik moet nu aan mijzelf denken en aan de baby. ik heb de 1ste dagen veel gehuild hierover (zit nu ook weer met tranen over mijn wangen) maar kon gelukkig goed met mijn man erover praten. hij heeft zelfs gezegt dat als ik naar ze toe wou hij opppas voor de kinderen zou regelen zodat we die kant op kunnen gaan maar dat is niet wat ik wil. ik wil dat mijn ouders me nu eens behandelen als een volwassenen en niet een klein kind die ze kunnen comanderen. misschien zie ik het nu wel allemaal te veel zwart/wit maar ik kan nu even niet anders. als straks de baby er is en ik heb nog niks van ze laten horen dan stuur ik ze wel gewoon een kaartje en dan is het aan hun om te bepalen wat ze doen.

zo dit lucht wel enorm op om het even van mij af te schrijven.

begrijp me wel goed. ik houd veel van mijn ouders maar moet nu gewoon even afstand van ze nemen voor mijzelf en de baby. ik hoop dat alles weer goed komt tussen ons maar dan zal er wel wat moeten veranderen.

zo dit was mijn verhaal.

groetjes

Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3928
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 12:51

ik hoop dat het je wat opgelucht heeft. 't is niet leuk om in onmin te staan met je ouders.

sterkte

wil    
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 13:04

Klagen ? meisje toch.....Ik kan me heel goed indenken dat je zoon niet op zo'n manier gefilmt wil worden . En dan nog wat, jij bent (samen met je man)de baas in jouw huis. En dan kunnen ouders het wel niet altijd leuk vinden dat er bij jou andere regels gelden maar ik, en dit is mijn persoonlijke mening, vind dat ze zich dan aan hebben te passen.

Het is jammer dat het zo moest lopen maar net wat je zegt, nu eerst even aan jezelf en de baby denken. Ik wens je/jullie heel veel sterkte. Groetjes Mistig

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 13:18

Nou Esther,dit is geen klagen,ik vind dat je als ouder respect moet hebben voor je kinderen,en natuurlijk andersom ook.Jullie doen wat jullie goed vinden voor de kinderen,en dat zullen ze moeten accepteren.Ik hoor om mij heen ook wel dit soort verhalen,je zoontje wilde niet gefilmpt worden en terecht,dat krijg je op die leeftijd.Probeer het even te laten bezinken,dan neem je geen overhaaste beslissingen,en denk vooral aan jezelf en je gezin.hoe rot het ook is.

heel veel sterkte.

Back to Top
chantallekuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 28 Oktober 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 341
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 13:21

hoi esther,

logisch toch dat je dit met iemand wil delen? tis niet niks ook toch. je geeft je grenzen duidelijk en dat hebben  anderen te respecteren...hoe moeilijk het ook is soms.

wat mistig inderdaad zegt vind ik ook,denk maar even lekker aan jezelf en jullie baby.

veel sterkte , liefs van chantal

Back to Top
zeinabis View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 781
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 13:31

het is jammer,maar goed,komt wel goed jaa beetje tijd nodig

ik kan voorstelen,heb ik ook zo'n probleem met mijn man familie,die niet goed dat niet goed,en ben hier alleen zonder mijn familie,en vooral zo moeilijk schoonzus heb ik ,volgs haar doe ik ook niet goed,maar goed esther je hebt geluk dat kan met je man praten maar met mijn man niet hij luistert altijd naar hud en is erg vind ik,zonder hun kan nieks doen is echt moeilijk,ik zeg niet dat ze zijn verboden voor je tegen mijn man maar bestat toch grens.... ik ben hier al 6 jaar en zich bemoeien met ons,is echt lastig...

ik kan goed voorstelen

dus ik ben ook kwijt

goertjes

Back to Top
new.houses View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 244
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 13:31

Hoi Esther,

Denk dat ik precies hetzelfde zou hebben gereageerd en ik ben niet eens in verwachting. Je eerste zorg is nu dat kleine mensje dat je in je draagt, de rest ... de tijd zal het leren, maar eerst jij en je prulleke. Sterkte en probeer aan leuke dingen te denken, dat helpt de bloeddruk zeker weer een beetje naar beneden.

