Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenAccepteren

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Accepteren
    Posted: 04 Mei 2010 om 08:32

Ik zoek advies maar op een heel ander gebied dan handwerk.

Ik heb al 21 jaar artrose in mijn rechterknie en al 21 jaar vecht ik er tegen als een tijger, ik kan het maar niet accepteren, Ik heb in de wao gezten 100% afgekeurd met de eerste grote herkeuringinggolf ben ik weer goed gekeurd(er was niets veranderd)Het wordt tijd dat ik mijn vechten ga omzetten in accepteren, maar hoe doe ikdat? hoe accepteer je iets dat pijn doet?

Als ik mijn knie niet had gehad was ik Z-verpleegkundige en waarschijnlijk niet mijn gezin, nu heb ik een fantastisch gezin, mijn knie heeft genomen maar ook gegeven.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 09:27

Het valt niet mee Eugenie, om daar iemand advies in te geven. Zo te horen ben je wel een doorzetter, en zie je gelukkig ook de goede dingen in je leven.

Ik heb gevonden dat dat het beste werkt voor mij, om naar de positieve dingen te blijven kijken. Ik weet wat het is om heel de dag zo'n verschrikkelijke pijn te hebben, dat je maar amper kunt lopen, eten, of wat dan ook.

En dan wordt er wel eens gezegt, maar je been doet zeer, dan kun je toch wel eten. Maar dat lukt echt niet als de zenuwpijnen, vanaf je rug, door heel je lijf gieren.

Gelukkig heb jij je gezin, geniet daar van zoveel je kunt.

Ik heb tegenwoordig vaak de gewoonte om 's avonds even na te denken over wat ik die dag gedaan heb, ( niet wat ik NIET gekunnen heb ) 2 rijen gehaakt aan dat Barbie jurkje .... dat baby vestje in elkaar gezet .... zelf de post gehaald beneden .... 's middags mijn oudste kleinzoon op bezoek gehad .... die schat, 30 jaar, komt om de 2 of 3 weken even kijken hoe het met oma is. En dan val ik met een tevreden gevoel in slaap, morgen zien we wel weer. Ik heb gelukkig ook lieve kinderen en kleinkinderen, ondanks alle pijn is dat toch de moeite waard om voor te leven en vechten.

Ik hoop dat jij het zo ook kunt zien, probeer iedere dag ook even goed gelachen te hebben, dat lucht net zo op als een flinke huilbui. Blijf vechten meisje, het leven is de moeite waard.

TONY

TONY
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 09:34

Eugenie,dat is zo ongeveer het moeilijkste wat er is.

wat is accepteren?Pijn moet je mee leren omgaan.

Ik weet wat het is om iedere dag met pijn te leven,daardoor is mijn leven ook totaal anders gelopen,dan ik eigenlijk wilde.,Maar ik weiger ook op een bepaalde manier me er bij neer te leggen.Blijf zoveel mogelijk actief,maar neem je rustuurtjes,en soms mag je opstandig zijn,de p in hebben,daarna ga je weer verder.

Als je teveel doet,krijg je straf,in de vorm van meer pijn,het belangrijkste is ,veel regelmaat,niet teveel belasten.Dat lukt niet altijd,maar dan moet je wel accepteren,dat je meer pijn hebt.

En voor de dingen ,die je mist,komen meestal weer andere dingen,als je er voor open staat tenminste.Maar het blijft toch altijd een beetje vechten,omdat alles wat je doet,doe je met pijn,en dat kost heel veel energie.

Maar probeer vooral te kijken,wat je wel kan,ook al lukt dat niet elke dag.

Heel veel sterkte.

Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 09:39
Eigenlijk kan ik niet meepraten over dit topic; ik ben (nog) gezond.
Maar ik wilde wel even kwijt dat ik jullie hele sterke vrouwen vind. Heel veel sterkte gewenst!
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 09:41

Dank jullie wel gelukkig heb ik ook nog redelijk veel goede dagen.

Ik denk dat positief denken in wat ik wel kan meer ga gebruiken. je laat je zo gauw mee slepen.

ik laat me te veel beinvloeden van buiten af bv de overheid dat iedereen MOET werken en dat je anders een uitvreter van de maatschappij bent.

Ik moet mij meer gaan richten op wat ik wel kan gelukkig is dat nog heel veel.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 10:01

Idd je laatste zin is ook mijn motto geworden.

Je moet kijken naar wat je wel kunt ne niet naar wat je niet kunt.

Ik zit ook middenin het proces van leren accepteren dat ik niet meer alles kan met mijn spierziekte.

Dit is de ene keer denk ik ach ik kan er prima mee leven en het volgende moment gooi ik mijn kont tegen de krib en baal ik er vreselijk van.

Dat zijn ook de momenten dat ik vreselijk over mijn grens heen ga.

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 10:12
hoi Francis wat jj schrijft herken ik helemaal.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 10:16
Het is moeilijk iets te accepteren,ik ken dat verhaal zeker als je vanalles wil doen.Maar er komt zeker een tijd dat het wel kan en profiteren van wat je hebt gedaan zoals Tony zegt.Zo zijn we dit weekend gaan fietsen met de brandweer al 3 dagen pijn maar als ik thuis zit heb ik ook pijn ,en nu weet ik van wat ik îjn heb en ben onder het volk geweest en met mijn ganse gezin .Je zal dagen hebben dat het gaat en dagen dat je tegen een muur kan lopen (n-bij manier van spreken he ,niet er tegen lopen he).Veel sterkte en knuffels
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 10:54
Originally posted by Francis Francis wrote:

Idd je laatste zin is ook mijn motto geworden.

Je moet kijken naar wat je wel kunt ne niet naar wat je niet kunt.

Ik zit ook middenin het proces van leren accepteren dat ik niet meer alles kan met mijn spierziekte.

Dit is de ene keer denk ik ach ik kan er prima mee leven en het volgende moment gooi ik mijn kont tegen de krib en baal ik er vreselijk van.

Dat zijn ook de momenten dat ik vreselijk over mijn grens heen ga.

Ik herken dit ook zo! Ik weiger in bepaalde mate nog steeds dat ik ziek ben en beperkingen heb. Toch moet ik wel mezelf beperken omdat ik anders letterlijk instort (dan zak ik werkelijk door mijn knieën). Maar poffer ik ben nog lang geen 40. Gelukkig heb ik oa dit forum waar ik lekker aan andere dingen kan denken en kan laten zien dat ik toch heel veel wel kan
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 11:02
Lieve Eugenie.

Zooooooooo herkenbaar wat je / jullie schrijft / schrijven

De momenten van weer DE kracht voelen, weer verder gaan in doen en laten, externe prikkels binnen laten die intern bewegen (actie - reactie), weer vinden van een inzicht................DE kracht voelen etc. Voor mij is deze weg DE weg van mijn individuele aanvaarding van gemis, ontbreken, verlies van dromen en wensne, dankbaar zijn voor wat wel is en kan; aanvaarden dat ik los van de en het ander(e) boos mag zijn, onmacht mag voelen en weet dat ik op weg wil naar dankbaarheid/aanvaarding omdat ik een deel ban van het geheel.

Een deel van het geheel, en erken dat in mij ontbrekende delen aanwezig zijn en ik ik ben. En super veel respect hebt voor mensen zoals Moeder Theresa. Zij kon wat ik zoek in mijn levenssituatie.

Lieve doosjes , veel hobbyplezier vandaag.
Back to Top
qwerty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 11:02
ik wens je veel sterkte...
Back to Top
Het--ty View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 11:10

Tips van een fysiotherapeute:

• Vermijd overgewicht, hoe moeilijk dit ook is, extra gewicht is een extra belasting.
  • Vermijd m.n. bij knie en heupklachten zware belasting als traplopen, hurken en knielen.
  • Draag gemakkelijke schoen die uw voeten voldoende steun geven, evt. met dikke schokdempende zolen.
  • Verander regelmatig van houding.
  • Vermijd een lange autorit, neem regelmatig uw pauze en loop dan een stukje.
  • RUST ROEST, zeker bij Artrose.

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 11:19
leef je leven, laat je niet gek maken door anderen, en geniet dubbel van de dingen die je nog kunt
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 17:01
Ik ben gelukkig ook nog gezond en dan is het altijd moeilijk om je in te leven op iemand die iets mankeert.
Ik vind jullie toch heel dapper.
Jullie proberen door de positieve kanten te bekijken toch wat van je leven te maken. Pijn en tegenvallers even opzij kunnen zetten. Dat is flink hoor!

Advies kan ik jullie egenlijk niet goed geven maar wel
Sterkte en Beterschap toewensen.
Groetjes Tineke01
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 17:16
Originally posted by Het--ty Het--ty wrote:

Tips van een fysiotherapeute:

• Vermijd overgewicht, hoe moeilijk dit ook is, extra gewicht is een extra belasting.
  • Vermijd m.n. bij knie en heupklachten zware belasting als traplopen, hurken en knielen.
  • Draag gemakkelijke schoen die uw voeten voldoende steun geven, evt. met dikke schokdempende zolen.
  • Verander regelmatig van houding.
  • Vermijd een lange autorit, neem regelmatig uw pauze en loop dan een stukje.
  • RUST ROEST, zeker bij Artrose.

gelukkig doe ik 5 van de 6 maar nr 6 is wel de moeilijkste.........Overgewicht!!!!

Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 17:41

DAMES BEWONDERING IS ALLES WAT IK HEB VOOR JULLIE.

IK WEET WEL WAT PIJN IS (HEB NOGAL EENS MIGRAINE, PIJN AAN 2 TENEN) MAAR DAT IS ALTIJD TIJDELIJK EN VAAK MET EEN PILLETJE TE BESTRIJDEN.

ALTIJD PIJN KAN JE ALLEEN MAAR OVER OORDELEN ALS JE HET ZELF HEBT. EN PIJN IS VAAK NIET TE ZIEN. DAT MAAKT HET VOOR DE ANDER VAAK MOEILIJK.

DAMES PETJE AF VOOR JULLIE OPTIMISME. JULLIE KUNNEN TROUWENS MET JE HANDEN HEEL VEEL. OOK EEN PRE.

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 18:27

veel sterkte meid, weet zelf hoe pijnlijk een knie kan zijn, heb er zelf mee leren leven, maar er zijn zo'n momenten dat je de muren wil opklimmenv/d pijn (heb aan de achterkant van de knie schijf een vergroeing, kan verholpen worden, maar zou steeds weer keren, dus had ik beslist dan blijft m'n van m'n knieen af en zal de pijn wel verdragen).  Misschien heb je ook wel dagen dat het wel goed gaat? geniet dan met volle teugen van je dag, denk aan jezelf en aan de mensen die nauw aan je hart liggen.

<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 18:44

Eugenie,probeer ook lak te hebben aan de buiten wereld.Ik heb daar soms heel erg veel moeite mee.

Als ik even een paar boze dagen heb,dan is het,je moet hulp zoeken,je kan niet omgaan met pijn.Maar als ik probeer door te gaan,dan is het vaak,je ziet er goed uit,dus het valt wel mee.Pijn zie je niet.

Volg je eigen weg,doe wat je kan,wees gerust af en toe boos,je kan niet elke dag positief zijn.

volgens mij ,doe je het prima zo.Maar wie ben ik,om dat te zeggen?

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 22:25
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Eugenie,probeer ook lak te hebben aan de buiten wereld.Ik heb daar soms heel erg veel moeite mee.

Als ik even een paar boze dagen heb,dan is het,je moet hulp zoeken,je kan niet omgaan met pijn.Maar als ik probeer door te gaan,dan is het vaak,je ziet er goed uit,dus het valt wel mee.Pijn zie je niet.

Volg je eigen weg,doe wat je kan,wees gerust af en toe boos,je kan niet elke dag positief zijn.

volgens mij ,doe je het prima zo.Maar wie ben ik,om dat te zeggen?

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 22:38

iets accepteren dat niet zo leuk is , is natuurlijk erg moeilijk,

ik heb qua mijn leeftijd al wel kleine akkefietjes gekregen

maar ik mag er niet aan denken dat het zo erg gaat worden.

dus kan ik jou alleen maar STERKTE wensen  

groetjes geesje
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.266 seconden.
Lang Yarns