Meestal slikken de jonkies voor de lieve vrede, maar op een gegeven moment gaan ze over een grens.

groetjes Daisy
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 16 December 2005
Locatie: Zutphen
Status: Offline
Points: 2113
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 13:45
HOI ESTHER,IK ZOU ZEGGEN DOELPUNT GESCOORD VOOR JE ZOON,DIT HAD JE VADER NOOIT MOGEN DOEN.ALS JE WERKELIJK KWAAD VAN ZINNEN BENT KUN JE JE VADER NOG AANGEVEN VOOR DIT FEIT.JE HEB PRIMA GEHANDELD MEIS,EN GA HET NU EVEN RUSTIG AAN DOEN.WANT ER GROEIT NOG EEN MOOI MENSJE IN JE BUIK.STERKTE VAN DIANA.
Back to Top
puren View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 14 December 2008
Locatie: Turkey
Status: Offline
Points: 965
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 13:54

ach, wat een vervelende situatie! Dat drukt toch een stempel op je vakantie en nu nog natuurlijk. Ik zou het maar even laten bezinken en hopelijk komt alles weer goed voordat jullie baby geboren wordt! En pas goed op jezelf en je baby!!!

groetjes Ria

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 14:10

Ach Esther wat een dilemma maar voel je niet schuldig, je hebt alleen maar juist gehandeld, niemand heeft het recht om je kind bloot te filmen, zeker je vader zou daar wat meer respect voor moeten hebben. Daar komt bij dat kinderen op een leeftijd komen dat ze niet meer op de foto of film willen, ook dat moet je respecteren, maar zo te lezen kennen je ouders dat woord niet.

Dit hele gebeuren is de bekende druppel geweest,en natuurlijk komt er dan op zo'n moment meer uit dan je achteraf lief is en misschien beter niet had kunnen zeggen, maar aan de andere kant, het kan ook heel erg opluchten eindelijk eens alles van je af te gooien.
En natuurlijk is het verdrietig en wil je dit eigenlijk niet, maar er zijn grenzen.
Probeer het even te laten rusten en afstand te nemen van het hele gebeuren zodat je in alle rust van de laatste weken van je zwangerschap kan genieten.
Want die kleine heeft je nodig en daar zijn al die stress-toestanden ook niet goed voor. (zegt een bijna oma)

Ik wens je veel sterkte, en geniet nog even van die kleine kruimel in je buik.

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 14:29

dank jullie allemaal voor jullie lieve woorden. het werk opbeurend.

ik wacht het gewoon even af en zie wel hoe het afloopt.

en zeinabis jij natuurlijk ook veel sterkte met je schoonfamilie.

als ik nu mijn man niet had gehad was ik er denk ik aan onderdoor gegaan. hij weet elke keer weer precies het goede te zeggen of juist zijn mond te houden en even zijn armen om mij heen te slaan. het is een schat.

Back to Top
zeinabis View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 781
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 14:39

gelukig voor je jaa zo'n man is echt geluk

mijn situatie is erger als je..maar goed wat ik doe of heb geduld alleen voor mijn kind.... zij wilt niet ons scheiden zij wilt dat samen zijn,

sterkete en genieten van zwangerscaap,weet je toch dat mag niet nerveus voor je kind,ga maar gewoon lekker rust

groetjes

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 14:56

Hé Estertje, wat een moeilijk ding dit hè. Ik ken het maar al te goed en je moet echt op je strepen gaan staan anders veranderen je ouders nooit.

 Ik zou als ik jou was over een poosje eens een gesprek met ze aangaan en dan heel duidelijk zeggen dat jij volwassen bent en dat jij bepaalt wie je kind filmt en wie niet.

Tegenwoordig moeten we onze kinderen al zo verschrikkelijk beschermen tegen weet ik wat en een kind bloot op de foto of film zetten is tegenwoordig gewoon taboe. Bovendien is hij nu net 9 en wil dat niet meer, zomaar in je blote gat op de foto helemaal niet! ( heb zelf een kleinzoon van 9 en die vindt het soms al niet meer nodig om mij een kusje te geven als ie binnenkomt)Dat is prima, niks mis mee, komt vanzelf wel weer.
Maar foto's en film is een ander verhaal.

Je ouders zijn zich van geen kwaad bewust want zij denken dat ze alles goed doen. Ik had zulke schoonouders die zich ook overal mee bemoeiden en ik heb op een dag een brief geschreven. ( 10 vellen vol)
Nou de reactie die ik daarop kreeg was niet best maar uiteindelijk zijn ze er wel over na gaan denken en kon ik merken dat ze vele jaren later toch anders gingen reageren.

Maargoed, je bent en blijft wel hun kind, daar doe je niks aan. Maar daar staat dan wel tegenover, je bent dan wel hun kind, je bent ondertussen wel een volwassen kind met een iegen gezin.

Denk nu eerst maar even aanjezelf en je baby en je gezin. De rest komt wel weer, laat maar even rusten maar ook niet te lang. Het moet wel bespreekbaar zijn anders wordt de kloof steeds maar groter. Gelukkig staat je man helemaal achter je. ( tja het is zijn familie niet sorry hoor dat ik dit zeg maar vaak is dat zo)

Je ziet het bij Zeinabis, zij als "buitenlandse" heeft het ook moeilijk als haar man dan ook nog eens achter zijn familie staat. Zeinabis jij ook sterkte in dit soort zaken

Ik wens je veel wijsheid, moet zelf mijn moeder gaan vertellen dat ik haar niet 5 weken kom helpen als zij een nieuwe heup krijgt Dat kan ik nu nog niet opbrengen en is wel vanzelfsprekend dat ik het ga doen. Mijn broer en zus die denken er niet eens overna!!!!

Sterkte en denk aan je babytje, dat is nu belangrijk, bloeddruk weer omlaag!!!!

     All you need is love.

Back to Top
zeinabis View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 781
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 15:14

dank je wel meia

en vooral voor me mag nieks,zelfs truiwen,we wilden truiwen en als ben buitenlanders we hadden een paar jaar geleden van gemeente gekregen dat mog truiwen en wat denken jullie,mijn man heeft geaanuleerd die truiw dag datum,en reden????????? mag niet ik ben buitenlanders en daarom,ze hebben samen bedrijv,en heeft eerste zijn zus gezegt tegen hem en dan de rest................ dus van schoonfamielie mag nieks ik vergeet nooit in mijn leven die was ,en noch steeds hun moeten alles weten wat hier gebeuren en z.v   echt serius,zonder grapje

groetjes

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 15:22
Laat het allemaal maar een beetje bezinken ,je ouders moeten je als een volwassen behandelen en je gezin staat achter je en dat is heel veel en die draaien wel bij hoor .Veel sterkte in de komende dagen
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 17:01

Goh Esther, wat een verhaal.

Heel apart ook. In de regel is de oudere generatie toch veel preutser???

Lastig ook hoor, opstaan tegen je ouders. Maar wel heel goed. Tenslotte ben jij ook nog het baken van je eigen kinderen. En afgezien van het feit dat bloot filmen niet leuk is en gevolgen kan opleveren, wilde je zoon het duidelijk zelf ook niet. Dat is eigenlijk al reden genoeg om de film terug te spoelen en te wissen.

Voor jullie verstandhouding; rustig afwachten. Waarschijnlijk willen zij hun verhaal ook kwijt, en horen ze (hopelijk) vanzelf dat dit incorrect is. Je hebt nog even voor de bevalling. Misschien is het dan al "over". Anders maar even laten zitten. Tenslotte missen zij alle voor en napret en krijgen jullie een lief babytje.

Alles makkelijk gezegd hoor, dus ik wens je veel sterkte.

Rosemarie

Ps. Zeinab voor jou natuurlijk ook. Altijd lastig die cultuurverschillen.

 

Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2146
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 18:02

Laat het maar allemaal even tot rust komen en probeer het voor de bevalling nog eens te bespreken. het is vast voor iedereen fijner als voor de bevalling duidelijk is hoe de verhoudingen zijn. Het zal op zijn best wel even flink bekoeld zijn maar ze weten nu dat ze rekening met je moeten houden.

Succes

Groeten Jacqueline
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 18:37
Jeetje, wat een vervelende situatie. Toch vind ik dat je vader je mening had moeten respecteren en had moeten stoppen, je bent geen klein kind meer en hij had kunnen luisteren. Jammer dat het zo is gelopen. Veel sterkte voor jou en de kleine, hopelijk komt het over een poosje weer goed.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 18:39

Ha Esther,

Gewoon even een dikke knuffel voor jou!. Ik vind dat jij het recht heb om te verzoeken met het filmen te stoppen. Daar moeten ook jouw ouders respect voor hebben. Jammer dat het escaleert maar ja wat lees is dat er al even spanning is. Denk nu lekker aan je kindje en je mannetje van 9. Knuffel met je partner en geniet van je mooie gezin. Dat is belangrijker dan alles wat er om je heen plaats vindt. Doe wat jij denkt wat goed voor je is. Wacht je af of neem je de eerste stap. Bepaal dat zelf en niet wat je omgeving vindt dat je moet doen.

Ik wens jou en Zeinab heel veel wijsheid, sterkte en moed toe. 

Groetjes Simone 

Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 19:54
ESTHER WAT EEN VERHAAL ZEG.MOEST METEEN
AAN MEZELF DENKEN.IK BEN OOK EENS ZO UIT MIJN DAK GEGAAN
IK RESPECTEER MIJN OUDERS MAAR VIND DAT ZE MIJ ALS VOLWASSEN VROUW OOK MOETEN RESPECTEREN.OOK HOE IK MIJN
LEVEN LIJD EN MET WIE.DENK GOED OM JEZELF EN JE KLEINE
SCHATJE DAT JE MEEDRAAGT.JIJ BENT ZELF DE BELANGRIJKSTE
PERSOON VOOR JEZELF.IK HOOP VOOR JOU DAT ALLES WWER GOED
KOMT EN TOT DAN HEEL VEEL STERKTE.
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns